English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 481, 482, 483 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 02.02.2021 11:14    Post subject: Reply with quote

Stakkars bitre Kåre. Lirer vel av seg noe surt oppgulp i media igjen nå da som vanlig.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 02.02.2021 11:35    Post subject: Reply with quote

Quote:
Æ e sjokkert
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 02.02.2021 12:38    Post subject: Reply with quote

Boka til Kåre er på mammutsalget for kr 129,-. Samme pris som "Vita og Wanda - Våre beste stylingtips", men 40 kr billigere enn boka "Psykopattesten".

Hvis dere har litt is i magen dukker den sikkert opp til 50% av nedsatt pris om 2-3 uker.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2021 17:47    Post subject: Reply with quote

John Carew (41) møter Skatteetaten i retten neste uke.

(...)

Rettsmøtet i Oslo byfogdembete gjelder en uenighet om betaling av skatt, hvorvidt denne skal betales til Storbritannia eller Norge.

Les mer: Carew i skattestrid

„Ich bin seit vielen Jahren dabei und habe vieles erlebt: Höhen und Tiefen. Die vergangenen acht, neun Jahre habe ich im größten Verein Norwegens gespielt, ich bin also den Druck gewohnt, dass die Erwartung ist, jedes Spiel zu gewinnen“, sagt Reginiussen.

(...)

„Ich bin jetzt seit etwa einer Woche hier und arbeite jeden Tag hart. Ich bin mir ziemlich sicher, dass ich sehr nah an hundert Prozent bin, wenn die nächsten Tage planmäßig verlaufen. Mental bin ich sowieso bereit.“

Mehr lesen: „Ich liebe Tore“

Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 02.02.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

Søderlund startet og spilte 89 min i sin debut i Tyrkia i dag.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 02.02.2021 23:48    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Quote:
Æ e sjokkert


Nå som det ikke ble kunstgress på Brann Stadion så har Kåre i det minste unnskyldningen sin klar når det kommer kritiske spørsmål rundt resultater og spillestil halvveis ut i sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.02.2021 09:40    Post subject: Reply with quote

Og akkurat det var jo alltid poenget. Kåre trengte noe å skylde på når den geniale spilleplanen ikke fungerer, og sånn er det alltid. Ikke hans feil.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2021 00:07    Post subject: Reply with quote

[Reginiussen] har signert på en kontrakt som strekker seg ut sesongen, med opsjon på en sesong til.

– Hva er bakgrunnen til den kontrakten?

– Det ligger noen forhold der uten at jeg skal gå så mye inn på det. Først og fremst skal jeg bidra så mye som overhodet mulig til at vi berger plassen. Jeg skal spille mest mulig, så får vi ta en ny vurdering til sommeren. Det er mange forhold som spiller inn begge veier, sier altaværingen.

(...)

Han er selv tydelig på at Norge aldri var et alternativ.

– Nei. Jeg tenkte at hvis jeg skulle videre så ville jeg gjøre noe annet. Jeg hadde spilt ni år i samme liga og reist de samme plassene. Det var siste mulighet til å gjøre noe annet. Det kan være både bra og sunt med et skikkelig miljøskifte, sier bautaen.

Les mer: Tore Reginiussen om sin nye tilværelse: – Det er lenge siden jeg har vært i en slik situasjon

Etter et langt fotballiv med klubb- og landslagsreiser bort fra familien, var det uaktuelt å dra bort fra kona Lene og sønnene Dennis (8) og Casper (4).

- Det har generelt vært mye reiser, og jeg hadde ikke lyst til å være borte fra dem i en lengre periode, sier han.

Og avslører at sønnene var med på avgjørelsen.

- De ble spurt. Jeg ville gjerne ha «go» fra dem også. Hadde de ikke hatt noe lyst over hodet, hadde det vært en litt annen situasjon. De skjønte nok ikke alt om hva dette innebar, men de var veldig positive, og hadde lyst til å gjøre det. Det blir en litt annen hverdag for dem her, det blir mer tid hjemme og ikke vanlig skole og barnehage, men også for dem kan det være spennende å prøve noe helt annet. Oppleve en ny kultur, et nytt land og språk. Det er bare bra for dem, det kan de ha nytte av senere, sier han.

Les mer: Kultklubben i Tyskland gjorde Tore Reginiussen giret. Da måtte han spørre Dennis (8) og Casper (4)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 04.02.2021 04:06    Post subject: Reply with quote

Bjørn Maars Johnsen til MLS.

https://direkte.vg.no/fot...tent=row-7

Snakk om karriere. Har nå spilt i Sør-Korea, Norge, Nederland, Skottland, Bulgaria, Spania, Portugal og nå altså USA ( Canada ).
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2021 19:51    Post subject: Reply with quote

Bratseth går god for Reginiussen:

„Er ist ein super Typ. Auf dem Platz und in der Kabine. Er hat Führungsqualität, und man kann ihm absolut vertrauen.“

(...)

In Trondheim, wo die Saison mit dem Kalenderjahr endete, wurde der Vertrag des 31-maligen Nationalspielers nur deshalb nicht verlängert, „weil wir einen Neuaufbau wollten“, sagt Bratseth.

„Er ist sehr kopfballstark, obwohl er nicht so groß ist, und sehr torgefährlich bei Standards. Er ist nicht superschnell, aber es ist okay“, urteilt Norwegens Fußball-Ikone, „und er ist ein Routinier, der junge Spieler leiten kann.“

Mehr lesen: Rune Bratseth adelt Landsmann Tore Reginiussen

Auri Skarbalius var faktisk træner for Mike Jensen, sidste gang midtbanespilleren spillede på dansk jord. Det var i Brøndby IF i sæsonen 2012/13, så de to kender godt hinanden - og ifølge træneren har Jensen udviklet sig siden dengang.

- Han bliver en stor inspirator og leder for os fordi han har gået hele vejen selv fra helt ung til nu. Han har stadig sulten og ydmygheden, men i starten i Brøndby var han nærmest arrogant og fyldt med selvtillid - med en “jeg er kongen!”-attitude. Det skal til, men der skal mere til, og han har nu roen, overskuddet og overblikket til at give fra sig, siger Auri Skarbalius til Sport DAGBLADET.

Læs mere: Træner: Mike Jensen var nærmest arrogant i Brøndby
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 05.02.2021 19:16    Post subject: Reply with quote

Fra twitter:

Feyenoord can forget about signing AZ Alkmaar defender Jonas Svensson this summer.

The right-back wants to move somewhere outside the Netherlands. (De Telegraaf)
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 05.02.2021 19:49    Post subject: Reply with quote

Liten vits å gå til en klubb som AZ har vært på nivå med de siste par sesongene. Riktignok en større klubb men ikke overrasket over at Svensson sikter høyere.

Blir interessant å se hvor han ender opp. Om han får en sjanse i en av de store ligaene. PL og La Liga er vel kanskje ikke det mest sannsynlige, men en mulighet i Tyskland, Italia eller Frankrike kan nok fort dukke opp.

Spent på om det kommer til å røre seg rundt Midtsjø også. Både han og Svensson er jo i den alderen nå at det er litt nå eller aldri om de skal få spille i en enda større liga. Der hvor Svensson har vært rimelig stabil på et bra nivå hele veien i AZ så har jo Midtsjø sett ut til å bare bli bedre og bedre for hver sesong.

Midtsjø har riktignok kontrakt til sommeren 2023 men jeg vil tro det kommer til å være muligheter for å dra allerede til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 05.02.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

Tore Reg på benken for St Pauli
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2021 15:01    Post subject: Reply with quote

Robin Utseth Bjørnholm-Jatta blir med også i 2021. Den solide allrounderen som kom til klubben fra Byåsen Toppfotball før 2020-sesongen velger å videreutvikle seg i Stjørdals-Blink Fotball.

Les mer: A-landslagsspiller er med videre!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2021 21:22    Post subject: Reply with quote

- Det er svært at forberede sig på at skulle spille 1. division, men for at være helt ærlig, så har jeg ikke så store tanker om mig selv, at jeg tror, jeg skal ned at spille fandango og lave YouTube-finter. Det er ikke den type spiller, jeg er, fortalte Mike Jensen og fortsatte:

- Jeg føler mig tryg, når jeg siger, at så snart jeg er over kridtstregen, så er der ild i maven, og det er det, der skal bære det frem. Hvis ilden ikke er der, så kan jeg lige så godt lade være.

Mike Jensen kan debutere for HB Køge, når holdet indleder 1. divisionsforåret mod Hobro den 13. februar.

Han har sat sig selv målet om at blive klar til den kamp, selv om han inden mandagens skifte ikke havde trænet siden sidste kamp i APOEL den 7. december.

Læs mere: Mike J: Skal ikke spille fandango i 1. division
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 10.02.2021 17:04    Post subject: Reply with quote

Malte Amundsen solgt til New York City FC for 9,75 mio DKK.

https://ekstrabladet.dk/s...eb/8468660

Spørgsmålet er om vi fiksede en videresalgsklausul? Mtp. historik har jeg ikke de store forhåbninger.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.02.2021 18:10    Post subject: Reply with quote

De sa jo at de skulle lære og ikke gjøre sånne glipp igjen som de har gjort med flere spillere som blant annet Dockal. Spørsmålet er jo om de har gjort det, for det var jo fortsatt Bjørnebye som satt som leder her når Amundsen ble solgt.

Når man slapp Amundsen tilbake til Danmark for 1 mill så skulle man tro at man sikret seg noen prosenter i fremtiden. Ikke gigantsum dette her men han blir nå solgt for ca 13,5 mill NOK og om man da sitter med feks 15% videresalg så skal jo RBK få inn 2 mill. Slik som det siste året har vært så er alle penger man kan få inn viktig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2021 19:57    Post subject: Reply with quote

Den tidligere Arsenal-skarpretter har påbegyndt sit første trænerkursus, der i sidste ende skal uddanne ham til at blive en kyndig fodboldtræner.

- Indtil videre er det spændende at være i gang, og jeg kan også allerede mærke fra undervisningen og øvelserne, at jeg har en masse observationer og erfaringer, der kan gøre mig til en træner, som forstår sig på mange aspekter, fortæller 33-årige Bendtner til TV 2 SPORT.

(...)

Bendtner har investeret i penge i et Fantasy-projekt kaldet Drafthound. Et værktøj, der ved hjælp af en særlig algoritme anbefaler og hjælper med at vælge spillere til ens eget fantasy-hold.

Læs mere: Investering får Bendtners trænerdrøm til at vokse

Rett før jul ble Brede Frøysa (19) meniskoperert. Omtrent samtidig var hans tid i Rosenborg over.

Til sommeren er det fire år siden ranværingen forlot Mo IL for å friste eventyret i RBK. Det har blitt både juniorfotball og B-lagsfotball.

(...)

– Det kan bli Nardo, selv om det ikke er skåret i stein. Det viktigste nå er å se hvor lang tid det tar å være tilbake for fullt, sier han.

Les mer: Brede (19) er ute med skade og nå er tida i RBK over. Han har likevel planer om å satse videre på fotballen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.02.2021 13:54    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Malte Amundsen solgt til New York City FC for 9,75 mio DKK.

https://ekstrabladet.dk/s...eb/8468660

Spørgsmålet er om vi fiksede en videresalgsklausul? Mtp. historik har jeg ikke de store forhåbninger.


Hele greia her var jo en litt merkelig sak. Og det er ganske forsiktig uttrykt.

Henter - på en måte forbilledlig - en hurtig, ung dansk U21-landslagsback for (visstnok) 3-4 millioner. Men så: beholder ham i et halvt år, der han får sjansen i 0 seriekamper, 2 cupkamper og i Mesterfinalen (alle med seier), før han så shippes ut på lån til Tyskland og 3. bundesliga et halvt år. Kommer tilbake, og selges umiddelbart tilbake til Danmark for 1,5 millioner,

Og det altså fra et lag som på tidspunktet ikke hadde noen backup på venstre back for en relativt attraktiv Meling, og altså på tidspunktet hadde byttet hovedtrener. (Men vi hadde derimot en voldsom trang til å kaste ut alle ikke-essensielle spillere uten norsk pass i den perioden, det må jo sies)

Så i sum kastet vi bort et par millioner, pluss lønn i minst et halvt år, pluss eventuell signeringsbonus, pluss altså et salgspotensiale, for å ha en spiller i et halvt år. I stedet valgte vi å stå med kun 1 ren venstreback i troppen i hele Amundsens opprinnelige kontraktsperiode, og solgte til slutt Meling billig ved hans kontrakts utløp - litt spekulativt fordi vi ikke kunne slippe ham på kort varsel uten troverdige alternativer i troppen - og stod igjen med null naturlige venstrebacker. Valsvik startet kamper som vingback, for pokker.

Det er jo ikke engang venstrehåndsarbeid, dette.

edit: Gratulerer med dagen, forresten, til Malte Amundsen
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 11.02.2021 14:42    Post subject: Reply with quote

Ping Ankersen.

Tror ikke "Mammadalt" er et sjekkpunkt i Excel-arket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.02.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

En enormt frustrerende aspekt ved klubbens spillerlogistikk.

Unge spillere som hentes utenfra får i skremmende stor grad én sjanse til å ta nivået, og sendes ut så fort de ikke har overbevist første halve/hele året.

Ogbu ble hentet omtrent på attenårsdagen i en posisjon hvor han skulle konkurrere med Reginiussen, Serbesic, Rasmussen og etterhvert Hovland, ble lånt ut etter fire-ish måneder, og ble etter et drøyt år i praksis sendt til Sogndal. Da var han 19 og hadde så vidt jeg kan se null offisielle kamper for Rosenborg.

Nevnte Serbesic ble hentet som 19-åring og fikk en liten håndfull kamper på halvannet år - i konkurranse med dønn faste Tore og Even - før han ble sendt tilbake dit han kom fra, tilsynelatende uten noen plan for å hente ham tilbake.

En lignende historie kan sies om Emil Nielsen, selv om dette ikke var et like åpenbart talent, men han spiller i hvert fall i Lyngby i dag.

Det er håpløst å bruke mye penger på disse spillerne. Man henter utviklingsspillere til et lag som ikke har tid til innkjøring som eksempelvis LSK driver med, men også uten noen konkret plan for hvordan utviklingen skal foregå. En spiller i tenårene, gjerne fra en annen fotballkultur, må nødvendigvis ha en plan for sosial- og "fotballintegrering" samt sportslig utvikling, og gjerne en som er relativt detaljert over hele kontraktsperioden. Så får man heller justere om det blir endringer.

Vi gikk glipp av Amundsen og Ogbu, og sannsynligvis nesten også Serbesic. Det er fryktelig synd i seg selv, men jeg klarer ikke fri meg fra tanken om at dette kan komme ganske høyt opp under "cons"-kolonnen når en ung og lovende spiller eventuelt vurderer et tilbud fra oss. Om vi eksempelvis er i kamp med Molde om en signatur av denne typen spiller, er dette en faktor som meget vel kan vippe i Moldes favør. Der Rosenborgs rykte fikk Dockal til å signere for oss fremfor større klubber for snaut ti år siden, tror jeg ryktet i dag fort kan slå motsatt vei. Det er fullt mulig å snu dette igjen, også på ganske kort tid, men det må da vises frem eksempler på at vi nå håndterer dette vesentlig bedre enn hva er gjort de siste årene.

EDIT: Ankersen mener jeg blir mindre relevant i denne sammenheng, da klubben ikke gjorde noe galt her - med mindre det ligger sosiale og utenomsportslige problemer til historien jeg ikke kjenner til. Han fikk 10 kamper på helvsesongen i Rosenborg, og var åpenbart ment å fases inn permanent for Høiland. At han selv ikke fant seg til rette i et land og en fotballkultur som er svært lik det han kom fra, kan nesten ikke klubben klandres for.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 11.02.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Da var han 19 og hadde så vidt jeg kan se null offisielle kamper for Rosenborg


Ikke at det har noe å si for poenget ditt, men Ogbu fikk (i alle fall) én offisiell kamp for Rosenborg - borte mot Ull/Kisa i cupen, da halve laget var ute eller sterkt redusert av magesjau.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.02.2021 15:57    Post subject: Reply with quote

Stemmer nok, det. Men vi snakker da uansett om en kamp hvor han spiller fordi alle andre alternativer er utelukket. Tidlige runder i cupen er i hvert fall en god arena for å teste og øve denne typen spillere (spilte vel back om jeg husker rett), men vi tør altså ikke en gang ta sjansen på dét om det finnes noen andre som kan stå på beina.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.02.2021 16:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ping Ankersen.

Tror ikke "Mammadalt" er et sjekkpunkt i Excel-arket.


Ankersen var jo muligens en mammadalt, men Amundsen rømte jo ikke hjem til sitt dejlige hjemland. Han dro på lån til Eintracht Braunschweig, noe som forekommer meg å være en uhensiktsmessig måte å komme seg hjem fra det store skumle utland.

Jeg tror vel omtrent følgende: Vi lånte ut Amundsen da det ble klart at vi hadde både Meling og Gersbach i klubben fortsatt fra sommeren 2018, fordi vi mislyktes i å ha flyt i spillerlogistikken. Kåre var vel ikke akkurat i noen 'spille inn unge forsvarere'-modus våren 2018. Så skulle han komme tilbake fra lån, men nytrener Horneland var ikke veldig gira på å vurdere utenlandske spillere som ikke var førstevalg - dekning eller ikke - så Amundsen slo følge med alle andre utlendinger i den store eksodusen i januar 2019.

Det er altså både litt uheldig og udyktig SL-arbeid under Bjørnebye, med greie vurderinger rundt utlån, egentlig, og en litt ekstrem situasjon og en veldig dårlig avgjørelse under Horneland. Men det har jo blitt litt standard for Rosenborg å sette seg i sånne situasjoner.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 12.02.2021 16:54    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ankersen var jo muligens en mammadalt, men Amundsen rømte jo ikke hjem til sitt dejlige hjemland. Han dro på lån til Eintracht Braunschweig, noe som forekommer meg å være en uhensiktsmessig måte å komme seg hjem fra det store skumle utland.

Mammadalt var ikke ment å skulle tolkes helt bokstavelig. Både Malte og Anker feilet når de ble satt under press. Fra å være supertalenter til å være en ung utfordrer med usikker fremtid. Ankersen dro hjem, Malte dro til Tyskland - begge var utålmodige guttunger uten magemål.

Kan klandre klubben for mye rart, men spillere som ikke en gang prøver å ta opp kampen for å vinne en plass på laget må bare dra til tryggere omgivelser uten at jeg blir veldig lei meg eller provosert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 481, 482, 483 ... 537, 538, 539  Next
Page 482 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb