English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Å erbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 12.02.2021 17:36    Post subject: Reply with quote

Det er et billig poeng når det trekkes frem på måten du gjør det, ved første anledning i et forsøk på å vri 2-3 uker med sesongoppkjøring til et sarkastisk poeng - når du da også bommer på kjøttet av den relevante kritikken.

Selvsagt vil det være utblåsninger der man etter nok en tabbe av Hovland vil utbasunere med skråsikkerhet at Serbecic ville gått rett inn på laget - mulig også jeg har sagt det.

Den relevante kritikken kommer når man går inn i en ny ettersesong med aldrende stoppere uten ballferdigheter og utviklingsmuligheter.
Der man faktisk går inn i en mer veldformulert kritikk av håndteringen rundt Ogbu og Serbecic.
To unge stoppere med spennende ferdigheter som kunne begge vært den tredje stopperen på laget - som begge kunne ha fått flust av spilletid i den rollen i fjor etter utlån det forrige året. I stedet ga vi bort Ogbu, og kjørte et nytt år med Valsvik/Hovland som den tredje stopperen i stedet for å ha noen med utviklingsmuligheter der - som serbecic. Hadde man gjort det kunne mange av spørsmålstegnene rundt serbecic allerede vært besvart, men nå må vi heller bruke denne sesongen på å få svar på de.


Last edited by bommel1 on 12.02.2021 17:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 12.02.2021 17:47    Post subject: Reply with quote

Det har vert en godt utbredt mening at Serbecic har blitt urettferdig behandlet og skulle spilt mye mer mens Hovland har spilt mye mer enn han fortjener, det er ikke skrevet i affekt. Den meningen samsvarer ikke med det de prioriteringene vi ser fra flere trenere samt hva eksperter sier. Det er poenget, hverken mer eller mindre. Sarkastisk skrevet ja, hva så?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 12.02.2021 17:58    Post subject: Reply with quote

Dette er jo supporternes privilegium, vi kan se en spiller i 20 minutter mot Kalmar i februar og vedta at han er en vesentlig bedre spiller enn Konradsen, Hovland og Helland.

Men ja, jeg blir ikke direkte overrasket dersom Hovland blir førstevalg i år og Serbesic ikke blir den spilleren vi håpet på. Med Hareide i klubben er jeg hvert fall jeg endelig tilbøyelig til å stole mer på treneren enn min egen synsing.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 12.02.2021 18:00    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke tenkt å konkludere med noe angående Serbecic da jeg veit for lite om han til å si om han er god eller dårlig, men vi kan ikke fortsette med Sovland og Valsvik har vi jo gjort alt vi kan bortsett fra å faktisk hive han i søppelbilen. Om Serbecic ikke er god nok så må vi finne oss noe nytt. Even Hovland må slutte med juniorfeilene sine i en alder av 31, det trur jeg ikke han klarer. Det er tross alt en grunn til at vi spilte med Tore og Holmar i sesongavsluttninga ifjor. Uansett, så starter ikke sesongen på nesten 2 måneder, jeg trur ikke vi har satt en 11er alt i februar.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 12.02.2021 18:08    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Jeg har ikke tenkt å konkludere med noe angående Serbecic da jeg veit for lite om han til å si om han er god eller dårlig.


Helt enig 👍
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 12.02.2021 18:25    Post subject: Reply with quote

Meningen fra "flere" trenere.. Horneland?
KI hadde ham det første knappe halvåret. Ny i stallen, 20 år, ikke vant til soneforsvar. Coolen det samme - og skulle ro inn til gull.
Og er det virkelig så out of line at man påpeker at det gikk vel fort fra Horneland intredde til Serbecic ble shippet ut for så å bli glemt?

Hovland har spilt mer enn han fortjener, men ikke mer enn han har måtte. Med tanke på konkurransesituasjonen havnet vi i den situasjonen at en underpresterende Hovland har spilt. Hva var planene våre der? Hadde vi hatt konkrete planer rundt utviklingen av Serbecic kunne man vært veldig mye nærmere svaret på om han er løsningen på at vi hadde tre steinalderstoppere (i spillestil) gående inn i forrige sesong, og gående inn i denne har det problemet at Holmar er vår beste pasningsspiller bakfra, og at begge stopperne er tilårskomne.
Ofte blir en spiller man ser på som en ny mann skjøvet fram når man diskuterer en underpresterende spiller. Det har skjedd rundt Serbecic og Hovland.

Å kritisere disse tingene er ikke noe man kan vil kunne helt suksessfult motdebattere. Om svaret er Serbecic er en ting, men at hans sak (og Ogbus) ble dårlig håndtert er en annen.

Å bruke sarkasme for å treffe periferien av den relevante diskusjonen er i beste fall billig, særlig så tidlig.


Last edited by bommel1 on 12.02.2021 18:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 12.02.2021 18:37    Post subject: Reply with quote

Det er vel så enkelt at vi alle vet at Hovland/Valsvik ikke er stoppere på et nivå verdig Rosenborg. Da er håpet at Besim er på rett nivå eller har potensial til å bli det. Å fortsette Sogne prosjektet er definisjonen på galskap. Vi har forsøkt i 2 - 3 år og vet at det ikke er godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 12.02.2021 18:50    Post subject: Reply with quote

bommel1 wrote:


10 innlegg senere og jeg aner ikke hva det er du er uenig med meg i. Om det var sarkasmen som jeg åpenbart tok aalt for langt, så beklager jeg på det aller sterkeste!
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 12.02.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Om det var sarkasmen som jeg åpenbart tok aalt for langt, så beklager jeg på det aller sterkeste!


Exclaim S A R K A S M E Exclaim
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.02.2021 23:00    Post subject: Reply with quote

Jeg håper inderlig at Serbesic har blitt god (nok) på "stopperting" som plassering og vurdering/timing, noe jeg synes han tok steg på allerede i perioden han var her sist. Evnene med ball skriker laget etter.

Det å ha en stopper som rolig kan spille av press og til og med slå krempasninger gjennom opptil flere ledd er noe vi knapt har sett på vårt nivå. For han slår meg nærmest som en ung Selnæs i stopperklær.

Så handler det nok litt om hva man liker og prioriterer. Og ikke minst konkurransen. Min mening er at Hovland, en ellers god tradisjonell stopper, har såpass høy og fatal feilprosent at terskelen for endring er lav, spesielt når makkerne han har hatt mens han har vært her med få unntak har vært bedre versjoner av ham selv. Hvis man litt forenklet sier at valget ved siden av Holmar står mellom Hovland og Valsvik med Sælnes-fot light, er jeg ikke tvil om at man i hvert fall bør gi sistnevnte en solid mulighet til å vise om han duger. Og da har jeg ikke tatt med elementer som alder og videresalg.

Jeg håper av hele mitt hjerte at Serbesic får plassen, da implisitt fordi han fortjener den. En ok eller bedre stopper med ekstremferdighetene Besim har, er veldig gunstig både sportslig og sannsynligvis økonomisk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2021 08:47    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg håper inderlig at Serbesic har blitt god (nok) på "stopperting" som plassering og vurdering/timing, noe jeg synes han tok steg på allerede i perioden han var her sist. Evnene med ball skriker laget etter.


Dette er vel typiske ting som kommer med årene/rutine. Problemet til RBK med unge spillere er at vi sjelden har tid til å la dem opparbeide seg nøvendig erfaring/rutine. Vi henter unge lovende spillere, og så forventes det at de skal levere som en rutinert 27-30 åring fra dag en. Sett det med spillere som Rassmusen, Levi, osv. Med mindre vi er mer tolerante til å la spillere prøve (og feile) over tid, kommer aldri vi til å utvikle noen Ujah, Igiebor, Diatta, Sander Berge. Da er vi tvunget til å kjøpe "ferdig produkt" (Hovland, Valsvik, Konradsen) som er mye dyrere, litt bedre, men med mye mindre potensial.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 13.02.2021 09:47    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Med Hareide i klubben er jeg hvert fall jeg endelig tilbøyelig til å stole mer på treneren enn min egen synsing.


I sÃ¥fall blir du den første her inne pÃ¥ forumet som Ã¥pent vÃ¥ger Ã¥ erkjenne at du stoler pÃ¥ trenerens faglige kompetanse og vurderinger 😉
99% av alle «fotballleksperter» her på forumet, for jo lengst konkludert med at alle som har trent RBK etter Eggen, er inkompetente idioter.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 13.02.2021 10:00    Post subject: Reply with quote

man kan vel godt forsigtigt konstatere, at Åge ikke er en nytænkende træner ala en Guardiola eller andre top trænere. Det er nok min største anke omkring ham. Han vover ikke at forsøge noget, heller ikke hvis det han spiller med ikke lader til at virke.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 13.02.2021 15:46    Post subject: Reply with quote

Hvis det er sånn at Serbecic ikke skulle være god nok må vi ha en ny stopper. Vi kan ikke gå inn i nok en sesong med Hovland som førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 13.02.2021 17:49    Post subject: Reply with quote

Dersom det stemmer at Serbecic har vært veldig opp og ned på trening, så er jo det ikke helt uvanlig. Skjønner ikke at DET skal være grunnen til at Hovland/Holmar skal være foretrukket stopperduo. Hovland har vært opp og ned i flere sesonger. Mest ned. Han er snart 32 år og har nok nådd maksnivå. Serbesic er drøye 20 og har mange utviklingsår framfor seg. Så om det skulle stå mellom en ustabil Hovland og en ustabil Serbecic, så bør vel en del av disse faktorene veies opp mot hverandre!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.02.2021 19:11    Post subject: Reply with quote

Om Serbecic ikke viser seg å være et klart førstevalg, så bør vi definitivt prøve med Henriksen som stopper. Pasningsstyrken til Henriksen der bak, samt Holse, Skjelbred, Zachariassen på midten (Vecchia/Ceide på kant) tror jeg fort kan være en bortimot optimal oppstilling. Frykter den midtbanen kan bli i overkant baktung med både Skjelbred og Henriksen der. Skal det funke må sistnevnte i såfall begynne å finne frem de offensive kvalitetene igjen. Spesielt om vi ender opp med Hovland/Eyolfsson der bak, og tilhørende mangel på bidrag i det oppbyggende spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 13.02.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

Vi MÅ ha en stopper som er god med ballen i beina, for å kunne gå igjennom ledd, og spille seg ut når det er trangt.
Så får svakhetene hans kompenseres av andre.
Hoftun var hverken hurtig, god i lufta eller taklingssterk, men han var nok veldig avgjørende for at Rosenborg ble så sterke som de ble mot slutten av nittitallet.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 14.02.2021 10:32    Post subject: Reply with quote

Siden når ble Petter Rasmus sine vurderinger noe å ta seriøst? Den mannen bedriver jo NM i dårlig spådom hver eneste pre season. Helland hadde stått med 5 gullballer siden 2015 om PR traff med en promille av vurderingene sine.

Fotballtragisk om vi går inn i nok en sesong med Hovland som stopper. Mye bedre å satse litt på Serbecic - han kommer i hvert fall ikke til å levere like mange matchavgjørende feil som førstnevnte.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 14.02.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

Henriksen som midtstopper kan fort bli som Nordtvet...
De har ikke stopper genet. Det er ikke bare å gjøre en defensiv midtbanespiller om til en god stopper. Videre så har ikke Henriksen nok fart i de trange små situasjonen med rykk og motrykk osv til å henge med i svingene. Posisjoneringen krever også lang erfaring. Da bør vi heller kjøpe et ungt stopper talent som kan stå sammen med rutinerte Holmar
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 14.02.2021 12:31    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Henriksen som midtstopper kan fort bli som Nordtvet...
De har ikke stopper genet. Det er ikke bare å gjøre en defensiv midtbanespiller om til en god stopper. Videre så har ikke Henriksen nok fart i de trange små situasjonen med rykk og motrykk osv til å henge med i svingene. Posisjoneringen krever også lang erfaring. Da bør vi heller kjøpe et ungt stopper talent som kan stå sammen med rutinerte Holmar

Om jeg ikke husker feil så var vel Nordtveit stopper i utgangspunktet, men ble omskolert til defensiv midtbane i Tyskland.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 14.02.2021 12:37    Post subject: Reply with quote

Han var vel ung stopper/back i Arsenal. Men Wenger så vel fort at han manglet farten til små rykk osv til å henge med i 16m slik som Henriksen også vil gjøre. Han er tung og treg sammenlignet med raske angripere
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.02.2021 12:49    Post subject: Reply with quote

Og det er ikke Reginiussen, Hovland, Eyolfsson og Valsvik? Det er ytterst få midtstoppere selv på øverste hylle som matcher angrepsspillerne på det området. Du får det til å virke enkelt å finne et stortalent som går rett inn på laget, men realiteten er at klubben er ekstremt begrenset økonomisk på nåværende tidspunkt. Spillere på norsk eliteserienivå vil også alltid ha svakheter. Det er derfor de spiller her og ikke i England, Spania, Tyskland osv.

Føler meg ganske trygg på at Henriksen ville blitt en meget bra stopper i norsk målestokk, forutsatt at han drilles i den rollen og ikke flyttes rundt på banen. Jeg er faktisk adskillig mer skeptisk til at han skal bli den offensive drivkraften en indreløper i RBK bør være. En midtbane med Skjelbred og Henriksen virker for meg lite egnet til å spille den fotballen vi ønsker. Pr. i dag er begge klart bedre defensivt enn offensivt, og når 3. mann er en ren løpsmaskin så mangler lagdelen den kreative kraften som kreves for å spille seg gjennom lavtliggende lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 14.02.2021 14:03    Post subject: Reply with quote

Finnes ikke bekymret for forsvaret vårt. De tre spissene de imot. Klarer ikke å tro på at de kan levere i nærheten av topp tre i Norge.
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 14.02.2021 17:55    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Henriksen som midtstopper kan fort bli som Nordtvet...
De har ikke stopper genet.


Jeg har aldri hørt om noe stopper-gen. Men det gjør jo situasjonen mye enklere. Når man for en drøy tusenlapp kan finne ut om man har neandertaler-DNA, bør Hareide nå teste Henriksen for stopper-genet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.02.2021 23:19    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Finnes ikke bekymret for forsvaret vårt. De tre spissene de imot. Klarer ikke å tro på at de kan levere i nærheten av topp tre i Norge.


Defensivt så er jeg forsåvidt enig, men vi vil være betydelig bedre rustet i oppspillsfasen om vi har en midtstopper som kan bidra med mer i eget spill enn å måke ballen lengst mulig unna. Nettopp derfor er det litt bekymringsverdig om Serbecic ikke kaprer den ene plassen. Med Hovland og Eyolfsson vil vi igjen bli stående med 2 stoppere som bidrar lite i eget spill. Har man en midtstopper som kan føre ballen fremover og er brukbar i pasningsspillet, så tvinger det motstanderne til å gå i press når de går fremover, og dermed etterlater de rom som gjør det enklere for oss.

Angrepsrekka er vi dog enig i at det er mye usikkerhet. Ceide må ta store steg og begynne å levere jevnt med målpoeng og Vecchia må lykkes, hvis vi skal ha noe å komme med.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 47, 48, 49  Next
Page 28 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb