English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jahmir Hyka
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 34, 35, 36  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2007 14:09    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
så hva har vi å tape på om han evt. blir sistevalg. da har vi i det minste et valg til.

Det skader sikkert ikke at han trener litt med laget slik at Tørum kan gjøre seg opp ei mening, men at vi ikke taper noe hvis han gjør det dårlig og blir sistevalg, er en merkelig påstand. Hva skal vi med en midtstopper som er dårligere enn de andre når vi egentlig trenger forsterkninger?
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 04.01.2007 14:24    Post subject: Reply with quote

Vi burde heller gjøre noe med de som er ansvarlig for at Lago og Eguren i det hele kom til klubben. Dette er uansett lite relevant for Hyka, så jeg gir meg med dette.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 04.01.2007 14:31    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per Ajax tar opp igjen den interessen de hadde for ham, tror nok han hadde passet bedre inn i den nederlandske ligaen etterhvert enn i den gampeligaen som norge er til tider.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 04.01.2007 14:36    Post subject: Reply with quote

Brann er muligens interessert i ham, noe usikre kilder fra VGD.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 04.01.2007 14:42    Post subject: Reply with quote

Litt synd å måtte sende hjem talenter pga slike regler, men sånn er det nå.. Brann forøvrig vil vell få nøyaktig de samme problemer med oppholdstilatelse som RBK har/hadde.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 04.01.2007 15:05    Post subject: Reply with quote

Hvem er brann ikke interessert i?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 04.01.2007 15:17    Post subject: Reply with quote

For meg er dette greit nok. Det jeg så i RL var en god teknisk spiller, men rett og slett for liten og dårlig defensivt. Han imponerte meg ikke.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 04.01.2007 17:05    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Dette må vel da nesten bety at Tørum har bestemt seg for at han faktisk vil gi Lago en ny sjanse?
Vi trenger jo uansett en midtstopper til, så hva har vi å tape på om han evt. blir sistevalg. da har vi i det minste et valg til.
Og bortsett fra den horibble europacup-kampen med selvmålet, syns jeg faktisk ikke Lago har gjort seg bort.

Dette betyr at Lago har alle papirer i orden, og at Hyka ville fått større problemer med å få sine papirer i orden for sesongen 2007 enn tidligere, da han ikke spillte noen seriekamper i 2006, bare Royal Leauge. Hadde han fått A-landskamper for hjemlandet så hadde det vært betydelig lettere.
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2007 17:13    Post subject: Reply with quote

Bratseth har jo bekreftet usikkerheten rundt tillatelsen til Hyka idag. Lago er selvsagt uproblematisk. Det har det alltid vært, da han har landskamper.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 04.01.2007 17:21    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
For meg er dette greit nok. Det jeg så i RL var en god teknisk spiller, men rett og slett for liten og dårlig defensivt. Han imponerte meg ikke.

kunne ikke vært mer enig.. han hadde ikke bidratt på førstelaget i nevneverdig grad kommende sesong og da er det lite poeng i å ha ham her..

Last edited by jarln on 04.01.2007 22:43; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2007 17:29    Post subject: Reply with quote

Siterte ikke Bratseth på det, men årsaken til at han er bakerst i køa blant de fem, er selvfølgelig sportslig basert; han falt litt mellom to stoler fordi han ikke var noe opplagt utfordrer verken som indreløper eller ving.

Kan vel for øvrig fortelle at jeg allerede i romjula fikk vite at noe var på gang, men aldri fikk mulighet til å få dette bekreftet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 04.01.2007 18:16    Post subject: Reply with quote

Dette gjelder vel strengt tatt for Traore også? Det er el ikke veldig opplaght hvor han skal kjempe om plass på banen. men nå er jo han tross alt ny, mens Hyka er "Gammel", så sånn sett forstår jeg jo hvorfor det ble Hyka som måtte forsvinne av de to.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Hyka må dra. Det er vel sagt, mener jeg å ha hørt, at Traore først og fremst skal spille på junior/2. laget denne sesongen, og dermed burde det jo vært plass til Hyka i førstelagstroppen, og sjonglere med fire er jo lettere enn med fem, samtidig som man jo da hadde hatt Traore i bakhånd i tilfelle det skulle oppstå noe.

Traore har jo afrikanse CL.kamper, og har dremed papirene i orden anyhow..
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2007 18:19    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Det er vel sagt, mener jeg å ha hørt, at Traore først og fremst skal spille på junior/2.

Det har gått meg hus forbi ihvertfall. Jeg tror Traore kommer til å trene fast med a-laget og kjempe om en plass på laget som alle de andre. Mulig jeg tar feil, men det virker sannsynlig etter hva jeg kan bedømme.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2007 19:01    Post subject: Reply with quote

Mener at Traore blir fast medlem av A-stallen, ja. Det som kraftig talte i hans fordel var nok at han fra dag 1 vil få vanlig spillerlisens fra NFF.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2007 19:34    Post subject: Reply with quote

Olympiakos, PAOK og Panionios skal alle være interesserte i Hyka: Tre ekipe greke, betejë për talentin shqiptar

Noen som kan oversette?
Back to top
ness15
Junior

PostPosted: 04.01.2007 21:04    Post subject: Reply with quote

kan no bare si det at hyka er ferdig i rbk jeg har hørt ryker om at han er på vei til en stor klubb i hellas noe mer kan jeg ikke si
Nero
Proff

PostPosted: 04.01.2007 21:31    Post subject: Reply with quote

Synd at de lar Hyka gå. Han var en av få som viste noe positivt i Royal League. Med matching på høyt nivå kunne det ha blitt noe av gutten, og vi har få spillere som fyller ving-rollen.

Merkelig hvis de ofrer ham for Lago. Han skal ha for innsatsviljen, men 2 selvmål (eller fler?) og en psyko opptreden på banen (med rød-kort som konsekvenser), ga ikke meg mersmak.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2007 22:05    Post subject: Reply with quote

Delvis oversettelse av saken over:

Quote:
"In any case, there they don't offer as much money as in Greece, but it sigures a brighter future in terms of the sporting development" said for the "Gazetta" the assistant coach of our NT Shpëtim Duro, one of those who adviced Baric the talent from Rosenborg. But, in fight for the 19-year old albanian isn't only Olympiakos even though they have made the best offert yet. The services of Hyka are wanted by some squads in Selanik aswell, namely PAOK and Panionios Athens, teams where he will be guaranted more playing time.

"I adviced him to be careful when he has to make a decision, because he is young and in Norway he has more opportunities to get formed as a soccer-player. In cases like this you should be very careful", said the assistant coach of the NT Duro.

Baric = landslagssjef Otto Baric
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 04.01.2007 22:14    Post subject: Reply with quote

Nå ble jeg lei meg Sad Har en sterk mistanke om at Hyka har blitt utsatt for motsatt go-fot-teori i RBK. Virker på meg som om det har blitt fokusert vel mye på hans svake sider, og ikke hans sterke sider. Mener han burde fått dyrke sine sterke sider først og fremst, og så kunne man ha tatt det def. takt. fys. osv litt etter litt. Virker som det motsatte har skjedd i denne saken.

Men, men RBK har vel tatt en avgjørelse så... Sad
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2007 22:17    Post subject: Reply with quote

Jeg har sansen for typen Hyka, men han har vel for smal kompetanse til å kunne lykkes på et høyt nivå. Med andre ord, han har for spiss kompetanse, og det er stort sett kun tyngdeoverføring og dragninger.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 04.01.2007 22:54    Post subject: Reply with quote

Litt trist at det skal fokuseres på det defensive når du er ving, det er liksom antall kilometer som teller, ikke hva du gjør med de km du springer..Man trenger ikke være nede som back å takle hele tiden når man ikke er spillertypen til det, f.eks Solli må ta i et tak bakover fordi det er det han er god på, arbeidsinnsats.
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 04.01.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg har sansen for typen Hyka, men han har vel for smal kompetanse til å kunne lykkes på et høyt nivå.

Nå er vel Hyka for ung og for uerfaren til at man kan slå fast at han ikke har det som skal til for å lykkes på toppnivå. Ønsker ham lykke til, og håper han gjør det godt. Fotballen blir fattigere hvis fotballen blir så fysisk at slike kjappe småtasser ikke lenger klarer å hevde seg.
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 05.01.2007 17:38    Post subject: Reply with quote

Tiltredes Limax!

Det er greit at de på Brakka tar denne avgjørelsen, vanskelig å ha for mange utenlandske talenter gående rundt også - folkskal jo følges opp og integreres og gis rom og muligheter sportslig også. Men trist er det jo. Med to-tre år til, og litt mer kjøtt og muskler, tror jeg han kunne gjenskapt litt sånn Mini-stemning ute på venstrevingen. Jeg hadde forhåpninger om god gammeldags 1988-groove.
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 05.01.2007 18:54    Post subject: Ranheim Reply with quote

Hvorfor ikke sende Hyka til Ranheim som er Rosenborgs samarbeidsklubb?? Der vil han da få arbeidstilatelse og er me på å styrke Ranheim som har ambisjoner om å nå 1 divisjon. Kan vel ikke bli mye til nedtur for Hyka selv som spilte kun på juniorlaget til RBK og RBK2/3?
RBK RBK[/b]
Socrates
Veteran

PostPosted: 05.01.2007 19:26    Post subject: Reply with quote

Fordi han selv uttalte at det var uaktuellt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 34, 35, 36  Next
Page 31 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb