| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
AndreasR Veteran

|
Posted: 12.03.2021 15:14 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Francisco Clementine wrote: |
Tull? Skjønner overhode ikke hvorfor dere som allerede er pro boikott ikke ønsker at denne saken skal belyses fra alle sider. Personlig var jeg pro boikott, men etter å ha lest diskusjonen rundt på nettet er jeg ikke lengre like sikker på at boikott er den rette veien å gå. |
Det er litt for mange som er skråsikre (og høyrøstede) der ute ja. Jeg har sett flere som er i harnisk over at B/G ønsker å belyse saken ordentlig før de fatter vedtak og det er sånt som jeg har vanskelig å forstå. Mer kunnskap må da være utelukkende positivt i en såpass viktig sak? |
Hvor mye mer kunnskap vil du ha? Det ble da kjent for 10 år siden at dem aldri skulle hatt VM. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 12.03.2021 15:21 Post subject: |
|
|
| Debatten rundt boikott/ikke boikott har havnet inn i et spor der det har blitt for/mot menneskerettigheter. Rosenborgs medlemmer gikk for boikott, ok fint det. Men det gjør ikke at man er moralsk overlegne eller mer for menneskerettigheter enn de som ikke synes boikott er løsningen. B/G og alle andre klubber får finne ut hva de vil selv. Er ingen fasit her. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 12.03.2021 15:46 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | Ett seriemesterskap gir deg ikke rett eller anledning til å drite i alt og alle. Ta dere sammen!  |
Tviler på at det stemmer, men de kan jo strengt tatt drite i hva de vil. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.03.2021 16:12 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | Hvor mye mer kunnskap vil du ha? Det ble da kjent for 10 år siden at dem aldri skulle hatt VM. |
Det er vel ingen som står på barrikadene og forsvarer at Qatar fikk VM?
Her snakker vi naturligvis om hva som er best å gjøre når situasjonen er slik den er. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 12.03.2021 17:16 Post subject: |
|
|
Men hva er best å gjøre da? Eller hva synes du hadde vært en bedre løsning enn boikott? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3664 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 12.03.2021 17:33 Post subject: |
|
|
Nagoya Grampus snuser på Junker.
Kan bli overgang til japansk fotball og gamleklubben til Frode Johnsen om overgangen går gjennom.
Junker har virket klar til å dra etter gruffet som var over ikke å få dra til Italia |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.03.2021 17:48 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Men hva er best å gjøre da? Eller hva synes du hadde vært en bedre løsning enn boikott? |
Jeg synes boikott er den minst dårlige løsningen. Jeg mener problemet her er FIFA (Qatar fortsetter nok med svineriet sitt uansett) og for å forandre FIFA så bør VM bli en katastrofe.
Men jeg ser definitivt at det å møte opp, spille og gi midt-Østen et mesterskap og kulturutveksling med europeiske fotballsupportere en måneds tid kan ha noe for seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.03.2021 21:08 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi som klubb bør overholde vårt stand-punkt ved at vi ikke frigir våre spillere til å delta i kvalikkamper til dette kjøpte og korrupte mesterskapet.
Det å ta et tydelig verdivalg kan ikke handle om det har en effekt eller ikke.
Da har en ikke det som en verdi. Så enten får klubben stå for det eller så får de stå for at de er en klubb som støtter korrupt tildelte mesterskap hvor arrangementet ligger på en stabel av lik. Gledelig å se at vi er på rett side av denne saken. Å det å ofre en eventuell deltakelse i dette tøysemesterskapet er ett lite offer. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2021 23:50 Post subject: |
|
|
| Fortsett boikott-diskusjonen i NFF-tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 16.03.2021 19:18 Post subject: |
|
|
| Da boikotter Fagermo og vif treningskampen mot Glimt. Er jeg enig? Ja.. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 16.03.2021 19:28 Post subject: |
|
|
| Fagermo sier mye tull, men her har han jo helt rett. Håper resten av ES henger seg på og nekter å spille mot BG før seriestart. Men den gjengen blir vel uansett i Spania frem til Mai kanskje? |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.03.2021 21:26 Post subject: |
|
|
Fagermo fikk ei stjerne i boka mi nå ja
Jaggu på tide at noen retter fokuset mot møkkaklubben Bodø/Glimt og den "nødvendige" reisen til Spania. Smitterverndugnad er veldig bra, bare de selv slipper å være med på den! _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 16.03.2021 21:43 Post subject: |
|
|
| Smitteverndugnaden er de i høyeste grad med på. |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 16.03.2021 21:53 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Fagermo fikk ei stjerne i boka mi nå ja
Jaggu på tide at noen retter fokuset mot møkkaklubben Bodø/Glimt og den "nødvendige" reisen til Spania. Smitterverndugnad er veldig bra, bare de selv slipper å være med på den! |
Wow, møkkaklubb også faktisk. Her noteres det ned at vinden fortsatt blåser, og at det tryggeste stedet er øverst i flaggstanga. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 16.03.2021 23:45 Post subject: |
|
|
Nå begynner det som Bodø Glimt driver med å bli mer enn bare umusikalsk. Nå er det bare egoistisk og uetisk. Vi står midt oppe i en pandemi og vi forsøker alle å følge opp det som myndighetene pålegger oss.
Men ikke gjengen fra Bodø Glimt.
Stor kudos til Vålerenga som ikke vil møte dem i treningskamp. Det synes jeg alle andre klubber også godt kunne følge opp. Når Bodø Glimt driter i alt og alle så får resten av fotball-Norge forsøke å utligne dette som best det går.
Som tanta mi i Vesterålen ville sagt det: "Hut dokker for i hælvette heim!" _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 17.03.2021 00:15 Post subject: |
|
|
Jeg har alltid, dvs. inntil nå, hatt veldig sansen for Bodø/Glimt, men det de driver med nå er så fullstendig umusikalsk at det er til å bli kvalm av! Veldig godt å se at de andre klubbene reagerer på fremgangsmåten deres. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 17.03.2021 00:42 Post subject: |
|
|
Støttes.
Supert av Fagermo at han går tydelig ut og setter skapet på plass.
Hadde vært bra om alle klubbene støttet seg til det, men selv om mange gjør det, blir det nok dessverre sannsynligvis ikke mange nok. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 17.03.2021 01:14 Post subject: |
|
|
| Håper resten av fotballnorge slenger seg på en boikott av B/G. |
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 17.03.2021 14:14 Post subject: |
|
|
| Ta med Molde i samme boikotten,de har hatt samme fordelen,selv om de har hatt en bedre grunn for oppholdet i Spania |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 17.03.2021 14:18 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig skal ikke Molde inkluderes i en sånn boikott. De er i sesong. Se for deg RBK i samme situasjon... |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 17.03.2021 14:30 Post subject: |
|
|
Så vi snakker om en boikott på etiske grunnlag, på lik linje med Qatar?
Mener Fagermo presiserte (i følge VG) at han boikottet på grunnlag av sportslige fordeler, og disse burde utjevnes. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 17.03.2021 14:37 Post subject: |
|
|
| Sterk prestasjon av deg at du presterer å sammenlikne boikott av B/G og Qatar. Til noen øvrige kommentarer; Molde skal selvfølgelig ikke tas med i denne boikotten. De har reist ut av landet fordi de MÅ, ikke fordi de mangler etikk og moral. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 17.03.2021 14:54 Post subject: |
|
|
| Aspmyra, du er ikke istand til å se for deg at man kan skaffe seg sportslige fordeler på ulike måter, og at graden av "råttenhet" i prosessen påvirker hva slags aksept det får hos andre? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.03.2021 15:03 Post subject: |
|
|
| ODN wrote: | | De har reist ut av landet fordi de MÃ…, ikke fordi de mangler etikk og moral. |
Jeg ser det slik at de hadde en unnskyldning denne gangen, og at de garantert hadde dratt uansett. Men de kan selvsagt ikke tas for noe i år. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 17.03.2021 15:17 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | | Aspmyra, du er ikke istand til å se for deg at man kan skaffe seg sportslige fordeler på ulike måter, og at graden av "råttenhet" i prosessen påvirker hva slags aksept det får hos andre? |
Heh, jo selvfølgelig. Hvis ikke hadde jeg jo ikke gjort et forsøk på å belyse saken ytterligere. På en måte kan det jo være veldig bra at alle de norske klubbene boikotter Glimt. På den måten får de sin samfunnsmessige straff gjennom å faktisk få dårligere forhold enn mange andre, i form av motstand som kan betraktes som dårligere, og som er mindre sammenlignbar enn det man skal møte i seriespill. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
|