English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Warren Kamanzi
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 27.08.2020 19:42    Post subject: Warren Kamanzi Reply with quote

Da er det bare å gratulere med debut for A-laget, Warren Håkon Christofer Kamanzi!

Født 11. november 2000. Kan også nevne at han signerte proffkontrakt tidligere i august.

Forøvrig ser jeg at det står Waren de fleste steder (Altomfotball, Fotball.no og transfermarkt blant annet) mens RBK.no skriver Warren. Det virker også og være brukt på hans egne kontoer på sosiale medier
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 27.08.2020 20:38    Post subject: Reply with quote

En av de mer nervøse debutene kanskje, men så var det også lite annet som fungerte rundt ham. Får håpe A-lagsdebut gir motivasjon til å ta ytterligere steg.[/list]
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.08.2020 17:09    Post subject: Reply with quote

Var vel på feil side i tillegg, burde kanskje ha flyttet over Reitan på venstre?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2020 18:56    Post subject: Reply with quote

Veldig synd at det er andrelagets høyreback som er cover for venstreback på A-laget. Det sier lite godt om alternativene på venstre back blant de yngre. Vi burde muuuligens styrke junioravdelingen med ett stykk back?

Får nok flere sjanser når Hedenstad går. Burde ikke være umulig for en utpreget teknisk back å konkurrere med Reitan.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 28.08.2020 19:32    Post subject: Reply with quote

Manko på venstrebacker i klubben. Det er jo Kroglund Haugen som spiller venstreback på RBK2, og han er så vidt jeg vet høyrebeint.

Det er jo en back i Håkon Gangstad (2002 modell) som fikk være med A-laget litt i vinter, men han er altså backup på RBK2. Han er riktignok 2 år yngre enn Kroglund Haugen så han har fortsatt over et år igjen som junior. Han har vel dog sin styrke fremover i banen så mulig han blir sett på som for urutinert eller svak defensivt slik at de velger Kroglund Haugen på RBK2 grunnet rutine.

Vil tro at Gangstad blir fast venstreback på RBK2 til neste år. Kroglund Haugen er overårig i år og det er vel heller tvilsom om han blir med enda et år.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2020 22:26    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Han har vel dog sin styrke fremover i banen så mulig han blir sett på som for urutinert eller svak defensivt slik at de velger Kroglund Haugen på RBK2 grunnet rutine.


Dette er jo en konsekvens av en defensivt innstilt hovedtrener på vårt andrelag. Ganske nitrist at en ung spiller som var i skorpa til A-laget ganske nylig blir benket for en to år eldre spiller uten fremtid i rollen.

Hvordan feile i spillerutvikling 101. RBK2 må klare å både overleve i divisjonen og utvikle rollespillere til fremtidens A-lag.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 28.08.2020 22:52    Post subject: Reply with quote

Syns det blir feil å si at man feiler som trener fordi man bruker en høyrebeint venstre back. Altså, det funker teknisk sett like greit som en høyrebeint venstreving (som vi jo bruker heletiden). Eneste er at man faktisk må ha utoverkant på den siden man bruker feilbeint back så backen kan kutte innover mens vingen holder bredden. Nå ser ikke jeg så mye RBK2 at jeg kan si noe om hvordan de spiller, men det er fortsatt mulig å bruke en innoverback om man har vinger som kan holde bredden
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.08.2020 23:38    Post subject: Reply with quote

- Jeg håper at jeg får vist meg fram mer senere; at dere får sett mer av meg. For på de minuttene der får man ikke så mye innblikk i hvem spilleren Warren er.

Les mer: - Håper at jeg får vist meg fram mer senere

– Jeg har aldri vært en fysisk sterk spiller ettersom jeg ikke er den høyeste. Derfor har det tatt litt tid før jeg har kommet meg på dette nivået. Men klubben har vært tålmodige og gitt meg tiden jeg trenger. Det er jeg veldig takknemlig for.

Spesielt den første tiden som juniorspiller var krevende for Kamanzi.

For å kompensere for de fysiske utfordringene, har han drevet på mye med teknikktrening i tenårene.

– Jeg fant tidlig ut at jeg måtte jobbe mye med teknikken min. Med kroppsfinter og god nærteknikk har jeg et fortrinn. Jeg prøver også alltid å gå tøft inn i duellene, selv om jeg ikke er så stor, sier han.

Les mer: Han slet med fysikken på akademiet: Torsdag fikk RBK-talentet debuten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 30.08.2020 01:50    Post subject: Reply with quote

Her er det bilde av han for snart 4 år siden. Ikke vansklig å se at han ikke var den største av vekst.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 30.08.2020 03:13    Post subject: Reply with quote

Har aldri hørt om denne spilleren tidligere. Kommer han fra RBK 2?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 30.08.2020 07:38    Post subject: Reply with quote

Tidenes lateste innlegg på rbkweb? Leste du noen av de første innleggene i tråden?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.08.2020 07:45    Post subject: Reply with quote

Han kom hit fra Strindheim i 2015, for øvrig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.08.2020 08:50    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Syns det blir feil å si at man feiler som trener fordi man bruker en høyrebeint venstre back. Altså, det funker teknisk sett like greit som en høyrebeint venstreving (som vi jo bruker heletiden). Eneste er at man faktisk må ha utoverkant på den siden man bruker feilbeint back så backen kan kutte innover mens vingen holder bredden. Nå ser ikke jeg så mye RBK2 at jeg kan si noe om hvordan de spiller, men det er fortsatt mulig å bruke en innoverback om man har vinger som kan holde bredden


Det hadde ikke vært like åpenbart dersom det ikke var for at a) A-laget ønsker venstrebein og B) andrelagets venstreback tydeligvis ikke er et stort nok talent til å kompensere for feil bein. Og c) det tidligere førstevalget rykker nedover i køa tross bedre forutsetninger.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 30.08.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

Den beste venstrebacken vi noen gang har hatt i klubben var høyrebeint, så det er klart det er mulig. Men da må du også kunne bruke venstrefoten til noe annet enn å stå på. Jeg har ikke sett nok av Kamanzi til å si om han kan ha en brukbar framtid som back, men på venstresiden tviler jeg på at det blir.

Jeg må si meg enig i at det er meget spesielt at man ikke evner å ha en venstrebeint back hverken i A-stallen eller som førstevalg på andrelaget. Da har man bommet grovt i spillerlogistikken.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.08.2020 11:58    Post subject: Reply with quote

Altså, for å klargjøre : jeg feller ingen dom over Kamanzi her, han er jo tydeligvis satsningsobjekt på høyre side.

Men noe går galt når den nest beste høyrebeinte backen er den som spiller på venstre side på andrelaget, selv om han tydeligvis er en dårligere venstreback enn han som spiller høyre flyttet ut av posisjon. Da må man som Dags sier spørre om det er god nok logistikk på juniornivå, eller om det er prioriteringene på det laget i konkurransesituasjon som er feil.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 30.08.2020 14:26    Post subject: Reply with quote

Det som jo er enda verre er å ha en høyrebeint innoverkant på venstre side OG samtidig ha en høyrebeint venstreback som ikke kommer rundt for å slå innlegg med venstrefoten.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.08.2020 21:51    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er om det er unikt for A-laget, eller om andrelaget også velger denne vakre varianten. Kulego? Høyre?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.01.2021 12:16    Post subject: Reply with quote

LÃ¥nes ut til Ranheim i 2021-sesongen.

https://www.rbk.no/nyhete...il-ranheim
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2021 16:39    Post subject: Reply with quote

– Vi mangler sidebacker, og vi ser på Kamanzi som høyreback. Vi har kun Alseth og Williams som backer, og derfor passer dette veldig bra både for oss og for Kamanzi. Warren har kommet veldig det siste året. Han har skutt i været, og blitt sterkere og raskere. I tillegg er han bra offensivt. En spennende spiller, sier Maalen.

Les mer: Ranheims ønskeliste etter RBK-salget: Jakter Brann-spiss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.07.2021 09:26    Post subject: Reply with quote

Høyrebacken har kontrakt ut sesongen i Rosenborg, og Åge Hareide har fått med seg prestasjonene de siste kampene.

– Vi har sett på Warren og han har gjort det godt. Han var litt skadeplaget en periode, men han har nå fått den utviklingen som vi ønsker fra folk som spiller i OBOS.

Selv om RBK har slitt med skadeplager, har det ikke vært aktuelt å hente Kamanzi tilbake. Han sier også følgende om å beholde spilleren videre etter sesongen:

– Det må bli en vurdering Rosenborg må ta i forhold til neste år, sier han.

Kamanzi selv sier han ikke har hørt noe fra RBK om ny kontrakt.

– Jeg tenker mer på å levere her, gjøre mitt beste her og hjelpe Ranheim å nå målene sine. Vi får se til nyttår. Jeg har ikke hørt noe, sier den anvendelige fotballspilleren.

Les mer: RBK-talentet kan forsvinne gratis: Har ikke hørt noe fra klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 05.08.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er rart at vi ikke har hørt noe om en resignering av Kamanzi enda da han har helt klart vist noen spennende kvaliteter hos Ranheim denne sesongen, han er ikke helt på nivået vi trenger enda men er heller ikke så veldig langt unna. Han er jo en spiller som faktisk kan dra av en mann som høyreback noe som ikke akkurat er så vanlig
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 05.08.2021 15:19    Post subject: Reply with quote

Egentlig ikke så rart med tanke på at de snakker sammen jevnlig og RBK faktisk er flinke på å ta hensyn til hva yngre egenproduserte spillere ønsker, ALL DEN TID, han ikke kan bidra sterkt inn mot A-Laget på gitt tidspunkt.

Fortsetter han som han har gjort er det en no brainer, men han må vise det over tid og særlig nå som Ranheim har slitt og starter en ny frisk har han muligheten til å vise at han kan være med på det løftet.

Alltid likt Warren, men han må ta et steg til om han skal være en reel utfordrer til Reitan.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2021 20:39    Post subject: Reply with quote

Kamanzi er en særdeles spennende fotballspiller som allerede dominerer i OBOS. Han har en del småfeil og er litt naiv innimellom, men han er en svært balltrygg back som er litt atypisk i spillestilen, og som med tid kan bli en unik back i Rosenborg-sammenheng. Full av x-faktor, senest i dag med en utsøkt scoring og assist mot Kisa.

5 år burde være minimum.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 11.09.2021 21:49    Post subject: Reply with quote

Blir litt av et luksusproblem med 5 backer i stallen. HÃ¥per ikke dette ender opp som enda en "Witry"-case
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

I en perf verden signerer han 5 år, han lånes ut til Ranheim i et år til (i eliteserien), vi selger en back neste høst for store penger og henter tilbake Kamanzi som en ferdig back.

Verden er dog ikke aktuell, men Kamanzi er en spiller som er altfor god til å kastes på dør.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb