English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 30.01.2021 11:32    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Farten er borte og arbeidskapasiteten/viljen dårlig. Da er det over og ut for Helland. Han må finne seg ny klubb.

Hadde han noen gang en voldsom fart? For meg var/er Helland først og frem en glimrende kombinasjonsspiller med en bra fot og et godt fotballhode. Jeg mener det i hovedsak var kombinasjonen Svensson-Jensen-Selnæs som fikk frem det beste i Helland i den elleville 2015-sesongen.

Om Hareide får kollektivet Rosenborg til å fungere og Helland holder seg skadefri har han en viktig rolle i dette laget. Det både i nasjonal og internasjonal sammenheng.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.01.2021 19:01    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke drive en diskusjon rundt Helland med premisset 'hvis han holder seg skadefri'. Han har jo aldri gjort det, så det gir ikke mening. Det blir som å si 'Dino er en komplett spiss hvis han bare utvikler internasjonalt rykk'.

Resultatet er at farta - som ganske riktig aldri har vært ekstrem - har blitt redusert fra 'bra rykk, ok toppfart' til 'tør ikke rykke, dårlig toppfart'. Og hans rolle må enten være en Ledley Kingsk 'førstevalg de dagene vi får teipet ham sammen', eller en slags scenariorolle med kryssede fingre for at han er tilgjengelig litt oftere da.

Fjoråret tyder på at heller ikke sistnevnte rolle er veldig aktuelt uten å pådra seg skader. Da er spørsmålet: Er Helland så mye bedre - nå - enn Holse at han kan drive vanngym i fjorten dager mellom hver gang han spiller?

Det er jo blankt nei.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 30.01.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

Helland kan ikke stå i ro og slå innlegg. Han kan heller ikke stoppe retur løpet etter 10 meter.
Han er ut og vil ikke få noe spilletid med våre nye innkjøp. Jeg tror også for garderoben St det er bra hvis han forsvinner slik situasjon er nå.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 25 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 30.01.2021 21:23    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen, Selnæs og Svensson var også enorm 2015. Venstrefoten til Helland var kanskje den giftigste i Skandinavia det året men det gikk desverre fort over. Han forsvarer sikkert en startplass i Ranheim om han holder seg skadefri.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 31.01.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

Tipper det blir en tilsvarende løsning som med Åsen. Hareide og Dorsin ser at om Helland ønsker å stå hardt på kontrakten han har fått så er det tilsvarende det samme som å legge toppfotball karrieren sin død.

Nå er det bare å la tiden jobbe for oss til at Helland selv kommer til den konklusjonen og skal han redde en siste mulighet så er han nødt til å gå ned i lønn. Vil tro at det er helt uaktuelt for Rosenborg å sponse han for å spille i LSK eller Brann.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 03.02.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

Må vell snart komme noe nytt her også?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 03.02.2021 14:58    Post subject: Reply with quote

Ja, og med tanke på at LSK fikk et så godt tilbud fra Molde på Sigurdarson at de ikke kunne takke nei, og "frigjorde midler til satsing på både kort og lang sikt" burde det være håp om at de får Helland gratis mot en sign-on-fee slik at vi slipper å betale ham sluttpakke også? Smile
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 03.02.2021 16:50    Post subject: Reply with quote

Eller at han ønsker og ta opp kampen i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.02.2021 17:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tror han ønsker å ta opp kampen, men jeg stiller meg tvilende til at han har viljen til å over tid legge ned jobben som kreves for å gjøre det.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 03.02.2021 17:59    Post subject: Reply with quote

Helland i form og skadefri er et aktivum for Rbk. Han forsvarer definitivt plassen i startelleveren om han er "fit for fight".

MEN, det er et stort men, han har hatt godt betalt for sine minutter på banen det siste året.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.02.2021 18:57    Post subject: Reply with quote

Lenge siden han har forsvart plass i førstelleveren, synes vi har hatt bedre alternativ i Jevtovic, Akintola og Holse de seneste årene. 2018 så var det ikke allverdens med konkuranse fra Levi og DeLanlay har jo vært like mye kjeks.

Ikke at Akintola har vært en åpenbaring akkurat....
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Tordenknott
Junior


Joined: 06 Aug 2008
Posts: 62

PostPosted: 03.02.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

Helland var veldig god da han hadde Svensson på samme side som seg. En motor som kamuflerte svakhetene til Helland, og gav ham muligheten til å være god på bare det han er stygg-god til, uten å måtte gjøre det han ikke er så god til og blir skadet av...
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 03.02.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Helland i form og skadefri er et aktivum for Rbk. Han forsvarer definitivt plassen i startelleveren om han er "fit for fight".

MEN, det er et stort men, han har hatt godt betalt for sine minutter på banen det siste året.

Helland i form og skadefri er dessverre historie. Han kommer ikke tilbake til det nivået han engang hadde!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 04.02.2021 10:27    Post subject: Reply with quote

– Hva som skjer med meg, det er ikke opp til meg. Den avgjørelsen er det andre folk som tar. De prøver forgjeves å finne en klubb som vil ha meg, sier Helland til Nidaros.

I intervjuet bekrefter han at han har fått beskjed fra sin nye trener, Åge Hareide, om at han ikke kommer til å bli satset på.

– Akkurat nå handler det om at jeg har fått beskjed om å finne meg ny klubb, og da gjør jeg det. Jeg kan ikke bruke noe tid på å tenke mer på det, slik er livet. Da må man bare gjøre det, slik er fotballens brutale bransje. Da må jeg agere ut ifra det, sier Helland.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 83

PostPosted: 04.02.2021 10:34    Post subject: Reply with quote

Det var på tide, han burde samtidig betale tilbake den lønna han har fått de siste årene uten å fortjent dem.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 04.02.2021 10:36    Post subject: Reply with quote

Tordenknott wrote:
Helland var veldig god da han hadde Svensson på samme side som seg. En motor som kamuflerte svakhetene til Helland


På den tiden hadde vi mange meget gode spillere, og spilte bra fotball offensivt med høy possession, og det defensive kantspillet var ikke så stor grad nødvendig som det har vært de siste årene heller. For all del Svensson var og er god, men ikke så god.

ManUtd synes jeg er det perfekte eksempelet motsatt. De har en altfor god defensiv høyreback som sliter offensivt (scoret sist kamp da), men ryktene sier at solskjaer ønsker å spille skjevt med en offensiv dribleglad høyreback som utfordrer bakrommet og i stedet bruke høyrevingen innover som en playmaker - slik som han bygde opp molde i sin første periode.

Mener at rbk må tenke litt slik. Vi må være så gode at backene vi har er bedre offensivt enn defensivt. Det krever possession og krever spillere som håndterer dette. Hver gang vi har vært så gode har vi hatt gode midtbanespillere. Midstjø, sælnes og jensen, og skjelbred tettey sappara, skammelsrud, berg og strand... osv. På den tiden spilte vi ofte med to rene utovervinger og med offensive backer.
Back to top
View user's profile Send private message
fysiotore
Senior


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 153

PostPosted: 04.02.2021 11:38    Post subject: Reply with quote

Lillegutt11 wrote:
Det var på tide, han burde samtidig betale tilbake den lønna han har fått de siste årene uten å fortjent dem.


En total håpløs og respektløs kommentar. Pål var tidligere en stor ressurs for laget, dessverre har skader og endret spillestil til mer defensive oppgaver gjort hans siste sesonger til under pari. Pål er og blir utelukkende en offensiv spiller, og her fungerte han utmerket for tidligere utgaver av RBK.
Tiden er mulig moden for at Pål ikke skal satses på, men det betyr ikke at vi supportere skal behandle han respektløs.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.02.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Konstant hyling i media hver gang man er misfornøyd med noe er ikke måten å gjøre det på.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 04.02.2021 12:26    Post subject: Reply with quote

«– Akkurat nå handler det om at jeg har fått beskjed om å finne meg ny klubb, og da gjør jeg det. Jeg kan ikke bruke noe tid på å tenke mer på det, slik er livet. Da må man bare gjøre det, slik er fotballens brutale bransje. Da må jeg agere ut ifra det, sier Helland.«

Jeg ser ikke helt hva som er så sutrete i dette intervjuet (dette var et utdrag), slik jeg leser Helland er han inneforstått med at han er uønsket og må gå videre.

Nidaros/Adressa/Dagbla er selvfølgelig på og spør direkte her, og Helland svarer. Man kan lese mellom linjene at han nok er uenig i avgjørelsen, men han sier ikke noe klubben er uenig i.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 04.02.2021 12:38    Post subject: Reply with quote

Pål har vært helt fantastisk for klubben og en sinnsykt viktig brikke for at vi klarte å komme oss tilbake på toppen igjen. Han fortjener all respekt for alt han har gjort for Rosenborg. Alle eventyr har dog en ende. Så har han kontrakt og sier selvfølgelig ikke opp den uten å ha en ny jobb. Ser ikke at helland gjør så mye galt her gitt. Så må man huske på alt det helt utrolige han har gjort for oss da ting stemte for han. Det fortjener han all mulig kred for.
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 04.02.2021 12:49    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Konstant hyling i media hver gang man er misfornøyd med noe er ikke måten å gjøre det på.


Kan du gi noen eksempler på denne konstante hylingen?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.02.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Tja, klaging på spillestil og at han etter årevis med skader og dårlige prestasjoner ikke satses på f.eks. Dette er ting man tar internt, og ikke løper ut i media med, for å lage mest mulig helvette for klubben. Alle med et snev av innsikt skjønner at landets største klubb ikke kan satse på en som er skadet 2/3 av sesongen som førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 04.02.2021 13:03    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Tja, klaging på spillestil og at han etter årevis med skader og dårlige prestasjoner ikke satses på f.eks. Dette er ting man tar internt, og ikke løper ut i media med, for å lage mest mulig helvette for klubben. Alle med et snev av innsikt skjønner at landets største klubb ikke kan satse på en som er skadet 2/3 av sesongen som førstevalg.


Tenker du på post-match intervjuet sammen med Åsen, hvor det var 3000 på Lerkendal og Rosenborg spilte mer bedriten fotball enn noensinne? Mange vi nok si at det var en høyst berettiget utblåsning som kun gjorde godt for klubben.

At han svarer at han er uenig i å ikke få spilletid når han blir spurt om dette i media (han er tross alt en av de RBK-spillerne med høyt kommersiell interesse) er vel den mest naturlige sak i verden, det gjr absolutt alle fotballspillere med et snev av ambisjoner...

Jeg går fint med på at han pt ikke er materiale for startelleveren (og har berettiget ikke vært det forrige sesong heller), dels pga skadene, konsekvensene av å gå skadet ofte og at det stilles større krav til defensiv jobbing nå enn for 3-4 år siden). Men jeg synes likevel det er urettferdig å forsøke å framstille han som en sutrepung som har gjort seg ufortjent til supporterenes respekt. Hvis man mener dette, mistenker jeg at det ligger noe annet bak...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.02.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

Nei jeg tenkte på klagingen på spillestilen nå nylig, under Hareide. Men den tiraden med Åsen er forsåvidt i samme gate den også. Selv om det var berettiget på det punktet, så var det null substans i det han uttalte, og resulterte i bunn og grunn bare i ytterligere spekulasjoner rundt hva som egentlig var den bakenforliggende årsaken.

I forhold til manglende spilletid, så hører det ikke hjemme i media overhodet. Det du i praksis da sier er at du er bedre enn de som spiller. Det er både illojalt ovenfor klubben og nedsettende ovenfor lagkameraten som spiller i den posisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.02.2021 13:09    Post subject: Reply with quote

Helland har hatt hjertet i klubben så han får i alle fall min respekt. Og jeg synes det er synd det ble som det ble men at det alt i alt er rett at han ikke satses på mer pgs. skader og mangel på fart og defensiv jobbing.

Takk skal han ha, for fantastiske mål og en bra jobb som ambassadør for klubben. Blir faktisk litt trist å se han i en annen drakt om han blir å spille i Eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 155, 156, 157  Next
Page 150 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb