English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 16.02.2021 16:12    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Hva faen. DÃ¥rligste skrytevideoen jeg har sett Razz


Du husker ikke Boti Goa sin skrytevideo???
Eneste jeg husker fra den er spensten da han scorer etter å ha hoppet i duell med keeper

https://youtu.be/tenc7giKZ0M

Til referanse Razz


Kommer ikke til å savne bidraget til Botheim, det har vært null å hente der forutenom den mye omtalte Tromsø kampen


Last edited by Hodor on 16.02.2021 16:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.02.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Tipper han blir satt på kanten eller som indreløper i Glimt. At han spiller Junker og/eller Boniface ut av laget virker rimelig utopisk på nåværende tidspunkt i allefall.


Akkurat Boniface aka 'krøkka' er ikke vanskelig å utkonkurrere pdd, så han ville jo gått inn som andrevalg.

Kantplass er selvfølgelig en mulighet, men det ville overraske meg dersom Glimt gikk for en skjev løsning - Botheim er ikke akkurat den fødte sidespiss heller. Han er vel dessuten høyrebeint, mens det er høyre kantplass som er mest tilgjengelig. De har jo dessuten kjøpt Lindahl.

Indreløper? Jeg tror ikke Botheim har intensiteten nå til å utkonkurrere Fet, Moberg eller M-Kon (eller Saltnes, Berg eller Vetlesen), og dessuten at han ikke ville vært superpositiv til det plassbyttet. Og de har også Tjærandsen-Skau og Hussein av unge, egenproduserte midtbanespillere. Nei, ser ikke helt den.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.02.2021 17:14    Post subject: Reply with quote

Ah, langtidsskade på Boniface ja. Ikke fått med meg det. Da er de nok bare ute etter en midlertidig reserve for Junker vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11718

PostPosted: 16.02.2021 17:32    Post subject: Reply with quote

Når de kan få Junker til å score så mye så skal man ikke se bort i fra at de får det til å løsne for Botheim. Hadde tatt seg ut om han nå gikk til Bodø og begynner å score mye for deretter å bli solgt til utlandet for 20-40 mill. Penger RBK ikke vil få prosenter av.

Skal nok mye til for at det skjer men man skal aldri si aldri. Husker jo hattricket mot Tromsø, og blir han servert slik i Glimt så kan det bli bra med mål. Spiller Glimt i nærheten av i fjor så kan de fleste spisser score en del mål, som Junker viste.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 16.02.2021 17:48    Post subject: Reply with quote

Junker fikk jo ypperlig hjelp av Hauge, Zinckernagel, Saltnes med flere. NÃ¥ er alle assistene til Zincker og Hauge borte. Og relasjonene med det.

Søder putta jo masse for oss når kollektivet fungerte.
Ikke i nærheten når samspillet ble dårligere
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.02.2021 17:56    Post subject: Reply with quote

TIL har også hatt Rosenborgs Erik Botheim (21) på radaren lenge når de har sett etter spiss. Mandag ble det klart at han er fristilt fra sin kontrakt med RBK, og tirsdag meldte en rekke aviser at han hadde landet i Bodø for å kunne bli Glimt-spiss.

Ifølge Andressen vurderte de ikke nå å agere slik Glimt tydeligvis har gjort da Botheim ble fristilt.

– I de samtalene vi hadde med Rosenborg var det aldri økonomien som kom til å være i veien for en sånn handel. At han ble fristilt endret egentlig ingenting, mener Andressen.

– Botheim ønsker jo å spille nå, det er et viktig scenario. Så handler det også litt om ferdighetene. Sånn som ting kommer til å bli i år, kan det være greit å ha en med bra fart som kan springe inn bak – som er de ferdighetene Moses har. Botheim er fantastisk i boks, men man må komme dit også, sier han og smiler.

Les mer: Her er TILs nye spiss i Tromsø: Sendt rett i koronatest
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 16.02.2021 18:00    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
dessuten at han ikke ville vært superpositiv til det plassbyttet.


Ikke det at jeg har så stor tro på han der heller, men det jeg har lagt merke til av ferdigheter passer bedre der. Forøvrig tror jeg at innstillingen hans til å spille andre steder på banen gjør at han aldri vil bli noe annet enn et talent, jeg spiser gjerne de ordene, men uten noe som tilsier meg at han blir god som spiss så hadde det vært interessant å se han andre steder på banen hvor hans svakheter ikke er like tydelige.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 16.02.2021 18:28    Post subject: Reply with quote

Er veldig høyt spill av Botheim å bytte til en klubb på ett enda høyere sportslig nivå hvor han ikke er et åpenbart førstevalg i en periode hvor fokuset burde være fast plass på laget og noen som ser på han som et førstevalg.

Høres ut som Solbakken setter griller i hodet på han.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 16.02.2021 18:46    Post subject: Reply with quote

Han har nok et håp om å oppnå Junker effekten. Dra nytte av et godt samspilt kollektiv, som gjør det mulig for omtrent hvemsomhelst å score 10-15 mål. Junker er ute i kulda, på grunn av at han ikke ble solgt. En spiller som Bodø/Glimt burde solgt nå når de hadde sjansen. Spilleren har overprestert og kommer neppe til å få en lignende sesong. Boniface er ute, så per nå er det bare å spasere inn å ta spissplassen! Var jo ingen åpenbaring i Stabæk akkurat!
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 621
Location: Ã…fjord

PostPosted: 17.02.2021 00:20    Post subject: Reply with quote

Man kan si hva man vil, men hvis Bodø/Glimt henter Botheim dagen etter RBK-exiten, så har Rosenborg ikke gjort jobben sin. Hvis Glimt ønsker å hente ham, og i tillegg har penger, så burde vi klart å få noen overgangskroner ut av dette. Iallfall noe. Her er det noe som skurrer et sted.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 17.02.2021 00:23    Post subject: Reply with quote

Jim Solbakken skurrer først og fremst osv.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 17.02.2021 01:04    Post subject: Reply with quote

Det er da kjent til det kjedsommelige hvordan Solbakken opererer så her skulle jo Glimt, dersom det er sånn som det ser ut, ha sørger for at det ble gjennomført på en redelig måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.02.2021 01:09    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg er slett ikke sikker på at det er Rosenborg som har gjort noe rart her. At han er aktuell nå, men ikke for ei uke siden, synes jeg virker meget spesielt. Og om de viste et snev interesse for ei uke siden, hadde det aldri blitt en slik løsning. Det fordrer at klubben med overlegg tilrettelegger for en konkurrent uten kompensasjon, og selv om mye rart er gjort tidligere, er neppe der.

Jeg vet naturligvis ikke hva Rosenborg har gjort her, ei heller hvordan Glimt har opptrådt, men så lenge Solbakken er inne i prosessen, er det nærliggende å tro at det finnes tråder å trekke i i bakgrunnen. Jeg har inntrykk av at Glimt ikke driver så shady som de måtte ha gjort her for å regissere dette.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 17.02.2021 01:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler også på at de har regissert det, men på et eller annet tidspunkt her burde det nok ha ringt en bjelle i Bodø!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 17.02.2021 07:56    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at BG har kjørt et skittent spill her hvis de faktisk skal hente han.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 17.02.2021 10:23    Post subject: Reply with quote

Please, 'a. Glimt gjør da ingenting galt. Dere tillegger dem i overkant mye innflytelse nå. De hadde trolig ikke vært interessert i han i det hele tatt om han kostet penger eller klausuler. Tipper eneste grunn til at de i det hele tatt vurderer å ta sjansen på han, er at kostnadene vil være absolutt minimale. Tromsø bekrefter jo forsåvidt også at dette aldri handlet om noen økonomiske krav fra RBK (som trolig har forsøkt å gi han bort lenge), men at de ikke anser han god nok.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 17.02.2021 10:29    Post subject: Reply with quote

De kunne gjort en ordentlig avtale mens han var under kontrakt med RBK. De kunne fått han for 1 krone med vidresalgsklausul. Å kun være interessert i en gratis spiller hvis de ikke må dele gjevinsten når de selger han er jo helt urimelig. Det stinker av en slik overgang som blir beskrevet nå. Må ikke bli helt blendet av at BG er hele Norges kjæledegge nå. Hadde Rosenborg gjort det samme hadde kritikken haglet.

At Rosenborg har prøvd å gi han bort lenge uten å lykkes og at Tromsø ikke anser han god nok og sier det ikke handler om penger taler jo mot ditt poeng her, heller enn for.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6737
Location: South-west coast exile

PostPosted: 17.02.2021 11:38    Post subject: Reply with quote

For noe tull. Rosenborg slapp spilleren fordi klubben ikke tror han er god nok. Da står han fritt til å gå til andre klubber. Det er åpenbart ikke noe feil med det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 17.02.2021 11:39    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hadde Rosenborg gjort det samme hadde kritikken haglet.

Ja, og det hadde vært akkurat like forbanna idiotisk.

Det taler ikke imot mitt poeng, fordi det viser hvor tungsolgt han har vært. Vi kunne sittet på Botheim helt til noen hadde vært villig til å betale 1 krone + videresalgsprosenter, men sjansen for at det hadde blitt en overgang har kanskje ikke vært den største (noe TIL-poenget bekrefter) og sjansen for at man tjener noe særlig på videresalg er trolig vurdert å være tilsvarende ikke-eksisterende. Da er det bedre å kutte på lønna og være ferdig med det, så har man i det minste spart noen kroner.

Forøvrig helt skivebom å insinuere at jeg frikjenner Glimt fordi de har blitt en kjæledegge. Ærlig talt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 17.02.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

Her er det snakk om at enten er RBK amatører og sier opp en kontrakt med en spiller som virkelig har potensiale - eller så er det B/G som gir en spiller uten potensiale til å levere for dem en kontrakt. Time will show...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 17.02.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Det taler ikke imot mitt poeng, fordi det viser hvor tungsolgt han har vært.

Hvis pengene ikke var problemet, som Tromsø sier, så hvorfor da vente til han blir fristilt? Hvorfor er han da plutselig mer interessant å hente? Mulig Solbakken har hvisket de noen ord om at det er bare å vente litt så får de han gratis og så drypper det litt mer på agenten istedet?

Hvis videresalgspotensialet er "ikke-eksisterende" (noe jeg stiller meg tvilende til), hvorfor kan ikke da BG gjøre en avtale med videresalgsprosenter?

Hedon wrote:

Forøvrig helt skivebom å insinuere at jeg frikjenner Glimt fordi de har blitt en kjæledegge. Ærlig talt.

Det var ikke ment til deg personlig men en generell betraktning i sammenheng med at Rosenborg hadde fått kritikk for å gjøre det samme, mens BG slipper unna.


Last edited by Hedning on 17.02.2021 12:19; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 17.02.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
For noe tull. Rosenborg slapp spilleren fordi klubben ikke tror han er god nok. Da står han fritt til å gå til andre klubber. Det er åpenbart ikke noe feil med det.


Jeg har heller ikke kritisert spilleren for dette, selvsagt står han fritt til å gå til andre klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 17.02.2021 12:34    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hvis pengene ikke var problemet, som Tromsø sier, så hvorfor da vente til han blir fristilt? Hvorfor er han da plutselig mer interessant å hente?


Glimt og Tromsø/Haugesund/Stabæk kan jo ha gjort forskjellige vurderinger, men for Glimt tenker jeg dette er et klassisk Need to have vs Nice to have-case. Hadde de vært redd for å ikke få han, ville de vært på hugget da Tromsø eller Haugesund fikk tilbud om å overta han uten kostnad. Når han dukker opp no strings attached på åpent marked, velger de å plukke han opp. Helt ryddig vurdering, og de kan selvsagt ha spekulert i at det ville skje på et tidspunk - noe som også er helt greit.



Hedning wrote:
Hvis videresalgspotensialet er "ikke-eksisterende" (noe jeg stiller meg tvilende til), hvorfor kan ikke da BG gjøre en avtale med videresalgsprosenter?


Nå er det jo meget godt mulig at RBK og Glimt har forskjellige oppfatning av spilleren, noe som også ligger i sakens natur. RBK har ikke troa på han, Glimt vurderer at det er et slags potensiale der. Jeg tror Rosenborg sin vurdering er mest korrekt, og jeg tviler på at han blir noe annet enn en utgiftspost i Bodø.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 17.02.2021 12:36    Post subject: Reply with quote

Selvsagt kan klubbene ha forskjellige vurderinger, men hvis pengene er uten betydning for Tromsø så er de garantert det for Bodø Glimt også, uansett hvor ulike vurderinger man gjør. Uansett hvordan man vrir å vender på det så blir ikke det faktum at Tromsø mener at pengene aldri sto i veien for en overgang et argument for at det var helt fair av BG å vente til han ble fristilt. Hadde RBK krevd millioner for han så hadde jo selvsagt saken vært en annen.

Greit nok at de ikke selger spillere til norske klubber, men nå skal de ikke kjøpe spillere fra norske klubber heller?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 17.02.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Selvsagt kan klubbene ha forskjellige vurderinger, men hvis pengene er uten betydning for Tromsø så er de garantert det for Bodø Glimt også, uansett hvor ulike vurderinger man gjør. Uansett hvordan man vrir å vender på det så blir ikke det faktum at Tromsø mener at pengene aldri sto i veien for en overgang et argument for at det var helt fair av BG å vente til han ble fristilt.

Mulig det bare er jeg som er treg, men jeg henger ikke med på logikken her. Fordi Tromsø gjør ditt, så gjør Glimt garra datt? Selvsagt har vurderingen de gjør på spilleren betydning for om eller hvor mye penger de vil bruke på han. Tromsø og RBK ville ikke bruke noe, Glimt vil bruke minimalt. Da ligger det ikke til rette for en transaksjon. Det er helt normalt at spillere ikke finner seg en klubb før de er frigitt, av nettopp samme grunn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33  Next
Page 30 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb