English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dino Islamovic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
6Strand
Proff

PostPosted: 18.02.2021 00:32    Post subject: Reply with quote

Blir vel å fristille han fra kontrakten, slik at han kan signere vederlagsfritt og vi er sikret negativ avkastning, kjenner jeg RBK rett.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Legende

PostPosted: 18.02.2021 00:44    Post subject: Reply with quote

Eller solgt uten kunnskap om forskjellen på brutto og netto slik at vi ender opp med tap, som også har skjedd én gang.

Dino var ganske billig i innkjøp til å være førstelagsspiss; 3,1 millioner ifølge 2mas, så det bør være mulig å gå en del i pluss på dette.
Hallis
Junior

PostPosted: 18.02.2021 00:56    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Eller solgt uten kunnskap om forskjellen på brutto og netto slik at vi ender opp med tap, som også har skjedd én gang.

Dino var ganske billig i innkjøp til å være førstelagsspiss; 3,1 millioner ifølge 2mas, så det bør være mulig å gå en del i pluss på dette.

Bør være minst ti mill mtp. cash som bør komme til erstatter.
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 02:30    Post subject: Reply with quote

^
Kan vi omsider få en klassespiss inn, please? Nå er det snart 10(!) år siden sist (eks. 2017-Bendtner) vi hadde noen som faktisk kunne løpe i bakrom, skyte og drible av to mann. Kommer det en ny Søderlund ved Dino-salg vet jeg ikke hva jeg gjør.
Back to top
Troillongan
Proff

PostPosted: 18.02.2021 09:00    Post subject: Reply with quote

Bare selg, trenger ikke tenke på om det er lurt eller ei. Bare selg, please, denne muligheten får vi nok ikke igjen!
ibejnar
Senior

PostPosted: 18.02.2021 09:24    Post subject: Reply with quote

Et salg kan vel tidligst komme på tale når transfervinduet åbner igen til sommer ? eller tager jeg fejl her. Dino er i bedst fald middelmådig og har nul komma nul fart. Jeg kan finde 3 angribere i Superligaen jeg hellere ville have ind - problemet er desværre at spillere på den plads der kan lave mål koster mange penge.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.02.2021 09:30    Post subject: Reply with quote

ibejnar: Sverige spiller som Norge vår-høstsesong og har åpent vindu nå.

https://no.wikipedia.org/...gangsvindu

Vet ikke om datoene stemmer eksakt, men sånn ca. ihvertfall. Det vil si at Sverige som Norge kan registrere nye spillere i en god stund ennå.
Hedning
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 09:52    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne sett Dino en sesong til under Åge jeg. Men hvis vi kan bytte han mot Guldbrandsen så er det en type spiss som jeg veldig gjerne skulle sett i Rosenborg og er positiv til byttet.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 12:26    Post subject: Reply with quote

Trur vi kan drite godt og lenge i Gulbrandsen, men det burde jo være fult mulig å hente en spiss som ikke er så endimensjonal som Dino. Noen som veit hva Haugesund driver med for tia?

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Hvis dette skulle endt i et salg, tror jeg at vi henter inn Berisha.
RBK_1917
Proff

PostPosted: 18.02.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Blir vel å fristille han fra kontrakten, slik at han kan signere vederlagsfritt og vi er sikret negativ avkastning, kjenner jeg RBK rett.

I artikkelen til Aftonbladet står følgende:
- Islamovic har kontrakt med Rosenborg över 2022 också så MFF kommer att få hosta upp ett antal miljoner för att köpa loss anfallaren om det blir aktuellt.

La oss håpe det blir noe av, så har vi cash til å kjøpe en ordentlig klassespiss som Åge vil ha RBK

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 18.02.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av hva man måtte mene om Islamovic er dette eventuelt en overgang fra én skandinavisk toppklubb til en annen for en fast førstelagsspiller med to år igjen av kontrakten. Overgangssummen må selvsagt gjenspeile det.
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

Bare for noen å redigere litt på profilene til Gutten nå, blir fort mere aktuell om han heter Fredric Gulbrandsson eller Fredrik Gullbrandhaug :p
Toilling
Rutinert

PostPosted: 18.02.2021 13:41    Post subject: Reply with quote

Fint for Malmö om dem får han tilbake, fint for oss også. Wink
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 13:42    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Uavhengig av hva man måtte mene om Islamovic er dette eventuelt en overgang fra én skandinavisk toppklubb til en annen for en fast førstelagsspiller med to år igjen av kontrakten. Overgangssummen må selvsagt gjenspeile det.

Jeg kan ikke tenke meg at Malmö skulle ha råd til det. Det eneste som gir mening er at Dino er lagt ut på billigsalg for å finansiere en spiss fra ønskelista til Hareide.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

RBK er krystallklare om toppscorerens framtid: – Ikke til salgs

Quote:
Sportslig leder i Rosenborg, Mikael Dorsin ønsker ikke å si så mye om koblingen.

Hareide er derimot klar:

– Han er ikke til salgs, slår RBK-sjefen fast.
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 18.02.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Ågesen sier nå til Adressa at Dino blir i rbk som førstevalg. Dino har heller ikke hørt noe fra agent eller Mff
Fosningen
Proff

PostPosted: 18.02.2021 13:47    Post subject: Reply with quote

Enig i at RBK bør ha en bedre spiss enn Islamovic. Håper derfor dette går i orden, så er iallfall halve jobben gjort. Føler likevel ikke for å omtale Rosenborg-spillere, eller noen andre for den saks skyld, for "møkk" eller annen drittslenging. Så lenge Dino er i klubben, skal jeg heie på ham, som han fortjener.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 14:18    Post subject: Reply with quote

Spår at Dino putter 18+ i ligaen i år.
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 18.02.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Tidvis frustrert over Dino som alle andre her, men tror samtidig han kan bli nyttig om systemet sitter bedre. Har noen kvaliteter som oppspillspunkt som jeg tror Åge er veldig glad i. Han er avhengig av bevegelse rundt seg og kantspillere/midtbanespillere som kan true boksen, da han ikke er noen naturlig målscorer selv. Håper dette bedrer seg med særlig Vecchia, og kanskje også at Holse/Ceide tar steg. Bak ham har vi stadig målfarlige Zachariassen.

Da kan Dino fungere som et slags oppspillspunkt/ballfordeler. Fin i mange kamper der vi dominierer banespillet. Så kan vi forhåpentligvis bruke Sæter/RWP i kamper med mer bakrom.

Mulig jeg er i overkant optimistisk her, men jeg håper Dino sammen med Vecchia blir en av sesongens positive overraskelser

RBK
Back to top
RoSolum
Senior

PostPosted: 18.02.2021 14:28    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Enig i at RBK bør ha en bedre spiss enn Islamovic. Håper derfor dette går i orden, så er iallfall halve jobben gjort. Føler likevel ikke for å omtale Rosenborg-spillere, eller noen andre for den saks skyld, for "møkk" eller annen drittslenging. Så lenge Dino er i klubben, skal jeg heie på ham, som han fortjener.

Følte meg svar skyldig på denne. Var nok ikke Dino eller andre spillere spesifikt jeg mente med "skuffe ut møkka", var mer en metafor for opprydningsprosessen Åge gjennomfører i klubben nå. Det er klart at det vil inkludere noen spillere som ikke passer inn i Åges planer, men det er vel så mye treningsmetodikk, jobbing med akademiet, drift og slike ting som Åge mener kan gjøres bedre.

Heia oss Cool

Feite Kvisvik - Han vagge når han går!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 14:35    Post subject: Reply with quote

Det som i allefall er hevet over enhver tvil er at den offensive rekka må levere helt andre tall i 2021 om vi skal være i nærheten av å være en utfordrer til gullet.

Islamovic 27 kamper (21 fra start) - 12 mål, 0 assist
Helland 19 kamper (13 fra start) - 2 mål, 4 assist
Holse 30 kamper (17 fra start) - 5 mål, 4 assist
Adegbenro 12 kamper (5 fra start) - 0 mål, 1 assist
Ceide 28 kamper (19 fra start) - 0 mål, 5 assist

Slike tall holder ikke mål for ei angrepsrekke i RBK. Når det er sagt så er det naturligvis ikke bare disse 5 som er å bebreide for den triste statistikken. Angrepsspillerne er også i stor grad prisgitt hvordan laget som helhet fungerer.

På et velfungerende lag så kan nok Islamovic fort putte 15-20 mål. Han er ikke noe dårligere enn eksempelvis Gytkjær og Søderlund. Det våger jeg påstå. Vi kunne definitivt funnet en bedre spiss, men det er ikke noe krise så lenge vi får laget som helhet til å fungere bedre og får spilt han i gode posisjoner langt oftere enn i fjor. Ser jo at Hareide skryter av han og sier han har tatt store steg, så gjenstår det å se om det får utløp i tellende kamp.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.02.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
På et velfungerende lag så kan nok Islamovic fort putte 15-20 mål. Han er ikke noe dårligere enn eksempelvis Gytkjær og Søderlund.

Godt poeng det; han virker definitivt ikke dårligere enn Søder.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.02.2021 15:25    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er jo om det er bra nok for oss å ha en spiss som trenger å bli løftet frem av et fungerende lag, eller om vi skal prøve en spiss som også klarer å skape ting også når ting lugger lengre bak på banen. Vi har vært notorisk på å kjøpe spisser som trenger å bli spilt god de siste årene. Typer som Steffen Iversen, Yssouf Kone og Rade Prica kunne avgjøre kamper også der spillet ellers lugget. Der er ikke Dino i det hele tatt.

Molde kjøper konsekvent angrepsspillere som kan skape ting helt på egen hånd. Leke James, Ohi, BBS, Freddy G, Elyounoussi, Braut, Mame Diouf, osv. Ser også at disse typene jevnt over får bedre karrierer enn disse stolpene vi har gjort sport i å finne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
puckno
Veteran

PostPosted: 18.02.2021 15:38    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Noen som veit hva Haugesund driver med for tia?

Wadji!

Nei vent, han er 175.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next
Page 20 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb