View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.01.2007 19:39 Post subject: |
|
|
Ranheim hadde ikke fått arbeidstilatelse, fordi de spiller i 2.divisjon.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 05.01.2007 19:49 Post subject: |
|
|
Hvorfor det? Dvs hva har det med saken å gjøre hvilken divisjon de spiller i? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.01.2007 20:46 Post subject: |
|
|
Fordi de med å spille i 2. div har stauts som amøtørklubb. det er kun TL og AL (Ikke faen om jeg kaler det serie A ) som er proffesjonelle ligaer i norge. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
drenicaku Junior
|
Posted: 08.01.2007 19:30 Post subject: |
|
|
Jahmir Hyka ska skriva på imorrn för Olympiakos och därefter bli utlånad till Panionios i 6 månader.
Synd att det blev som det blev med alltihop i Rosenborg  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.01.2007 19:50 Post subject: |
|
|
Overgangen er ikke helt offisiell ennå? Ser ingenting på www.olympiacos.org ... |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 08.01.2007 19:59 Post subject: |
|
|
Tenk hvis han blir den stjerna! Fy faen da blir jeg sur!!
 |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.01.2007 20:00 Post subject: |
|
|
Han var ikke akkurat Marek Sapara heller. Ta det med ro..... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.01.2007 20:01 Post subject: |
|
|
Det er en sjanse vi tar med alle unge spillere i samme kategori... Risikoen var nok grundig kalkulert.
Det er den albanske avisa Gazeta Panorama som er kilden:
Quote: | Jahmir Hyka nënshkruan për Olimpiakosin
Kampionët do ta kalojnë gjashtë muaj "hua" te Panionios
Jahmir Hyka do të nënshkruajë sot për skuadrën e Olimpiakosit, por kampionët e Greqisë do ta japin hua atë për gjashtë muaj te skuadra e Panionios. Lajmin e kanë bërë të ditur mediat greke sipas të cilave talenti shqiptar që deri në muajin dhjetor aktivizohej me të rinjtë e skuadrës së Rozenborgut, ka arritur një akord me Olimpiakosin pasi nuk arriti që të gjente një zgjidhje me norvegjezët e Rozenborgut. Ende nuk dihet nëse marrëvershja përmban ndonjë klauzolë ku ai mund të jetë pjesë e ekipit të parë te Panioniosi. Hyka cilësohet si një nga talentet e fundit që ka nxjerrë kampionati shqiptar. Mesfushori është produkt i klubit të Dinamos, por dy vjet më parë, kur ai ishte 16 vjeç u provua te kampionët e Norvegjisë, drejtuesit e të cilëve pranuan ta mbanin lojtarin. Fantazisti shkëlqeu me të rinjtë e Rozenborgut, por për shkak të problemeve me dokumentet nuk mundi që të vazhdonte aventurën e tij në skuadrën e Totenhemit. Shqiptari nuk arriti që të siguronte një leje qendrimi në Norvegji dhe Federata e Futbollit të këtij vendi u tregua e pafuqishme për të bindur autoritetet lokale që ta pajisnin lojtarin me një dokument të tillë. Kjo gjë mund të evitohej nëse Hyka do të kishte luajtur me përfaqësuesen U-21 të Shqipërisë, por për shkak të moshës së tij të vogël, edhe kjo pistë ishte e pamundur. Te Paininiosi në të kaluarën provoi shanset e tij edhe Hamdi Salihi, por sulmuesi shkodran nuk arriti të përshtatej dot në këtë skuadër. Hyka është një nga të rinjtë shqiptarë më premtues dhe nëse ai do të arrijë të shfaqë vlerat e tij te Panionios, atëherë mund të fitojë një vend vitin e ardhshëm tek Olimpiakos, skuadër për të cilën do të firmosë sot. |
For øvrig har ikke Panionios all verden til rykte: Gresk fotball – herlig korrupt |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.01.2007 20:18 Post subject: |
|
|
Ingeman wrote: | Tenk hvis han blir den stjerna! Fy faen da blir jeg sur!! |
Så du mener at vi skal la en som ikke er god nok for laget få spille fordi han KAN bli god? |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 08.01.2007 21:15 Post subject: |
|
|
EH tenk deg om. Hvorfor hentet vi en 18-åring? Det er jo selvøfligelig fordi han KAN bli god. Hyka kan bli god, og jeg blir sint hvis han blir det, ikke på Jahmir (selfølgelig), men på Rosenborg. Mener det ligger noe i Hyka. Nå er det likevel bare å vente med å se. |
|
Back to top |
|
 |
ness15 Junior
|
Posted: 08.01.2007 21:16 Post subject: |
|
|
kan no bare si det at hyka er ferdig i rbk jeg har hørt ryker om at han er på vei til en stor klubb i hellas noe mer kan jeg ikke si
æ har vist det lenge
det er skuffende at han drar
han kommer til og bli stooor _________________ lært å krype lært å gå lært å ÆLSKE RBK!!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.01.2007 21:23 Post subject: |
|
|
Det er ikke første gangen du kommer med såkalte "nyheter". Hyka har vært ferdig i Rosenborg i ei stund allerede, det er ikke noen hemmelighet. Han er også klar for Olympiakos. Interessen har vært kjent her.
Poenget: Det er fint om du leser litt på forumet du skriver i også.  |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 08.01.2007 21:56 Post subject: |
|
|
ahaha, Haugen, snakk om å drite seg ut Den som ikke så potensialet til Hyka bør gå i skammekroken, det må være plass til slike spillertyper også, uten at de skal være nødt til å være sterke bakover. Men samtidig så hadde vel ikke rosenborg store valget, pga arbeidstillatelse-reglene.. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.01.2007 22:01 Post subject: |
|
|
erlendmf wrote: | EH tenk deg om. |
Har tenkt meg om, men Hyka ble ikke noe bedre av den grunn.
Hyka får ikke lisens, hvor vanskelig er det og få det inn i knollen? Eneste muligheten for Hyka til å få lisens, er å spille fast for RBK. Dette er han ikke god nok for, ergo må han bort. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.01.2007 22:05 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | ahaha, Haugen, snakk om å drite seg ut |
Drite meg ut? Hvordan da?
Hyka har uten tvil et talent, men er ikke god nok for RBK, enda. Når reglene er sånn at han må spille, sier det seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 08.01.2007 22:12 Post subject: |
|
|
Haugen skrev:
Så du mener at vi skal la en som ikke er god nok for laget få spille fordi han KAN bli god?
Basert på dette utsagnet driter du deg ut, men du begrunner det litt bedre senere.
Rigid utførelse av arbeidstillatelsereglene. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.01.2007 22:24 Post subject: |
|
|
Ser fremdeles ikke hvordan jeg driter meg ut der. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 08.01.2007 22:57 Post subject: |
|
|
Vet ikke hvordan du har planlagt hvordan vi skal utvikle talenter jeg..De trenger ikke være faste hver kamp, men de trenger erfaringen og å kjenne på tempoet fra start i enkelte kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.01.2007 23:05 Post subject: |
|
|
I mine øyne så skal du være bedre en de du konkurerer med for å få spille, at du er et talent er ikke nok. Så lenge Storflor er bedre enn Hyka, er det ikke plass for han. Joda, HYka har sikkert noen egenskaper som er bedre en Storflor sine, men Hyka stiller i lett-fluevekt og blir derfor for spinkel i den fysisk harde tippeligaen. Dette så vi i Royal League hvor det ikke skulle mye til for å presse han ut over sidelinja. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 08.01.2007 23:25 Post subject: |
|
|
Det der må være et av de minst kunnskapsrike innleggene jeg har sett..Du beskriver et hverdag for Rosenborg der de ikke skal ta sjanser for å utvikle talent som kan bli bedre enn de etablerte som allerede er der.
At man har talent betyr at man har et uforløst potensiale. Hvis Hyka hadde hatt et klart større potensiale til å bli bedre enn det storflor så er det ingen grunn til at Hyka ikke skulle fått spilt fra start i enkelte kamper. Uten de rette forutsetningene vil aldri talentene vokse frem. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.01.2007 23:39 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Norsk fotball i dag: Ble teknikken lagt igjen i vektrommet? Hvor ble det av dribleferdighetene? Forsvant de i jakten på O2-verdiene? Hva med silkefoten da? I streben etter ny rekord på 3000-meteren? |
Hyka var et talent, og skulle blitt i RBK i stedet for Lago. Tippeligaen trenger sårt spillere som han, ikke bare hundre kilo tunge muskelbunter med hurtighet og kondisjon. |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 08.01.2007 23:41 Post subject: |
|
|
Hyka hadde nok blitt om ikke nasse nøff hadde blanda seg opp i hvilke spillere RBK vil hente inn. Heia NFF!  _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.01.2007 23:58 Post subject: |
|
|
Quote: | ingen grunn til at Hyka ikke skulle fått spilt fra start i enkelte kamper. |
Jeg sier ikke at Hyka ikke kunne ha fått noen kamper, men er det nok for å få lisens da? Må han ikke spille regelmessig for å få den? |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 09.01.2007 01:08 Post subject: |
|
|
Det er der håpløse NFF kommer inn i bildet.
At vi spiller i en fysisk hard liga betyr ikke at vi må følge etter, lettbente spillere, og lag, kan hvis de er ballsikre og pasningssterke holde ballen på bakken og få motstanderen til å løpe. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 09.01.2007 01:09 Post subject: |
|
|
Det er korrekt . Synd at reglene er så rigide, men that´s it. Etter min mening er det likevel feil av RBK å la Hyka komme etter Lago eller Traore på kvoten. Men men... Det kan straffe seg å være for konvensjonell i tankegangen , som f.eks. å gå rundt å tro at fysikk vinner over teknikk og fart. I lengden vil Norsk fotball tape på stort på dette, så også RBK. Hvem gidder i lengden å se på at RBK vinner kamper der kampbildet totalt mangler "typer" med Hyka´s kvaliteter ?
Ikke jeg.  |
|
Back to top |
|
 |
|