English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 09.02.2021 18:29    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk det er ret uværdigt den måde fans og vel også klub behandler Pål på. Han er Rosenborg mand helt ind til benet og som han selv siger har nogen skønnet han skulle have tilbudt den kontrakt han så har accepteret at underskrive. Så kan man da ikke bare forvente at han går med til at få den ophævet - hallo - jeg forstår udmærket han står på sit her. Og jeg håber også han bliver i klubben og kæmper for sagen. Han skal nok på sine spilminutter i en lang sæson.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 09.02.2021 18:34    Post subject: Reply with quote

Det kan vel også tydes som at helland heller vil gå ned i lønn å bli i rosenborg, men at det er vanskelig siden det er kontraktfestet.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 83

PostPosted: 09.02.2021 18:44    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Jeg skjønner heller ikke hvorfor det tydeligvis er viktig å få til en overgang eller sluttordning. Er han blitt en verkebyll?


Jeg har en følelse av at Helland tar ganske stor plass i en spillegruppe. Jeg føler meg ganske sikker på at historien Horneland hadde sett annerledes ut om ikke Helland var i klubben da Horneland kom.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 09.02.2021 19:13    Post subject: Reply with quote

Noen ganger må du fjerne noen personligheter for å skape en ny dynamikk i gruppen. Hareide ser nok ikke helt vekk fra muligheten at en ivrig Helland er ute i media hvis det blir noen resultater som går imot.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 09.02.2021 19:43    Post subject: Reply with quote

Totalt unødvendig med konspirasjonsteorier i denne saken når det er helt åpenlyst at det handler om at han 1) alltid er skadet eller i opptrening og 2) er blitt for dårlig. Rosenborg har heller ikke vært uredelig her, det er veldig veldig vanlig at spillere kan være en del av planen for så å ikke være det etter et trenerskifte.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 09.02.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Er enig i de punktene. Ser ikke at RBK har gjort noe galt, men samtidig er det sjeldent klokt å beholde en spiller, med en viss status i spillergruppen, som selv mener han er god nok til å spille. Når han ikke er i trenerens fremtidsplaner.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 09.02.2021 20:19    Post subject: Reply with quote

Nej men så må Rosenborg da bare betale manden hvis de vil af med ham. Han forholder sig til en kontrakt de selv har bedt ham underskrive. Hvis jeg var ham gik jeg ikke en krone ned. Og mht. ny dynamik så skulle man hellere se på vores 3 centrale der består af løbere og tilsiden og bagud spillere. Der mangler så meget kreativitet og vi kommer til at spille med de samme 3 i alle 30 kampe i Eliteserien. Når vi nu taber til Molde torsdag skal vi høre Åge sige at de andre er længere fremme end os og at det tager tid. Min min verden skulle vi kun. spille en af de 3 og så have 2 mere kreative ind. Da Åge havde det danske landshold spillede han trods alt med Eriksen som en slags 10er og så med Delainy og Pierre Emil som 6 og 8 er. Der var en super balance og langt mere offensivt og kreativt især med Eriksen end det han tør med Rosenborg nu. Jeg siger det bare. Og stadig blev han jo kritiseret for en kedelig og defensiv stil. Vel også derfor han røg ud da Hjulmand blev ledig.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 83

PostPosted: 09.02.2021 20:19    Post subject: Reply with quote

Det eneste rette for klubben er å gå i forhandlinger med ham om å løse han fra kontrakten. Jeg tror det er mye billigere og bedre for klubben enn å beholde ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 09.02.2021 20:23    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Nej men så må Rosenborg da bare betale manden hvis de vil af med ham.


Og det er jo akkurat det det ser ut som Rosenborg kommer til å gjøre med tanke på at de har møte med han. Skjønner at Rosenborg ikke har kjempe hastverk med å ta det valget og sjekker ut andre løsninger først, men det kommer helt sikkert til å ende med at de betaler han ut.

Om noen av partene er uredelige nå må det jo være Helland som diskuterer kravet sitt i media som må sies å være en form for pressmiddel.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 09.02.2021 20:47    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Om noen av partene er uredelige nå må det jo være Helland som diskuterer kravet sitt i media som må sies å være en form for pressmiddel.


Helt enig! Får håpe Rosenborg blir enige med Helland om en sluttpakke på 2 mill, og så betaler LSK 2 mill i overgangssum til RBK med midlene de fikk frigjort ved salget av Sigurdarsson til Molde.

Da har vi i realiteten gitt bort Helland, frigjort lønnsmidler og LSK har betalt kompensasjonen til Helland som "sign-on-fee" Cool
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 09.02.2021 21:34    Post subject: Reply with quote

Helland har kontrakt så dette er mye opp til RBK. Og dette handler nå kun om økonomi
Helland ønsker nok å spille fotball og da må bytte klubb.
Dette går nok i orden så lenge Helland finner noen som vil betale han for å spille...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.02.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Det triste oppi dette er jo at begge parter egentlig ønsker at Helland skal spille fotball i Rosenborg.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 10.02.2021 09:42    Post subject: Reply with quote

100%
En skadefri Helland siste 3-4 år hadde ingen hatt lyst til å selge. Trist hele greia.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 10.02.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Lillegutt11 wrote:
Jeg har en følelse av at Helland tar ganske stor plass i en spillegruppe. Jeg føler meg ganske sikker på at historien Horneland hadde sett annerledes ut om ikke Helland var i klubben da Horneland kom.


I såfall bør Helland få statue.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 83

PostPosted: 10.02.2021 15:29    Post subject: Reply with quote

Så du mener at det er bedre at klubben ikke fungerer og at vi må ha brukt mange millioner på å sparke trenere, bare fordi fordi en spiller som for å være ærlig ikke har fungert for oss de siste 3 årene jobber i mot ham?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 10.02.2021 15:32    Post subject: Reply with quote

Horneland var en katastrofe av dimensjoner. Om mulig den verste treneren vi har hatt siden engelskmannen på begynnelsen av 80-tallet.

Jobben til Hareide har blitt mye vanskeligere på grunn av denne treneren.

Om Helland, som det hintes til, bidro til å begrense lengden på dette regimet var dette en bragd som bør premieres.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 10.02.2021 15:40    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Nej men så må Rosenborg da bare betale manden hvis de vil af med ham. Han forholder sig til en kontrakt de selv har bedt ham underskrive. Hvis jeg var ham gik jeg ikke en krone ned. Og mht. ny dynamik så skulle man hellere se på vores 3 centrale der består af løbere og tilsiden og bagud spillere. Der mangler så meget kreativitet og vi kommer til at spille med de samme 3 i alle 30 kampe i Eliteserien. Når vi nu taber til Molde torsdag skal vi høre Åge sige at de andre er længere fremme end os og at det tager tid. Min min verden skulle vi kun. spille en af de 3 og så have 2 mere kreative ind. Da Åge havde det danske landshold spillede han trods alt med Eriksen som en slags 10er og så med Delainy og Pierre Emil som 6 og 8 er. Der var en super balance og langt mere offensivt og kreativt især med Eriksen end det han tør med Rosenborg nu. Jeg siger det bare. Og stadig blev han jo kritiseret for en kedelig og defensiv stil. Vel også derfor han røg ud da Hjulmand blev ledig.


Vi får se hva Rosenborg og Helland blir enige om, men mener du virkelig å være så bastant som å si at Helland ikke burde gå ned en krone for å bli i Rosenborg? At han fikk ny kontrakt med de betingelsene han har må Rosenborg ta på sin kappe, men dersom Helland velger å være bastant mot Rosenborg så kommer han kun til å ødelegge navnet han har bygd opp og forholdet til Rosenborg. Helland kunne vært en fin rotasjonsspiller og ambassadør for klubben, men lønningene han hever inn står ikke i stil med hvor lite han bidrar ellers.

Må si at det er litt rart at du snakker ned innflytelsen til tre av ligaens toppspillere. Når disse tre spillerne settes i et system og får roller (for eksempel at Skjelbred får fokusere på jobben han faktisk skal gjøre, og ikke trenger å fylle inn arbeidsoppgaver som ikke gjøres på grunn av kollektiv svikt), så tror jeg denne midtbanen blir meget god. Jeg skjønner hva du mener med mangel av kreativitet, men kreativitet kan være så mangt - så jeg ser ingen problem i dagens midtbanetrio - og selvfølgelig skal disse tre starte flertallet av kamper!

Vi vet vell alle hvilke styrker Hareide har ut i fra hvilken spillestil han har, men han fikk det beste ut av troppen og jeg vil si at han overprestere med tanke på hva han hadde av spillere. Uten at kommende punkt gjør han til et offensivt geni, så er det viktig å tenke på hvilke spillere han har tilgjengelig i Rosenborg og hvilket nivå de møter - kontra lignende situasjon i Danmark.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 10.02.2021 15:46    Post subject: Reply with quote

Lillegutt11 wrote:
Så du mener at det er bedre at klubben ikke fungerer og at vi må ha brukt mange millioner på å sparke trenere, bare fordi fordi en spiller som for å være ærlig ikke har fungert for oss de siste 3 årene jobber i mot ham?


Veldig merkelig og meningsløst å spekulere i det du gjør, men for de som husker, og det var ikke så lenge siden, så var det en spiller som jobbet mot Horneland og den spilleren ble kasta ut av laget, det var ikke Helland. Helland fikk derimot fornyet kontrakt under Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2021 18:43    Post subject: Reply with quote

- Han snakker på innpust og utpust noen ganger, men hvis han bare kunne forstått at jo mer han snakker med dere om at han skal bort og slikt, jo verre blir det for han. Han er ikke noe offer, sier Hareide.

– Vi har en forpliktelse i to år på Pål André. Hvis han ønsker å spille andre plasser så må vi ta den diskusjonen med han, men det har ikke kommet noe. Det har ikke kommet noe til oss, sier Hareide.

(...)

Etter det Nidaros kjenner til ønsker Helland en form for sluttpakke fra Rosenborg. Det fordi en eventuell ny arbeidsgiver ikke vil være i stand til å matche lønnen han har i Rosenborg.

Hareide ønsker ikke å spekulere i om opplysningene stemmer, men han sier følgende:

– Det er prinsipielle ting. Jeg tror Rosenborg kommer til å være steinharde, for ellers åpner det opp for alle. «Gi meg ett års lønn så skal jeg gå», det blir vanskelig, sier RBK-treneren.

Les mer: Nå har RBK-sjefen snakket med Helland: – Han er ikke noe offer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FJohnsen04
Junior


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 33

PostPosted: 10.02.2021 18:53    Post subject: Reply with quote

Virker som at både Helland og Rosenborg ønsker å skille lag, men at det står på sluttpakken. Er det Helland som gjennom media prøver å gjøre det umulig for RBK å ha han med videre slik at RBK må betale ut sluttpakke?

Ser ikke ut som han tar veldig mye hensyn til at Hareide ønsker ro rundt saken hvert fall.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 10.02.2021 19:12    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Vi får se hva Rosenborg og Helland blir enige om, men mener du virkelig å være så bastant som å si at Helland ikke burde gå ned en krone for å bli i Rosenborg? At han fikk ny kontrakt med de betingelsene han har må Rosenborg ta på sin kappe, men dersom Helland velger å være bastant mot Rosenborg så kommer han kun til å ødelegge navnet han har bygd opp og forholdet til Rosenborg. Helland kunne vært en fin rotasjonsspiller og ambassadør for klubben, men lønningene han hever inn står ikke i stil med hvor lite han bidrar ellers.

Må si at det er litt rart at du snakker ned innflytelsen til tre av ligaens toppspillere. Når disse tre spillerne settes i et system og får roller (for eksempel at Skjelbred får fokusere på jobben han faktisk skal gjøre, og ikke trenger å fylle inn arbeidsoppgaver som ikke gjøres på grunn av kollektiv svikt), så tror jeg denne midtbanen blir meget god. Jeg skjønner hva du mener med mangel av kreativitet, men kreativitet kan være så mangt - så jeg ser ingen problem i dagens midtbanetrio - og selvfølgelig skal disse tre starte flertallet av kamper!

Vi vet vell alle hvilke styrker Hareide har ut i fra hvilken spillestil han har, men han fikk det beste ut av troppen og jeg vil si at han overprestere med tanke på hva han hadde av spillere. Uten at kommende punkt gjør han til et offensivt geni, så er det viktig å tenke på hvilke spillere han har tilgjengelig i Rosenborg og hvilket nivå de møter - kontra lignende situasjon i Danmark.


Selvfølgelig er det en forhandling mellem klub og spiller og hvis Pål vil væk så imødekommer han da også klubben. Nu ved vi jo ikke helt konkret hvad situationen er og om Pål vitterlig vil væk. Er det feks. klubben der ønsker ham ud så mener jeg han er i sin gode ret til at stå på sin kontrakt og ret. Jeg håber det ender med han bliver og kæmper for sin spilletid. Jeg synes han er en fin spiller. Mht. til hvad du omtaler som 3 af de bedste spillere i Norge, så er jeg lodret uenig - jeg synes ikke Doff er en topspiller og problemet med de 3 er jo at de virkelig ikke gør hinanden eller andre gode. Jeg ved godt han lavede mange mål, men jeg ville virkelig hellere have de mål blev lavet af evt. kanter og vores 9,er. da det jo ville give os et andet spil mellem felterne. Per derimod er en klassespiller og skal absolut spille på den bageste midtbane og styre spillet. Jeg håber så Åge flytter Henriksen ned som midtstopper, jeg synes ikke han har evnerne offensivt og han spillede jo stort set ingen gode kampe i sidste sæson. Jeg ved godt at vi ikke får noget nyt under solen og Åge sikkert som amen i kirken spiller de samme 3 derinde indtil en af dem brækker benet. Og jeg ved også godt at de offensive spillere jeg gerne så spille koster alt for mange penge. Så jeg er også realistisk - men derfor kan man jo godt have en god og fin debat om tingene.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 10.02.2021 19:50    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Nå har RBK-sjefen snakket med Helland: – Han er ikke noe offer


Veldig glad for at vi har Åge i klubben, setter skapet fint på plass her etter at Helland prøver å presse klubben gjennom media.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Like fullt kan man hevde at også Hareide nå forhandler gjennom media.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 10.02.2021 20:03    Post subject: Reply with quote

Enig, men det er på høy tid at vi har en trener som står opp for klubben og denne satte Helland igang.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 10.02.2021 20:06    Post subject: Reply with quote

Forhandler jeg synes denne saken virker relativt enkel. Hareide har gitt Helland beskjed om at han kommer til å prioritere andre spillere slik det ser ut akkurat nå og at han vil ha forståelse for om Helland ønsker å finne en ny klubb.

Helland responderer dårlig på at han ikke er førstevalg og ønsker seg bort for å spille fotball, men er ikke villig til å ta konsekvensen av dette ved at han må ned i lønn.

Jeg ser ikke at Rosenborg har mye å tape på å si at det er opp til Helland og om så er vente til sommeren med å se på situasjonen på nytt.

Sluttpakke bør sitte veldig langt inne.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157  Next
Page 153 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb