English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Mannsverk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.01.2021 19:04    Post subject: Reply with quote

Konradsen og Åsen er fortsatt i klubben. Det gir ikke akkurat gode forhandlingskort å offentlig si at vi har for få midtbanespillere. Håper vi sender inn ett nytt bud.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.01.2021 19:04    Post subject: Reply with quote

Utdanning, miljø og ro, ja. Han får det i saftbygda i motsetning til det kaotiske krim-befestede Trondheim uten hverken utdanningstilbud eller sosiale tilbud da, antar jeg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 20.01.2021 19:22    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r sende Ã…sen/Hovland i retur til Sogndal.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.01.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal vi igjen sprenge banken for norske talenter? Hvorfor leter ikke klubben i markeder hvor spillere er mye billigere? Hvor var rbk når BG skaffet seg Boniface for en slik og ingenting?

Utvikle egne talenter selv og kartlegg markeder med billigere priser. Jeg er lei at rbk bruker vg.no som speiderstrategi!
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 20.01.2021 19:40    Post subject: Reply with quote

Enig. Vi trenger flere av typen Alas og Boti Goa.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 20.01.2021 20:13    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Utdanning, miljø og ro, ja. Han får det i saftbygda i motsetning til det kaotiske krim-befestede Trondheim uten hverken utdanningstilbud eller sosiale tilbud da, antar jeg.

Må da være mulig å tilby en fadderordning der Hovland på trygt og godt sognsk kan forklare om tilbud og søknadsfrister ved NTNU og samtidig styrer ham unna bakgatene i midtbyene og jazzbulene på svartlamoen
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.01.2021 20:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hvorfor skal vi igjen sprenge banken for norske talenter? Hvorfor leter ikke klubben i markeder hvor spillere er mye billigere? Hvor var rbk når BG skaffet seg Boniface for en slik og ingenting?


But can't we have both?

Det finnes, litt forenklet, tre typer spillere å signere: Egne talenter, talenter utenfra og etablerte spillere utenfra. Vi bør være gode på alt, og målet er selvfølgelig å få inn beste mulige spillere, med mest mulig videresalgspotensiale, og til best mulig pris.

Vi har lenge vært for dårlige på egentlig alle typer overganger, og typen Boniface virker å ha vært bevisst unngått. For lite "norsk" i både fotball, språk og kultur, og med det tilsynelatende for (tid)krevende å få til å bli Rosenborger. Jeg håper det blir endret noe nå med en litt mer internasjonal trener og et - etter sigende - påtroppende speiderapparat. At Hareide hanket inn Serbesic igjen ved første korsvei vitner om at han i det minste er litt mindre trangsynt enn enkelte tidligere trenere.

Det er mulig det er prisen du steiler på, men har ikke du klaget på Rosenborgs passivitet i markedet sånn cirka hver gang eksempelvis Molde har hentet et talent fra norske klubber?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 20.01.2021 21:29    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hvorfor skal vi igjen sprenge banken for norske talenter? Hvorfor leter ikke klubben i markeder hvor spillere er mye billigere? Hvor var rbk når BG skaffet seg Boniface for en slik og ingenting?

Utvikle egne talenter selv og kartlegg markeder med billigere priser. Jeg er lei at rbk bruker vg.no som speiderstrategi!


ALtså.. ehrm det er snakk om at vi skal vente og hente "aklimatiserte" utlendinger, at vi skal være tidligere på ballen med å hente yngre talenter og vi må slutte å peise ut penger på stappmette spillere og utlendinger som tar opp kvoteplass, hva er galt her?

I Fjor da Mannsverk slo igjennom var han et talent, i likhet med MANGE andre, eneste forskjellen var at han tok flere steg i fjor i motsetning til de fleste andre og da stiger også prisen.

Skulle vi vært sikker på hjemmeseier her måtte vi kjøpt en 7-12 yngre midtbanespilelre og lånt alle ut til fast spilletid på OBOS eller høyere. Kanskje hadde det lønt seg, men vi har ikke et stort nok apparat til å drive som Real MAdrid pr. i dag.

Å vente å se hvem som tar steg og betale litt ekstra er som å ha forsikring på huset i tilfelle det brenner ned.
Hvis det ikke brenner er det penger i dass, men brenner det så er man jaggu glad man betalte de tusenlappene..

Ser intet galt i at RBK ventet med Mannsverk. I tillegg har det vært et behov for å være sikker på at man har penger og kan drifte forsvarlig og ikek bare kaster penger etter andre klubber. Ikke bare RBK som ahr tatt forhåndsregler, det er svært få klubber som kjøper spillere for større summer (imot inntektsgrunnlag) nå som Covid herjer.

Håper vi klarer å sikre oss ham, kanskje låne ham ut til Ranheim eller en TL klubb der han kan vise han tåler nye utfordringer før vi er kvitt Åsen og Konradsen slik at det er mulig for ham å få spilletid her. Pr. i dag er det uforsvarlig å betale 10m+ for en spiller vi ikke kan garantere spilletid og utvikling. Men får vi til en fornuftig avtale og han får utviklet seg så tror jeg fort vi kan tjene gode penger på Herr Mannsverk.

Liker at vi leter i det sjiktet RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 20.01.2021 21:47    Post subject: Reply with quote

Mannsverk er et spennende navn, men gode muligheter for videresalg. Høres it som en Selnæstype, noe vi har manglet en stund. Ikke rart at vi er interessert. Derimot rart at vi selger Ogbu til Sogndal sånn uten videre. Kunne om ikke annet vært brukt i en byttehandel om han ikke er god bok for RBK. Kortsiktig. Var ikke Mannsverk på blokka i fjor? Kunne man ikke lånt ut Ogbu enda et år?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 20.01.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Mannsverk er knallgod; får vi han vil han konkkurere som en startplass umiddelbart. Den beste spilleren i OBOS, og i følge Eirik Bakke den beste i den posisjonen i Norge(nå er vel ikke han heeeelt objektiv). Men får vi han så er det så bra vi kunne gjort det i dette overgangsvinduet; å få en knallgod ung og norsk spiller, slik markedet er der ute, særlig med tanke på hvor "hot" norske spillere er om dagen. Jeg tviler på at vi får det til; Vil nok bli mellom 10 og 15 millioner en plass...
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 20.01.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

Vi har også Gjermund og Konradsen ja. Per i dag er vi godt forspent. Om Sivert kommer inn så går muligens begge disse ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 20.01.2021 22:55    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Må da være mulig å tilby en fadderordning der Hovland på trygt og godt sognsk kan forklare om tilbud og søknadsfrister ved NTNU og samtidig styrer ham unna bakgatene i midtbyene og jazzbulene på svartlamoen


Jazzbuler på svartlamoen? Hva heter de?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2021 23:10    Post subject: Reply with quote

Kanskje han siktet til buler med jazztobakk?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 20.01.2021 23:40    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hvorfor skal vi igjen sprenge banken for norske talenter? Hvorfor leter ikke klubben i markeder hvor spillere er mye billigere? Hvor var rbk når BG skaffet seg Boniface for en slik og ingenting?

Utvikle egne talenter selv og kartlegg markeder med billigere priser. Jeg er lei at rbk bruker vg.no som speiderstrategi!


Vi har 1 utlendingsplass igjen. Helt meningsløst å bruke den på enda en spiller som skal spille benk. Få inn et par unge norske spillere burde vær positivt.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 21.01.2021 14:34    Post subject: Reply with quote

Ber styret om ekstra penger i budsjettet:

https://www.adressa.no/sp...tra-penger

Åge er tydeligvis ivrig på Mannsverk. Allerede bydd rundt 5 millioner står det også i artikkelen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 21.01.2021 14:53    Post subject: Reply with quote

Når Åge har såpass lyst tå dette talentet bør det frigjøres midler.

Eventuelt gjenopprette den gamle investorgruppen Rolling Eyes
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 21.01.2021 14:56    Post subject: Reply with quote

Basert på dette blir jeg litt ekstra spent på spilleren må jeg si. En 18-åring som er god nok til at vi satser såpass på han er interessant. Regner jo med at her er det planer om at han faktisk skal få spille en del allerede fra første stund.

Jeg har ikke sett han spille, men ser jo flere på forumet er gira også. Noen som har sett hvor god han er/ikke er og har en formening om han er verdt 5-10mill?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 21.01.2021 14:59    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Ber styret om ekstra penger i budsjettet:

https://www.adressa.no/sp...tra-penger


Helt nydelig! Håper det går i orden!


Ref over: Ja, hadde vi fått han for 5 hadde det vært et scoop! Vil tippe vi må ut med en plass mellom 10 og 13 mill; og det er innafor tenker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.01.2021 15:04    Post subject: Reply with quote

Quote:
Samtidig er Adresseavisen kjent med at RBK kan være interessant for Sogndal-kapteinen.


Det er hyggelig lesing, i det minste.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 21.01.2021 16:25    Post subject: Reply with quote

Hvem tar han plassen til da ?
Er Dof på vei bort ?
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.01.2021 16:27    Post subject: Reply with quote

Går ikke rett inn på laget, har ennå ikke spilt på elitenivå. Ikke umulig at Doff forsvinner til sommeren.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.01.2021 16:35    Post subject: Reply with quote

Er vel en ganske annen spillertype enn Doff, og jeg ville trodd at han er mest aktuell i den sentrale rollen. Evt. at Hareide ser for seg Mannsverk sentralt og Skjelbred/Henriksen som indreløpere da kanskje. Virker som en noe baktung midtbane uten allverdens med målpoeng i seg, men mulig jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 21.01.2021 17:07    Post subject: Reply with quote

Blir fort sent med tirsdag når flere italienske og europeiske klubber er interessert.

https://www.calciomercato...ssion=true

Sivert Mannsverk er en fotballspiller hvis navn må festes. For hvis det er ett land som har oppløst talent de siste årene, er det Norge– med en liga hvor du fortsatt kan gjøre gode forretninger. Mannsverk er en klasse i 2002, født median, men har et talent og teknikk fra innsiden av midtbanen, i tillegg til den typiske fysikken til en nordisk strukturert. En komplett spiller som allerede har tiltrukket seg utallige oppmerksomheter. Starter med bologna. Som lært utelukkende Calciomercato.it,er det også Lazio og fremfor alt Inter klar til å angripe. Anmeldelsene på tabellene til Tare og Ausilio er altfor positive, Mannsverk liker det så mye og har en rimelig pris. Talentet til Sogndal IL er ikke bare likt i Italia: De siste timene har Groningen og Ajax flyttet med offisielle tilbud, HarEverton ogAston Villa begynt å presse. Det vil være et kappløp mot tiden for de berørte klubbene,med Inter klar til å pode friskhet og kvalitet inn i medianen med en spiller som lover å være en av de beste utsiktene i de kommende årene av europeisk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 21.01.2021 17:48    Post subject: Reply with quote

Hvbis Åge ønsker større budsjett for å hente mannsverk tyder det jo på at han ser ham som en viktig brikke i prosjektet og at han helt sikkert ser for seg masse spiletid for ham.

Dette kan bety to ting.

1. Henriksen eller Zac er på tur ut så veien blir kort til en indreløper rolle
2. Tagseth blir utleid eller satset på som indreløper (innhopp begge plasser i år) mens Mannsverk skal spiller når Per er ute.

Uansett om det koster litt mer enn at det svir litt så mener jeg Mannsverk er en signering vi kan tjene gode sportslige resultater og penger på!

Peis på!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.01.2021 18:40    Post subject: Reply with quote

Hovedpersonen selv påpeker at han har to år igjen av kontrakten, og forholder seg kun til hans nåværende arbeidsgiver.

Han svarer slik på om han tror han blir værende i klubben i hvert fall frem til sommeren - når han et uteksaminert fra Sogndal videregående skole.

- Jeg ønsker å gi tilbake det Sogndal har gitt meg. Jeg har ikke noe jeg skulle sagt ennå når ikke klubber er enige. Det er klubben som bestemmer dette her, og da tenker jeg at jeg har kontrakt til 2022, forteller han.

- Så det er ikke slik at du tenker du skal bli værende i Sogndal frem til sommeren og fullføre videregående skole der, uansett hva som skjer?

- Om klubber blir enige tar man det alltid derfra. Slik er det med alle spillere, sier Mannsverk, uten å ville kommentere om han ville vært interessert i å gå til andre norske klubber, eller om kun utenlandske klubber vil være aktuelt.

Les mer: Sivert Mannsverk (18) åpner opp om spekulasjonene: - Det har vært mye
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Next
Page 6 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb