English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sportslig støtteapparat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 51, 52, 53  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 20.09.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

Jeg spisser det litt med kun korte utdrag først, som er fårekjøttet. Deretter fyller jeg på med kål.

Konradsen til Adressa om Hareide:
Quote:
De tingene han sier gir mening til de som er interessert i fotball. Du hører at han har mye faglig bakgrunn.

Holse til RBKweb om Hareide:
Quote:
- [ ... ] vi kan se at han kommer inn med en klar plan, som han vil ha oss spillerne til å følge. Det er bra, syns jeg. Vi har noe å forholde oss til nå. Vi går på banen på trening og i kamp med en klar plan om hva vi skal gjøre.

Nå har vi altså en trener med en klar plan og overfor spillerne fremstår det han sier som noe som gir mening.

Hva lærer klubben av dette?
Er det i det hele tatt noen som har ansvar for å ta vare på slik lærdom, eller er det nok at noen tror at andre antagelig har det nødvendigste med seg i sitt eget hode?
Slik lærdom må også nedtegnes og arkiveres for senere gjenfinning og gjenbruk.

Når fotballkompetente Hareide, med revisorutdanning som ballast, om noen år er ute av klubben, og ventelig etterlater seg strukturert, anvendelig dokumentasjon fra sin gjerning, slik han gjorde i både Malmö og det danske landslaget, er det "Tove Moe Dyrhaugs dokumentasjonsansvarlige" som forvalter også denne informasjonen og forståelsen/kompetansen.

Så skal man selvfølgelig aldri forelske seg slik i sitt eget speilbilde ("arven") at man ikke evner å utvikle seg videre, men RBKs problem har jo tildels vært det stikk motsatte.

Om det er lov med en allegori, så ble RBK-biblioteket revet av en tidligere "øverste leder", men han kan allikevel ikke lastes alene, fordi biblioteket inneholdt jo da knapt noen bøker.
Dette fordi "noen" tidligere fant ut at RBK måtte gå videre, så de brant bøkene og fornektet arven.
Å senere slippe til Eggen med et kåseri for trenere i ny og ne er ingen erstatning for bokbålet og et nedrevet bibliotek.

For å kunne utvikle seg, må man også ha tatt vare på dokumentasjon og en kontekstforståelse av aktiviteten man drev med og driver med på alle aktuelle områder.
Samtidig må blikket mot Europa ("konkurrenter") være noe mer enn passiv symbolikk på statuen på Nils Arnes plass.
Dette er for viktig og komplekst til at det kun kan forutsettes å være tilstrekkelig på plass i hodet på den til enhver tid forhenværende Rosenborgspilleren som er hanket inn til kontorjobb/sportslig leder.
Kompetansen sitter ikke i veggene, hverken på biblioteket eller brakka.

Ikke for å disse tidligere stoppere og venstrebacker, ei heller trenere/vikartrenere med eller uten pc eller minnepinne, men dokumentasjons- og kompetanseforvaltning bør uansett være en støttefunksjon som finnes i klubben, uavhengig av de til enhver tid sittende trenere/sportslige lederes vaner eller traumer med hensyn til "data".

Perspektivet på dokumentasjons- og kompetanseforvaltningen må være lengre enn en virkeperiode i et styre, lengre enn et midlertidig ansettelsesforhold, lengre enn en "mannsalder" ...
Det kan sikkert virke skummelt for mange, både spillere som mener de "forstår RBK" og har ønske om en kontorjobb etter karrieren på banen og for midlertidig eller faste ansatte, men det må være et evighetsperspektiv på denne forvaltningen. Den må ikke være personavhengig.

En helt annen side av dette er imidlertid at det også vil være personavhengig hvem som eventuelt senere evner å velge ut, forstå og bruke riktig informasjon til å utvikle klubben videre, men i bunnen må det ligge en personuavhengig tilgjengelighet til den dokumentasjon/kompetanse klubben har tatt vare på.

Det sitter folk i styret som nå eventuelt først bør kremte diskret, men i alle fall bidra til å utdype hvordan kompetanse må forventes å bli forvaltet i en kunnskapsbedrift som Rosenborg Ballklub.
De trenger ikke vite detaljer om hvem som gjør hva i egen bedrift, men vær så snill å si fra om at bedriften ikke starter på scratch hver gang en leder/fagansvarlig slutter. Og sørg for å få implementert noe som fungerer her i klubben.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 27.09.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...-fremtiden

Brattbakk vurderer å slutte som pilot å fortsette med fotballen på heltid.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.10.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

– Jeg veldig godt fornøyd med jobben Trond gjør. Vi kjenner hverandre godt, og han har stor kjennskap til klubben, sier RBK-treneren til Adresseavisen.

(...)

Dermed ser det ut til at teamet blir det samme også i 2021, uten at ting er endelig bekreftet.

For eksempel er Geir Hansen fortsatt i permisjon fra jobben i Sunnmøre fotballkrets.

Les mer: Trenerteamet i RBK: NÃ¥ har Hareide bestemt seg

Tilsynelatende ikke noe nytt om Hansen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2020 18:35    Post subject: Reply with quote

Hareide sier til Nidaros at også Hansen blir med videre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 28.10.2020 20:19    Post subject: Reply with quote

Veldig bra! Geir Hansen er et scoop. Han har stoff i seg til å være hovedtrener, en vanvittig dyktig fotballfyr!!! Så det på treningene når han kom i sommer at det ble et løft på både det rent faglige og ikke minst på det pedagogiske planet.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 12.02.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Når innlegget kommer og André Hansen er på vei ut, da må vi tjuvstarte! Det er en stor del med å finne tilbake til det gode gamle RBK. Da husker folk at Rosenborg-spillerne tjuvstartet, at folk gikk i bakrom, backene gikk framover. Det må vi jobbe fram, for det er en sterk del av Rosenborg-identiteten og det å være offensiv, sier han


https://www.nidaros.no/de...113-166562

Alt Geir Hansen har sagt så langt er musikk i ørene mine. Elsker detaljfokuset og særlig opplegget med å tjuvstarte løpene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.02.2021 22:08    Post subject: Reply with quote

Ja, det at contringer ga overtall hver gang savner jeg. En ting er at vi scorer mye mål på denne måten, en annen ting er at motstander ikke tør slippe seg løs så mye offensivt. Ideelt sett kan dette altså føre til både færre baklengs og flere "framlengs".

Dette var jo grunnen til at Eggen var så glad i Jamtfall; han var ingen fantastisk keeper i tradisjonell forstand, men såpass drøy på igangsettinger at summen var god. Man tåler noen tabber og svake inngrep på en keeper som langt på vei står bak contringer som gir fem - ti mål per sesong.

Så håper jeg Hansen følger opp. Jeg synes han var relativt god på raske og presise igangsettinger i starten hos oss, noe som etterhvert dessverre har forsvunnet. Er det imidlertid én ting keepertrener Jamtfall bør kunne lære bort ett og annet rundt, er det nettopp dette.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 13.02.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Geir Hansen er akkurat som faren. Nærmest "usynlig", men tilsynelatende en stor ressurs som sitter på veldig mye kunnskap.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2021 14:34    Post subject: Reply with quote

Hansen er vel en typisk skrive bords trener som har høy teori kompetanse men som ikke får det ut i praksis på banen, lik sin far.
Jeg tenker det er greitt at han da holder på med analyse.
Faren dro jo også rundt og så på motstander og skrev rapport/analyse på det.
Så får de treneren som kan få lag til å vinne kamper ta det, som Hareide
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 13.02.2021 18:14    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Hansen er vel en typisk skrive bords trener


Første gang jeg har sett to orddelingsfeil i samme ord.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.02.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

Jeg har fortsatt til gode å se noen toppe (skiltet til) Trykksak's Eksperten på Lørenskog.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2021 22:34    Post subject: Reply with quote

Pirlo. Tror du er avslørt 😅
Petter Holstad (17) var ikke gamle karen da han begynte å irritere seg grønn over orddelingsfeil. Da han var 13 opprettet han blogg, og i dag driver han Orddelingsmafiaen
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 13.02.2021 23:18    Post subject: Reply with quote

Med løp ere
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2021 23:37    Post subject: Reply with quote

Frankie: kanskje til hjelp 😅
Bøyelsen av medløper som substantiv
Ubestemt form (ent.): (en) medløper
Bestemt form (ent.): (den) medløperen
Ubestemt form (fl.): medløpere / medløperer
Bestemt form (fl.): medløperne
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 14.02.2021 23:43    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Neeskens wrote:
Hansen er vel en typisk skrive bords trener


Første gang jeg har sett to orddelingsfeil i samme ord.


Det er vel ingen orddelingsfeil her? Særskriving, derimot...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 14.02.2021 23:59    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Geir Hansen er akkurat som faren. Nærmest "usynlig", men tilsynelatende en stor ressurs som sitter på veldig mye kunnskap.


Så sant, så sant. Tror han er en viktig mann i gjenoppbyggingen av det sportslige i klubben. Morsomt at en så dyktig person har gått såpass under radaren, iallfall hos meg, og sikkert mange med meg.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 15.02.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer litt på hva Hansen er så dyktig på som faktisk objektivt kan måles ??
Han har vel under middels resultater som trener. Så har han hatt litt sånne beskyttede roller hvor resultater ikke er viktig eller ikke kan måles...
Teoretiker og flink til å si de rette tingene som Perry og Horneland men dårlige trenere
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 22.02.2021 14:31    Post subject: Reply with quote

Brattbakk sier opp stillingen sin :

https://www.adressa.no/sp...avirke-nok

"-Jeg følte ikke at jeg fikk påvirke nok."
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 22.02.2021 14:58    Post subject: Reply with quote

Jøss, ble ikke han nettopp ansatt? Her er det klinsj, kanskje han trodde han skulle få bestemme
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 22.02.2021 15:02    Post subject: Reply with quote

Something is rotten...
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 22.02.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

Fra Adressa;

– Veldig rart
Samtidig ble engasjementet hans økt fra 20 – til 50 prosents stilling, og Brattbakk selv signaliserte ambisjoner som fotballtrener.

Men nå har han sagt opp jobben i Rosenborg. Og skjønner at mange vil reagere på det.

– Jeg tror det er veldig mange som synes det er veldig rart. Men det handler ikke om at jeg ikke var fornøyd på Lerkendal. Jeg ønsker å få brukt min kunnskap og mine ferdigheter hver dag, hele tiden. Og da ble det for lite med en halvstilling i Rosenborg.



Permittert fra pilotjobben, skal begynne i Melhus bil heller.

Rent økonomisk, skjønner godt at en fulltidsstilling er bedre enn halv stilling på akademiet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.02.2021 15:22    Post subject: Reply with quote

Spørs nok om det ble litt sånn at han måtte be om fullstilling for familieøkonomiens skyld, men det hadde ikke Rosenborg mulighet til å tilby nå. Og det synes jeg isolert sett er et sunnhetstegn, at vi ikke automatisk slenger fulltidsjobber etter eks-spillere som ikke har opparbeidet seg relevant kompetanse på høyt nok nivå.

Så regner jeg med han har kort vei tilbake dersom situasjonen skulle bedre seg jobbmessig, eller han gjør seg selv attraktiv nok til å være trener på fulltid i Rosenborg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.02.2021 15:35    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er hvem som blir hentet inn som rolletrener for å erstatte Brattbakk da? Kanskje Steffen Iversen er aktuell? Er vel mulig å kombinere med Trygg/Lade-jobben vil jeg tro.

Andre forslag?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.02.2021 15:39    Post subject: Reply with quote

null
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 17.04.2021 09:27    Post subject: Reply with quote

Intervju med RBKs fysiolog Ulrik Wisløff:

https://www.adressa.no/sp...e-i-europa
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 51, 52, 53  Next
Page 40 of 53

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb