View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 13.12.2006 16:17 Post subject: |
|
|
Uttrykket "moderne" spillertyper kjennetegner spillere/ keepere som henger med utviklingen hva angår teknikk og spilleforståelse.
Sier ikke at dette ikke var viktig før...
En "moderne " keeper sparker ikke ut ballen på måfå, men prøver å treffe medspillere. Dette kjennetegnes ofte med et litt spesielt "tilslag" på ball. Spanske keepere bruker denne teknikken ofte ved utspill, fåtall "gamle" keepere i Norge som gjør dette. I tillegg kjennetegnes en "moderne" keeper ved at han er god med begge bein , framfor alt teknisk.(jfr. tilbakespill)
Moderne stoppertype : Kjennetegnes ved å ha høy fart, god teknikk , god på igangsettelse/ pasningsspill. I tillegg til å ha meget god fysikk, er dette faktorer vi ikke ser for ofte i Tippeligaen hva angår stoppere.
Eksempelvis er Panzerhagen for meg IKKE en moderne stopper. Ferdinand / Nordvik er det. HÃ¥per du ser forskjellen.
Internasjonal fotball på høyt nivå viser at fart / teknikk er viktigere nå enn det var f.eks. for 5-10 år siden. Dette gjelder også i høyeste grad i de bakre ledd. Utviklingen går fort. "Moderne" uttrykker altså i dette tilfellet at keeper/ stopper henger med i denne utviklingen. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 13.12.2006 22:08 Post subject: |
|
|
Kan vel nevne (uten at jeg føler at jeg bidrar veldig med å si det) at en eller annen TIL-kar gikk ut i avisa, og nærmest prøvde å presse Lars Gunnar Johnsen til å dra dit. Han refset klubber fra sør mellom annet. _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.12.2006 05:21 Post subject: |
|
|
Siden Ole Lilleås Næss nå er hentet inn er da den svenske keeperen som var på prøvespill funnet ikke god nok?
EDIT: Phillip Warnõ var det jeg hinta til! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 14.12.2006 10:08 Post subject: |
|
|
Svensken imponerte tidvis på trening, men det ligger vel noe i at det er et litt større "løft" å flytte alene til et annet land i en alder av 16-17 år .....
Ikke sikkert at vi har sett det siste av ham..  |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 16.12.2006 22:21 Post subject: |
|
|
Julegrisen wrote: | Uttrykket "moderne" spillertyper kjennetegner spillere/ keepere som henger med utviklingen hva angår teknikk og spilleforståelse.
Sier ikke at dette ikke var viktig før...
En "moderne " keeper sparker ikke ut ballen på måfå, men prøver å treffe medspillere. Dette kjennetegnes ofte med et litt spesielt "tilslag" på ball. Spanske keepere bruker denne teknikken ofte ved utspill, fåtall "gamle" keepere i Norge som gjør dette. I tillegg kjennetegnes en "moderne" keeper ved at han er god med begge bein , framfor alt teknisk.(jfr. tilbakespill)
Moderne stoppertype : Kjennetegnes ved å ha høy fart, god teknikk , god på igangsettelse/ pasningsspill. I tillegg til å ha meget god fysikk, er dette faktorer vi ikke ser for ofte i Tippeligaen hva angår stoppere.
Eksempelvis er Panzerhagen for meg IKKE en moderne stopper. Ferdinand / Nordvik er det. HÃ¥per du ser forskjellen.
Internasjonal fotball på høyt nivå viser at fart / teknikk er viktigere nå enn det var f.eks. for 5-10 år siden. Dette gjelder også i høyeste grad i de bakre ledd. Utviklingen går fort. "Moderne" uttrykker altså i dette tilfellet at keeper/ stopper henger med i denne utviklingen. |
Godt og utdypende "motinnlegg". Oppklarte alt jeg så på som uklart. Er også enig i at man kan gjøre et skille på en moderne keeper og en "gammeldags" en. Spesielt etter å ha lest dette. Men på stoppersiden ville jeg valgt å brukt andre måter for å beskrive denne typen stopper. Likevel er det nok bare et spørsmål om preferanse av hva man vil kalle spillertypen. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 17.12.2006 02:21 Post subject: |
|
|
Enig i denne betraktningen. Preferansene eller uttrykkene på hvordan man skal definere "up-to - date" spillertyper kan være så mangt..
Man kan godt bruke andre uttrykk enn "moderne" her. Poenget er å stadfeste det man mener er relevant for å beskrive forskjellene....  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2007 16:59 Post subject: |
|
|
Tre nye spillere i juniorstallen:
* Eirik Walla Dønnem (midtbane), Flatås
* Mikael Karlsen (midtbane/ving), Tiller
* Espen Schmitz (midtstopper), Nardo
Sistnevnte er sammen med Christian Nordgaard tatt ut til G16-landslagsturnering. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 05.01.2007 07:48 Post subject: |
|
|
Både Schmitz og Nordgaard ser ut til å være midtstoppere, kan bli et godt par i fremtiden for RBK.  |
|
Back to top |
|
 |
Creepson_91 Junior
|
Posted: 10.01.2007 16:05 Post subject: ! |
|
|
Merk dåkker navne her:Jørgen Vordal
om nån år e han blandt norges bæste Keepera!
e me på toppklubbsamlinga i abra å e fast på kretslage
e 14 år og har heile live foran sæ
mærk dåkk de:Jørgen Vordal |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 10.01.2007 16:10 Post subject: Re: ! |
|
|
Hei Jørgen, fortsatt problemer med rettskrivinga? |
|
Back to top |
|
 |
Creepson_91 Junior
|
Posted: 10.01.2007 16:13 Post subject: Re: ! |
|
|
prob me at æ skriv på morsmåle mitt??
Jørgen e faktisk keepern på laget mitt, så trur faktisk ikke han e så dåli i rettskrivning... |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.01.2007 16:20 Post subject: |
|
|
Fra tråden "Er du ny - ta en tit"
Forum regler wrote: | Unngå følgende:
- Dialekt. Noen innslag av dialektord i ny og ne skader ikke, men hele setninger og lange avsnitt på trøndersk blir fort mindre lesbart. Spesielt om du i tillegg er slepphendt med rettskrivingen.
- SMS-språk. "d r" liker vi ikke, skriv "det er". Andre SMS- og nettord som oxo og qlt kan du også styre unna.
- Ikke avslutt setninger med mange utropstegn!!!!!!!!!!!! eller spørsmålstegn, skjønner????!??!?!? |
Så skriv venligst bokmål _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Creepson_91 Junior
|
Posted: 10.01.2007 16:22 Post subject: .. |
|
|
ups..
beviste vist at jeg er ny der gitt
så vet vi det..  |
|
Back to top |
|
 |
ness15 Junior
|
Posted: 10.01.2007 17:29 Post subject: |
|
|
kan noen fortelle meg noe om øyvind pettersen(rbk jr), leif zhal(rbk jr) og petter tiller larsen(tidligre rbk jr spiller)
og kan bare beglage alle ``reklamene`` _________________ lært å krype lært å gå lært å ÆLSKE RBK!!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 10.01.2007 19:48 Post subject: Re: .. |
|
|
Creepson_91 wrote: | ups..
beviste vist at jeg er ny der gitt
så vet vi det..  |
Masse bruk av smileys er vel også en regel, nedskreven eller ei  _________________ Simon - Barcelona og RBK
-------------------------------
PlanetBarca
``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt |
|
Back to top |
|
 |
Creepson_91 Junior
|
Posted: 10.01.2007 20:45 Post subject: Re: .. |
|
|
og hvorfor er da smileysene der da?
"utrolig til hakking her da:\" |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 10.01.2007 20:55 Post subject: |
|
|
Blir fort sånn på den her tiden av året. Mangel på kamper og sånn.. Når man ikke har Solli å hakke på, så får du finne deg i å ta støyten  |
|
Back to top |
|
 |
Creepson_91 Junior
|
Posted: 10.01.2007 23:29 Post subject: |
|
|
hehe, snakker du erfaring eller?  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.01.2007 00:00 Post subject: |
|
|
Du har nylig innvandret, så du må belage deg på noen integreringsutfordringer i begynnelsen, men det går seg sikkert til.  |
|
Back to top |
|
 |
Creepson_91 Junior
|
Posted: 11.01.2007 00:02 Post subject: |
|
|
ser vel egentlig ikke verre ut nei..  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.01.2007 00:03 Post subject: |
|
|
Der har du enda et eksempel: Man siterer ikke når innlegget man svarer på er rett ovenfor.  |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 11.01.2007 00:07 Post subject: |
|
|
he he  |
|
Back to top |
|
 |
Creepson_91 Junior
|
Posted: 11.01.2007 00:15 Post subject: ! |
|
|
tusen takk for alle positive kommentarer ja...
 _________________ fer vi har værdns bæste keeper, å de har ikke dåkk!! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.01.2007 00:19 Post subject: |
|
|
Du må ikke ta det tungt. Det har ikke noe med at vi er negativ eller ikke, for det er vi ikke. Vi bare prøver å hjelpe deg til å få ditt "gjennombrudd" på forumet her. Vi alle har gjort våre feil og fått hørt det. Forhåpentligvis slipper du mer mas, slik at du bare kan konsentrere deg om å skrive og diskutere  |
|
Back to top |
|
 |
Creepson_91 Junior
|
Posted: 11.01.2007 00:22 Post subject: .. |
|
|
å få noen rettelser er vel ikke det verste som kan skje, så ter det ikke så veldig innpå meg nei  _________________ fer vi har værdns bæste keeper, å de har ikke dåkk!! |
|
Back to top |
|
 |
|