English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2021 23:39    Post subject: Reply with quote

Tviler sterkt på at han forlenger om vi venter helt til sommeren..
Enten forlenger vi nå (typ 1 år og +1 om vi vil), eller så går han som bosman om ett år / til sterkt redusert pris.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 11.01.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Ifølge nettavisen diskuteres han (samt andre) internt hos VIF, som trenger kanter.

https://www.nettavisen.no...angsrykter
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 11.01.2021 13:13    Post subject: Reply with quote

Det ville vært skandale om klubben solgte han til Vålerenga. Enormt potensiale, men må få bort de mange småskadene.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 11.01.2021 14:45    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig Samuel blir i RBK.
En frisk og spillesugen Adegbendro har X-faktor som går langt over mesteparten av norske spisser.
Vi må få han tilbake på 2017 nivå, da han herjet i ES, og knuste Ajax helt alene.
Vi må ikke bli så historieløse at vi glemmer hva han tilførte RBK da han kom hit fra Viiking. Nå har han hele vinteroppkjøringen på å komme seg opp. Samuel fortjener virkelig at vi gir han den tilliten og tiden han trenger, for alle vet hvilken klassespiller en Adegbendro i toppform er.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 11.01.2021 15:43    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært en skandale av dimensjoner om han ble solgt til VIF.

Dette er en spiller som har dt enormt og fortsatt uforløst potensiale. Sats på ham og selg ham heller til utlandet for en stor sum senere.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 11.01.2021 15:52    Post subject: Reply with quote

Han går jo ikke til VIF. Dårligere lønn, plastdekke og holdes sikkert bak Sahroui i køen. Det er bare høylytt drodling.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.01.2021 17:44    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Det hadde vært en skandale av dimensjoner om han ble solgt til VIF.

Dette er en spiller som har dt enormt og fortsatt uforløst potensiale. Sats på ham og selg ham heller til utlandet for en stor sum senere.


Skandale? Jeg tror folk må innse at rbk er ikke den mest attraktive klubben i Norge. VIF er per dags dato et bedre lag, så får vi se.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 11.01.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Vålerenga er nok ikke et bedre lag en RBK, selv om de kom på 3. og vi på fjerde. De hadde vel like mye dommeravgjørelser for seg, som vi hadde mot oss der på slutten.
Når det er sagt, så skal ikke Adegbenro selges til noe Eliteserielag. Skal han selges, skal det være ut av landet!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 11.01.2021 20:16    Post subject: Reply with quote

Nå høres en del ut som andre fans når deres spillere blir linket til oss. Faktum er Adegbenro ikke har prestert noe på tre år og trolig ikke er med i planene til Hareide. Om VIF er villig til å betale det vi ønsker så ser jeg ikke problemet.

Når det er sagt hadde aller helst ønske at han ble her, gjorde det godt og ville forlenge, men jeg tror ikke Hareide tør å satse på en så skadeutsatt spiller uansett, da håper jeg vi selger og får inn mest mulig penger, uavhengig av om klubben er norsk eller ikke.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.01.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Vålerenga er nok ikke et bedre lag en RBK, selv om de kom på 3. og vi på fjerde. De hadde vel like mye dommeravgjørelser for seg, som vi hadde mot oss der på slutten.
Når det er sagt, så skal ikke Adegbenro selges til noe Eliteserielag. Skal han selges, skal det være ut av landet!


Er enig i at det bør være sånn at det er kun søppel som selges til andre eliteserieklubber. De gode spillerne bør kun selges til utlandet for en skyhøy pris, men der er vi ikke i dag. Vi får stikke fingern i jorda. De klubbene som har rike onkler i dag vil mest sannsynlig gi bedre lønn enn rbk kan akkurat nå dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 11.01.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

Nja, på lønn så er vi da fremdeles der at ingen i Norge kan matche oss. Tipper Samuel drar ut av landet iløpet av året jeg. Sannsynligvis får vi ikke noe særlig betalt for ham.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.01.2021 20:44    Post subject: Reply with quote

Om Samuel skal bort så kan vi nok ikke forvente så mye for ham slik det er i dag desverre.

Det jeg mener er viktigst om han forsvinner er å sørge for at vi heller forhandler frem en videresalgs sum enn at vi kniver om max overgangssum. Han har vist at han har et nivå som er meget høyt, og om vi taper 1 mill i overgangssum mot at vi kanskje frå 5+ om et år eller to synes jeg er smart i denne situasjonen.

Håper fremdeles at Samuel får en kjempesessong, forlenger og blir solgt for en pen sum etter sesongen!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 11.01.2021 21:00    Post subject: Reply with quote

En overgang for Samuel til VIF ville ha vært bra for Samuel og VIF - ikke for oss.

Jeg synes forøvrig at VIF var bedre enn oss i fjor, og at det sportslige ikke vil være det som holder Samuel hos oss. Vi har rett og slett ikke forvaltet talentet godt nok - i tillegg til at han har vært mye skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 11.01.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Man kan helt sikkert finne formildende omstendigheter, men når en spiller har variert så mye i prestasjonene som SA så er han rett og slett ikke god nok.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 11.01.2021 22:06    Post subject: Reply with quote

Det ville være idiotisk å selge Samuel innenlands.
Nedturen til Samuel begynte med ankelbrudd i en ubetydelig treniningsksmp, så blir han feiloperert og må reopereres. Dette er uflaks.
Deretter har han og resten lidd av sportslig inkompetanse. Min drøm er se Ceide og Samuel på hver sin ving og evt Holse i en 10 posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 11.01.2021 23:59    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ham gjerne omskolert til midtspiss. Frykter noe av farten er borte etter skadene, men han har egenskaper som kan gjøre ham til en kjempegod midtspiss. Er en god avslutter med begge bein og hodet. Flink på små flater, relativt sterk og første instinkt har alltid virket å være å gå mot mål. Kan umulig være dårligere egnet enn Dino. Gir også en taktisk fordel i at om det settes inn en tyngre spiss avhengig av kampbildet kan han flyttes ut på kanten uten problemene som kom da slikt ble prøvd med Børven/Bendtner/Søder.....
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 12.01.2021 09:08    Post subject: Reply with quote

Jo, det er også en mulighet. Han har det som Dino mangler.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.01.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Jeg bruker Samuel som midtspiss på fifa21, for å si det sånn Smile

Jeg tror også det kunne vært et interessant alternativ også i virkeligheten, selvsagt forutsatt at man tok hensyn til det i spillemønsteret. Hvis man holder på i samme stilen som da Børven var her og mæler ballen opp i hodeduell til en spiller som virkelig ikke liker feilvendt luftkrig så blir det jo ikke noe særlig, men å spille langs bakken og utnytte rykket, styrken og balansen til Samuel til å spille mer gjenlegging enn oppholding, det kan godt fungere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 12.01.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

Har prøvd Samuel som spiss i FM og der får han, litt som Konan Ya i virkeligheten, fast boplass i offside. Alternativt en Frode Kippe liknende prikk som bor på han.
Selv er jeg usikker på hvor godt han vil funke som spiss utenfor dataspill. Han mangler litt sånn som evnen til å posisjonere seg greit og blir fort litt puslete for å være en spiss som kommer til å få mye deng. Selv trur jeg han hadde fungert bedre om vi ikke spilte med to innoverkanter. Det ville vært med å skape litt mer uforutsigbarhet også. Samuel hadde kanskje funka som en del av en angrepsduo i 4-4-2/4-2-2-2 greie. Sånn litt klassisk Keegans Newcastle 4-4-2 big man - little man. Ser for meg at han kunne funket som en poacher.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 12.01.2021 14:31    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Man kan helt sikkert finne formildende omstendigheter, men når en spiller har variert så mye i prestasjonene som SA så er han rett og slett ikke god nok.


Ja vel, de tre siste sesongene har så og si alle RBKs spillere, kanskje med unntak av Andre Hansen variert fra helt elendig til godkjent (inkludert Meling, Henriksen, Skjelbred, Trondsen). Tror neppe dette betyr at de rett og slett ikke er gode nok.

De periodene der SA har vært skadefri og god trent, sommer 2018, høst 2019 har han holdt godt nivå
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 12.01.2021 16:18    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Rosenborg må ta et valg i vinter: enten signere ny kontrakt med Samuel eller selge han. Med nytt medisinsk apparat og mer profesjonalitet i klubben er det jo lov til å håpe at Samuel kan finne tilbake til sitt gamle jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 12.01.2021 18:52    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Har prøvd Samuel som spiss i FM og der får han, litt som Konan Ya i virkeligheten, fast boplass i offside.


Men da kan du jo samtidig nevne at Konan hadde noen kanon sesonger i Bundesliga for Hannover der det etterhvert gikk rykter om at Bayern var interessert.
Alle kunne jo se at Konan hadde det lille ekstra. Samuel er jo litt samme typen.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 12.01.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

PauloSilas
Quote:
Ja vel, de tre siste sesongene har så og si alle RBKs spillere, kanskje med unntak av Andre Hansen variert fra helt elendig til godkjent (inkludert Meling, Henriksen, Skjelbred, Trondsen). Tror neppe dette betyr at de rett og slett ikke er gode nok.

De periodene der SA har vært skadefri og god trent, sommer 2018, høst 2019 har han holdt godt nivå


Det er et poeng. Imidlertid synes jeg det er noen RBK spillere som har prestert stabilt (godkjent); Tore Reg, Hansen, Meling, osv. Denne sesongen har Zacha levert mer enn en godkjent sesong, til tross for at laget har slitt. Noe som ikke var overraskende.

Det er også en distinksjon mellom å være god nok, og være en spiller som hever laget. Med prislappen og ryktet til SA forventer man at han går inn å hever laget, og det har han sjeldent gjort. Han er god nok, hvis vi sammenligner han med Åsen, men i likhet med Åsen hever han ikke laget. Periodevis har han gjort laget dårligere også.

Skadesituasjonen hans er naturligvis formildende. Imidlertid, og her er nok mange uenig med meg, er SA sitt største problem at han ikke er rå nok på det som skal være hans fremste egenskaper, slik at det ikke kompenserer nok for hans manglende tekniske og taktiske egenskaper.

Sammenligningen med Konan er interessant, men Konan var flere klasser over SA. Han hadde de tekniske og taktiske egenskapene som SA mangler. I tillegg hadde han mange av de samme fysiske egenskapene.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 12.01.2021 22:14    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Viking vil ha han tilbake i sine rekker.
Håper vi gir det et forsøk med ny kontrakt. Kanskje det største uforløste potensialet i eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.01.2021 23:17    Post subject: Reply with quote

De siste ryktene rundt interesse for Adegbenro samt hans kontrakt situasjon, manglende prestasjoner og alle skadene tatt i betraktning skinner det ganske klart gjennom at han drar i dette vinduet. Vi skulle vell alle sett et bedre utfall, men det går ikke lenger ann å satse på spillere som er så mye skadet. Ceide står klar.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 105, 106, 107  Next
Page 101 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb