English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 22.01.2021 22:23    Post subject: Reply with quote

Synes Åge er god og tøff som rydder stallen nå. Det har skuret og gått med spillere som ikke holder nivået/er skadet/sutrer for alt i lang tid. Herlig at han kaster ut denne gjengen.Videre er PAH ferdig før seriestart.

Spørsmålet nå er jo om vi får inn spissen vår. Da tror jeg Åges høye krav til fysikk og lojalitet samt evner som taktikker vil heve oss mange hakk fra i år.

Vel blåst så langt! God tur til Obos Gustav!
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 22.01.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

Dette er klassisk.
Treneren ønsker ikke å sattse på spilleren.
Spilleren vil bort men klubben ønsker ikke å slippe ham gratis.
Når denne dusten Valsvik og hans agent kommer opp ned litt cash for å bryte kontrakten løser alt seg.
Ingen klubber har noe særlig økonomi nå til å betale mye for Valsvik.
En tung og treg og primitiv stopper.
Slike spillere som går slik ut i media bør vi kvitte oss med. Dette er så uprofesjonelt og umodent og surmulende som det går an.
La ham sitte på benken på RBK 2 til kontrakten går ut hvis han ikke hoster opp litt cash for å terminere den
_________________
Medløpere.


Last edited by Neeskens on 22.01.2021 22:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 22.01.2021 22:32    Post subject: Reply with quote

Det måtte gjøres en betydelig ryddejobb i rosenborg. Selvfølgelig er ikke det populært. Får håpe at det som kommer inn holder adekvat nivå.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 22.01.2021 23:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at en ryddejobb var nødvendig, men er det ikke mulig å kommunisere tydeligere med spillerne slik at man unngår så mye støy? Hareide er opptatt av profesjonalitet, men kommunikasjonsstilen hans virker å skape mediekonflikter med spillere og media.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 22.01.2021 23:33    Post subject: Reply with quote

Motivet for det han sa til adressa var jo helt tydelig ikke å få flere sjanser i Rosenborg, for så dum er ikke han og agenten hans heller, at valget blir å skite i eget reir for å ligge bedre an. Det tjener ikke sin hensikt. Valsvik hadde bestemt seg for å vekk selv.

Spekulativt, illojalt. Jeg synes Ã…ge uttalte seg korrekt.

Når det er sagt kan helt klart klubben være mer tydelig ovenfor spillerne om planene for de. Men det forsvarer på ingen måte illojalitet ovenfor klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 22.01.2021 23:36    Post subject: Reply with quote

Slik jeg har forstått det, har Valsvik lenge forsøkt å oppnå dialog med klubben/Åge uten å lykkes.

Opprydding:
Har det ikke vært «opprydning» så og si kontinuerlig i RBK de siste 5-6 åra?

Ny trener kommer inn og skal ha inn sine spillere.

Og akkurat som da Horneland startet opp, er også det første Hareide legger opp til; knallhard fyisisk trening med masse løping samt fokus på innsats.

Hørt det før?
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 22.01.2021 23:57    Post subject: Reply with quote

Når skal vi endelig bryte alle bånd til sjarlatanen Jim Solbakken??
Back to top
View user's profile Send private message
FJohnsen04
Junior


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 33

PostPosted: 23.01.2021 00:08    Post subject: Reply with quote

Vet at Helland sin navn ikke blir nevnt av Valsvik som en del av de misfornøyde spillerne, men kan ikke legge fra meg tanken om at Helland er med å bygger opp misnøyen her. Er åpenbart at Valsvik har andre spillere i ryggen, ellers hadde han ikke gått så hardt ut. Ser ikke for meg at Helland takler særlig godt å bli anset som overflødig etter å ha vært en nøkkelspiller noen år tidligere.

Det er også derfor spillere som Helland ikke kan være en del av troppen i 2021. Tror rett og slett at Helland aldri ville slått seg til ro med å være «superinbytter». Det forsurer bare miljøet og stemningen i laget å ha spillere der som aldri vil akseptere at de ikke er god nok. Derfor må Helland ut, trønder eller ei.

Valsvik kan også dra, så fort som mulig. Hvem går egentlig rett til media og tar opp tema som ikke er luftet med klubben/ledelsen først? Han nevner arbeidsmiljøloven, men kanskje Valsvik først og fremst skulle lest seg opp på etikk før han uttaler seg. Hvis han var så opptatt av svar fra Hareide ang fremtiden så hadde han satt opp et møte. Det virker jo ikke som om Hareide hadde nektet å stille i et eventuelt møte.

Fotballspillere har generelt sett alt for stort ego og nåde dem som skader egoet.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 23.01.2021 00:20    Post subject: Reply with quote

FJohnsen04 wrote:
Vet at Helland sin navn ikke blir nevnt av Valsvik som en del av de misfornøyde spillerne, men kan ikke legge fra meg tanken om at Helland er med å bygger opp misnøyen her.


Helland som skal klandres for dette altså, han sitter med hånda opp rævva på Valsvik og bruker han som en dukke i media.

Jeg syns det begynner å bli ganske mange spillere nå som opplever at de har fått lite/ingen/blandede beskjeder fra Hareide/Dorsin, og hvis det Valsvik sier angående å bli sidesatt og ignorert på trening så er jo det kritikkverdig uansett lag og nivå. Selvsagt kritikkverdig av Valsvik å ikke ta det opp internt, men det kan ikke feies under teppet bare fordi han går til media først eller fordi han har Solbakken som agent. Det begynner å danne seg et bilde av at RBK og Hareide går rimelig hensynsløst frem i stallryddingen, med lite respekt for spillerne som ansatte og mennesker eller for kontrakten som ble signert av begge parter. Det er ikke bra at Hareide stadig må møte oppslag fra media og si at spillerne tar feil i det de sier og så "ta" spillerne på det. Da har han åpenbart et kommunikasjonsproblem.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 23.01.2021 01:13    Post subject: Reply with quote

Rimelig søkt å forsøke å gjøre denne saken til en "Helland må ut" -greie... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 23.01.2021 01:18    Post subject: Reply with quote

Misforstå meg rett, men det er jaggu på tide at noen i klubben legger kuken på bordet og viser litt baller. I alt, alt for lang tid har vi vært regjert av tanken på å være kompis med alle og enhver. Dette har vi betalt for, i både kroner og sportslige resultater. Om man ser på de største klubbene i Europa er det en helt annen tilnærming til fotball som underholdningsbusiness, med business som det operative ordet. Om du ikke strekker til, så strekker du ikke til, og da må du ut. Og som regel pleier spillerne på det nivået å se tegninga selv, kjenne sin egen besøkelsestid, og ta nederlaget som profesjonelle aktører uten å sutre i lokalmedia.

Vi har i lang tid hatt en stall som består av en markant andel spillere som ikke holder nivået av enten sportslige eller helsemessige årsaker, spillere som nesten utelukkende består av nostalgiske lokalpatriotiske og folkelige begrunnede signeringer, krydret med en og annen panikksignering. Da kan ikke Hareide belastes for å endelig kalle en spade for en spade og rydde opp i rotet han har overtatt.

Joda, Hareide kunne sikkert brukt en time eller to ekstra på å sitte ned med spillerne og salvet over såre følelser. Men dersom det virkelig er slik at "Valsvik&Røkla" ikke klarer å håndtere den kyniske biten av moderne fotball, da har de kanskje ikke noe på et nivå over midtsjiktet i Eliteserien å gjøre. De har fått beskjed om at de er overflødige. De har ikke blitt ført bak lyset. Valsvik er uenig i dette. Men når du som 27årig spiller blir forsøkt utlånt til det som kryper og går av klubber i ligaen, så trenger man ikke å være språkforsker for å forstå at budskapet mellom linjene sier "du er ferdig". At de da plutselig skal framstå som vonbråten over å bli utelatt fra prosjekter som omhandler utvikling for framtidige sportslige planer burde ikke kommet som noen overraskelse.

Hareide sier også at han har pratet med agenten. Solbakken har flere spillere i stallen vår, og har selvfølgelig ingen interesse av å brenne bruer med Brakka. Derfor ville det vært veldig snedig om han hadde forsøkt å føre spilleren bak lyset ved å enten ikke informere, eller misinformere, om det han har hørt fra Hareide. Selv om Solbakken er ei slimøgle av dimensjoner, er han fortsatt en meget dyktig agent på godt og vondt. Han har én prioritering, og det er årets skattegrunnlag den 31. desember. Om han hadde ført egne klienter ut i villråde ville dette bare skadet hans eget renomé som agent. Det regner jeg med at han er alt for dyktig/provisjonsbevist til å gjøre.

Jeg er fornøyd med at vi har en trener som endelig ser noen av de behovene vi har sett i mange år, og som faktisk har pondus til å gjøre noe med det. Jeg er fornøyd med at vi har en trener som aktivt prøver å heve oss sportslig på alle mulige måter. Hareide har den internasjonale erfaringen som skal til for å løfte oss opp dit vi ønsker å være igjen. Om dette går på bekostning av den idealistiske tanken om RBK som "en kompisgjeng som triller ball" så er jeg veldig komfortabel med dette. Gode spillere signerer ikke for en klubb hvor kompisen deres tar de til sølv med drittspill og lite utvikling. Gode spillere signerer for klubber med kompetanse og styrke.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 23.01.2021 01:50    Post subject: Reply with quote

Synes det står respekt av Valsvik som går ut som varsler. At RBK er en råtten organisasjon har vi sett lenge nå etter alt kaoset de siste årene. Det er derfor eneste riktige og modige å gå ut i avisen når en arbeidsgiver behandler folk så dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 23.01.2021 02:28    Post subject: Reply with quote

Du har jo ikke peiling når du skriver «siste årene», men de som Valsvik kritiserer, knapt har vært ansatt ett år.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 23.01.2021 02:30    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Slik jeg har forstått det, har Valsvik lenge forsøkt å oppnå dialog med klubben/Åge uten å lykkes.


Hvordan har du forstått dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.01.2021 04:40    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Synes det står respekt av Valsvik som går ut som varsler. At RBK er en råtten organisasjon har vi sett lenge nå etter alt kaoset de siste årene. Det er derfor eneste riktige og modige å gå ut i avisen når en arbeidsgiver behandler folk så dårlig.


Så det er Koteng sin skyld dette da ? Eller Dyrhaug kanskje ? Det er rimelig få i det sportslige apparatet som har vært der særlig lenge nemlig.

Dette lukter bitter spiller, som nekter å innse at han ikke holder påkrevd nivå, lang vei, og det blir ikke mer troverding når Krimjim er involvert.
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 23.01.2021 08:48    Post subject: Reply with quote

Dette lukter Jim Solbakken
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 23.01.2021 08:49    Post subject: Reply with quote

Kan noen forklare meg hvordan tre uker med intens trening skal kunne påvirke hva vi presterer i løpet av en sesong positivt - foruten at det øker sjansen for skader? Noen med fysisk faglig bakgrunn som kan komme med noen gode argumenter for dette? Trenger det til en diskusjon...
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 23.01.2021 09:24    Post subject: Reply with quote

helt enig i det sidste. Jeg håber så sandelig også de træner spilmønstre og fælles forståelse. Det var der absolut intet af sidste år, kun lange lange bolde på Dino, lidt mål på dødbolde og resten tilfældigheder. Jeg håber vi træner på at blive spilstyrende og have bolden- det bør et hold som Rosenborg gå efter. Min frygt er. nemlig også at Åge tror vi kan mase alle hold hvis vi bare er i bedre form. Dette kombineret med overflyvning med droner, kontrol af søvn og sluttelig maling af klubhus. Vi får svaret i første træningskamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 23.01.2021 10:01    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Kan noen forklare meg hvordan tre uker med intens trening skal kunne påvirke hva vi presterer i løpet av en sesong positivt - foruten at det øker sjansen for skader? Noen med fysisk faglig bakgrunn som kan komme med noen gode argumenter for dette? Trenger det til en diskusjon...

Jeg tenker at mye av det som gjøres nå handler vel så mye om det mentale som om det fysiske. Hareide bygger vaner og rutiner som kan ha ringvirkninger langt utover selve det å legge et godt fysisk grunnlag.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 23.01.2021 10:22    Post subject: Reply with quote

Enig med forrige taler. Dette handler nok om å innføre en ny profesjonalitet klubben har manglet i mange år, og som bør skje på alle nivåer.

Så kan man godt si det er unødvendig at spillerne må stå opp kl 6, at det kjører droner over feltet og at det kommer inn mentale trenere. Men jeg tror det har litt å si at spillerne føler de er en del av gjennomprofesjonelt opplegg. Man ser jo bare hvordan alle spillere som spiller i glimt trekker frem den ekstremt profesjonelle kulturen i klubben.

Så tror jeg ikke folk skal være redd for at Hareide ikke forstår betydningen av å trene kollektivt angrepsspill, men vi ser nok ikke resultatet i første treningskamp Wink
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 23.01.2021 14:13    Post subject: Reply with quote

Hareide setter en forventet standard. De som ikke har toppidrettsutøveren i seg, vil steile og sutre. De minst lojale/oppegående kanskje også i media. God tur videre til slike.
Tommel opp for Hareide som rydder opp, begynner å bygge toppidrettskultur og heve lista for rutiner og standard i klubben. Tommel'n opp!
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 23.01.2021 14:39    Post subject: Reply with quote

Slikt lyder herrens ord Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 23.01.2021 15:17    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 24.01.2021 20:48    Post subject: Reply with quote

Spørs om treningskamper må spilles mot lag i samme distrikt pga koronamutasjon og div restriksjoner.

Tror nok at det blir mye terping på spillemønster utover i februar. Åge & co har en lang pres-season så de kan ikke skylde på noe annet enn seg selv viss spillet ikke sitter. Et par av de nye gutta er som smidd for trad RBK.fotball, men vil Åge satse på noe som er en del annerledes.....?
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 25.01.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

Hareide er helt klart en dyktig og merittert trener men akkurat nå synes jeg han framstår litt for mye som en gammel grinebiter enn det jeg er komfortabel med.

Synes han har en lei tendens til å havne i munnhuggeri med benkede spillere og selv om han kanskje "setter standard" for profesjonalitet eller hva man nå måtte kalle det, så virker det hele litt ubehagelig
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare


Last edited by PauloSilas on 26.01.2021 00:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 95, 96, 97  Next
Page 47 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb