English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Toilling
Rutinert

PostPosted: 23.01.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

Vi vet at om spillerne er gode nok får de spilletid i AZ, det har vi sett med Midsjø og Svensson.
Da er det greit å seile unda Friday.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

Leyoni gikk for tre millioner med en lønn på en million til VIF? Noen som vet om hvorfor vi ikke kjøpte han? Regner med vårt tilbud kunne være en god del bedre?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 13:16    Post subject: Reply with quote

Kanskje fordi han er 28 år og spilte en halv god sesong for et lag som i stor grad var en selvgående maskin for to år siden?

Synes du vi heller skulle kjøpt Layouni enn Vecchia, eventuelt satt 2 spillere i kø foran Ceïde?

Bare noen strøtanker der altså.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 13:25    Post subject: Reply with quote

Leyoni hos oss ville blitt en ny Rashani. Har noen interessante ferdigheter, men presterer bare på et høyt nivå (basert på tynn empiri) i et godt kollektiv der defensiv trygghet og kontringsfotball er stikkord. Mulig han kunne prestert under Hareide, men om det går på bekostning av Ceide er det jo en helt uinteressant case.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedon og Zaphod. Er glad vi ikke satsa penger og tid på Layouni. Kan være an gjør det bra i Enga altså, vet jo aldri. Men syns vi har gjort en rett vurdering i å ikke prøve oss på han.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 13:48    Post subject: Reply with quote

Vi har jo tydeligvis vært i sluttforhandlinger med Stefano Vecchia på tidspunktet da vi eventuelt kunne meldt oss på i kampen om Layouni. Jeg vet hvem jeg ville valgt.

Mulig han er en nyttig forsterkning for Enga (spiller ikke Sahraoui i den rollen?), men dersom vi hadde kjøpt Layouni og Enga hadde hentet Vecchia hadde jeg faktisk fått panikk.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er skeptisk i om dette var noe å holde champisen kjølig for på Oslo øst, for å være ærlig. Som tidligere nevnt er dette en spiller som er 28 og hadde én god (halv)sesong som 26-åring-ish, og har ellers ganske mager merittliste. Han fungerte svært godt - en periode - i et lag som visste å benytte seg av Layounis spisskompetanse, og hadde det som en brikke i et "komplett" angrepsspill. Det er vel ingen overdrivelse å si at Fagermos angrepsspill er et par hakk mindre agressivt og forflytningsdyktig enn Knutsens.

Han kan absolutt bli en brukbar signering, men at dette blir noen Messias tror jeg lite på. Det ville i så fall overraske meg.

Uansett isolert sett en god signering med tanke på prisen. Så får tiden vise om Vecchia eller Layouni var den beste.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 14:45    Post subject: Reply with quote

Den eneste jeg mener vi burde vurdert før Vecchia er Wikheim. Layouni er jeg glad vi holder oss unna.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 14:49    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Mulig han er en nyttig forsterkning for Enga (spiller ikke Sahraoui i den rollen?)

Sahraoui drilles visstnok som indreløper og skal brukes der i '21, ser jeg det blir hevdet. Vanskelig å viite hvor han er best, men han er jo en kreativ spiller med playmaker-egenskaper, så kan fort forsvinne litt ute på kanten også. Mulig det er fornuftig.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 14:56    Post subject: Reply with quote

Så er Leke James, som noe optimistisk har blitt nevnt her, også solgt. Ikke til oss, men til Saudi Arabia.

Blir et greit tap for Molde.
Back to top
marco83
Senior

PostPosted: 25.01.2021 15:07    Post subject: Reply with quote

Rosenborg kan fortsatt kjøpe en utlending, så kantspilleren for meg ikke være norsk også fordi vi følger norske spillere i de andre avdelingene (daland og mannsverk / bizoza)
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 15:16    Post subject: Reply with quote

Harceïde wrote:
Den eneste jeg mener vi burde vurdert før Vecchia er Wikheim. Layouni er jeg glad vi holder oss unna.

Wikheim er jeg enda gladere for at vi holder oss unna. Fyller 28 før seriestart, også han, nok en spiller som mislyktes utenfor Skandinavia - der han forresten over 200 kamper har levert stabilt omtrent samme målpoengproduksjon som en tre år yngre og skadeplaget Samuel blir så kritisert for. Det ville vært en dobbel rebound, ikke bare fra proffsjansen i Genk, men også fra pengesugeren i Midt-Østen, og helt sikkert med et lønnskrav som likevel bor helt oppe i toppen av sjiktet.

Nøyaktig den typen spiller vi bør unngå å hente, etter min mening. Hadde blitt eksakt en kontraktlengdes frustrasjon.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 15:27    Post subject: Reply with quote

Må hente spillere som har prestert (relativt nylig). Vecchia hadde 12 mål og 6 assist (18 målpoeng på 22 kamper) på et middelmådig høkkertlag i fjor. Da bør det være et potensiale der når han kommer til et bedre lag med bedre medspillere. Har trua på den signeringen.

Wikheim har aldri slått meg som noe mer enn en brukbar ES spiller.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 25.01.2021 15:44    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Så er Leke James, som noe optimistisk har blitt nevnt her, også solgt. Ikke til oss, men til Saudi Arabia.

Blir et greit tap for Molde.

Ikke solgt. Gikk gratis.

- Torgeir Børven
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 15:49    Post subject: Reply with quote

Wikheim er relativt høyt ansett i Danmark, en liga som er minst et par hakk opp fra vår egen dam i øyeblikket. Vanvittig toppnivå. La oss ikke late som det å være (snart) 28 år er noen ulempe - han er året yngre enn Henriksen og kan sikkert utvikle seg i 4-5 år enda.

"Noen" highlights fra Danmark:

https://youtu.be/rLZ657vdATc
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 16:12    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Kanskje fordi han er 28 år og spilte en halv god sesong for et lag som i stor grad var en selvgående maskin for to år siden?

Synes du vi heller skulle kjøpt Layouni enn Vecchia, eventuelt satt 2 spillere i kø foran Ceïde?

Er enig i all hovedsak, bortsett fra at Layouni nok har prestert på et høyere nivå over lengre tid, enn det Vecchia har. Men, vi trenger unge spilllere og jeg var ikke klar over at Layouni var såpass gammel.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 16:12    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Vecchia hadde 12 mål og 6 assist (18 målpoeng på 22 kamper) på et middelmådig høkkertlag i fjor. Da bør det være et potensiale der når han kommer til et bedre lag med bedre medspillere. Har trua på den signeringen.

Det har jeg også - faktisk i så stor grad at fallhøyden for min del er stor.

Én ting er målpoeng, men om skrytevideoene på YouTube er i nærheten av representativ får vi noe vi sårt trenger i laget. Tempo, ballkontroll, teknikk og fotballhode. Både målsnik, bakromstrussel og skummel fra distanse. Med forbehold om at det han viser i videoene er alt bra han har gjort og ellers vært middelmådig eller svak, tror jeg dette kan bli en liten åpenbaring for oss. Han ser rett og slett nesten ut som det jeg trodde/håpte Adegbenro skulle bli.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 16:26    Post subject: Reply with quote

Harceïde wrote:
Wikheim er relativt høyt ansett i Danmark, en liga som er minst et par hakk opp fra vår egen dam i øyeblikket. Vanvittig toppnivå. La oss ikke late som det å være (snart) 28 år er noen ulempe - han er året yngre enn Henriksen og kan sikkert utvikle seg i 4-5 år enda.

Mener du virkelig, helt seriøst, at han skal 'utvikle seg' helt til han er 32-33 år etter å hypotetisk ha kommet hjem til Norge etter en mislykket Belgia-tur, noen gode år i Danmark og det som ser ut som et ganske meh opphold i Saudi? Tre kvart år yngre enn Henriksen - ja - men poenget med en spiller i den alderen er jo at de allerede må være gode nok.

Og til sammenligning har jo Henriksen gått inn og lyktes på (minst!) det nivået der Wikheim falt gjennom. Og han er rosenborger og landslagsspiller og ... ja, nei, sammenligningen henger jo virkelig ikke på greip overhodet.

Og at å kjøpe en 28-åring ikke medfører noen ulempe? Hallo i luken.
ola.
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 16:39    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
zaphod81 wrote:

Er enig i all hovedsak, bortsett fra at Layouni nok har prestert på et høyere nivå over lengre tid, enn det Vecchia har. Men, vi trenger unge spilllere og jeg var ikke klar over at Layouni var såpass gammel.

Hvilken "lengre tid" er det du snakker om her?
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 17:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Mener du virkelig, helt seriøst, at han skal 'utvikle seg' helt til han er 32-33 år etter å hypotetisk ha kommet hjem til Norge etter en mislykket Belgia-tur, noen gode år i Danmark og det som ser ut som et ganske meh opphold i Saudi? Tre kvart år yngre enn Henriksen - ja - men poenget med en spiller i den alderen er jo at de allerede må være gode nok.

Og til sammenligning har jo Henriksen gått inn og lyktes på (minst!) det nivået der Wikheim falt gjennom. Og han er rosenborger og landslagsspiller og ... ja, nei, sammenligningen henger jo virkelig ikke på greip overhodet.

Og at å kjøpe en 28-åring ikke medfører noen ulempe? Hallo i luken.

Ja, hvorfor skal han ikke kunne gjøre det? Dette er ikke FIFA. Man kan faktisk ta steg i et nytt system i en alder av 28 år. Zlatan har scoret mer etter han fylte 30 år enn han gjorde i alderen 20-30. Fotball er mer sammensatt enn at det å være "mislykket" i en Belgisk klubb (som du tydeligvis tror er Genk - feil) betyr at man for evig og alltid er dømt til middelmådighet. Sørloth var flopp i samme klubb (Gent), men er jo et stjerne-eksempel på hva riktig klubb kan få ut av et talent.

Jeg mener Wikheim er god nok, og med et soleklart potensiale til å ta spillet sitt til det neste nivået i 4-3-3. Hva han gjorde i Saudi-Arabia i mens han fylte opp bankkontoen er ikke så veldig interessant. Jeg regner med at du hadde tatt i mot Selnæs selv om han ikke akkurat setter Kinesisk liga i fyr og flamme (rangert som nummer 46 hos whoscored).

Og ja - trøndere før øvrige nordmenn. Men også nordmenn før svensker mener nå jeg. Vi bør velge nordmenn der det lar seg gjøre, og Wikheim virker å ha vært mulig å hente i stedet for Vecchia.
Back to top
Steve Hecks
Junior

PostPosted: 25.01.2021 17:16    Post subject: Reply with quote

Glimt interessert i Salvesen:
https://www.fvn.no/articl...lyzE7.html

Hvis valget tentativt hadde stått mellom Dino og Salvesen. Hvem hadde dere valgt?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.01.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

Salvesen lett. Dino er langt i fra å være noe mer enn en middelmådig tippeligaspiss.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2021 22:33    Post subject: Reply with quote

Harceïde wrote:
Ja, hvorfor skal han ikke kunne gjøre det? Dette er ikke FIFA. Man kan faktisk ta steg i et nytt system i en alder av 28 år. Zlatan har scoret mer etter han fylte 30 år enn han gjorde i alderen 20-30. Fotball er mer sammensatt enn at det å være "mislykket" i en Belgisk klubb (som du tydeligvis tror er Genk - feil) betyr at man for evig og alltid er dømt til middelmådighet. Sørloth var flopp i samme klubb (Gent), men er jo et stjerne-eksempel på hva riktig klubb kan få ut av et talent.

Jeg mener Wikheim er god nok, og med et soleklart potensiale til å ta spillet sitt til det neste nivået i 4-3-3. Hva han gjorde i Saudi-Arabia i mens han fylte opp bankkontoen er ikke så veldig interessant. Jeg regner med at du hadde tatt i mot Selnæs selv om han ikke akkurat setter Kinesisk liga i fyr og flamme (rangert som nummer 46 hos whoscored).

Og ja - trøndere før øvrige nordmenn. Men også nordmenn før svensker mener nå jeg. Vi bør velge nordmenn der det lar seg gjøre, og Wikheim virker å ha vært mulig å hente i stedet for Vecchia.

1. 'Ta steg' kontra 'utvikle seg i 4-5 år' .
2. Landslagsspillere med erfaring fra store ligaer kontra u23-spillere som sjøldør utenfor Norden.
3. Hopper glatt bukk over både aldersproblematikk og statistikk.
4. Genk. Gent. Ooh, sterkt.
5. 'Dette er ikke FIFA'. Om mulig enda sterkere. Landslagsnivå i debatteknikk.

Greit nok å like spilleren, og mene vi heller burde kjøpt ham. Men å måtte styrke det argumentet med å sammenligne med to etablerte trønderske A-landslagsspillere, og påstå outlandishly at alderen ikke representerer noe som helst problem i utviklingspotensial, karrierekurve eller økonomi, det tyder vel egentlig på at nivåargumentet ikke helt føles sterkt nok.

Si nå heller at han ville vært soleklart bedre enn både Vecchia og alle andre aktuelle, såpass mye at det forsvarer prioriteringen. Det er jo tydeligvis det du egentlig mener.
mirar
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 23:03    Post subject: Reply with quote

Mikkel Duelund burde være på blokka.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 25.01.2021 23:51    Post subject: Reply with quote

Hadde vært fint å fått inn en spiller som kan brukes over alt fra midtbanen og opp omtrent. Problemet er at vi har plass til en utlending til og det burde ikke være enda en benkeplass. Han har nesten ikke spilt i Kiev så det hadde ikke vært helt krise, trur ikke han hadde blitt umåtelig dyr i pris, men han vil nok ha en god peng i lønn. Hadde vi ikke hentet så mange svensker så hadde jeg tatt Duelund på dagen.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 43, 44, 45  Next
Page 15 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb