English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 17.02.2021 15:36    Post subject: Reply with quote

Fnyser av stikket mot RBK: – Jeg har ett ord og det er bitterhet

Quote:
Jeg har ett ord og det er bitterhet. Det er enklere å snakke skit når man ikke har lyktes og er litt bitter. Det faller ikke i min smak, jeg syns man skal jobbe og stå på i stedet. Så får de som ønsker å pryde forsiden: Vær så god!
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 17.02.2021 16:23    Post subject: Reply with quote

Haha! Jeg elsker det. Botheim har aldri slått meg som den mest ydmyke der ute, ei heller særlig til selvinnsikt.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 17.02.2021 17:01    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Fnyser av stikket mot RBK: – Jeg har ett ord og det er bitterhet

Quote:
Jeg har ett ord og det er bitterhet. Det er enklere å snakke skit når man ikke har lyktes og er litt bitter. Det faller ikke i min smak, jeg syns man skal jobbe og stå på i stedet. Så får de som ønsker å pryde forsiden: Vær så god!


He he, forsåvidt enig med Henriksen, men det var et lite Hull i det argumentet.

Henriksen om Hull-marerittet: – Det har vært veldig frustrerende og urettferdig
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 17.02.2021 17:03    Post subject: Reply with quote

Tja, nå var det vel ikke på grunn av Henriksens sportslige nivå at han ble fryst ut i Hull. Så den saken stiller seg ganske annerledes
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 17.02.2021 17:15    Post subject: Reply with quote

Herlig at Botheim dro. Han er kanskje en av de dårligste spisstalentene vi har hatt i a-stallen. Ikke i nærheten av kompisen haaland eller Sørloth som dro til Bodø. Hovland er mer farlig enn han inne i boksen...
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 17.02.2021 17:16    Post subject: Reply with quote

Talentum wrote:
Tja, nå var det vel ikke på grunn av Henriksens sportslige nivå at han ble fryst ut i Hull. Så den saken stiller seg ganske annerledes
ja, viser hvor kort avstand det er mellom øynene...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 17.02.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:

He he, forsåvidt enig med Henriksen, men det var et lite Hull i det argumentet.

Henriksen om Hull-marerittet: – Det har vært veldig frustrerende og urettferdig

Hull satte han med reservene fordi han tjente for godt og de måtte spare penger. Før kollapsen i klubben var han kaptein og stjerne på laget. Han var dessuten ekstremt tydelig på hvor urettferdig det var også mens han fortsatt var i klubben, og treneren var til alt overmål helt enig med han og innrømmet at alt handlet om penger og instruks fra eiere.

MILDT SAGT to forskjellige saker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 17.02.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Joda. Men førstesider ble det av Henriksens uttalelser også, men behovet for å uttale seg og rettferdiggjøre seg utad følger nok noenlunde samme mekanismer for både Botheim og Henriksen. Botheim var nok bedre i egne øyne enn det han fikk muligheten til å vise - de fleste på benken synes jo det er dypt urettferdig at konkurrentene får spille, og ikke de.

Men selvsagt enig i at saken til Henriksen var annerledes og mer spesiell enn "bare" nok en forsmådd spiller som ikke synes han fikk nok sjanser.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 17.02.2021 20:15    Post subject: Reply with quote

Botheim tok ikke nivået hos oss eller hos Stabæk. Vi har sett han såpass mye på trening at vi vet verdien hans. Og akkurat nå tilsier den at det er bedre å kvitte oss med lønna. Det betyr ikke at han ikke kan bli god. Men støtter vurderingen i at Dino er første "tankspiss" og at Sæter er første "bakromsspiss". Botheim faller litt mellom begge stoler spillestilsmessig.

Hvis B/G får han til å skinne får vi bare gratulere dem med veldig god spillerutvikling. Så får vi også håpe at vi klarer å utvikle en type som Sæter til å passe inn hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 17.02.2021 22:12    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Yv89 wrote:
«det var en helt annen intensitet enn hva jeg er vant med. det stilles helt andre krav her». botheim brukte ikke lang tid på å sende melding i retning lerkendal
https://t.co/7ysm09uuVd

Tok ikke lang tid


Problemet er jo ikke at han sier det, problemet er at det er sant.


Helt korrekt.

RBK driver ikke med høyintensitetstrening, det er gampetrening.

Det er påfallende hvor annerledes det drives i Glimt på alle aspekter, fra trening, syn på ferdigheter tul spillere, spillerlogistikk og spillestil.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.02.2021 09:28    Post subject: Reply with quote

Er vi tilbake på at mellomlange løpeturer i oppvarmingstempo = automatisk gampetrening? Ta et google-søk, dette er avklart.

Kan vi stenge Botheim-tråden og flytte hele fyren til gapestokken?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 18.02.2021 09:56    Post subject: Reply with quote

Karrieren hadde nok hatt godt av et snev av ydmykhet overfor faget og menneskene som påtreffes. Null mål på 15 kamper for Stabæk og et evinnelig prat om "utlandet" sier sitt. Uansett; lykke til videre og takk for et par-tre fine opplevelser på Lerkendal, med hat-tricket mot Tromsø som det største (selv da måtte det gestikuleres mot treneren).

Håper han en dag får ropt "det er over det er Botheim" på en større stadion enn Nissekollen.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 18.02.2021 09:58    Post subject: Reply with quote

Bare synd vi gav han sluttpakke. Håper vi lærer av det og nekter de øvrige spillerne utenfor førsteelver denne muligheten til å få dobbelt opp av goder (sluttpakke og SoF). De andre klubbene i TL og OBOS nekter å selge, men nekter samtidig å betale ut spillere aktuelle for stallen.. For noe sprøyt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.02.2021 10:06    Post subject: Reply with quote

Sluttpakke? Var det ikke bare en avslutning/kansellering av kontrakten fra begge hold, da?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 18.02.2021 10:18    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...tent=row-9

– Det har blitt vinklet veldig feil. Jeg har pratet med lokalavisen, de er klar over reaksjonen min. Det var overhodet ikke meningen at det skulle rettes mot Rosenborg. Det var ikke noe stikk mot dem. Jeg følte det ble helt feil fremstilling av hva slags forhold jeg har til dem. Derfor ble jeg skuffet over vinklingen, sier Botheim til VG.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 18.02.2021 10:39    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg har ikke noe imot Rosenborg, jeg er bare veldig glad for at vi ble enige om en sluttavtale


Så kan man jo spekulere i hva den avtalen innebærer. Når Jim Solbakken er i bildet tviler jeg på at det var uten noen form for sluttvederlag og agenthonorar.


Last edited by Kai88 on 18.02.2021 10:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 18.02.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
https://www.vg.no/sport/f...tent=row-9


"Han innrømmer at han ble en anelse stresset da overskriftene om RBK-stikk kom ut.."

Bra han i det minste er en smule jovial, og gikk ut og rettet på det om det var feil. Trodde ikke han skulle synke ned på nivået til Tommy Høiland.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 18.02.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

"Om det blir 20 kamper på benken eller om jeg får spille alt, driter jeg egentlig i, så lenge jeg utvikler meg."

suuuuuuuuuuuure
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 18.02.2021 11:49    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
https://www.vg.no/sport/f...tent=row-9

– Det har blitt vinklet veldig feil. Jeg har pratet med lokalavisen, de er klar over reaksjonen min. Det var overhodet ikke meningen at det skulle rettes mot Rosenborg. Det var ikke noe stikk mot dem. Jeg følte det ble helt feil fremstilling av hva slags forhold jeg har til dem. Derfor ble jeg skuffet over vinklingen, sier Botheim til VG.


Om starter forholdet til bodøværingene med å kalle Avisa Nordland ei lokalavis, blir hat tricket mot Tromsø fort glemt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 18.02.2021 13:01    Post subject: Reply with quote

Uansett håepr jeg for Botheim sin skyld at han har havnet på rett plass og får ut potensialet han muligens har.
Det fikk han ikke til hos oss så lykke til Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 18.02.2021 13:56    Post subject: Reply with quote

Føler veldig få her inne tar i betraktning det økonomiske aspektet.

Jeg kjenner ikke til alle avtaler mellom Rosenborg --> Botheim --> Glimt.
Allikevel virker det logisk fra alle vinkler. Glimt trenger en spiss, men de kjøper ikke hvem som helst. Om det stemmer som dere sier at RBK har forsøkt å "gi vekk" Botheim tidligere så er det andre faktorer som har spilt inn på daværende tidspunkt.

Jeg ser for meg at Botheim nok har hatt et for høyt lønnskrav til at Glimt har vært villig til å satse. Som dere har poengtert, så har han bevist for lite til at han kan forsvare en slik lønn i Bodø. Lønnen han får i Glimt er nok på nivå med hans jevngamle spillere i klubben, og han har nok gått betraktelig ned i lønn. Da lukter det sluttavtale lang vei. En sluttavtale han ikke hadde fått om RBK hadde solgt han for en kopp kaffe.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 18.02.2021 16:25    Post subject: Reply with quote

Jeg kommer til å huske målene mot Tromsø, men utenom det så ble det dessverre nokså usynlig. Jeg synes han fikk bra med muligheter - han fikk noen innhopp uten å vise så mye og han fikk mulighet til å spille for Stabæk for å utvikle seg der - det var nok i praksis den siste muligheten han fikk.

Forøvrig synes jeg vi har sendt vekk litt for mange spillerer gratis etter hvert. Jeg skjønner at Hardeide vil bygge sitt eget lag og at spillere med høy lønn er kostbare i årsbudsjettet, men det burde være mulig å få noen kroner for spillerne - ikke bare gi dem vekk.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 18.02.2021 16:47    Post subject: Reply with quote

Sikkert en ny Bakenga.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 18.02.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
En sluttavtale han ikke hadde fått om RBK hadde solgt han for en kopp kaffe.


Sluttavtale?
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 18.02.2021 18:26    Post subject: Reply with quote

Ja, det er en avtale man kan ta i bruk dersom det forekommer en konflikt. Den har som regel et minimumskrav om avtalt sluttvederlag og når man kan starte i ny jobb. Enkleste er nok at du Googler det, ikke så uvanlig.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next
Page 32 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb