English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.02.2021 11:34    Post subject: Reply with quote

Islamovic knuser Valsvik i lufta, og setter 3-2 til svart lag.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 26.02.2021 12:08    Post subject: Reply with quote

Endte 3-2 visstnok.
2 mål av Vecchia og Holse, ett av Dino.

Oppmuntrende at flere av disse kom fra innlegg fra backer, men vanskelig å konkludere noe utifra noen setninger.
Noen som har sett hele kampen som har lyst til å prøve seg på terningkast?
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 26.02.2021 12:08    Post subject: Reply with quote

Hareide bekrefter i intervjuet etter kampen at det er Henriksen som blir den dype på midtbanen i år. Så... det er bare å forberede seg på nok en traust sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 26.02.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

Da er det bare å spamme ned mannsvik på insta/twitter og få ham hit. Henriksen i forsvaret er bedre enn som anker i det minste.
Skjelbred må ha den rollen!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 26.02.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Da er det bare å spamme ned mannsvik på insta/twitter og få ham hit. Henriksen i forsvaret er bedre enn som anker i det minste.
Skjelbred må ha den rollen!


Valsverk du mener? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.02.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Hareide bekrefter i intervjuet etter kampen at det er Henriksen som blir den dype på midtbanen i år. Så... det er bare å forberede seg på nok en traust sesong.


Ah, jeg skjønner ikke hvorfor, hva som er greia. Skjelbred er jo åpenbart bedre i rollen med ball i laget, så da må det jo være at Hareide ikke klarer å slippe muligheten til å ha en tredje tung duellspiller nær stopperne.

Dette bør helst funke jævlig mye bedre enn jeg tror, både Henrix på sentral og Skjelbred som indreløper, ellers er jeg beredt til å sage beina av Hareide ganske tidlig i 2021-sesongen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 26.02.2021 12:20    Post subject: Reply with quote

Kanskje Hareide tror at Skjelbred er mer utsatt for skader og behov for hvile, og vil ha stabilitet i sentralen og synes det er bedre å bytte/rotere indreløpere?

Ser ingen grunn til at han skal foretrekke Henriksen der om det ikke er en slik grunn, eller det er en annen spiller på vei inn. Hareide også bør vel være opptatt av å spille på styrkene til sine spillere. Vi får vel se i neste internkamp om de spiller i samme posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 26.02.2021 12:31    Post subject: Reply with quote

Argumentet hans var at vi trengte "balanse på midten". Så har vi "Zachen", Tagseth, Skjelbred og Holse som kan spille lenger framme på midtbanen, sa han.

Så det er nok av defensive hensyn og ønsket om mere "volum" sentralt ja....
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.02.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Kanskje Hareide tror at Skjelbred er mer utsatt for skader og behov for hvile, og vil ha stabilitet i sentralen og synes det er bedre å bytte/rotere indreløpere?


Dette kan nok være en faktor. Så langt har Skjelbred slitt med en del smårusk etter han kom tilbake, og måtte også stå over dagens internkamp etter å ha fått kjenning med noe på trening. Sånn sett så kan det jo gi bedre kontinuitet om man slipper å flytte Henriksen frem og tilbake mellom anker og indreløper, alt ettersom Skjelbred kan spille.

Jeg er enig med resten av koret dog, Skjelbred er mye bedre i den dype rollen i forhold til at vi skal føre kamper. Mye mer intensitet, og han bidrar mer fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 26.02.2021 13:32    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at Skjelbred er flere hakk bedre enn Henrix sentralt. Dette er det faktisk ingen tvil om. Håper tanken til Hareide er at med Henrix sentralt så får man kjørt opp backene mye høyere slik at vi i grunn spiller 3-5-3, hvor både Skjelbred og Zach også kan stå høyt.
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 26.02.2021 13:32    Post subject: Reply with quote

Vi lander nok en middelmådig 4 plass i år ja. molde, glimt vif foran oss
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.02.2021 13:35    Post subject: Reply with quote

Moody wrote:
Helt enig i at Skjelbred er flere hakk bedre enn Henrix sentralt. Dette er det faktisk ingen tvil om. Håper tanken til Hareide er at med Henrix sentralt så får man kjørt opp backene mye høyere slik at vi i grunn spiller 3-5-3, hvor både Skjelbred og Zach også kan stå høyt.


Den obligatoriske 'vi får håpe vi klarer å vinne hvis vi spiller 3-5-3'
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 26.02.2021 13:39    Post subject: Reply with quote

Ja Henriksen lå veldig dypt i dag, ofte mellom stopperne. Tanken er vel også at Skjelbred er en bedre presspiller, som vel er sant. Likevel vil det ha store konsekvenser for vårt oppbyggende spill, særlig hvis Hovland foretrekkes framfor Serbesic.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 26.02.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

Skal innrømme at dette føles litt som Horneland 2.0. Samme plan og filosofi, men med bedre trener og litt bedre spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.02.2021 13:53    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Pappelg wrote:
Kanskje Hareide tror at Skjelbred er mer utsatt for skader og behov for hvile, og vil ha stabilitet i sentralen og synes det er bedre å bytte/rotere indreløpere?


Dette kan nok være en faktor. Så langt har Skjelbred slitt med en del smårusk etter han kom tilbake, og måtte også stå over dagens internkamp etter å ha fått kjenning med noe på trening. Sånn sett så kan det jo gi bedre kontinuitet om man slipper å flytte Henriksen frem og tilbake mellom anker og indreløper, alt ettersom Skjelbred kan spille.


Og da heller flytte kontinuitetsmangelen til indreløperplass, fordi det er bedre hvordan? En ikke spesielt skadeutsatt 33-åring som er vårt klart beste alternativ i rollen som i tillegg har en relativt lik type og åpenbar erstatter som "lærling" som kan steppe inn ved hvile eller skade; nei det er klart det er for høy risiko. Selvsagt bedre å bruke Ciljan og Henriksen i andre roller enn de selv foretrekker og hvor de tilfører laget mest.

Jeg er så lei av frykten for å ta det minste snev av risiko for Rosenborg-trenere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 26.02.2021 14:06    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Endte 3-2 visstnok.
2 mål av Vecchia og Holse, ett av Dino.

Oppmuntrende at flere av disse kom fra innlegg fra backer, men vanskelig å konkludere noe utifra noen setninger.
Noen som har sett hele kampen som har lyst til å prøve seg på terningkast?

Såg mesteparten av kampen. Kan prøve:

++ Holse, Reitan
+ Andersson, Tagseth, Engen Vik, Ceide, Chruphalla

- Zachariassen, Henriksen, Serbecic, Dino (tross et fint mål)

Resten på det jevne

To lag som på papiret skulle være ganske jevnt, men som spilte ganske forskjellig. Ble veldig tydelig at rød var det mer spillende laget med Tagseth og Holse sentralt som holdt mye i ball og bidro til mye innehav og "finspill", der svart hadde Zach og Henriksen. Rødt lag var lenge best men når svart kom høyere i banen i andre omgang fikk holde en del i ballen så såg de farligere ut. Kort fortalt: Rødt lag pent men ikke så effektivt, svart lag baktunge men sting i angrep.


Last edited by Flabbergast on 26.02.2021 14:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 26.02.2021 14:06    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg er så lei av frykten for å ta det minste snev av risiko for Rosenborg-trenere.


Dette.

Men det visste vi jo med Hareide. Får ta til takke med alt det bra han gjør med klubben ellers, og håpe det blir bra nok på sikt likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.02.2021 14:34    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Og da heller flytte kontinuitetsmangelen til indreløperplass, fordi det er bedre hvordan? En ikke spesielt skadeutsatt 33-åring som er vårt klart beste alternativ i rollen som i tillegg har en relativt lik type og åpenbar erstatter som "lærling" som kan steppe inn ved hvile eller skade; nei det er klart det er for høy risiko. Selvsagt bedre å bruke Ciljan og Henriksen i andre roller enn de selv foretrekker og hvor de tilfører laget mest.

Jeg er så lei av frykten for å ta det minste snev av risiko for Rosenborg-trenere.


Sier ikke at det er riktig, men det er klart når han har så stort fokus på det at han ikke vil sette hus og hjem på spillere som ofte er skadet, så vil det jo være i tråd med de prioriteringene, tatt i betrakning at Skjelbred har vært utilgjengelig pga skade i flere kamper enn han har spilt så langt. Så er det jo mulig han ønsker å bytte spillere 1:1 ved skader, og unngå å flytte spillere rundt i forskjellige posisjoner for å få kontinuitet. Og han anser Henriksen som et bedre valg sentralt enn det Tagseth er. Hva vet jeg. Jeg prøver bare å resonere litt i forhold til hva de tenker.

Som sagt så mener jeg også Skjelbred er bedre sentralt enn Henriksen er, med tanke på at vi bør/skal ha ambisjon om å styre spillet i omtrent samtlige 30 eliteseriekampene. Skjelbred har jo fremstått mye mer delaktig i det oppbyggende spillet enn Henriksen har gjort i den posisjonen. Der Skjelbred ofte involverer seg fremover, så spille sistnevnte mer på det veldig trygge. Personlig hadde jeg heller foretrukket Henriksen i midtforsvaret og Holse på midtbanen sammen Skjelbred og Zachariassen. Jeg mener midtbanen blir for baktung med både Skjelbred og Henriksen der. De 2 oser ikke akkurat målpoeng, og er pr i dag bedre defensivt enn offensivt. Holse er bedre både i forhold til å være en større scoringstrussel og det være en drivende kreativ kraft fremover på banen slik jeg ser det. Det begynner å bli ganske lenge siden Henriksen spilte i en mer offensiv rolle i AZ nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 26.02.2021 14:59    Post subject: Reply with quote

Svakt av Hareide hvis han velger Henriksen framfor Ciljan i den dype rollen.

Alle her inne ser det åpenbare, at Ciljan bør spille der.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 26.02.2021 15:00    Post subject: Reply with quote

Hva tenker man om hvordan vi står i forhold til for eksempel Molde - til de som så kampen i dag og kampen i går?

Vet det er ekstremt vanskelig å si, men jeg får følelsen av at vi ikke har tatt so mange steg fra fjoråret som var veldig skuffende for min del - mens jeg tror Molde har blitt en god del bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 26.02.2021 15:07    Post subject: Reply with quote

Hvis du vil prøve å sette en avgjørende kamp i Europa opp mot en intern treningskamp med flust av juniorer for å få bekreftet antagelsen din, så vær så god. Jeg ser ikke helt poenget i det.

Last edited by Zarm93 on 26.02.2021 15:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.02.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Hva tenker man om hvordan vi står i forhold til for eksempel Molde - til de som så kampen i dag og kampen i går?

Vet det er ekstremt vanskelig å si, men jeg får følelsen av at vi ikke har tatt so mange steg fra fjoråret som var veldig skuffende for min del - mens jeg tror Molde har blitt en god del bedre.


Molde har vært bedre i lang tid, men de har hatt helt forferdelige problemer tidvis og er svært avhengig av Eikrem. Med Eikrem er de stort sett lysår bedre enn tregosten RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 26.02.2021 15:12    Post subject: Reply with quote

Som jeg nevnte i en annen tråd, den største forskjellen er jo at Molde nå får en perfekt oppkjøring, med treningskamper, treningsleir og europeisk motstand. RBK får trene for seg selv og spille internkamp! Alt er lagt til rette for Molde gull!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.02.2021 15:26    Post subject: Reply with quote

Og alt det der er også lagt til rette med Rune Bratseth i styret!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 26.02.2021 15:43    Post subject: Reply with quote

Dette må jo da bety at prosjekt tagseth som sittende midtbanespiller er kassert? Dersom han skulle drilles i den rollen hadde det jo vært "perfekt" med en småskadet skjelbred som vi kunne hvile i lettere kamper + siste 30 min
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 43, 44, 45  Next
Page 13 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb