View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
7% |
[ 5 ] |
Reitan |
|
11% |
[ 8 ] |
Eyjolfsson |
|
2% |
[ 2 ] |
Hovland |
|
14% |
[ 10 ] |
Andersson |
|
4% |
[ 3 ] |
Zachariassen |
|
0% |
[ 0 ] |
Hoff |
|
4% |
[ 3 ] |
Holse |
|
45% |
[ 32 ] |
E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Molins |
|
8% |
[ 6 ] |
Vecchia |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelbred |
|
1% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 70 |
|
Author |
Message |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.05.2021 20:45 Post subject: |
|
|
Vi presser ikke høyt da vi ikke har en spiss. Postivt med Pauls scoring, men har vi virkelig ingen spiss som kan spille 90min, i så fall litt skandale så tidlig i sesongen. Fint og flott med gode gresspillere, men realiteten er at 1/3 av kampene spilles på plastikk så da må vi takle det også, enten vi vil eller ikke. Tettey er vel også fritatt fra disse kampene...
Dog positiv utvikling, i fjor hadde vi tapt klart i denne kampen, i år taper vi ikke kamper. Dette blir så bra så, om vi da greier å stille med en spiss på plastikk. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
CLdrømmen Junior
|
Posted: 16.05.2021 20:48 Post subject: |
|
|
Kommenterer svært sjeldent på dette forumet, men leser mye. Dette blir kanskje som å banne i kirka, men dersom RBK skal bli bedre i frispillet, mener jeg rett og slett at et keeperbytte må til. Andre minner meg egentlig bare mer og mer om De Gea. Begge er fantastiske skuddstoppere og strekkeepere, men er under middels god med ballen i beina og i feltarbeidet generelt. Skal prise oss lykkelige over at B/G ikke får straffe/frispark på Hansens utrusning mot Solbakken på slutten der. Kontrasten mellom Hansen og for eksempel Frenderup er slående, spesielt med tanke på å ha ballen i beina
Det som er gledelig å se er at midtstopperne våre i større grad tørr å spille opp på feilvendt sentral midtbanespiller, enn det vi har sett de foregående sesongene. For meg virker det derfor som at den kælkinga Andre holder på med ikke er det Åge ønsker å se i frispillingsfasen. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 16.05.2021 20:56 Post subject: |
|
|
Vi har tatt bortepoeng mot VIF og Glimt, 2 lag som etter all sannsynlighet blir topp 4.
Vi har slått Viking som jeg fort tror blir topp 6.
Vi blir til dela bortdømt i alle de 3 kampene hittil, spesielt VIF og Glimt, men er med der oppe allikevel.
Vi sliter med litt for mange skader og spillere som ikke er kampfit ennå.
Allikevel (!) så er vi med! Dette kan bli riktig så bra det, gleder meg til Brannkampen  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 16.05.2021 20:58 Post subject: |
|
|
Gledelig å se Raul i gang. Han lever opp til navnet sitt. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 16.05.2021 20:58 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke dette med de lange ballene fra Hansen. Kan ikke Åge luke bort dette dersom han ikke vil se det. Samtidig gjør jo ikke forsvarsspillere det helt enkelt for Hansen iom sted ikke vil ha ballen i beina. |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 16.05.2021 20:59 Post subject: |
|
|
I følge tabellen til VG så tapte vi denne kampen, så skjønner at dette var dårlige greier  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.05.2021 21:11 Post subject: |
|
|
Første omgang er egentlig godkjent. Glimt er gode, men vi viser at vi har kvaliteten til å straffe de også, selv om jeg synes at også første omgang er for pysete og ryggende defensivt. Det er jo ikke internasjonale superstjerner de har, men de ser bra ut med så mye plass foran seg hele tiden, særlig når våre spillere ikke henger med på tempo på små flater.
Andre omgang er forferdelig. Vi går ut med en idiotisk taktikk som får meg til å lure på hva som skjer med analysene i klubben. Ikke kommet seg gjennom 2020? Greit, Molins måtte ut, og alternativene våre på topp er jo ikke lysende åpenbare, men når vi ender med å forsterke alt vi slet med i første omgang, samtidig som vi river vekk alt som fungerte, da er det noen på trenerbenken som bør se seg i speilet. Vi er to divisjoner underlegne i banespillet, og er regelrett tjuvheldige med poengranet.
Hvor digg det enn var da RWP putta.
Vi klarer ikke opprettholde dette nivået av flaks. Vi må endre hvordan vi tenker om kunstgresskampene, for nå ser vi ut som Chelsea på snødekt Alfheim. Ellers blir det en ikke-sesong dette.
Børs:
Hansen 5 - Lite å gjøre med målene. Utfordres på manglende tilstedeværelse i feltet.
Reitan 4 - En av få som ikke ser bakfull ut på sin gamle hjemmebane. Gode vurderinger mot Solbakken. Slipper Botheim på 1-0.
Holmar 3 - Taper duellen sin på 1-0. Klarer ikke helt å stå frem fysisk mot ikke veldig imponerende motstand.
Hovland 3 - Litt samme som Holmar. Begge ser primitive ut i det selskapet.
Andersson 2 - Sliter voldsomt. Upresis med ball og sliter med både kant og back.
Zachariassen 2 - Latterlig svak med ball. Lite oppmerksom i lavt press. Helt katastrofe i andre omgang. Kan ikke spille så dypt.
Hoff 2 - Lukter på stolpe. Nølende og defensiv med ball, aldri i nærheten av å sikre sin sone. Konstant på etterskudd. Veldig dårlig en mot en.
Holse BB 6 - God første omgang. Tar pasningsansvar, beveger seg, og scorer et flott mål. Trives ikke i lavt press, verken som midtbane eller kant.
Ceide 1 - Mistet Bjørkan konstant. Alt for ubesluttsom når han skal utfordre. Svak i presset. Burde vært byttet ut lenge før.
Molins 5 - Litt langsom i vendingen som oppspillspunkt, men setter en fin assist når han får litt plass. Dårlig presspill, men også helt alene. Må ut.
Vecchia 2 - Blir sjokket av aggressiviteten, og mister ofte ball. Ikke veldig stilig når man spiller mot reserveback M-Kon. Utakknemlig jobb som midtspiss.
Skjelbred 4 - Inn i helt feil rolle, og klarer ikke dominere slik vi kjenner ham defensivt. Trøkker til. Assist.
Wiedesheim-Paul 6 - Vandrer, klarer å skaffe seg litt ball, og setter en ordentlig spissavslutning.
Tagseth - Viktig innhopp med frekvensen sin, klarer å vinne ball.
Hareide 3 - Her må det nesten rates mest etter sannsynlig utfall, ikke ransutbytte. Framstår dårlig forberedt, rett og slett, og gjør dårlige valg når han som forventet tvinges til å bytte.
Dommer Steen 3 - Som han pleier å være. Lettpåvirkelig og usmart. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 16.05.2021 21:12 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | Jeg skjønner ikke dette med de lange ballene fra Hansen. Kan ikke Åge luke bort dette dersom han ikke vil se det. Samtidig gjør jo ikke forsvarsspillere det helt enkelt for Hansen iom sted ikke vil ha ballen i beina. |
Glimt mura jo inn alle oppspillspunktene, veldig effektivt forøvrig når vi ikke har noen som tar en langball. Burde nesten vurdert å skyve opp en av stopperne når de gjør det, kunne blitt giftig |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 16.05.2021 21:20 Post subject: |
|
|
Mon tro hva Nils Arne Eggen tenkte da han så denne kampen?
Glimt spilte langs bakken, prøvde å skape noe hele tiden og lyktes tidvis med å spille omtrent som tatt ut av Eggens lærebok.
Det andre laget, laget i hans hjerte RBK, mest opptatt av å ødelegge, ligge kompakt, høye baller, og dueller. Knapt noen kombinasjoner langs bakken.
Jeg ser ikke bort fra at vi tar gull i år, spesielt med tanke på alle forsterkningene som ruller inn. Men dette er ikke et lag som tydeligvis skal spille og utvikle seg for fremtiden, noe Glimt hele tiden øver på.
Det er kun resultatbasert spill, kamp for kamp.
Glimt og RBK står i spillestil lengre fra hverandre enn noengang, dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 16.05.2021 21:31 Post subject: |
|
|
Nå er jo skuta nettopp snudd og hesten så vidt salet. Mye arbeid gjenstår før den er i fart. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.05.2021 21:39 Post subject: |
|
|
1poeng er godkjent og vi kan ikke forvente overkjøring etter en sesongoppkjøring. Åge må få mer tid til finspillet. Sammenlignet med i fjor er det et steg, men vi må starte en plass.
Så et det mye å sette fingern på selvfølgelig. Ceide synder stort i presset og det må få konsekvenser. Generelt elendig press i store deler. 1omg var brukbar, men vi henger ikke med i enkelte perioder. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 16.05.2021 21:43 Post subject: |
|
|
Du får tommel for den, senador! |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 16.05.2021 21:53 Post subject: |
|
|
Man må starte en plass. Mulig vi ikke liker den plassen vi er på, men det er et resultat av flere års forsømmelse. Vi får starte med å bygge en toppidrettskultur, og ta den fra der. Åge er rett mann til det og så får vi sette fart etter hvert. Enig med senador. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 16.05.2021 22:24 Post subject: |
|
|
I første omgang synes jeg vi lar dem komme fremover upresset litt for ofte. Så jeg antok at de kom til å justere litt i pausen. Men andre omgang er dessverre nokså svak. I lange perioder får vi ikke låne ballen og vi mister den med en gang og kommer oss aldri i gang med noe. Helt mot slutten får vi litt initiativ og det er herlig at vi scorer der mot slutten. Noe ufortjent poeng vi får, men det er ikke vår skyld at Bodø Glimt ikke er nøyaktige nok til å sette sine sjanser. En god spiss og de hadde fort straffet oss skikkelig.
Ceide bør få seg en tenkepause på benken. Offensivt er det noen initiativ, men ikke produkt. Defensivt er det dessverre veldig tynt.
Synes Molins var god så lenge han spilte. Gøy at Skjeldbred endelig er på banen igjen, selv om det er litt rustent foreløpig. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 16.05.2021 22:24 Post subject: |
|
|
1p hadde vært godkjent hvis vi var i nærheten.
TIL var i nærheten på 0-3.
-fordi de la i bakrom på en flanke på offsiden når Glimt presset høyt.
Der skulle Emil ligget og fått pos kraft.
Nå ble han den som startet den vonde sirkelen med kroppspråket og alle hullene han skapte.
Selv om Glimt er mer innspillt med dette laget svikter vi på alt for enkle ting.
At Emil får holde på slik i 60min uten at noen sier ifra er håpløst. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 16.05.2021 22:31 Post subject: |
|
|
Altså hvis ikke Åge kan se vi SKAL starte med at sætte Holse centralt og så fylde på derfra - ja så er der noget helt galt. Om de 2 andre så er Doff, Hoff, Eddie, Per, Markus el. Konrad ja det kan Åge så vælge. De sidste 6 kan lidt af de samme, men ingen af dem kan spille en offensiv bold frem i banen. Skræk eksemplet er jo en midtbane med Doff, Hoff og Per og så på en dag hvor lad os sige kanterne ikke rammer niveau så bliver det helt helt håbløst. Som jeg ser RBK lige nu ville det være optimalt med Markus Doff og Holse centralt. I dag virker Per ikke klar til opgaven og Hoff og Doff rammer jo nærmest kun modspillere i 2. halvleg. Vi bliver ødelagt af vi ikke har en topangriber der kan tage fra. Jeg må sige at havde vi kunne sætte Dino ind fra 2. halvlegs start så vil jeg ikke udelukke vi kunne have nappet sejern. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 16.05.2021 22:32 Post subject: |
|
|
Synes vi virker merkelig lite samspilte. Mister ballen gang på gang på egen banehalvdel fordi vi ikke klarer å spille oss gjennom presset. Etterhvert gir vi helt opp og slår konsekvent langt. Der oppe vinner vi ingen dueller og får ny bølge imot med en gang. Ikke rart vi blir slitne i 2. omgang når vi knapt klarer å holde i ballen. Per fikk vel krampe enda han ble byttet inn i pausen?
Også morsomt å høre Knudsen i pausen kommentere at Våre offensive spillere jukser defensivt og at de skulle utnytte dette i 2. omgang. Det klarte de til gangs. Synes hverken Ceide eller Vecchia ser noe som helst bedre ut enn Helland i den defensive jobben. Er også usikker på om vi kan spille med Doff på kunstgress all den tid han ikke ser it til å ha pasningsferdigheter til å holde ballen i laget. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 16.05.2021 22:48 Post subject: |
|
|
Bortepoeng mot VIF og Glimt, hjemmeseier mot Viking. Om dette fortsetter holder vi stø kurs mot medalje, om ikke den gjeveste. Så får det også erkjennes at VIF og Glimt nok burde ha hatt hjemmeseire mot oss. Men det er helt topp om Hareide klarer å tyne ut poeng i kamper vi fortjener å tape. Det er sånn man vinner seriegull  |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.05.2021 22:52 Post subject: |
|
|
Vi burde selvsagt tapt klart. Når vi bytter så er det for meg ubegripelig å sette PCS som hengende spiss og Dof som defensiv. PCS her jo levd av å spille defensiv i Bundesliga i 10 år. Og Dof har spilt offensiv i hver kamp. Det blir som å sette Strand i skammels rollen.
Vecchia på spiss er også en veldige dårlig ide.
Vi savnet veldig Henriksen i dag.
Andersson har vært dårlig. Spesielt defensivt.
Ceide er oppskrytt. Mangler fart og overblikk og skudd teknikk. En typisk ball binge spiller dessverre. Eddie med rett innstilling ihvertfall når han kom inn. Holse må spille fra midtbanen og fremover han er farlige defensivt.
Vi er nok mye bedre hjemme. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.05.2021 22:59 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | Altså hvis ikke Åge kan se vi SKAL starte med at sætte Holse centralt og så fylde på derfra - ja så er der noget helt galt. Om de 2 andre så er Doff, Hoff, Eddie, Per, Markus el. Konrad ja det kan Åge så vælge. De sidste 6 kan lidt af de samme, men ingen af dem kan spille en offensiv bold frem i banen. Skræk eksemplet er jo en midtbane med Doff, Hoff og Per og så på en dag hvor lad os sige kanterne ikke rammer niveau så bliver det helt helt håbløst. Som jeg ser RBK lige nu ville det være optimalt med Markus Doff og Holse centralt. I dag virker Per ikke klar til opgaven og Hoff og Doff rammer jo nærmest kun modspillere i 2. halvleg. Vi bliver ødelagt af vi ikke har en topangriber der kan tage fra. Jeg må sige at havde vi kunne sætte Dino ind fra 2. halvlegs start så vil jeg ikke udelukke vi kunne have nappet sejern. |
Optimale midtbanen slik jeg ser det er Holse-Skjelbred-Zachariassen, med Henriksen som stopper, men Skjelbred er nok et stykke unna toppformen etter det lange skadeavbrekket.
Problemene våre i 2.omgangen i dag skyldes jo i stor grad at Molins går ut i pausen og vi må bruke Vecchia som spiss. Da mister vi det sentrale oppspillspunktet, samtidig som Holse, vår klart beste på midten i dag, må ut på kanten. Laget kommer helt ut av rytmen og blir stort sett overkjørt i 2.omgangen. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 16.05.2021 23:11 Post subject: |
|
|
jeg kan ikke undgå at sidde med følelsen af vi kunne have vundet den kamp, men at sætte Vecchia på top var helt godnat og kunne man ikke have spillet bare 10 min fra start med Molins, derfra kunne man så have sat Paul derop. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.05.2021 23:15 Post subject: |
|
|
Tror vi fort kunne vunnet om vi hadde hatt samme laget i ~90min ja. Som sagt tidligere så var 1.omgangen ganske ok. Uansett får vi ta med oss det positive. Vi får med oss poeng fra 1 av de 2 vanskeligste bortekampene, på en dårlig dag. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.05.2021 23:24 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | Jeg skjønner ikke dette med de lange ballene fra Hansen. Kan ikke Åge luke bort dette dersom han ikke vil se det. Samtidig gjør jo ikke forsvarsspillere det helt enkelt for Hansen iom sted ikke vil ha ballen i beina. |
Burde kanskje spurt Jamtfall om det der. Han lærer bort helt andre ting enn han hadde som spesialitet selv... |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.05.2021 23:38 Post subject: |
|
|
Tror til dels det var Glimt som var gode, særlig etter at det ble rokkeringer fordi Molins bare klarte en omgang og det ble for vanskelig å få spilt seg ut. Er tilbøyelig til å mene at den optimale midtbanen under slike forhold er egentlig Holse+to av Skjelbred, Hoff og Henriksen. Liker dog at vi klarte å ta oss sammen akkurat lenge nok mot slutten til å ordne et par sjanser som jo såvidt holdt til å hente inn et godt resultat.
Sitter med følelsen av at det vi holdt på med i førsteomgang vil skape store problemer for middelhavsfarere og nedrykkskandidater. Tror det er bra at Molde nå snart er hjemmekamp og ikke på plasten ved fergeleiet. Sandefjord borte tenker jeg vi kan fikse greit slik vi spilte i første omgang. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.05.2021 23:42 Post subject: |
|
|
CLdrømmen wrote: | …Dette blir kanskje som å banne i kirka, men dersom RBK skal bli bedre i frispillet, mener jeg rett og slett at et keeperbytte må til. Andre minner meg egentlig bare mer og mer om De Gea. Begge er fantastiske skuddstoppere og strekkeepere, men er under middels god med ballen i beina og i feltarbeidet generelt.. |
Jeg har tenkt i lignende baner selv. Hansen er en glimrende skudd-stopper. Men jeg ville tatt tilbake Jamtfall hver dag i uka. |
|
Back to top |
|
 |
|