English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.02.2021 17:40    Post subject: Reply with quote

Det går jo an å bytte underveis også, sånn for å gi backene litt problemer. Både Vecchia, Holse og Ceide er/bør være kapable til å levere godt på begge sider.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1229

PostPosted: 03.02.2021 18:05    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ikke latt dem bytte side underveis.
-spill fast og bli vant til de forkskjellige sekvenser der gofoten passer best.
Så får heller evt innbyttere skape det problemet.

Ekstra lurt inn mot Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2021 00:17    Post subject: Reply with quote

Onsdag formiddag har Rosenborg åpnet for pressen til å komme inn i Frøya storhall for å følge en av treningsøktene. Ellers gjennomføres treningsuka på Frøya under strengt koronaregime, og lagets spillere vil for det meste oppholde seg i hallen eller på Hotell Frøya.

(...)

- Det det er kjempetrivelig at det er nettopp Trønderlags flaggskip som velger å komme hit og bruker fasiilitetene våre. At Rosenborg tar turen hit, kan bidra til å åpne dører for flere. Vi har mye å vise fram og tilby. Hvis det hadde vært andre tider, og vi kunne hatt åpne dører, så hadde det sikkert vært mye folk innom her nå, sier Therese Solli.

Les mer: - Ã… ha Rosenborg her betyr mye

Frøya TV ble med på dagens treningsøkt og tok en prat med blant annet trener Åge Hareide.

Les mer: Treningen godt i gang for Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 04.02.2021 09:08    Post subject: Reply with quote

Nogen der så AAB-FCK i går aftes. Cifuentes med trænerdebut og en rigtig god 1. halvleg af dem. Jeg tænkte under kampen at med en Jonas Wind i Rosenborg som 9,er så ville vi stensikkert vinde Eliteserien - hold nu kæft hvor var han god på bolden og lynhurtig i hovedet. Samme position som Dino men en verden til forskel. Men det viser bare hvad en spiller fra en højere hylde ville kunne gøre af forskel.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 04.02.2021 13:13    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen i går men har sett Jonas Wind for fck i andre kamper. Meget ung og god spiller. Usikker på prisen men jeg vil tro han koster rundt 25-30mill, og han spiller vel tilnærmet fast på vingen på laget nå? Han har vel også bekledd 9-ern når det har vært litt bytter og taktikkskifte? Han minner litt om adegbendro, en som kan gjøre alt på egenhånd, men er i tillegg en god lagspiller. Kommer til å dra til nederland/tyrkia..
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.02.2021 13:42    Post subject: Reply with quote

FCK har jo en helt annen økonomi enn oss. Trenger ikke hente laber kvalitet som Islamovic, selv om også de plukket en spiller i Östersund som uten tvil var et bedre kjøp (hei Dorsin). Når det er sagt, så har de tillegg også vært flinkere enn oss til å få akademi-spillerne sine opp og fram, til tross for at flere (som Victor Jensen) blir poachet før de i det hele tatt når A-laget. Totalen blir ganske dårlig når man ikke kompenserer stram økonomi/manglende scouting med et godt ungdomsarbeid.

Vi kunne fint hatt en Wind eller en Skov om vi ikke hadde hatt 3-4 trenere på rad som totalt neglisjerte viktigheten av å ta noen sjanser med de unge. Det behøves en rød tråd i klubben som består uavhengig av om det kommer en totalt mislykket trener inn (som Horneland), både når det gjelder talentsatsingen og ting som det fysiske arbeidet (ref. Horneland som ikke ville bruke pulsbelte fordi "han klarer å se hvem som er i form").

Med en bedre struktur og et større krav til å få gjennom de beste akademi-spillerne så ville vi sannsynligvis ikke ha misset på et talent som Odin Holm. Nå får vi heller "kose" oss med å se at han slå i gjennom i VIF og blir solgt for mange millioner. Hadde denne strukturen vært på plass kunne vi også ha landet noen av de største talentene fra nord også. Nordsjælland har en 16-åring fra Bodø i dagens Superliga-tropp mot Brøndby. Tenk om vi kunne hatt noe å slå i bordet med når slike talenter velger neste destinasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 04.02.2021 13:57    Post subject: Reply with quote

Harceïde wrote:

Vi kunne fint hatt en Wind eller en Skov om vi ikke hadde hatt 3-4 trenere på rad som totalt neglisjerte viktigheten av å ta noen sjanser med de unge


Ganske spot on ja. Vi har jo klart å få frem mange gode spillere opp igjennom årene, men er ganske så tørt akkurat nå. Det er Ceide og Tagseth som jeg håper tar steget i år da. Spesielt hvis Ceide får mer "pondus" så tror han vil gi mye gleder og mange kroner i kassa. I tillegg har Åge nå vært dyktig å hente unge til mellomunge spillere som kan gi kroner ved videresalg. I grunn et enormt generasjonsskifte som skjer nå. Har større tro på rbk-prosjektet nå enn på flere år..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.02.2021 17:02    Post subject: Reply with quote

Det illustrerende her er jo at den perioden vi var desidert best på å gi unge spillere sjansen, var da vi ikke hadde råd til å kjøpe etablert. Det var selvsagt en del spillere som fikk en håndfull minutter før de forsvant ut og endte opp i mindre klubber, men vi hadde også store suksesser, både sportslig og økonomisk.

Det er litt trist at god økonomi skal gå utover risikoen. Vi henter Malec fordi vi ikke tør å ta sjansen på Sørloth, og vi henter både Islamovic og Børven mens Botheim skyves ut. Dette er selvfølgelig bare teoretiske eksempler - det er ikke godt å si hvordan utviklingen til de nevnte hadde vært i en slik situasjon, men prinsippet mener jeg er illustrerende. Det ser ut til at vi kjøper dyrt, trygt og etablert (men ikke nødvendigvis godt) så fort vi har råd til det, i stedet for å ta litt sjanser i en posisjon eller to - noe jeg mener vi bør ha råd til sportslig sett. Spesielt frustrerende blir også dette da det i lang tid virker å være planløst rundt disse store signeringene, og vi henter dyre spillere som egentlig ikke passer inn i rollen de er tiltenkt på den ene eller andre måten.

Den beste investeringen vi gjør er å gro frem eget. Det er billigere i "innkjøp" , gir mer overskudd i sum ved salg, og gir en lokal identitet og eierskap som vanskelig kan kjøpes.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.02.2021 20:32    Post subject: Reply with quote

Virker som om at både spillerlogistikk og talentutvikling har vært ganske så planløst, likeså med treneransettelser.

En får håpe at Hareide kan lære Dorsin et og annet mens han er her.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.02.2021 11:37    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det går jo an å bytte underveis også, sånn for å gi backene litt problemer. Både Vecchia, Holse og Ceide er/bør være kapable til å levere godt på begge sider.


Petter Rasmus følger internkamp på Frøya på adressa.no nå. Ceide etter sigende ekstremt skarp på høyrekant. Vecchia spiller på venstre på motsatt lag og virket veldig skarp i starten men har dabbet av litt utover i matchen.

https://www.adressa.no/li...445006.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 05.02.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

Og der banka Ceïde inn en til. Han spilte vel på høyrekant før sesongstart sist og gjorde det særdeles godt, men fikk vel aldri muligheten på høyrekant i serien? Rart man ikke tar notater og benytter seg av de. 'What happens in pre season stays in pre season' har vært gjennomgangsmelodien de siste sesongene, ref. Serbecic og Johnsen etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 05.02.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

Finnes det en plass å få sett disse på nett? Finner bare tekst vindu av Rasmuss på Adressa.
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 05.02.2021 14:56    Post subject: Reply with quote

Er noen korte intervjuer ute på twitter etter kampen.
Liker at mediafokuset er profesjonalisert

https://twitter.com/RBKfo...89/photo/1
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.02.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

Sammendrag av internkampen på Frøya
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 05.02.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Er noen korte intervjuer ute på twitter etter kampen.
Liker at mediafokuset er profesjonalisert

https://twitter.com/RBKfo...89/photo/1


Jeg ser at Ceïde allerede har rukket å komme i puberteten siden desember.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.02.2021 16:27    Post subject: Reply with quote

Jeg preker nok til koret, men om noen ikke skulle ha gjort det allerede er det verdt å henge seg på Rosenborgs YouTube-kanal. Det satses hardt og intervjuer, treningssekvenser og andre småklipp lastes opp med imponerende frekvens. Hyggelig for oss som er nørds!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 05.02.2021 16:37    Post subject: Reply with quote

Jeg likte det jeg så av Ceide i denne kampen. Satte fart, utfordret med ballen, var mer direkte og kontant, scoret vel et par mål også og var nesten ikke til å kjenne igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 05.02.2021 16:49    Post subject: Reply with quote

Tok medieavdelingen bare 10-12 år, men endelig er de litt på G i some-kanaler og det er deilig å se. Ceide viser endelig prov på å ha vokst litt. Og Valsvik presterer å se ganske elendig ut på et så kort sammendrag.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 05.02.2021 17:00    Post subject: Reply with quote

Spiller Ceïde så bra på høyresiden under oppkjøringen så er det ikke gitt at Holse starter der ved sesongstart. Hadde vært gøy det, selv om jeg gjerne hadde sett at det var plass til alle 3 kantspillerne våre. Men om alle 3 viser seg verdig en plass på laget så blir det nok bra med rullering denne sesongen slik at alle får spilt mye.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2021 18:55    Post subject: Reply with quote

– Det er litt enklere for meg å score eller legge inn fra høyrevingen. Jeg liker fortsatt å spille på venstre, men det går bra etter at jeg ble flyttet over, sier Emil Konradsen Ceïde.

(...)

– Det å flytte Emil over på motsatt kant er noe jeg har tenkt på siden jeg kom. For han er naturlig høyrebeint. Da jeg kom til RBK, spilte Carlo høyre og Emil venstre, så jeg lot dem egentlig bare fortsette med det ut sesongen. Men jeg har hele tiden hatt tanker om å flytte han over. Det gir oss mer trykk i laget vårt at Emil både kan slå innlegg og skyte fra høyrekanten. Så det ser spennende og bra ut. Jeg håper det vil gi Emil flere målpoeng denne sesongen, sier Hareide.

Les mer: «Æ har brukt vinteren på å gro skjegg og score mål»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 05.02.2021 19:05    Post subject: Reply with quote

Intervjuet med Holmar var mer som intervju med en profilert PL manager enn en spiller :p

Sindig og fornuftig kar vi har i Holmar gitt RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 06.02.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg preker nok til koret, men om noen ikke skulle ha gjort det allerede er det verdt å henge seg på Rosenborgs YouTube-kanal. Det satses hardt og intervjuer, treningssekvenser og andre småklipp lastes opp med imponerende frekvens. Hyggelig for oss som er nørds!


Takk for tips! Klippet fra kampen er 12 sek gammelt når Hovland slår en elendig pasning inn midt i banen som mot et bedre lag hadde ført til kontring imot...mao ingenting nytt under solen Very Happy
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 06.02.2021 15:47    Post subject: Reply with quote

Hvem var best av stopperen våre på Frøya ?
Noen som så kampene !
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2021 14:58    Post subject: Reply with quote

Adressa-Lyng var eneste tilskuer?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13677
Location: Namsos

PostPosted: 10.02.2021 15:01    Post subject: Reply with quote

Ser nå at Trondheim innfører stans av idrettsaktiviteter for voksne 20 år og eldre.

Da blir det vel treningsstopp for RBK, akkurat som Brann?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 43, 44, 45  Next
Page 10 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb