English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 04.02.2021 14:12    Post subject: Reply with quote

Når/hvor har han sutret under Hareide?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 04.02.2021 14:16    Post subject: Reply with quote

Kort oppsummert så er Helland veldig sjarmerende, morsom og fin i medgang og litt sutrete og usjarmerende i motgang. Synd det er så lenge siden han og lager har hatt medgang. Uansett står det respekt over Rosenborg-karieren hans som helhet og det beste nå er at partene skilles.

Forøvrig gjør Helland en svært dårlig jobb med å selge seg sjøl til nye klubber gjennom media. Bevisst?


Last edited by Montana on 04.02.2021 14:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2021 14:17    Post subject: Reply with quote

Alle lag i eliteserien krever at alle jobber hardt også defensivt. Jeg tror ikke noen klubb i ES kunne/ville hatt Helland de 2 siste sesongene.
Han skal slite med å finne ny klubb i ES. Dette pga alder skader fart og arbeidsmoral.
Jeg tipper Ranheim eller et annet Obos lag
I Ranheim kan han også jobbe litt i msrkeds avdeling til klubben for å spe på lønna
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.02.2021 15:48    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Når/hvor har han sutret under Hareide?


Følger med skjønner jeg. Var vel i midten av desember, irundt mjøndalen kampen. Oppslag i de fleste avisene, med påfølgende oppslag om irritert Hareide, som jo er forståelig nok når en spiller som stort sett går skadet og ikke er tilgjengelig (og hever lønn på flere millioner) sitter og klager i pressen.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 04.02.2021 15:57    Post subject: Reply with quote

Det som irriterer meg noe grenseløst er at forventer en kompensasjon fra RBK for å bytte klubb, hva i alle dager er det som foregår. I den bransjen der må du bare akseptere at du ikke er en del av planene til klubben fremover. Det vet alle som spiller fotball. Slutt å sutre i media. Gjør en jobb på feltet og hvis at du er god nok og om du bytter klubb, takk for innsatsen det var gøy så lenge det varte.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 04.02.2021 16:37    Post subject: Reply with quote

Der er jeg uenig. Feilen her er at Rosenborg har tegnet dyre, lange kontrakter med aldrende spillere som ikke presterer. Det må Rosenborg ta konsekvensen av og lære av det. Men Helland kan godt slutte å snakke om hvor skadet og ubrukelig og uinteressant han er. Det får det til å virke som om han er bitter og ikke har noe ønske om at noe salg skal gå gjennom.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.02.2021 17:07    Post subject: Reply with quote

Kontrakter går 2 veier. Mtp. familiesituasjonen er det het ok å forholde seg til kontrakten man har.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.02.2021 17:20    Post subject: Reply with quote

Kontraktsforlengelsen var utvilsomt en tabbe, men jeg vil vel først og fremst tro at det handler om treneren (i dette tilfellet Horneland). Når klubben er organisert som den er (som er ganske håpløs etter min mening) så finnes det jo ingen kontroll med dette fra klubben sin side. Om treneren sier han vil ha med en spiller vidre, og i dette tilfellet en trønder, så er det ingen i klubben som er i noen posisjon til å bestride det, med mindre det er uforholdsmessig dyrt i forhold til lønn.

Så lenge man skal ha treneren som øverste sportslige leder, og han skal rapportere til styret, så sitter han jo med bukta og begge endene i den typen avgjørelser. Man legger på mange måter klubben i hendene på treneren til enhver tid, og det er ikke noen god måte å drive en profesjonell fotballklubb på.
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 706
Location: romerike

PostPosted: 04.02.2021 18:54    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 04.02.2021 19:32    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Kontraktsforlengelsen var utvilsomt en tabbe, men jeg vil vel først og fremst tro at det handler om treneren (i dette tilfellet Horneland).


Helland virket ikke akkurat som en av Horneland's favoritter. Dorsin har vel uttalt at han selv var sterkt delaktig i forlengelsen
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2021 19:49    Post subject: Reply with quote

– Han har fått beskjed om at han ikke vil bli satset på fordi han er for mye skadet. Få orden på det, så får vi se når han blir frisk, sier Hareide.

Som er tydelig og streng når han konfronteres med Hellands exit-beskjed.

– Alt det andre som er skrevet og kommet ut i mediene ... Har dere funnet på det? Enten det, eller så har andre funnet på det, sier Hareide og gjentar tydelig:

– Ingen har fått beskjed om å forlate Rosenborg. Han har fått beskjed om situasjonen, akkurat slik min oppgave er, sier RBK-sjefen.

Les mer: Hevder den brutale Helland-beskjeden er oppspinn: – Har dere funnet på det?

– Vi ønsker på sikt å bo i Trondheim. Det ville vært meningsløst å bygge drømmehuset for så å selge det året etter. I tillegg er fruen er gravid og venter barn i juni. Det er en kabal som skal gå opp. Den forestående familieforøkelsen kombinert med korona gjør at jeg ikke har samvittighet til å ta med familien utenlands. Når babyen kommer har vi en vilter treåring i hus, og da kan ikke jeg være borte for å spille kamper og forhindret fra å hjelpe til hjemme. Vi ville heller ikke fått hjelp fra familien dersom vi er utenlands. Så da blir valget enkelt. Jeg må se meg om etter noe i Norge.

– Stengte du nettopp nå døra definitivt for et eventyr i utlandet?

– Ja. Egentlig har jeg gjort det hele veien, men jeg har ikke ønsket å være åpen om det. Jeg skal ikke til en klubb i utlandet, sier Helland.

Les mer: Lukker døra for exit fra RBK til utlandet: – Det har jeg ikke samvittighet til

Økonomisk kompensasjon står i veien for en overgang, da LSK ikke kan matche angriperens RBK-lønn.

– Jeg kan alltids gå ned i lønn, det har jeg ingen problemer med. Men det er vel noen som har forpliktet seg til å betale litt penger, så får man se hvordan man løser det.

– Om du skal ned i lønn, skal du ha kompensasjon for det du taper fra RBK-kontrakten?

– Det kan være en tanke, sier han, smiler og legger til:

– Det er i hvert fall ikke slik at jeg ikke har opprettholdt mine forpliktelser, sier Helland.

Les mer: LSK-interessen, den tunge beskjeden og kjeften fra Hareide. Dette sier Helland om de brutale RBK-dagene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 04.02.2021 20:47    Post subject: Reply with quote

I mine øyne er alternativet enkelt: Bli værende i RBK og risikere lite spilletid, men du får beholde lønna di. Eller gå ned i lønn, men gå til en klubb hvor du er en del av planen.

Så lenge Helland får trene med lik linje med resten så overholder Rosenborg sine forpliktelser vil jeg tro. Uenig i at Rosenborg skal kompensere eventuelle mellomlegg, da kan de i mine øyne bare beholde han og håpe at han blir skadefri og kan brukes når det er nødvendig.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 04.02.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

Javisst. Konkurrenter i ligaen bør ikke sponses. Helland bør ikke tenke at lønna han har nå er noe han har krav på et annet sted. Ny jobb, annen lønn. Sier seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 04.02.2021 22:21    Post subject: Reply with quote

Kan jo lønne seg for RBK å betale en liten del av lønna fremfor hele lønna hvis han uansett ikke skal brukes.

Tipper den lønna tross alt er ganske saftig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 05.02.2021 00:02    Post subject: Reply with quote

Jeg begynner å bli sånn passe lei av diskusjonen som pågår i media nå, og at media, spesielt Adressa, koker suppe på Helland-spikeren... Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 05.02.2021 00:46    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
I mine øyne er alternativet enkelt: Bli værende i RBK og risikere lite spilletid, men du får beholde lønna di. Eller gå ned i lønn, men gå til en klubb hvor du er en del av planen.

Så lenge Helland får trene med lik linje med resten så overholder Rosenborg sine forpliktelser vil jeg tro. Uenig i at Rosenborg skal kompensere eventuelle mellomlegg, da kan de i mine øyne bare beholde han og håpe at han blir skadefri og kan brukes når det er nødvendig.


Hvorfor skal Rosenborg betale lønn som kompensasjon fordi at han ikke er ønsket videre lengre? Tipper resten av fotballverden hadde ledd seg ihjel om de leste dette. Når det er sagt, Rosenborg kunne vell sendt han til å trene med juniorene om de ville det(?)
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.02.2021 00:57    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Kontraktsforlengelsen var utvilsomt en tabbe, men jeg vil vel først og fremst tro at det handler om treneren (i dette tilfellet Horneland). Når klubben er organisert som den er (som er ganske håpløs etter min mening) så finnes det jo ingen kontroll med dette fra klubben sin side. Om treneren sier han vil ha med en spiller vidre, og i dette tilfellet en trønder, så er det ingen i klubben som er i noen posisjon til å bestride det, med mindre det er uforholdsmessig dyrt i forhold til lønn.


Jeg tror dette (også) handlet om en liten identitetskrise. Det meste var rimelig ugjenkjennelig for den jevne Rosenborg-supporter med Haugesund-fotball, Stabæk-poengfangst, og nesten Molde-publikumstall. Elendig underholdning, innsats og resultater. I en desperasjon etter å fore massene så man seg kanskje nødt til å beholde den eneste skikkelig Rosenborgske brikken i laget i et forsøk på å holde på siste rest av det fansen kunne identifisere seg med.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 05.02.2021 01:32    Post subject: Reply with quote

Mitt største ønske er at Helland kommer tilbake og spiller som en Gud et par sesonger til for RBK. Jeg stemmer for happy ending og at han da kan gi seg på topp!
Back to top
View user's profile Send private message
SnorreH
Junior


Joined: 28 Jul 2008
Posts: 7

PostPosted: 05.02.2021 01:53    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Hvorfor skal Rosenborg betale lønn som kompensasjon fordi at han ikke er ønsket videre lengre? Tipper resten av fotballverden hadde ledd seg ihjel om de leste dette. Når det er sagt, Rosenborg kunne vell sendt han til å trene med juniorene om de ville det(?)


Det er jo klart, som flere skriver, at kontrakter går begge veier.
Så er det vel per tid slik at vi ikke ser for oss at Helland kommer til å spille mange kamper for førstelaget, mens Helland ønsker å spille førstelagsball.

I mine øyne blir det en veldig forenkling å melde at Helland bare skal godta lavere lønn og finne seg en annen klubb, uten å regne inn noe økonomi i dette.
Dersom Helland feks går til en annen klubb for å motta 50% av lønna, så vil vi spare 100% av lønna hans. Da er det vel ikke urimelig å anta at han ønsker deler av de 50% som "forsvinner"?
Det er i hvert fall veldig mye penger å betale ut for en spiller man tenker skal trene med juniorene eller sitte på tribunen gjennom sesongen.
Hva som er en rimelig kompensasjon vet jeg ikke, men at det er rom for forhandling hvor resultatet ender på noe annet enn null fremstår ganske åpenbart for min del.

Så kommer det vel til slutt an på hvor sannsynlig vi ser for oss at han kan bli nyttig i løpet av sesongen opp mot hvor kraftig han ønsker å sikre seg en mer sannsynlig startplass et annet sted
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 05.02.2021 09:48    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Han har fått beskjed om at han ikke vil bli satset på fordi han er for mye skadet. Få orden på det, så får vi se når han blir frisk, sier Hareide.

Som er tydelig og streng når han konfronteres med Hellands exit-beskjed.

– Alt det andre som er skrevet og kommet ut i mediene ... Har dere funnet på det? Enten det, eller så har andre funnet på det, sier Hareide og gjentar tydelig:

– Ingen har fått beskjed om å forlate Rosenborg. Han har fått beskjed om situasjonen, akkurat slik min oppgave er, sier RBK-sjefen.


Dette er jo helt greit. Vi kan ikke satse på en spiller som er skadet hele tiden. Han er vel skadet nå også er han ikke?? Neutral

Uansett, her sier jo Hareide at Helland, om han blir skadefri så er han ikke ute i kulden. Kanskje ikke inne i varmen, men i alle fall i gangen. Så da er det bare å bli frisk og overbevise.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 05.02.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

Quote:
Uansett, her sier jo Hareide at Helland, om han blir skadefri så er han ikke ute i kulden. Kanskje ikke inne i varmen, men i alle fall i gangen. Så da er det bare å bli frisk og overbevise.


Om du ikke har fått det med deg så prøver vi altså å bli kvitt Helland - ikke å vente på at han blir skadefri og forhåpentligvis klare det uunngåelige med å ikke bli skadet igjen.

Uansett, skadefri eller ikke - Helland er over the top og kunne i beste fall kun vært i stallen ved et kraftig lønnskutt.[/b]
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.02.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Sløvsekken wrote:
Kontraktsforlengelsen var utvilsomt en tabbe, men jeg vil vel først og fremst tro at det handler om treneren (i dette tilfellet Horneland).


Helland virket ikke akkurat som en av Horneland's favoritter. Dorsin har vel uttalt at han selv var sterkt delaktig i forlengelsen


"Sterkt delaktig" kan bety så mangt der da. At Dorsin gjennomførte det praktiske rundt signeringen er vel hevet over enhver tvil, men organisasjonsmessig står ikke Dorsin over hovedtreneren, og det vil jo da være særdeles merkelig om han aktivt har gått inn for å få forlenget kontrakten om Horneland har signalisert at han ikke skal satses på.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 05.02.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Quote:
Uansett, her sier jo Hareide at Helland, om han blir skadefri så er han ikke ute i kulden. Kanskje ikke inne i varmen, men i alle fall i gangen. Så da er det bare å bli frisk og overbevise.


Om du ikke har fått det med deg så prøver vi altså å bli kvitt Helland - ikke å vente på at han blir skadefri og forhåpentligvis klare det uunngåelige med å ikke bli skadet igjen.

Uansett, skadefri eller ikke - Helland er over the top og kunne i beste fall kun vært i stallen ved et kraftig lønnskutt.[/b]


Er klar over det. Men han kan bare slutte å sutre om det er det Hareide sier her Helland har blitt presentert fra klubben.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 05.02.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Mange supportere klager når spillere ikke overholder sin del av kontrakten, eller foretar en eller annen form for Italiensk streik, men har tilsynelatende lite problemer med at klubben (sier ikke det skjer her) på ulike måter prøver å presse ut en spiller som har en lukrativ kontrakt med klubben. Begge parter må respektere kontrakten.

Her er det imidlertid klubben som har overvurdert verdien til Helland, noe som ofte skjer, og jeg har full forståelse for at 31 år gammel kjeks ikke er lysten på å gi fra seg disse pengene. Hvis klubben vil kvitte seg med Helland, men det er ingen andre interessenter som er enig i klubbens verdivurdering, eller ikke har råd, så må klubben betale et mellomlegg eller kompensere Helland for tapte inntekter. Alternativet er at Helland blir i klubben.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 05.02.2021 13:58    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Hvorfor skal Rosenborg betale lønn som kompensasjon fordi at han ikke er ønsket videre lengre? Tipper resten av fotballverden hadde ledd seg ihjel om de leste dette. Når det er sagt, Rosenborg kunne vell sendt han til å trene med juniorene om de ville det(?)


Hahahahah, hva i all verden? Hvor mange store klubber der ute sitter ikke på dyre spillere som hever syke lønninger som de ikke lengere ønsker å betale, men er bundet til. Samtidig som spillerne ikke vil gå ned i lønn til andre klubber fordi de vet at det de får nå er det meste de noensinne kommer til å få?

Det er en gjenganger, mer enn et unntak.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 155, 156, 157  Next
Page 151 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb