View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.01.2007 14:09 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | så hva har vi å tape på om han evt. blir sistevalg. da har vi i det minste et valg til. |
Det skader sikkert ikke at han trener litt med laget slik at Tørum kan gjøre seg opp ei mening, men at vi ikke taper noe hvis han gjør det dårlig og blir sistevalg, er en merkelig påstand. Hva skal vi med en midtstopper som er dårligere enn de andre når vi egentlig trenger forsterkninger? |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.01.2007 14:24 Post subject: |
|
|
Vi burde heller gjøre noe med de som er ansvarlig for at Lago og Eguren i det hele kom til klubben. Dette er uansett lite relevant for Hyka, så jeg gir meg med dette. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.01.2007 14:31 Post subject: |
|
|
HÃ¥per Ajax tar opp igjen den interessen de hadde for ham, tror nok han hadde passet bedre inn i den nederlandske ligaen etterhvert enn i den gampeligaen som norge er til tider. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.01.2007 14:36 Post subject: |
|
|
Brann er muligens interessert i ham, noe usikre kilder fra VGD. |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 04.01.2007 14:42 Post subject: |
|
|
Litt synd å måtte sende hjem talenter pga slike regler, men sånn er det nå.. Brann forøvrig vil vell få nøyaktig de samme problemer med oppholdstilatelse som RBK har/hadde. _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.01.2007 15:05 Post subject: |
|
|
Hvem er brann ikke interessert i? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.01.2007 15:17 Post subject: |
|
|
For meg er dette greit nok. Det jeg så i RL var en god teknisk spiller, men rett og slett for liten og dårlig defensivt. Han imponerte meg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.01.2007 17:05 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Dette må vel da nesten bety at Tørum har bestemt seg for at han faktisk vil gi Lago en ny sjanse?
Vi trenger jo uansett en midtstopper til, så hva har vi å tape på om han evt. blir sistevalg. da har vi i det minste et valg til.
Og bortsett fra den horibble europacup-kampen med selvmålet, syns jeg faktisk ikke Lago har gjort seg bort. |
Dette betyr at Lago har alle papirer i orden, og at Hyka ville fått større problemer med å få sine papirer i orden for sesongen 2007 enn tidligere, da han ikke spillte noen seriekamper i 2006, bare Royal Leauge. Hadde han fått A-landskamper for hjemlandet så hadde det vært betydelig lettere. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.01.2007 17:13 Post subject: |
|
|
Bratseth har jo bekreftet usikkerheten rundt tillatelsen til Hyka idag. Lago er selvsagt uproblematisk. Det har det alltid vært, da han har landskamper. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 04.01.2007 17:21 Post subject: |
|
|
senador wrote: | For meg er dette greit nok. Det jeg så i RL var en god teknisk spiller, men rett og slett for liten og dårlig defensivt. Han imponerte meg ikke. |
kunne ikke vært mer enig.. han hadde ikke bidratt på førstelaget i nevneverdig grad kommende sesong og da er det lite poeng i å ha ham her..
Last edited by jarln on 04.01.2007 22:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2007 17:29 Post subject: |
|
|
Siterte ikke Bratseth på det, men årsaken til at han er bakerst i køa blant de fem, er selvfølgelig sportslig basert; han falt litt mellom to stoler fordi han ikke var noe opplagt utfordrer verken som indreløper eller ving.
Kan vel for øvrig fortelle at jeg allerede i romjula fikk vite at noe var på gang, men aldri fikk mulighet til å få dette bekreftet. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.01.2007 18:16 Post subject: |
|
|
Dette gjelder vel strengt tatt for Traore også? Det er el ikke veldig opplaght hvor han skal kjempe om plass på banen. men nå er jo han tross alt ny, mens Hyka er "Gammel", så sånn sett forstår jeg jo hvorfor det ble Hyka som måtte forsvinne av de to.
Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Hyka må dra. Det er vel sagt, mener jeg å ha hørt, at Traore først og fremst skal spille på junior/2. laget denne sesongen, og dermed burde det jo vært plass til Hyka i førstelagstroppen, og sjonglere med fire er jo lettere enn med fem, samtidig som man jo da hadde hatt Traore i bakhånd i tilfelle det skulle oppstå noe.
Traore har jo afrikanse CL.kamper, og har dremed papirene i orden anyhow.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.01.2007 18:19 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Det er vel sagt, mener jeg å ha hørt, at Traore først og fremst skal spille på junior/2. |
Det har gått meg hus forbi ihvertfall. Jeg tror Traore kommer til å trene fast med a-laget og kjempe om en plass på laget som alle de andre. Mulig jeg tar feil, men det virker sannsynlig etter hva jeg kan bedømme. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2007 19:01 Post subject: |
|
|
Mener at Traore blir fast medlem av A-stallen, ja. Det som kraftig talte i hans fordel var nok at han fra dag 1 vil få vanlig spillerlisens fra NFF. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
ness15 Junior
|
Posted: 04.01.2007 21:04 Post subject: |
|
|
kan no bare si det at hyka er ferdig i rbk jeg har hørt ryker om at han er på vei til en stor klubb i hellas noe mer kan jeg ikke si _________________ lært å krype lært å gå lært å ÆLSKE RBK!!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 04.01.2007 21:31 Post subject: |
|
|
Synd at de lar Hyka gå. Han var en av få som viste noe positivt i Royal League. Med matching på høyt nivå kunne det ha blitt noe av gutten, og vi har få spillere som fyller ving-rollen.
Merkelig hvis de ofrer ham for Lago. Han skal ha for innsatsviljen, men 2 selvmål (eller fler?) og en psyko opptreden på banen (med rød-kort som konsekvenser), ga ikke meg mersmak. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2007 22:05 Post subject: |
|
|
Delvis oversettelse av saken over:
Quote: | "In any case, there they don't offer as much money as in Greece, but it sigures a brighter future in terms of the sporting development" said for the "Gazetta" the assistant coach of our NT Shpëtim Duro, one of those who adviced Baric the talent from Rosenborg. But, in fight for the 19-year old albanian isn't only Olympiakos even though they have made the best offert yet. The services of Hyka are wanted by some squads in Selanik aswell, namely PAOK and Panionios Athens, teams where he will be guaranted more playing time.
"I adviced him to be careful when he has to make a decision, because he is young and in Norway he has more opportunities to get formed as a soccer-player. In cases like this you should be very careful", said the assistant coach of the NT Duro. |
Baric = landslagssjef Otto Baric |
|
Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 04.01.2007 22:14 Post subject: |
|
|
Nå ble jeg lei meg Har en sterk mistanke om at Hyka har blitt utsatt for motsatt go-fot-teori i RBK. Virker på meg som om det har blitt fokusert vel mye på hans svake sider, og ikke hans sterke sider. Mener han burde fått dyrke sine sterke sider først og fremst, og så kunne man ha tatt det def. takt. fys. osv litt etter litt. Virker som det motsatte har skjedd i denne saken.
Men, men RBK har vel tatt en avgjørelse så...  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.01.2007 22:17 Post subject: |
|
|
Jeg har sansen for typen Hyka, men han har vel for smal kompetanse til å kunne lykkes på et høyt nivå. Med andre ord, han har for spiss kompetanse, og det er stort sett kun tyngdeoverføring og dragninger. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.01.2007 22:54 Post subject: |
|
|
Litt trist at det skal fokuseres på det defensive når du er ving, det er liksom antall kilometer som teller, ikke hva du gjør med de km du springer..Man trenger ikke være nede som back å takle hele tiden når man ikke er spillertypen til det, f.eks Solli må ta i et tak bakover fordi det er det han er god på, arbeidsinnsats. |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 04.01.2007 22:57 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg har sansen for typen Hyka, men han har vel for smal kompetanse til å kunne lykkes på et høyt nivå. |
Nå er vel Hyka for ung og for uerfaren til at man kan slå fast at han ikke har det som skal til for å lykkes på toppnivå. Ønsker ham lykke til, og håper han gjør det godt. Fotballen blir fattigere hvis fotballen blir så fysisk at slike kjappe småtasser ikke lenger klarer å hevde seg. |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 05.01.2007 17:38 Post subject: |
|
|
Tiltredes Limax!
Det er greit at de på Brakka tar denne avgjørelsen, vanskelig å ha for mange utenlandske talenter gående rundt også - folkskal jo følges opp og integreres og gis rom og muligheter sportslig også. Men trist er det jo. Med to-tre år til, og litt mer kjøtt og muskler, tror jeg han kunne gjenskapt litt sånn Mini-stemning ute på venstrevingen. Jeg hadde forhåpninger om god gammeldags 1988-groove. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 05.01.2007 18:54 Post subject: Ranheim |
|
|
Hvorfor ikke sende Hyka til Ranheim som er Rosenborgs samarbeidsklubb?? Der vil han da få arbeidstilatelse og er me på å styrke Ranheim som har ambisjoner om å nå 1 divisjon. Kan vel ikke bli mye til nedtur for Hyka selv som spilte kun på juniorlaget til RBK og RBK2/3?
[/b] _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 05.01.2007 19:26 Post subject: |
|
|
Fordi han selv uttalte at det var uaktuellt. |
|