English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Filip Brattbakk
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 09.12.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Heimdal? Veldig tvilsomt. Mange personer? Tror det er snakk om én skrudd person, fake eller ekte...
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 09.12.2020 21:38    Post subject: Reply with quote

Mann i 40 årene, bor hjemme hos mor på vestlandet. Av og på i arbeidslivet, singel, traumatisert av NAEs RBK på 90 tallet er mitt tips.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.12.2020 21:54    Post subject: Reply with quote

Hvis man troller 9000 innlegg så har man jaggu trollet seg selv også, dét er mye bortkastet tid det. Og ja jeg tror det er en virkelig person som er sint, akkurat som Konnosaurusen og Bakklandsguten var virkelige personer. Det finnes mange snålinger der ute.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 09.12.2020 22:05    Post subject: Reply with quote

Hva som er bortkastet tid er vell relativt for hver enkelt. Synes det er ganske innlysende at det er snakk om en som kveler ensomhet og/eller kjedsomhet med å spre dritt på et forum i jakt etter reaksjoner. Noen ekte lidenskap og støtte er fraværende i budskapet iallefall selv om det nok må finnes en interesse på et eller annet nivå der. Om det er definert som et troll eller ikke vet jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.12.2020 16:46    Post subject: Reply with quote

– Det er en spiller Rosenborg sendte på lån og som kunne ha kommet til oss. Det var snakk om dette både i vår og i høst, men akkurat da følte vi at vi hadde de spillerne vi ville ha. Vi kunne ikke love han spilletid, derfor var det best for spilleren å gå på lån til en annen klubb, sier sportslig leder i Stjørdals-Blink Petter Holltrø.

Sønnen til den tidligere storscoreren Harald Martin Brattbakk storspilte da Raufoss gjestet MUS stadion Sandskogan på mandag. Den RBK-utleide spissen scoret begge målene i kampen Stjørdals-Blink tapte 0-2, som resulterte i at rødtrøyene falt ned på kvalifiseringsplass.

– Han er en meget god spiller og farlig foran mål, men vi gjorde det også litt for enkelt for han ved et par anledninger. Akkurat under kampen angret vi litt på at han ikke ble Blink-spiller, sier Holltrø med et smil, selv om også han var skuffet etter kampen.

Les mer: «Blink-dødaren» kunne blitt Blink-spiller
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 11.12.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Kanskje senador snart fortjener en egen tråd? Det er nesten like slitsomt med senador som det er med alle som skal diskutere senador i alle mulige tråder.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2020 14:31    Post subject: Reply with quote

Brattbakk ga Raufoss ledelsen 2-1 mot KFUM med et langskudd, som glapp over keeper.

Siden Ranheim samtiig utlignet med Sandnes Ulf, er Raufoss på kvalikplass.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 13.12.2020 17:03    Post subject: Reply with quote

Kan Filip spille på høyrekanten? Ut i fra det lille jeg forstår presterer han godt. Det kunne sagtens vært et alternativ at Brattbakk erstatter Helland som backup der bak Holse. Da har vi Holse, Brattbakk, Adegbenro og Ceide på kanten. Ryddig, ungt og spennende. Ikke at jeg tror Hareide er komfortabel med det.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 13.12.2020 20:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror enda et år i utlån, hadde gjort meget bra for Brattbakk. Å komme tilbake og slite benken er ingen ide. Han trenger å spille hver uke, og så komme tilbake når han har lagt på seg litt muskler, erfaring og selvtillit. Men jeg har stor tro på ham.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2020 14:28    Post subject: Reply with quote

Filip spilte andre halvdel av 2020-sesongen på utlån fra Rosenborg - og han har ikke avskrevet en retur til Toten.

(...)

Nå lover «Teo» [Haltvik] at han skal prøve å få med seg Filip til et nytt opphold på Raufoss.

- Det skal jeg gjøre, smiler han.

Les mer: «Teo» (20) klar for Raufoss – nå skal han overtale kompisen til å bli med på lasset
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

Om kort tid skal han ha samtaler med sportslig leder Mikael Dorsin om veien videre.

– Vi skal ha en prat for å finne ut av situasjonen min. Jeg må finne ut av hva RBK tenker og selvfølgelig hva som er best for meg selv. Det er klart at målet er å spille seg til fast plass i RBK, men om det blir nå eller om det blir utlån en annen plass er jeg usikker på. Det er det vi må finne ut av, forteller Brattbakk til Nidaros.

Han er hjemme i Trondheim igjen etter noen måneder i Raufoss. Måneder han ser tilbake på som en suksess.

– Jeg synes det gikk veldig bra. Jeg fikk spilt mye kamper på kort tid. Vi hadde et mål om kvalik med laget, og det fikk vi til. Jeg setter pris på tiden jeg hadde der, sier Brattbakk.

Les mer: RBK-talentet vet ikke hvor han spiller fotball neste sesong: – Vi skal ha en prat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 05.01.2021 22:38    Post subject: Reply with quote

Håper Fillip får en sjanse hos oss i år. Om vi skal ha Holse og Ceide som førstevalg så trur jeg ikke det skader å ha Fillip her som 2. valg på en eller begge sider. Er i hvertfall ikke vits i å betale millioner for benkefyll. Spesielt kan han være greit å ha i bakhånd om vi kvitter oss med Helland og Samuel.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 05.01.2021 23:56    Post subject: Reply with quote

Tror nok vi kvitter oss med Samuel, muligens Helland. Og garantert får inn noe nytt på kanten.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.01.2021 00:10    Post subject: Reply with quote

Helland, Adegbenro og Konradsen må ut, fordi de koster alt for mye i forhold til hva vi får igjen. Rett og slett for mye skadet til at lønnskostnaden kan forsvares.

Spent på hva man gjør med kantene. Personlig kunne jeg tenkt meg den kreative kraften til Holse på midtbanen, og et nytt førstevalg på høyrekanten.

Spørs om det ikke blir et utlån til på Brattbakk, all den tid også Ceide har mye å gå på, og pr. i dag egentlig ikke fremstår som et soleklart førstevalg på et lag som skal og bør utfordre om tittelen. Til det er han fortsatt for lite sluttprodukt. Det blir for tynt på kant med Ceide, Brattbakk og Wiedesheim-Paul, i tillegg til Holse (eller evt en ny kant om Holse trekkes ned).
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 06.01.2021 08:46    Post subject: Reply with quote

Tynt blir det jo ikke med 4 man på 2 plasser. Med tanke på utgiftene vi har hatt i 2020 og som sannsynligvis kommer til å følge et stykke inn i 2021 så kan det være lurt å spare litt penger der det ikke brenner mest. Om vi skal hente noe nytt på vingen så burde det være en innleggskant om vi skal fortsette å spille med Dino. Det som brenner mest nå er uansett en spiss, og der syns jeg vi heller skal brenne av litt krutt på noe ordentlig fremfor enda en Søderlundsk spiller som ikke holder, eller scorer, mål.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.01.2021 10:59    Post subject: Reply with quote

Tynt i forhold til kvalitet. 1 av 4 holder pr. i dag det nivået man trenger for å være en reell tittelutfordrer, og han er i utgangspunktet ikke kantspiller. Ceide kan bli nr.2, men da må han ta steg i vinter (spesielt i forhold til å prestere på et jevnere nivå). Angrepsrekka generelt er for svak, og ja vi trenger også spiss, men siden tråden omhandler Brattbakk så holdt jeg det til kantspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.01.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vel Brattbakks største hinder for å få mye spilletid heter Wiedesheim-Paul. De to er jo litt like, i mine øyne - mer gjennombruddsspisser og målscorere enn typiske vingspillere, men ingen av de framstår som spesielt gode alternativer i den møtende midtspissrollen vi tydeligvis foretrekker nå. Og RWP er jo helt klart en type som har slått igjennom på en annen måte enn Brattbakk, foreløpig.

Så jeg tror altså byen er for liten til begge to for øyeblikket, og at RWP er den som nå må prøves ut i A-lagssammenheng for å se om han kan kjempe om en startplass eller kanskje mer sannsynlig fungere som en effektiv rollespiller fra benken. Selger vi Adegbenro og/eller Helland må vi nok inn med en kantspiller med større individuelt repertoar for å konkurrere med Ceïde.

Hvis vi ikke finner noen nytteverdi i RWP kan Brattbakk fort få sjansen i hans rolle i løpet av 2021, dersom han fortsetter å utvikle seg i OBOS. Jeg tror vel egentlig han har en bra situasjon der han er.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.01.2021 15:49    Post subject: Reply with quote

Hvis Sæter er på vei inn kan jeg se for meg at Paul lånes ut, godt mulig at Brattbakk også bør ta et år i OBOS for å få spille fast.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 07.01.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Ranheim ønsker seg visst Brattbakk iflg. Adressa.

https://www.adressa.no/sp...nborg-ving

Jeg har ikke abb. så jeg vet ikke om det gjelder lån men antar det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 07.01.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Bare Lidahl som svarer ja på direkte spørsmål om de er interessert i Filip, ikke noe mer konkret enn det. Er vel lån som er mest aktuelt for rbk enn så lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 07.01.2021 13:13    Post subject: Reply with quote

Tenker at Brattbakk bør få være med i de første 4-6 ukene av årets sesongoppkjøring med Rosenborg. Da får Åge sett hva som bor i han, og de får ta en vurdering på hva som skal skje videre, enten utlån eller at han får være i klubben for å kjempe om en plass. Jeg har virkelig troa på denne gutten, men han trenger spilletid på høyest mulig nivå.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.01.2021 13:36    Post subject: Reply with quote

Men kan jeg spørre: hvis du ser bort fra etternavnet - hvorfor har du virkelig troa på Filip B?

Hva er det du mener at han har?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 07.01.2021 13:39    Post subject: Reply with quote

Han har vel vært stort sett visst glimt av mulig talent etter sin far de få gangene han har fått prøve seg. Personlig tror jeg et utlån til Ranheim vil være ideelt, men kan være enig i at det vil være fint om han kan få oppkjøringen med oss så Åge kan danne seg et bilde av hvor langt unna han er en plass i vår tropp.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.01.2021 13:39    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Hvis Sæter er på vei inn kan jeg se for meg at Paul lånes ut, godt mulig at Brattbakk også bør ta et år i OBOS for å få spille fast.


Jeg tror Sæter er tiltenkt midtspissbackup, og de to andre er mer aktuelle på ving, så det innbiller jeg meg ikke endrer all verden. Ser ikke helt for meg at vi låner ut RWP allerede, gitt hvor lite tid han har hatt i klubben mens han har vært i fysisk god nok form til å spille.

Men det er veldig med nesa ned i tebladene altså.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 07.01.2021 14:48    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men kan jeg spørre: hvis du ser bort fra etternavnet - hvorfor har du virkelig troa på Filip B?

Hva er det du mener at han har?


Bra tempo, virker å være gjennombruddshissig, samt en ok avslutningsteknikk, som han fremdeles kan utvikle. Han mangler en del på å skulle være noe førstevalg, men når han får utviklet seg, tror jeg at han kan bli god. Han er vel den mest ideelle kontringsvingen vi har i klubben pdd.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 4 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb