| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lillegutt11 Junior
|
Posted: 30.06.2021 20:24 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
Det er ikke bare Hareide som er problemet. |
Hvem ellers? Han har hatt ett år med eliteseriens suverent største budsjett. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 30.06.2021 20:25 Post subject: |
|
|
Etter Hareide sine ord til Adressa nå så er det tydelig at han avslutter kontrakten med Rbk. _________________ Nattbussen går halv ett!
Last edited by orkdal,n on 30.06.2021 20:27; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 30.06.2021 20:25 Post subject: |
|
|
Er det lov å håpe på at han går av allerede idag? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:31 Post subject: |
|
|
Tror han sier takk for laget i morgen og avslutter etter sesongslutt.
Han er en god trener , var nok bedre og mer motivert før, men med gråstein er det vanskelig å lage gull.
Det er vel nå bevist at å kjenne klubben som en definert kompetanse ved ansettelser er fullstendig feilslått.
Det er en del på brakka som har vært for lenge, de har ikke noe å bidra med for å fornye klubben og bør takkes av i rolige former.
Siden Koteng som vanlig ikke har en plan B så blir det vel panikkansettelse igjen, mistenker sterkt at forumet har flere kandidater på A lista enn styret.
Der står vel Knutsen og Bjarne Berntsen tenker jeg |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:32 Post subject: |
|
|
Han fullfører nok uansett kontrakten, men antar han skal være med å finne ny trener. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:32 Post subject: |
|
|
Hva står i aryikkelen? |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:33 Post subject: |
|
|
At han bestemt seg og at det mest sansynlig blir offentliggjort i morgen, men han har ikke snakket med rbk enda så derfor gir han ikke noe til media nå. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.06.2021 20:35 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | gisp! wrote: |
Jeg antar han har fått litt sjokk over hvor ille det egentlig sto til i det som var den ledende klubben i Norden sist han var her og som har både hatt og brukt penger som ... ja, som fulle ... breddefotballfolk.
|
Nå er det vel Hareide som har handlet inn all middelmådighet fra sist han var i Sverige, samt noe annet rask. Enten har han helt mistet det, eller så fikk han ikke penger til å kjøpe. |
Du er sikkert inne på noe i siste setningsledd.
Den eneste tingen RBK har lyktes i overkant godt med de siste sesongene har vært å bli sittende med for mange lett unnværlige og alt for høyt lønnede spillere som man i stor grad har måtte gi bort eller selge for symbolske summer.
For utenforstående fremstår det som nødløsninger for å frigjøre midler til overganger og lønn.
Det trengs skikkelig opprydding, og så må noen i det apparatet som uansett skal være igjen når trener og sportsdirektør en gang er borte ta inn over seg at det faktisk er viktig å ta vare på dokumentasjon og opparbeidet kunnskap. Og dokumentasjon er medieuavhengig. Det kan selvfølgelig like gjerne være dataanalyser, filmklipp eller regneark som ringpermer med papir.
"1. januar 2022" (eller når etterfølgeren står fritt fra sin inneværende kontrakt) avleverer nok Åge Hareide sin dokumentasjon og kontekstinformasjon til etterfølgeren. Da er det Tove Moe Dyrhaugs jobb å, så lenge virksomheten driver med fotball, sørge for at hverken ny trener, Dorsin, breddeakademitrener Vikvang eller deres etterfølgere får gjennomslag for at slikt trenger vi ikke i Rosenborg, så det er det bare å kjøre til forbrenningsanlegget. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 30.06.2021 20:37 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke se at Hareide sier noe som gjør det mer sannsynlig at han ikke forlenger, enn at han gjør det...
| Adressa wrote: |
H - Jeg har ikke sagt fra noe ennå. Vi skal ta en snakk om det.
A – Det er 1. juli i morgen. Er det i morgen det svaret kommer?
H – Sannsynligvis, ja.
A – Du har ikke bestemt deg ennå?
H – Jo, men jeg skal ta det med Rosenborg, svarer Hareide til Adresseavisen. |
_________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:41 Post subject: |
|
|
Nåh, med tanke på hva han tidligere har sagt om at han vil kunne se nå om prosjektet hans er liv lage, samt denne delen av artikkelen i Adressa, så synes jeg det virker mest naturlig at han ikke forlenger...
| Quote: |
– Styreleder Koteng ønsker deg videre, og sier at enkeltkamper ikke avgjør. I hvor stor grad teller enkeltkamper for deg?
– Veldig mye. Det er klart det gjør. Vi ønsker å se stabilitet og framgang. Vi leter etter det. Så må vi stille spørsmål til spillerne, også, men det er jeg som er ansvarlig. Vi jobber bra på trening, og håper det kan overføres til kamper. Så må vi sette oss ned og se hva vi kan få ut av det. Jeg er ikke fornøyd. Ikke i det hele tatt. |
Han sier vel at den jobben han har stått for, ikke har gitt resultater - som tross alt er det som betyr noe... |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:44 Post subject: |
|
|
Spesielt hvis en trener med såpass lite suksess og i såpass sterk motgang skal få diktere helt sjøl når han eventuelt går av. Jeg misliker sterkt sånne opplegg der man sier fra et halvår før man går av og ikke trenger prestere. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
|
|
Den siste delen du kommenterer stod ikke i artikkelen da det ble lenket til den, det er tilføyd etter oppdatering  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
|
|
| Lillegutt11 wrote: | | senador wrote: |
Det er ikke bare Hareide som er problemet. |
Hvem ellers? Han har hatt ett år med eliteseriens suverent største budsjett. |
Det er ikke sånn det fungerer og det vet du. Han har hatt ett fullt overgangsvindu, og det under en pandemi. Så drit i budsjettaspektet, det er mindre relevant. Det som derimot er relevant er hvor lite han har fått ut av spillergruppa. Skremmende mtp hans meritter. Tror Åge er fryktelig mett, og at Koteng ikke vil innse det. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:45 Post subject: |
|
|
SÃ¥ hva tror og synes folket?
A) forlenger han kontrakten?
B) synes du han bør forlenge?
Synes sjøl det er vanskelig å svare på A. 50/50 der.
PÃ¥ B synes jeg nei. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:48 Post subject: |
|
|
| Hvis ikke man har en helt oplagt kanditat med visioner for RBK så skal man bestemt ikke kaste sig ud i noget ukendt land. Hvorfor i alverden er det man ikke prøver Flemming Pedersen i FCN. Han spiller 443 meget underholdende og altid offensivt og han vil de unge spillere. Jeg tror han er manden der kan genopbygge RBK og få det offensive spil tilbage. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7363 Location: South-west coast exile
|
Posted: 30.06.2021 20:50 Post subject: |
|
|
| Alt for eksotisk. Med sittende styre og stell kommer det aldri til å skje. Håpet må være at Hareides uungåelig avgang betyr at flere må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 30.06.2021 20:51 Post subject: |
|
|
| Bye wrote: | | Jeg misliker sterkt sånne opplegg der man sier fra et halvår før man går av og ikke trenger prestere. | Helt enig! |
|
| Back to top |
|
 |
tobyk Proff

Joined: 18 Mar 2015 Posts: 254 Location: Ute i distriktene.
|
Posted: 30.06.2021 21:10 Post subject: |
|
|
Marius Dahl på twitter:
Åge Hareide drar hjem. Sier at konklusjonen med møtet var det som skal skje i morgen.
- Blir du?
- Ja.[/img] |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.06.2021 21:16 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | Flemming Pedersen i FCN. |
Det er en C for mye og mangler en F for å tilfredsstille RBKs visjoner. Må komme fra NFF.
| ibejnar wrote: | | Han spiller 443 meget underholdende og altid offensivt | Vi skulle kanskje prøvd både den formasjonen og mentaliteten.
For øvrig enig med ibejnar i at vi ikke må kaste ut Hareide før vi har riktig etterfølger klar.
Og la nå Hareide gjøre så mye han rekker av den tunge oppryddingen og arbeidet med å få på plass nødvendige rutiner og tankesett som våre "breddefotballrekrutterte" folk ikke kjenner til. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 30.06.2021 21:37 Post subject: |
|
|
Tror aldri i verden at Hareide gir seg nå, på bunn. Tidligst bytte ved årsskiftet. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 30.06.2021 21:41 Post subject: |
|
|
| Det er heller ikke et alternativ, i følge Hareide sjøl. Det dreier seg om forlengelse eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.06.2021 21:58 Post subject: |
|
|
| Bye wrote: | | Spesielt hvis en trener med såpass lite suksess og i såpass sterk motgang skal få diktere helt sjøl når han eventuelt går av. Jeg misliker sterkt sånne opplegg der man sier fra et halvår før man går av og ikke trenger prestere. |
Han får jo ikke diktere det sjøl.
Kontrakten hans går ut i morgen og det er opp til Rosenborg om han får fortsette eller ikke uavhengig av hva han selv velger.
Om Koteng velger å forlenge så kommer ikke jeg til å sette en tå på Lerkendal før han har tatt sin hatt og gått (forbeholden beklagelse til spillerne)
Kommer til å støtte mere opp om RBK 2 og juniorlaget ved mulighet istedet! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.06.2021 22:02 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Bye wrote: | | Spesielt hvis en trener med såpass lite suksess og i såpass sterk motgang skal få diktere helt sjøl når han eventuelt går av. Jeg misliker sterkt sånne opplegg der man sier fra et halvår før man går av og ikke trenger prestere. |
Han får jo ikke diktere det sjøl.
Kontrakten hans går ut i morgen og det er opp til Rosenborg om han får fortsette eller ikke uavhengig av hva han selv velger.
Om Koteng velger å forlenge så kommer ikke jeg til å sette en tå på Lerkendal før han har tatt sin hatt og gått (forbeholden beklagelse til spillerne)
Kommer til å støtte mere opp om RBK 2 og juniorlaget ved mulighet istedet! |
Kontrakten går IKKE ut imorgen. Kontrakten går ut sesongen/året. I morgen er datoen som står i kontrakten at det skal komme en AVGJØRELSE OM HAN FORLENGER ELLER IKKE, og det er den avgjørelsen han har tatt. Hareide er trolig Rosenborg sin trener også 2. juli selv om han har bestemt seg for å ikke fortsette etter sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.06.2021 22:06 Post subject: |
|
|
| tobyk wrote: | Marius Dahl på twitter:
Åge Hareide drar hjem. Sier at konklusjonen med møtet var det som skal skje i morgen.
- Blir du?
- Ja.[/img] |
Koteng sier Hareide ikke har formidlet sin avgjørelse til han i kveld, fordi hvis Åge hadde sagt noe til Ivar hadde Ivar fortalt det til pressen i kveld.
Ikke at jeg tror på Koteng sier akkurat i denne situasjonen, selv om han ofte sier det han tenker.
Uansett, Åge har sine ord i behold selv om han ikke forlenger ref tweeten til Marius Dahl. Åge har jo sagt han minimum blir ut sesongen uansett. Så han drar jo ikke i morgen, dermed blir han. Hvis han forlenger så er det jo åpenbart at han blir. Skulle spurt mer spesifikt om han blir her neste sesong skulle det svaret ha vært avslørende spør du meg. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.06.2021 22:10 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | ibejnar wrote: | | Flemming Pedersen i FCN. |
Det er en C for mye og mangler en F for å tilfredsstille RBKs visjoner. Må komme fra NFF.
| ibejnar wrote: | | Han spiller 443 meget underholdende og altid offensivt | Vi skulle kanskje prøvd både den formasjonen og mentaliteten.
For øvrig enig med ibejnar i at vi ikke må kaste ut Hareide før vi har riktig etterfølger klar.
Og la nå Hareide gjøre så mye han rekker av den tunge oppryddingen og arbeidet med å få på plass nødvendige rutiner og tankesett som våre "breddefotballrekrutterte" folk ikke kjenner til. |
Trenger ikke være kjempedumt å la Hareide få et år til forhåpentligvis under nytt styre/styreleder og kanskje klubben klarer å holde mer orden etter at det har blitt gjort en skikkelig ryddejobb også.
Samtidig som det jobbes med Hareides erstatter.
Sier ikke at min ønskedrøm er at Hareide forlenger, men jeg mener oppriktig at hvis det skjer utskiftning minimum i toppen av styret så kanskje klubben klarer å utnytte deler av jobben Hareide har gjort bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
|