English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Mannsverk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 26.01.2021 19:21    Post subject: Reply with quote

Er det i kveld Hareide får penger av styret til å høyne budet på Mannsverk?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 26.01.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

De sier så..med Åsen ut og Helland også på vei; bør det også være mulig å få frigjort en del ekstra..
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 26.01.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

Hvor god er han egentlig og hva er hans styrker. Husker ikke å ha sett han spille.
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.01.2021 20:25    Post subject: Reply with quote

Sånn som jeg har fått det oppfattet er han en pådriver med stor motor, duellsterk, agressiv (ikke helt Annan men..) og har bra overblikk.

En slags hybrid mellom Zac og Per med et hint av Tettey og Selnæs.

På ingen måte særlig spektakulær i pasningsvalgene enda, men er flink til å hurtig få ballen fremover og bevege seg fremover og ut av pasningsskygge.

Egentlig kort sagt et kjempetalent som kan bli fryktelig god.

Men det er sånn jeg ser ham, kan være noen er uenig Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 26.01.2021 20:32    Post subject: Reply with quote

Quote:
En slags hybrid mellom Zac og Per med et hint av Tettey og Selnæs


Så rimelig spektakulær sittende box til box spiller i europaklasse som er latterlig målfarlig, vanvittig pasningfot, sterkt, høy, teknisk, hurtig og jovial.

Liker fyren allerede Very Happy hehehehe
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.01.2021 20:40    Post subject: Reply with quote

Hehe, Nå er han delvis uferdig og uprøvd på høyere nivå, men vitterlig var det sånn han ble oppfattet i fjor da han spilte i OBOS Wink

Men det er jo et faktum at Kitolano hos TIL til tider så ut som en blanding av Kaka og Hulk også xD

Velger uansett å være optimistisk og håper virkelig han kommer til oss, det er en spiller vi kan tjene store penger på og også høste sportslig utvikling fra.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 26.01.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Så rimelig spektakulær sittende box til box spiller i europaklasse som er latterlig målfarlig, vanvittig pasningfot, sterkt, høy, teknisk, hurtig og jovial.

Liker fyren allerede Very Happy hehehehe


Eventuelt en teknisk begrenset, lite målfarlig spiller, som er god i Playstation og surner fort.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 26.01.2021 21:32    Post subject: Reply with quote

Tipper Sogndal priser ham for høyt, men hvis ingen plukker ham opp før det internasjonale markedet stenger så kanskje..
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 26.01.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

For RBK har bydd på Mannsverk tidligere. Og fått nei.

18-åringen er sentral midtbanespiller og kaptein, har også beilere i utlandet.

Men flere store ligaer har bare få dager igjen av overgangsvinduet, som vil kunne øke RBKs sjanser. Om det betales nok.

Antakelig vil Sogndal kreve et tosifret antall millioner kroner for «gullkalven».

https://www.adressa.no/sp...-aa-kjoepe
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.01.2021 23:03    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner ham ærlig talt ikke godt nok, men tosifret antall millioner for en unggutt som bare har levert i OBOS - riktignok med bravur, er det forsvarlig?

Eksempelvis 10 millioner er noe vi bør ha mulighet til å gi for en spiller vi virkelig ønsker, men er ikke risikoen vel høy for et såpass ubeskrevet blad? Nå er det vanskelig å sammenligne forskjellige tider og kontraktssituasjoner, men vi hentet Demidov - etter mitt syn en ganske sammenlignbar kandidat - for drøye fem millioner i 2008, og på denne tida var prisene for norske spillere generelt galskap.

Igjen, jeg har ikke sett nok til å være bombastisk, men er han et så åpenbart talent at han forsvarer etablert Eliteseriespiller-pris?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2021 23:06    Post subject: Reply with quote

Gjest hos VGTV.

Ellers enig med forrige taler om at jeg ikke er helt overbevist sånn som f.eks. Ulseth om at det bare er å sprenge banken. Overgangssummen må bli noenlunde edruelig.

Syns som sagt at tilbakelån til Sogndal i hvert fall ut skoleåret må være lurt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 26.01.2021 23:32    Post subject: Reply with quote

Sander Bergesque. Nobrainer om prisen er kurant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.01.2021 23:40    Post subject: Reply with quote

Nei, dette er et bevis på rbk sin manglende oversikt. De har ingen andre aktuelle og er desperat = overpris igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 27.01.2021 00:04    Post subject: Reply with quote

Senador her tar du jo bare rett og slett feil..

Du påstår vi er desperate og ikke har oversikt = overpris...

Det er snakk om en spiller vi har fulgt over tid, som vi har ventet å sett om hvordan har prestert et år i OBOS før vi velger å by på ham fordi vår nye trener ser en norsk spiller som vi har mange raporter på, og som ønsker seg ham inn i prosjektet sitt.

Kanskje må vi blø litt ekstra i lommeboken, men klubben vet nok bedre enn deg og meg, iallefall i dette tilfelle hvorvidt han er verd de ekstra kronene opp imot en annen spiller i samme alders siktet som passer inn i den rollen i laget Åge ser for seg.

Selvfølgelig hadde det vært mere stas om vi betalte 10mill for Sander Berge eller kjøpt en mindst like god norsk midtbanespiller som er up and coming for mindre penger. Kom gjerne med navn om du har noen norske midtbanespillere som har vist like mye og er såpass ung..

Det er noe som heter kvoteplass også og kanskje vil klubben holde den åpen i tilfelle de finner et godt kjøp som kan styrke oss andre steder.

Men hva vet vel jeg ..
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2021 00:30    Post subject: Reply with quote

Har Sivert stake så kommer han hit. Da blir vi Mannsterke.

Virker som vi sikter på høyere frukt nå om dagen enn godeste Bjørneby siktet på.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 27.01.2021 00:40    Post subject: Reply with quote

Hører i intervjuet VGTV har hatt med Mannsverk, der han sier at han er interessert i hva folk skriver om han. Håper og tror at han har fått med seg hva de fleste her inne ønsker seg.

Mitt budskap er da: Sivert, Rosenborg er det beste alternativet for deg. Vi har en av Norges beste trenere gjennom tidene. Åge har en pondus og en selvtillit som du som ung spiller vil dra stor nytte av. Rosenborg er Norges største klubb, og i 2021 er vi Norges beste klubb igjen.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 27.01.2021 00:46    Post subject: Reply with quote

Han selv wrote:
At Norges kanskje største klubb skal diskutere meg på et styremøte, er litt sånn surrealistisk. Jeg synes bare det er veldig kult, så det blir spennende å se hva de kommer fram til.

Han høres da veldig keen ut! Samtidig trekker han frem at han ikke frykter konkurransen, og at det aller viktigste uansett er en trener som er ordentlig interessert i ham. Det er jo åpenbart Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 27.01.2021 00:55    Post subject: Reply with quote

Hareide er såpass erfaren at han vet hvilke knapper han skal trykke på. Han har helt klart fanget oppmerksomheten til Mannsverk, særlig med å tydelig gå ut i media for å fortelle hvor høyt ønsket han er. Tror dette ender i en avtale innen uken er omme. Det er iallfall mitt tips.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 27.01.2021 08:31    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
men klubben vet nok bedre enn deg og meg, iallefall i dette tilfelle hvorvidt han er verd de ekstra kronene opp imot en annen spiller i samme alders siktet som passer inn i den rollen i laget Ã…ge ser for seg.


tja, nå har vel klubben litt å bevise etter mange år med feilkjøp.... De beste spillerne vi har solgt og fått penger for de senere år har vi mer eller mindre utviklet selv.
Men selv har jeg troa på mannsverk, mener det er riktig å gå for, og betale penger for gode unge spillere. Er ikke ofte vi handler slik.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.01.2021 08:33    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Senador her tar du jo bare rett og slett feil..

Du påstår vi er desperate og ikke har oversikt = overpris...

Det er snakk om en spiller vi har fulgt over tid, som vi har ventet å sett om hvordan har prestert et år i OBOS før vi velger å by på ham fordi vår nye trener ser en norsk spiller som vi har mange raporter på, og som ønsker seg ham inn i prosjektet sitt.

Kanskje må vi blø litt ekstra i lommeboken, men klubben vet nok bedre enn deg og meg, iallefall i dette tilfelle hvorvidt han er verd de ekstra kronene opp imot en annen spiller i samme alders siktet som passer inn i den rollen i laget Åge ser for seg.

Selvfølgelig hadde det vært mere stas om vi betalte 10mill for Sander Berge eller kjøpt en mindst like god norsk midtbanespiller som er up and coming for mindre penger. Kom gjerne med navn om du har noen norske midtbanespillere som har vist like mye og er såpass ung..

Det er noe som heter kvoteplass også og kanskje vil klubben holde den åpen i tilfelle de finner et godt kjøp som kan styrke oss andre steder.

Men hva vet vel jeg ..


Ja, Mannsverk har det vært skrevet om en stund både av vg og Eurosport. Da er rbk interessert. Akkurat sånn det bruker å være. Her er vi for sent ute og jeg mener vi ikke kan betale 10mill lengre for slike selv om vi egentlig skulle gjort det. Hvor er den rike onkelen?
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 27.01.2021 09:34    Post subject: Reply with quote

Prisnivå på fotballspillere er ekstremt vanskelig, men å betale 10 mill for noen som kun har prestert i OBOS synes jeg høres mye ut. Det er jo bedriftsnivå for de fleste andre land. Betalte vi ikke akkurat ca 5 mill for en spiller fra svensk nivå 2? Han har vist akkurat null til nå. Synes kanskje en dyr nivå 2-gamble er nok. Har ikke noe imot å kjøpe fra OBOS, men da må det gjøres for en pris< 5 mill. Dvs før "alle" er etter spilleren
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 27.01.2021 09:46    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som vil mene 10 er mye når han selges for 30. Garantert videresalgspotensial her, så lenge klubben har tenkt å bruke han og signerer en 5-årskontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 27.01.2021 09:58    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ikke gå så hardt ut i forhold til nivået på Mannsverk. Åge kan mye mer fotball enn meg, men det er ingen garanti for at du tar nivået og blir solgt ut i Europa til tross for at du er god i OBOS. Han må ta to steg for å selges for f.eks 30. Først må han etableres i ES. Deretter må han være den aller beste i serien(f.eks som Hauge). Ser at Junker (en av de beste i serien)nå linkes ut for 15 mill. Glimt vil ha mer og det kan de få, men kanskje ikke mer enn maks 20.

Poenget mitt er:Obos tilsvarer tysk,engelsk,italiensk og spansk nivå 3 eller 4. Det er tusenvis av spillere som er gode der, men som ikke selges for 30 mill om 3 år.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2029
Location: Bodø

PostPosted: 27.01.2021 10:32    Post subject: Reply with quote

Det er en forskjell på alder når det gjelder Junker og JPH. Alder spiller kraftig inn på pris. Mannsverk er 18. Junker blir 27 om en drøy måned.

De beste yngre talentene er dyre.

Skulle vi hentet Mannsverk billig, skulle vi ha hentet ham da han var ikke eldre enn 16.

Jeg er glad for at RBK fortsatt har evnen til å hente et av de største norske talentene. Det er lenge siden sist nå.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 27.01.2021 11:19    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Ja, Mannsverk har det vært skrevet om en stund både av vg og Eurosport. Da er rbk interessert. Akkurat sånn det bruker å være. Her er vi for sent ute og jeg mener vi ikke kan betale 10mill lengre for slike selv om vi egentlig skulle gjort det. Hvor er den rike onkelen?


Aha, vi bruker altså VG og Eurosport som scouting. Det var jeg ikke klar over, tusen takk for at du legger frem korrekt fakta og korrigerer Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Next
Page 9 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb