| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 05.09.2006 21:14 Post subject: |
|
|
| Ettersom Skjølsvik ikke lenger trener med A-laget, velger jeg å fjerne ham fra spilleroversikten på RBKweb. Han fins imidlertid i arkivet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.11.2006 20:50 Post subject: |
|
|
Aksel har vært med ganske fast på treningene i oktober og november, men det er vel ingenting som tyder på at RBK omgjør vedtaket om at han ikke får ny kontrakt?
Det må vel i så fall være at han får kontrakt for å kunne bli leid ut til Ranheim eller noe.
PS! Han er uansett aktuell i RL-kampene før jul, og jeg har derfor lagt ham til spillerstallen igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 20.11.2006 15:00 Post subject: |
|
|
| Litt synd at skjølsvik ikke blir gitt ny kontrakt, her hadde Rosenborg faktisk noe så sjeldent som en målscorende indreløper..Det har vi ikke så mye av ellers..Han har vel scoret nest mest for 2.div laget, bak Jo sondre aas. |
|
| Back to top |
|
 |
DiggeFJ Senior
|
Posted: 20.11.2006 15:28 Post subject: |
|
|
| Nå vet ikke jeg helt hvilket nivå han er på. Men jeg tenkte det var i slike tilfeller vi kunne bruke "samarbeidsklubben". |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 20.11.2006 17:33 Post subject: |
|
|
| Ja, hadde vært bra om Rosenborg kunne fått ham og Sivert Lund utleid til Ranheim, spennende spillertyper. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.11.2006 18:24 Post subject: |
|
|
| Snakket med Winsnes om dette, og han mente det var uaktuelt at de skulle være RBKs eiendom i 2007. Altså brytes alle formelle avtaler. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2006 10:24 Post subject: |
|
|
I dag reiser 19-åringen til Oslo på prøvespill.
– Aksel har gjort det veldig bra. Han har vært den beste og mest stabile junioren i hele år, og har i tillegg spilt masse kamper i 2. divisjon. Grunnen til at han ikke får ny kontrakt er ganske enkelt at Per Ciljan Skjelbred og Alexander Tettey står foran ham i køa. RBK har ikke plass til flere unge midtbanespillere i A-stallen, sier avtroppende juniortrener Kåre Ingebrigtsen.
Les mer: Aksel kan bli Skeid-spiller |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.12.2006 10:27 Post subject: |
|
|
| Hvis han har vært den beste og mest stabile junioren i år så synes jeg vi kan sende DJen til Skeid i steden. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.12.2006 10:28 Post subject: |
|
|
| Kanskje RBK bør få til en avtale med opsjon på tilbakekjøp av Aksel? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2006 10:33 Post subject: |
|
|
| Akkurat det har jeg foreslått overfor Bratseth, jeg også. At RBK har forkjøpsretten (trenger ikke avtale pris på forhånd) i f.eks. to år. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 13.12.2006 11:00 Post subject: Skjølsvik |
|
|
Aksel er uten tvil en god spiller, men mangler slik jeg ser det den spisskompetanse som kan utnyttes i et fotballag på et høyere nivå. Det blir litt mye "hjulvisp" og litt lite blikk for spillet. Vil bli en god og stabil 1. div.spiller spår jeg. Liten vits i å henge opsjoner "rundt halsen" på Aksel.
Men for all del, Aksel kan enda bli god, han er ung, men akkurat nå bør han få seg en 1.div. klubb for å ta noen steg til. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2006 11:22 Post subject: |
|
|
Enig i det. Tenkte mest på generelt grunnlag at det er greit å ha forkjøpsrett når man selger unge spillere, man kanskje er litt usikre på om man vil beholde eller ikke. Sånne avtaler er i alle fall vanlige ellers i Europa.
Sånn dere gjerne leste nederst i saken over, er også Kongsvinger interessert i Skjølsvik. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2006 14:47 Post subject: |
|
|
- Jeg skal trene denne uken med Skeid, så får vi se hvordan det går. Har fått en forespørsel og tror at det kan være greit for meg å kanskje prøve ett år i Adeccoligaen, sier Skjølsvik.
- Skuffet over at du er vraket i Rosenborg?
- Ja, jeg er jo egentlig det. Jeg mener at jeg er god nok til å få fortsatt kontrakt, men det er klart at som midtbanespiller så er det en vanskelig konkurranse. Men kanskje fast spill i Adeccoligaen gjør at man blir lagt merke til igjen.
Les mer: Trener med Skeid denne uken |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.12.2006 20:29 Post subject: |
|
|
Milan, Juventus,Real Madrid & Barcelona driver MYE utleie av talenter til andre klubber, og spillersalg med gjenskjøpsavtale/oppsjon på kjøp...
De gangene RBK har gjordt noe lignende så har det vært relativt vellykket, tenker da først på Storflor,Strand & Brattbakk.. Tettey er vel det siste beviset... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.12.2006 04:46 Post subject: |
|
|
Siden Kåre Ingebrigtsen skryter såpass av Aksel Berget Skjølsvik så er det litt rart at han ikke tar med gutten til Ranheim. Tror det hadde vært best for alle parter. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.12.2006 04:57 Post subject: |
|
|
| Litt rart er det vel, men kanskje ikke hvis de vil la ham få prøve seg i en 1div klubb isteden. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.12.2006 12:29 Post subject: |
|
|
Skjølsvik er skuffet over ikke å få fortsette i RBK, og vil også tilbake til RBK en gang i fremtiden.
http://www.fotballmagasin...55fde99e95
Aksel vil vel ikke spille mer i 2. div, så spill for Ranheim er vel uaktuelt for ham da. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.12.2006 23:04 Post subject: |
|
|
Merkelig..
Det er vel bedre å velge sikkerheten (Kjenner "Bruttern" godt) og rykke opp sammen men en Trøndersk klubb som satser enn å rykke ned sammen med en 1. divisjonsklubb (Skeid)! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.12.2006 11:40 Post subject: |
|
|
Med Skeid får han 1. div.-spill og rykker de ned får han sikkert spille for RIL viss de har rykket opp i mellomtiden og han vil dit. Aksel er vel lei av 2. div og vil vel opp en eller to divisjoner for å få større utfordringer på kampfronten.
Slett ikke sikkert at RIL rykker opp, da avdelinga virker tøff. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.12.2006 18:22 Post subject: |
|
|
Jepp, tøff gruppe desverre.
Men det jeg mente var at en opplevelsen ved et opprykk sammen med Ranheim hadde vært bedre enn et nedrykk sammen med Skeid (f.eks). Men selvfølgelig ingenting er sikkert. Skeid kan sikkert imponere mens Ranheim kan slite sikkerlig. Men for et trøndersk talent så mener jeg han burte tatt en slik utfordring med strak arm. Man kan jo skrive en etårs-kontrakt med mulighet for forlengelse, så får han eventuelt dra senere hvis Ranheim misslykkes. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 15.12.2006 19:12 Post subject: |
|
|
Det er jo det som er hele poenget, B/T. Han ønsker å spille på et høyre nivå, og da er det jo ingen vits i å gå til Ranheim foreløpig. For at han skal få utviklet seg mest mulig som fotballspiller så er det naturlig at han spiller i adecco neste år, fremfor 2.div. Hvis så Ranheim skulle greie å rykke opp så kommer han seg sikkert dit etterhvert... _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.12.2006 19:59 Post subject: |
|
|
Det er det som er poenget mitt også, motivasjon, utvikling og opplevelse kan han få i Ranheim også.
Motivasjonen bør jo være å endelig få et trøndersk lag i Adeccoligaen på svært lenge, så hvorfor ikke "ofre" et år på det også eventuelt senere gå til et førstedivisjonslag hvis Ranheim misslykkes
Utvikling, Berget kjenner "Bruttern" godt og de kan nok lære av hverandre begge to! Et nytt år i andredivisjon er nødvendigvis ikke dårlig for utvilingen hvis alternativet er å går til et bunnlag i 1 divisjon.
Opplevelse, det er som sagt stas å rykke opp hvis alternative er å rykke ned. Men som sagt tidligere ingenting er sikkert. Det er bare hypotese. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 16.12.2006 08:47 Post subject: |
|
|
| Han er visst fra Ã…ndalsnes. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 16.12.2006 10:07 Post subject: |
|
|
Nå er det jo ikke noe automatikk i at det blir opprykk ved første forsøk heller da, B/T. Kåre Ingebrigtsen har ett 2-3 årsperspektiv med tanke på opprykk, og da synes Skjølsvik's valg fornuftig  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.12.2006 12:24 Post subject: |
|
|
Nero,
jepp, Skjølsvik er fra Åndalsnes - og jeg var lærer for ham på Ungdomsskolen (8.klasse). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|