View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 09.03.2021 00:03 Post subject: |
|
|
– Én midtbanespiller til vil gi oss større fleksibilitet i stallen, ettersom flere spillere kan dekke flere posisjoner: Carlo Holse kan spille både kant og midtbane. Zachariassen kan også bekle flere roller, sier Hareide.
Les mer: Kan bli RBK-klar: Tre grunner til at Hareide vil ha midtbanespiller |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.03.2021 00:22 Post subject: |
|
|
Nei, han kan ikke det utover spesifikke scenarier. Eller kanskje rettere sagt ett spesifikt scenario. Fordi det funket i én kamp mot én back, betyr slett ikke det at dette er noe gjengs alternativ. Om Zachariassen starter på kant igjen på bekostning av Ceide, Vecchia (eller Holse) så røsker jeg av Åge de hårene han har igjen gjennom skjermen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 09.03.2021 10:45 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Senador kommer med utrolig mange, og gode poeng - i motsetning til en god del nikkedukker på denne siden. |
I det tiåret jeg har lest dette forumet har Senador kun engasjert seg i det som går dårlig og vil derfor automatisk ha rett i mye i motgangstider. Men når han aldri backer det opp med tanker rundt utbedringer, men pent nøyer seg med å si han er dum, den er dårlig og dette var rævva, blir det ettehvert meget forutsigbart. Når han da i tillegg stort sett holder kjeft når det går bra skjønner man at dette i liten grad er analytiske genialiteter og mere fattigmanns internettopportunisme med hang til det dystopiske.
Aaaaanyhuuuu, Hoff ja? Jeg er for øyeblikket midt i pre-season hype og selvbedrag så dette har jeg trua på!  |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.03.2021 10:59 Post subject: |
|
|
Aner ikke hva han mener lenger. RUSK har heldigvis skjermet meg for det i godt over et år allerede.
Hadde satt pris på litt mer aktiv moderering så topic var mer om topic enn brukere, men det er kanskje ønsketenkning?
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.03.2021 11:02 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Senador kommer med utrolig mange, og gode poeng - i motsetning til en god del nikkedukker på denne siden. |
Han sitter og slår inn åpne dører 24/7. Det er ikke veldig imponerende å påpeke at vi har vært for dårlig på spillerlogistikk, at vi har brukt for mye penger på tull, at vi har hatt mangler i sportslig ledelse, at ditt og datt helt åpenbart ikke har vært bra nok. Det er ikke gode poenger, det er selvfølgeligheter og noe som absolutt alle er enige i. Problemet med senador er at han aldri kommer med noen forslag eller tanker om løsninger på problemene, det er kun en helt meningsløs og absolutt null-produktiv gnelling om de samme tingene dag ut og dag inn. En gullmedalje til den som viser til et eneste eksempel han har kommet med en original tanke og et "utrolig godt poeng".
Og ja, jeg beklager avsporingene her, men når man holder seg unna forumet i noen uker for så å komme tilbake og se at akkurat de samme idiot-diskusjonene står på samme sted som sist, går man lei. Skal bare rygge ut det samme hullet jeg krøp inn igjen, så får dere bare fortsette. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 09.03.2021 11:44 Post subject: |
|
|
Jeg synes at det er forfriskende å høre Hareide uttale seg om spillerkjøp. Han er så åpen. Børven kom for 2 millioner var det ikke? Kanskje det blir en lignende pris med Hoff. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.03.2021 12:00 Post subject: |
|
|
Børven hadde 20 minutter igjen av kontrakten..
Tipper vi må ut med 3-4 + noe bonuser |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.03.2021 12:01 Post subject: |
|
|
Hvis det nå er sånn at vi må ha inn minst en midtbanespiller for å kunne gjennomføre ønskede endringer i hvordan laget framstår. og vi ikke tror vi klarer å lande Mannsverk, ja da er sikkert Vebjørn Hoff en grei nok løsning. Han virker i alle fall veldig motivert selv, han kan en ultradefensiv variant av stilen, eller i alle fall formasjonen, han er på utgående kontrakt og sånne ting hjelper.
Men jeg vil fortsatt hevde at dette ikke er en type signering som vi bør gjøre. Sammenligningen med Zachariassen blir feil, synes jeg, for der Doff er en utpreget 'spisskompetanse-spiller' er vel Hoff nærmest det motsatte. Ikke at han ikke har ferdigheter på norsk nivå, men det er den typen ferdighetsspekter som (tror jeg) får ham til å fremstå dårligere jo bedre motstanden er, mens Doff har både fart, motor og nese som kan utnyttes uansett hvem vi møter. Han er heller ikke ung nok til å gjøre ham veldig mye mer salgbar selv om han skulle gjøre en god sesong eller to hos oss.
Da kunne vi på mange måter heller ha beholdt Gjermund Åsen, tenker jeg, selv om jeg også er klar over at det ikke er samme type spiller. Vi må rett og slett bli råere på å hente unge spillere og/eller spillere med egenskaper som kan brukes på høyere nivå. Ellers blir det bare sikringskjøp for inneværende sesong, ikke grep som gjør oss bedre når vi kommer oss gjennom denne gjenoppbyggingen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.03.2021 12:35 Post subject: |
|
|
Det du kaller spisskompetanse, vil jeg sette på rolle-kontoen. Han har ligget i en mye dypere rolle og styrer midtbanen med en teknisk kontroll og ro som for eksempel Doff ville vært helt uegnet til. Han har også et målpoeng i snitt hvert femte kamp de siste par sesongene, noe som må sies å være bra for en type i den rollen.
Det viktigste er uansett at han har en teknikk og oversikt/smartnerss som gjør han meget godt egnet som den dype i en treer. Sammenligningen med Doff gikk både på alder, historikk og nivå. De har begge vært gode og litt lite profilerte i mindre klubber over flere sesonger. Kan hentes billig og da er det nok sportslig oppside til at vi bør være på ballen. Mener jeg. Jeg tror Hoff blir en stjerne i Rosenborg. Spesielt i 2019 synes jeg han var helt enorm i perioder, men gikk likevel litt under radaren. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.03.2021 12:58 Post subject: |
|
|
OK, jeg tror nok du har fulgt bedre med på Hoff enn jeg har, og ingenting ville vært bedre enn at du får rett (åpenbart). En reboot av Skammelsrud - ja takk.
Men det jeg er redd for er altså at det som ser ut som ro og teknisk kontroll for et dårligere lag i vår dårlige liga blir til langsom fantasiløshet og middelmådig teknikk med en gang motstanden løftes et hakk. Det er jo til sammenligning det som skjedde med Lundemo i den sentrale rollen - han også var jo en rolig og teknisk kompetent ung sentral i Lillestrøm, men i Rosenborg ble han konstant avslørt på at han manglet tempo både i bein og hode, i frekvens og i ballbehandling, og det hakket med visjon som gjør at han leverer nok nøkkelpasninger.
Jeg sliter altså med å se hvorfor vi skulle prioritere Hoff i den sentrale nøkkelrollen når Hareide ser ut til egentlig å foretrekke den lignende, men presumptivt langt bedre Henriksen, og vi dessuten har han som burde være et åpenbart førstevalg malplassert i indreløperposisjon. Jeg spår at Hareide uansett blir nødt til å slå retrett på sin håpløse prioritering der, og da er plutselig Hoff ren skadedekning for vår beste spiller, og selv da med sterk konkurranse.
Sammenligningen min med Zachariassen var dog ment generell, og ikke som rollespiller i den dype rollen. Doff ville ganske riktig vært katastrofal som anker. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.03.2021 13:05 Post subject: |
|
|
Med Per ute i seks uker, haster det å få inn Hoff i stallen. Seriestarten blir uansett utsatt et par uker da det er en bråte med spillere som ikke blir kvitt karantenen fort nok til å rekke seriestarten. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.03.2021 13:15 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | OK, jeg tror nok du har fulgt bedre med på Hoff enn jeg har, og ingenting ville vært bedre enn at du får rett (åpenbart). En reboot av Skammelsrud - ja takk. |
En slags mellomting mellom Skammelsrud og Strand, tilpasset sitt nivå. Han har roen til å løse den sentrale, men vesentlig mer mobil og med høyere frekvens i beina enn statuen Lundemo.
Så gjenstår det jo selvsagt å se om han faller gjennom eller om han løftes av å bli RBK-spiller. Jeg velger iallefall å være optimist inntil det motsatte er bevist. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.03.2021 15:47 Post subject: |
|
|
For hver sak som publiseres om Skjelbred sin skade øker vel prisen til Hoff med noen hundretusen. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 10.03.2021 16:01 Post subject: |
|
|
Den synker nok på lik linje som ryktene rundt at seriestarten utsettes. Blir bare mindre og mindre prekært med å få inn en ny midtbanespiller jo flere uker den utsettes. Forhåpentligvis kan Konradsen og Skjelbred være ordentlig på gang tidlig i mai måned. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 10.03.2021 16:24 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | For hver sak som publiseres om Skjelbred sin skade øker vel prisen til Hoff med noen hundretusen. |
Tipper de siste sakene angående utsatt seriestart senker prisen gjennom at Skjelbred blir nærmere skadefri og Hoff nærmere kontraktsløs. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.03.2021 16:33 Post subject: |
|
|
Vi får håpe det med siste forhandling med Odd i mente. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.03.2021 18:18 Post subject: |
|
|
Med seks hengekamper pga en mnd utsatt sesongstart blir det tøft og tett kampprogram i 2021, det øker bare behovet for den godeste Hoff! |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 13.03.2021 13:01 Post subject: |
|
|
Virker ikke som Micke har kommet noe lenger i forhandlingene med Odd. Kan være at Odd har kommet med urimelige krav etter at Ciljan ble skadet. Ikke vet jeg. Kan også være en faktor at serien er utsatt i nesten én mnd., og det er vel til fordel Rosenborg, slik jeg ser det.
Håper ting blir avklart til uken, slik at Hoff kan begynne å kjøres inn i laget, samt at Henriksen flyttes ned som midtstopper. For meg virker det tydelig at det er det som er planen, både fra Henriksen og Hareides side. Hvis han fremdeles skal ha en fast plass i landslagstroppen, blir det nok som midtstopper. Spillende lag trenger spillende midtstoppere, og det er noe jeg tror at Henriksen vil løse på en god måte, både for Rosenborg og landslaget. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.03.2021 14:02 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | ODN wrote: | Senador kommer med utrolig mange, og gode poeng - i motsetning til en god del nikkedukker på denne siden. |
Han sitter og slår inn åpne dører 24/7. Det er ikke veldig imponerende å påpeke at vi har vært for dårlig på spillerlogistikk, at vi har brukt for mye penger på tull, at vi har hatt mangler i sportslig ledelse, at ditt og datt helt åpenbart ikke har vært bra nok. Det er ikke gode poenger, det er selvfølgeligheter og noe som absolutt alle er enige i. Problemet med senador er at han aldri kommer med noen forslag eller tanker om løsninger på problemene, det er kun en helt meningsløs og absolutt null-produktiv gnelling om de samme tingene dag ut og dag inn. En gullmedalje til den som viser til et eneste eksempel han har kommet med en original tanke og et "utrolig godt poeng".
Og ja, jeg beklager avsporingene her, men når man holder seg unna forumet i noen uker for så å komme tilbake og se at akkurat de samme idiot-diskusjonene står på samme sted som sist, går man lei. Skal bare rygge ut det samme hullet jeg krøp inn igjen, så får dere bare fortsette. |
Poenget er vel når jeg sa fra om at denne klubben ville gå dårlig grunnet elendig styring og lite fokus på toppidrett så ble jeg beskyldt for å være altfor negativ. Når jeg har i stor grad fått rett så har dette skiftet til du fokuserer bare på det åpenbare. Det som var altfor negativt for en del år tilbake har nå blitt det åpenbare.
Et eksempel er at jeg sa fra om at Kåre burde byttes ut fordi han står ikke for toppidrett og at høst 2015 nedgangen var dårlig jobb fra hans side. Da ble jeg beskyldt for å være altfor negativ og at det var ren ondsinnet svada.
«Aldri kommer med forslag». Det er bare tull. Jeg har kommet med mange forslag. Feks når det gjelder infrastruktur i klubben og hvordan sikre denne. Hvis du ikke har sett de innleggene kan jeg forstå at det har vært vanskelig å se det åpenbare for flere år siden også. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.03.2021 14:57 Post subject: |
|
|
Alt tyder på at Hareide vil bruke 3 på midtbanen.
Med Hoff vil vi ha 7 midtbane spillere..
Det betyr at 4 av disse må starte på benken. Nå ser det ut til disse
Vil være: tagseth. Kon. Holse pluss en til.
Er dette optimalt ?.
Regner de med å selge Dof og Kon ? _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.03.2021 16:13 Post subject: |
|
|
Med Henriksen som stopper, er vel Per, Hoff og Doff starttrioen på midtbanen, med Eddie som rullelingsspiller når en av de tre er ute. Anders K er vel en slags "Helland" rent helsemessig og vil også kun bli en avlastningsspiller, kan ikke satse på slike folk som nøkkelspiller. Holse blir vel en av tre kantspillere som kjemper om/fordeler spilletid på to plasser. Spørsmålet er om Henriksen likevel starter de første kampene som anker da Per er satt noe tilbake etter skadeavbrekket.
Neste år er trolig både Besim, Hovland og Valsvik borte, da kan Hoff faktisk være et potensielt alternativ som stopper, ikke minst pga RBK neppe har råd til tunge investeringer pga pandemiødelagt økonomi. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 13.03.2021 18:47 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Poenget er vel når jeg sa fra om at denne klubben ville gå dårlig grunnet elendig styring og lite fokus på toppidrett så ble jeg beskyldt for å være altfor negativ. Når jeg har i stor grad fått rett så har dette skiftet til du fokuserer bare på det åpenbare. Det som var altfor negativt for en del år tilbake har nå blitt det åpenbare. Et eksempel er at jeg sa fra om at Kåre burde byttes ut fordi han står ikke for toppidrett og at høst 2015 nedgangen var dårlig jobb fra hans side. Da ble jeg beskyldt for å være altfor negativ og at det var ren ondsinnet svada. «Aldri kommer med forslag». Det er bare tull. Jeg har kommet med mange forslag. Feks når det gjelder infrastruktur i klubben og hvordan sikre denne. Hvis du ikke har sett de innleggene kan jeg forstå at det har vært vanskelig å se det åpenbare for flere år siden også. |
Du har vært negativ til alt og alle siden du debuterte her inn for 15 år siden. Før mange sesongstarter har du faktisk meldt nedrykk evtl kamp mot nedrykk. Når 1000 av 1000 innlegg fra deg har en negativ slagside blir man i lengden lei. Du er aldri konstruktiv. De forslagene du bringer er av typen:
- alle, absolutt alle, spillere vi har brukt siden 2006 har vært helt elendige og har aldri prestert noe postitivt på en fotballbane.
- vi må kjøpe nye bedre spillere - billig. Hele troppen må byttes.
- vi bør helst kjøpe alle våre spillere fra Afrika eller Sør-Amerika.
- vi må selge våre dårligere spillere, dvs alle, - dyrt.
- treneren er talentløs og må umiddelbart byttes.
- alle i styret er inkompetente. Har aldri gjort noe fornuftig i hele sitt liv.
Alle på RBKweb er idioter, unntatt forumets ubestridte konge senador. Senador kan ikke belemre seg med medlemskap, og stille på møter, for da kan han jo bli ansvarliggjort. Han trives tross alt best i egen sofa der han kan hånle av RBK og klubbens supportere samt komme med sine dommedagsprofetier.
Med tanke på at klubbdriften de siste 15 årene sjelden har gått på skinner er det ikke til å unngå at negative karakteristikker til tider har vært påkrevd. Da kan man alltid stole på at du en sjelden gang treffer. Ingen slår inn åpne dører som deg. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.03.2021 15:47 Post subject: |
|
|
Ifølge nettavisen er det i boks og vi betaler 4mill.
happy?
https://www.nettavisen.no...3424101653 _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 14.03.2021 15:59 Post subject: |
|
|
Noen som har kontakter på Værnes elr rundt Lerkendal da?
 _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.03.2021 16:07 Post subject: |
|
|
På topp 3 av det kjedeligste overgangene de siste 10 åra. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|