View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 21.12.2006 17:16 Post subject: |
|
|
Han er grei, hadde det ikke vært for at han er 32-33 år gammel. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.12.2006 18:04 Post subject: |
|
|
Er det nå man burde begynne å håpe på at Thorbjørnsen og co på brakka har fått med seg navnet Taylor Twellman? Litt lavere enn Steffen, så vidt jeg husker, men sterk, rask og med en målstatistikk fra helvete.
Spørsmålet er bare hvor mye New England evt. vil ha for å slippe han, og om Braseth er villg til å grave så dypt i pengebingen. for jeg tror han kan være verdt pengene. Slik målteft har ikke norsk fotball sett maken til siden Brattbakks storhetstid (hvis Twellmann hadde klart å tilpasse seg norge, selvsagt.)
Det er det eneste forslaget jeg kan komme på som kan være i stand til å fylle tomrommet...
Edit: Josmer Altidore kunne nok også mulignes ha passet bra, men han er jo for ung ennå, han kan ikke spille i Europa før om to år. (Hadde RBK vært smarte, hadde de kjøpt han nå, for å slå storklubbene, og fått hævvevis med penger for han om 4-5 år. Men så smarte er de jo ikke. Men merk dere navnet, Adu har fått alle overskriftene i Europa, men Altidore er ikke mye dårligere. Og langt bedre foran kassa. han kommer til å bli svær. For at lag USA vil få om noen år!) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 21.12.2006 20:32; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 21.12.2006 19:24 Post subject: |
|
|
Hva med Erik Nevland ? Tilby han en 7 års kontrakt.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.12.2006 20:02 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se hva RBK foretar seg på overgangsmarkedet nå, dersom Iversen og Solli forlater skuta.
En ny midtspiss, en ny ving, en midtbanespiller (kanskje to?) og en midtstopper.  |
|
Back to top |
|
 |
ForzaTIL Junior
|
Posted: 21.12.2006 20:16 Post subject: |
|
|
Mister Rosenborg Iversen, så burde dem sette igang hardt arbeid med å hente Veigar Pall Gunnarson, han kan tilføre RBK veldig mye. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 21.12.2006 21:17 Post subject: |
|
|
Kan vi ikke prøve å hente Azar Karadas da? Han uttalte seg jo om at han ville tilbake og spille for Brann tidligere i år? Det er jo mye bedre å spille for Rosenborg seff, særlig hvis Iversen forsvinner. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.12.2006 21:43 Post subject: |
|
|
Hva gjelder Pall Gunnarson, så tror jeg han er langt bedre i et system som har to spisser, slik som Stabæk. I følge meg trenger vi mer en "target man" som er litt ala Iversen, Rush, Carew, F. Johnsen osv. Helst en blanding av alle de  |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 21.12.2006 22:06 Post subject: |
|
|
martibs wrote: | Kan vi ikke prøve å hente Azar Karadas da? Han uttalte seg jo om at han ville tilbake og spille for Brann tidligere i år? Det er jo mye bedre å spille for Rosenborg seff, særlig hvis Iversen forsvinner. |
Nei, det har jeg liten forståelse for. Var vel nærmest en "flopp" sist han var her; ingenting tyder på at han er blitt en bedre spiller.  |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 21.12.2006 22:07 Post subject: |
|
|
Var Azar en flopp? Hvordan da? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 21.12.2006 22:12 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Er det nå man burde begynne å håpe på at Thorbjørnsen og co på brakka har fått med seg navnet Taylor Twellman? Litt lavere enn Steffen, så vidt jeg husker, men sterk, rask og med en målstatistikk fra helvete.
Spørsmålet er bare hvor mye New England evt. vil ha for å slippe han, og om Braseth er villg til å grave så dypt i pengebingen.
Det er det eneste forslaget jeg kan komme på som kan være i stand til å fylle tomrommet... |
litt info: Spillerne i USA er eid av ligaen og ikke klubben.. så det er ikke New England man forhandler med, men MLS.. om ikke noe har forandret seg nylig!?
Ligaen kan ha andre interesser enn de økonomiske derfor er det ikke nødvendigvis bare pengene som teller, selv om dette selvfølgelig er viktigst.. å få kjøpt en profilert spiller i MLS bør dog ikke være noe problem for en klubb som kjemper om CL.. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 21.12.2006 22:14 Post subject: |
|
|
martibs wrote: | Kan vi ikke prøve å hente Azar Karadas da? Han uttalte seg jo om at han ville tilbake og spille for Brann tidligere i år? Det er jo mye bedre å spille for Rosenborg seff, særlig hvis Iversen forsvinner. |
husker du noe av Azars "fantastiske" målteft fra han forrige periode i klubben? |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 21.12.2006 22:19 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Var Azar en flopp? Hvordan da? |
Ble satt i skyggen av Sigurd Rushfeldt, og satt mye på benken. Ble forsøkt både som stopper og ving uten å imponere |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 21.12.2006 22:28 Post subject: |
|
|
Tror de eneste spissene i Norge som kan erstatte Steffen i 2007 er Ã…rst og Rush.. men de er dessverre ikke helt heldige med alderen..
Hva som blir alternativene da må man nesten spørre lommeboka til Bratseth og kikkerten til Thorbjørnsen om..
Når Steffen forsvinner trenger vi en sentral midtbanespiller, en stopper og en spiss.. Noe sier meg at det blir vanskelig å få til uten å bruke mellom 25-35 millioner.. Penger som nok må investeres i utlendinger med en fornuftig prislapp og som kjenner systemet det europeiske systemet.. Flere afrikanere er neppe ideelt.
Dersom Iversen forsvinner i morgen synes jeg det er på tide at noen fra Brakka bekrefter at de jobber på spreng med nye navn.. så mye synes jeg fansen fortjener.. Samtidig, som Bjørnebye sa så sent som i dag.. Vinnerne på overgangsmarkedet finner vi neppe på denne siden av nyttår, får vi to-tre klassespillere i mars, er det bedre enn ingen i det hele tatt! Men alvorlig talt, jeg er litt bekymret nå.. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.12.2006 22:28 Post subject: |
|
|
jarln wrote: | VerneTroyer wrote: | Er det nå man burde begynne å håpe på at Thorbjørnsen og co på brakka har fått med seg navnet Taylor Twellman? Litt lavere enn Steffen, så vidt jeg husker, men sterk, rask og med en målstatistikk fra helvete.
Spørsmålet er bare hvor mye New England evt. vil ha for å slippe han, og om Braseth er villg til å grave så dypt i pengebingen.
Det er det eneste forslaget jeg kan komme på som kan være i stand til å fylle tomrommet... |
litt info: Spillerne i USA er eid av ligaen og ikke klubben.. så det er ikke New England man forhandler med, men MLS.. om ikke noe har forandret seg nylig!?
Ligaen kan ha andre interesser enn de økonomiske derfor er det ikke nødvendigvis bare pengene som teller, selv om dette selvfølgelig er viktigst.. å få kjøpt en profilert spiller i MLS bør dog ikke være noe problem for en klubb som kjemper om CL.. |
Stemmer, det visste jeg jo egentlig, når jeg bare fikk tenkt meg om. og Hvis de kan slippe spillere til Aafk, bør det jo være en smal sak å slippe dem til oss også _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 21.12.2006 22:43 Post subject: |
|
|
jarln wrote: |
Men alvorlig talt, jeg er litt bekymret nå.. |
Jeg er veldig bekymret. Trur vi først ansetter ny sportsdirektører før vi går inn i forhandlinger med nye spillere. Jeg er redd vi får en reprise fra i fjor. I tillegg er jeg ikke helt trygg på Tørum etter fiaskoen i RL. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.12.2006 08:54 Post subject: |
|
|
skjæringen wrote: | Thor Arild wrote: | Var Azar en flopp? Hvordan da? |
Ble satt i skyggen av Sigurd Rushfeldt |
Øh. Nei?
Han skulle prøve å utkonkurrere Frode Johnsen, men klarte det aldri. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 22.12.2006 09:20 Post subject: |
|
|
Azar er en spiller som gir alt. Han er ikke en spiller som putter 15-20 mål pr sesong, så håper ikke at vi henter han. Men at han var en flopp i Rosenborg er bullshit. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 22.12.2006 09:33 Post subject: |
|
|
Får vi oppleve dette en gang til er det verdt det uansett å hente Azar. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 22.12.2006 09:44 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Azar er en spiller som gir alt. Han er ikke en spiller som putter 15-20 mål pr sesong, så håper ikke at vi henter han. Men at han var en flopp i Rosenborg er bullshit. |
Flopp, er kansje å ta vel hardt i, men det var vel få eller ingen som gråt akkurat, da sutrepaven forsvant fra klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 22.12.2006 09:53 Post subject: |
|
|
Ingen som gråt da Helstad forsvant heller, men han var ingen flopp. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 22.12.2006 10:04 Post subject: |
|
|
Påenget er at vi på stile høyere, hvis ambisjonsnivået skal være å bli best i Norden og etablere oss blant Europas 30 beste. |
|
Back to top |
|
 |
yung Junior
|
Posted: 22.12.2006 10:26 Post subject: |
|
|
Er det virkelig nødvendig å hente inn en ny spiss nå? Bør ikke Kone få en sjanse til å vise seg frem. Han har jo vært bra i vår og gjort flere gode innhopp! En dårlig kamp mot Fredrikstad skal da ikke ødelegge muligheten... Tror ikke at han er dårligere enn Gunnarson/Nannskog. Som backup så har vi Braaten. Han kan jo spille spiss de gangene Kone må stå over en kamp eller skadet. Dette åpner også muligheten for de yngre spillere som jamtfall og hyka! Sats heller på en ny midtstopper! Basma og Kvarme kan pensjonere seg nå... |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 22.12.2006 10:43 Post subject: |
|
|
skjæringen wrote: | Påenget er at vi på stile høyere, hvis ambisjonsnivået skal være å bli best i Norden og etablere oss blant Europas 30 beste. |
Det må en opprydning til på Brakka før man kan begynne å sikle etter Champions League og gull og glitter i europa. Holder ikke med bare noen spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.12.2006 11:55 Post subject: |
|
|
Nevland er for gammel. Blir vel 30 til neste år. Dessuten er han siddis på sin hals, og jeg tror nok det er den eneste aktuelle klubben den dagen han vender hjem. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|