English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
TV-avtalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 18.12.2020 12:53    Post subject: Reply with quote

Første jeg også tenker er prisen.

Tv2 var jeg ferdig med etter de prøvde seg med over 400 kroner i måneden for PL, og nå har det steget til over 500 i måneden.
Nei takk. Interessen for PL er bortimot død nå uansett.

De kan vel finne på å kjøre ett billigere abonnement for eliteserien, men allikevel tviler jeg sterkt på at jeg investerer i det.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 18.12.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

NFF er travelt opptatt med å gjøre sitt produkt stadig dyrere og mindre attraktivt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.12.2020 13:38    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk svært viktig at TV-avtalen henger til en viss grad med på resten av fotballen. Uten økninger så vil TL seile inn på nivå med serier i Moldova, Bosnia og Irland. Det vil vi vel ikke? Nettopp!

Kutt ut til 12 lag, få inn mest mulig penger og dyktige folk over alt. Fjern daukjøtt og spill bra fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 18.12.2020 13:40    Post subject: Reply with quote

Faen, dette var en stor nedtur. Synes Discovery har levert bra og seriøst. Nå blir det roping, enda mer anti-RBK (det selger) og veldig tabloid.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 18.12.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

En trist dag dette. TV2 er den dårligste aktøren vi har i Norge med tanke på sport. Som regel priset skyhøyt med et redaksjonelt innhold i form av landes dårligste eksperter.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 18.12.2020 15:53    Post subject: Reply with quote

Nå må vi høre på Børrestad, Alexander Schau, Langli og Alsaker? Grøss.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.12.2020 17:08    Post subject: Reply with quote

Ernst og Hoff har lagt opp i det minste da.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 18.12.2020 17:25    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke den store skepsisen. Det produktet Discovery leverer er så nitrist at det fremstår som radioteateret.

Det er null oppbygning rundt kampene, veldig lite i etterkant, null glam og eksponeringen på andre medier er så begrenset at man knapt vet at det er det spilles fotball her til lands.

Sist gang TV2 hadde rettighetene lagde de et kjempeprodukt, det var blest rundt kampene og diskusjon rundt liga, klubber og spillere var mer «levende». Det er riktignok et klart minus og det er den forventede prisen for dette. MEN, etter hva det står i avisene var konkurrerende bud like høye, så ser ikke hvordan det skulle blitt så mye billigere med andre aktører. Får også se hva prisen blir først.

Eliteserien har slitt med interessen over lang tid, på tross av alt snakket fra de ansvarlige i NTF og NFF. Ligaen trenger en vitamininnsprøyting for å holde seg relevant. Vi trenger stjerner, store premiepenger, glam og store/mange eksponeringsflater.

Positiv til TV2 Tommel'n opp!

Hvor stor er denne avtalen sammenliknet med andre ligaer?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 18.12.2020 18:21    Post subject: Reply with quote

Du og jeg er veldig forskjellige Macha Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 18.12.2020 18:33    Post subject: Reply with quote

Discovery har laget et kjempeprodukt. Trist at Eliteseriefotballen havnet hos den dårligste TV-kanalen i Norge. TV2 er på full fart ned på alle mulige måter. Hater den j... drittkanalen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.12.2020 18:54    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er bra at produktet bytter side. Det tror jeg hever nivået. Hvis Eurosport skulle fått det på nytt ville det gitt en slappere produkt over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 18.12.2020 19:31    Post subject: Reply with quote

I 2023 har vi allerede startet med pirat-drone-streamer og Guy Fawkes som kommentator, og kampene kan sees på luguber.com etter å ha avinstallert adblock og antivirus. Bare å glede seg - det skal bli billig!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 18.12.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Samme effekt som når noen ansetter Elden til å forsvare seg i retten. Ja, jeg vet.


Eller Christian Wiig!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.12.2020 20:42    Post subject: Reply with quote

NRK skal hovudsakleg få rett til å sende Toppserien og NM for herrar og kvinner.

– NRK skal fortsette å løfte kvinnefotballen, og det er vi veldig takknemlege for. Vi kjem tilbake til endeleg fordeling, men vi vil vere ein særs viktig leverandør av norsk kvinnefotball, seier sportsredaktør Egil Sundvor.

Les meir: NRK og TV 2 går saman om fotballrettane

Fotball Media har, på vegne av norsk fotball, inngått avtale med TV 2 som sin rettighetspartner for perioden 2023-2028, for et samlet beløp på 4,5 milliarder kroner. Avtalen ivaretar fotballens viktigste formål og representerer en historisk bred satsning på både topp- og breddefotballen i Norge. Avtalen legger opp til et bredt samarbeid om å bygge merkevarene og øke interessen rundt norsk fotball, gjennom TV 2s brede dekning og sterke posisjon på sport.

- Vi er svært godt fornøyde med det tilbudet TV 2 har levert og den kommersielle verdien som er satt på norsk fotball i denne avtalen. TV 2 har levert et meget solid og omfattende konsept for norsk fotball, som vil styrke både topp og bredde, sier president Terje Svendsen i Norges Fotballforbund.

Les mer: Norsk fotball til TV 2 fra 2023

Avtalen gir 210 millioner kroner til kvinnefotballen. Det er en tidobling fra dagens nivå, men det jubles likevel ikke hos klubbenes interesseorganisasjon.

- Verdien av kvinnefotballen er i avtalen verdsatt til under fem prosent av den totale medieavtalen. Dette er vi skuffet over, sier styreleder Jan Erik FÃ¥ne i Toppfotball Kvinner i en pressemelding.

Les mer: - Vi er skuffet

Ulseth:

TV 2 har hatt rettighetene før, og de har forvaltet dem godt, men jeg tipper at kanalen også innser at det kan og bør gjøres enda bedre neste gang. Kanskje er det for eksempel tid for å løfte frem fotballfaget litt tydeligere igjen, i stedet for det evige tøvet og maset? TV 2 kommer til å gjøre det som oppleves som kommersielt fornuftig. Jeg tror det vil lønne seg å ta seeren litt mer på alvor enn det som tidvis blir gjort nå for tiden.

Les mer: Har norsk fotball rygg til å bære dette?

Ganske spesielt av serieforeninga til damene å klage på at de får for lite når de har fått 900 prosent økning av TV-avtalen, som nå er på høyde med den for Tippeligaen i begynnelsen av årtusenet.

Ellers delvis enig med Ulseth for en gangs skyld.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 18.12.2020 20:54    Post subject: Reply with quote

Hvis VGs opplysninger i kveld stemmer, så har de god grunn til å føle seg snytt.

Kilder til VG: Kvinnene gikk glipp av 150 millioner i ny TV-avtale
Quote:
Telenor og Altibox skal ha tilbudt nesten 60 millioner kroner i året for TV-rettighetene til kvinnefotballen. Forhandlingsutvalget til Norges Fotballforbund (NFF) og Norsk Toppfotball (NTF) skal likevel ha takket ja til 35 millioner fra TV 2.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.12.2020 21:08    Post subject: Reply with quote

Enig. Kan virke som om NFF har prioritet "synlighet" i valget av TV2.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 19.12.2020 02:03    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Ernst og Hoff har lagt opp i det minste da.


Du tror virkelig ikke at TV2 greier å børste støvet av Hoff, om LSK fortsatt spiller i Eliteserien? Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 19.12.2020 02:12    Post subject: Reply with quote

5% av totalverdien og kvinnene klager? Greit at de er snurt for å gå glipp av 150 mill, men hvis det kommer på bekostning av de som faktisk leverer verdi i avtalen så stiller det seg jo annerledes. 5% av totalverdien høres jo mye ut. Fatter ikke hvilken virkelighet de lever i.

At kvinnefotballen har fått et løft det siste året er flott, men tv-avtalen er ikke noe likestillingsprosjekt.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 19.12.2020 04:10    Post subject: Reply with quote

Håper nå uansett at NRK kan begynne å dekke alle kampene i Toppserien, sånn at man slipper å styre med Amedia-greiene.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 19.12.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
5% av totalverdien og kvinnene klager? Greit at de er snurt for å gå glipp av 150 mill, men hvis det kommer på bekostning av de som faktisk leverer verdi i avtalen så stiller det seg jo annerledes. 5% av totalverdien høres jo mye ut. Fatter ikke hvilken virkelighet de lever i.

At kvinnefotballen har fått et løft det siste året er flott, men tv-avtalen er ikke noe likestillingsprosjekt.


De lever i den virkeligheten som betyr noe (altså den eneste objektivt reelle), i motsetning til deg. Du må få huet ut av rævva og flytte inn i 2020. Du har helt åpenbart ikke fulgt særlig med på Toppserien i år. Langt større underholdningsverdi enn vi har hatt i Eliteserien. Jeg har sett alle kampene til RBK, både kvinner og herrer, og nivåforskjellen er faktisk ikke så all verden som den var for bare 10 år siden. Toppserien er verdt langt mer enn 5% av Eliteserien. I alle fall om du skal måle det i prestasjonsnivå på idretten som leveres. Det er sterke ord, jeg vet, og beklager om det provoserer, men jeg gidder virkelig ikke å behandle så helt åpenbart kunnskapsløse ytringer og sjåvinistiske holdninger med respekt.

Så er det slik at det er noe fullstendig prinsipielt galt i at man ikke selv skal få delta i forhandlingene om produktet man selv faktisk leverer. Det er nå en gang slik at det er klubbene i Toppserien som sørger for at det er et produkt der å selge. Om NFF er så lite interessert i å prioritere deres vilkår når TV-avtaler skal forhandles så burde de la dem få forhandle selv, uavhengig av NTF.

Forøvrig er NRK den klart beste produsenten av TV-idrett generelt, og fotball spesielt, i Norge. Dessverre er systemet slik at TV-rettighetene alltid går til den som betaler mest. Kvaliteten på produktet driter Fotballforbundet i.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 19.12.2020 16:36    Post subject: Reply with quote

Dette er kostelig. Her tolker du hele mitt innlegg i værste mening og tillegger meg holdninger jeg ikke har. Jeg er ikke mannsjåvinist, ei heller ser jeg ned på kvinnefotballen. Tvert imot. Jeg initielt skeptisk til at RBK skulle drive med kvinnefotball, men prosessen rundt Ørn og RBK damer har vært så god at jeg underveis har jeg blitt tilhenger av dette prosjektet, og jeg ser med stor glede på den fremgangen kvinnefotballen har hatt de siste to årene, og jeg fulgte spent med på avslutningen av Toppserien i år.

Det jeg argumenterer for - som du ikke evner å forstå - er at kvinnefotballen overvurderer sin verdi, og kritiserer avtalen på delvis feil premisser. Jeg kan fullt ut forstå frustrasjonen deres over at de ikke har en plass ved forhandlingsprosessen. Det er kritikkverdig av NFF og jeg er helt enig med de som er sint over det. Samtidig, er det IKKE DETTE JEG KRITISERER i innlegget mitt.

Det jeg kritiserer er hvordan kvinnefotballen mener at verdien deres er større enn 5% av den totale fotballpakken. Det at du selv synes underholdningsverdien er langt større enn i Eliteserien har da for pokker ingenting med TV-avtalen å gjøre (og du snakker om kunnskapsløse ytringer..). Subjektive meninger brukes ikke til en dritt i forhandlingene. Du må selvfølgelig gjerne mene det, men oppegående mennesker tildeler altså ikke verdi etter "nivå på idretten" (hvor mye syns du for eksempel klatreidretten og bryteidretten skulle fått..?), men i hvilken grad den kan gjøres om til penger. Det vil kanskje overraske deg at her - i den "objektivt reelle" virkeligheten - regnes verdi utifra hvor mange kroner avtalen gir rettighetshaverne. Det går primært på to ting; kundenes betalingsvilje og eksponering.

Hvis jeg også kan få rette det indignerte fokuset ditt mot det "objektive reelle" faktum at gjennomsnittlig antall tilskuere på en Toppseriekamp ca 250. Videre er det årlige sponsorbudsjettet til RBK alene ca 7 ganger så høyt som den årlige hovedavtalen for Toppserien. Dette reflekterer hvilke verdier sponsorene mener ligger i produktet. Disse bruker delvis samme verktøy for å stadfeste verdi som aktørene i TV-avtalene; eksponeringseffekt, herunder antall seere man potensielt kan nå, frekvensen på eksponering og tid på eksponering. Dette blir dog en grov forenkling av hvordan profesjonelle virksomheter sponser i dag.

Jeg vil derfor derfor be deg reorientere virkelighetssynet ditt, og ha meg frabedt enhver antydning om at mine meninger i denne saken dreier seg om dårlig kvinnesyn. Faktisk kan du faen meg skjerpe deg, surrehue.
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

Der ble det stille, gitt. Very Happy Håper det blir en funksjon slik at man kan velge å betale for se kun sitt eget lag, slik som med NBA f.eks. Frykter prisen på det sumo-tullet.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 22.12.2020 15:29    Post subject: Reply with quote

Rune Hauge sitter visst fast i fotballens brystvorte og stikker stadig av med masse penger som hadde vært helt unødvendige å kaste etter ham.

https://www.josimar.no/ar...adis/6328/
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 30.12.2020 18:38    Post subject: Reply with quote

Hvis du ikke liker å bli påtalt for et dårlig kvinnesyn så er det opp til deg selv å ikke gi noen en grunn til å gjøre det.

Jeg tolker i grunn ikke ditt innlegg som noe annet enn det du ordrett har skrevet. Du forsøker å tillegge deg selv definisjonsmakten på hva markedsverdien til Toppserien er i perioden 2023-2028. Du mener personlig at den ikke er verdt mer enn 5% av summen av herrefotballen. Deretter angriper du meg for å bare argumentere med mine egne synspunkter og forklarer at det ikke holder vann. Du kan ikke forvente å bli tatt spesielt seriøst når du er så intellektuelt inkonsekvent i måten du argumenterer på. Dersom min mening rundt verdien av Toppserien ikke er verdt en dritt, så er heller ikke din det. Følgelig er det i så fall like lite relevant at du påstår at deres markedsverdi er mindre enn 5% som min påstand om at den er større enn 5%.

Så til din ulogiske tankegang vedrørende forhandlingsprosessen. Du sier du er helt enig i at TFK burde ha en plass ved forhandlingsbordet. Samtidig så kaller du like etterpå de høye herrer i NFF som holdt kvinnene utenfor forhandlingene «oppegående mennesker» som regner verdi ut fra hvor mange kroner avtalen gir rettighetshaverne. Her er det litt å rydde opp i. For det første forsterker det bare mistanken om din sjåvinisme når du tar fotballpamper som ikke vil ha med kvinnefotballens egen interesseorganisasjon i forhandlingene i forsvar. Dernest virker det som du rett og slett ikke er i stand til å tenke på at det er en sammenheng med verdien i en avtale og hvorvidt de som faktisk leverer produktet får sitte ved forhandlingsbordet og legge frem sin sak rundt hvorfor de er verdt mer enn det de øvrige partene i utgangspunktet mener. Det sier seg selv at Toppserien ville fått en betydelig større del av kaka dersom de faktisk hadde tatt del i forhandlingene. Det å stenge de ute er med på å presse ned prisen på produktet. At du ikke ser den sammenhengen er, for å si det på forsiktig vis, et eksempel på rendyrket dumhet.

Så bruker du tilskuertall som argument. Det er også et svakt (dóg ikke fullstendig irrelevant) argument. For det første så fremmer du påstanden om gjennomsnittlig tilskuertall i Toppserien uten dokumentasjon. Det er et prinsipielt problem. Jeg skal likevel ikke bruke mer energi på akkurat det, ettersom jeg tror det tallet du oppgir er ganske riktig. Men mer vesentlig er at du ikke har noe tall fra den spesielle 2020-sesongen å komme med. Vi vet ikke hva tilskuertallene ville vært i Toppserien 2020. Det blir bare synsing, men jeg er fullstendig overbevist om at de ville vært fryktelig mye høyere. Koteng Arena, for å nevne ett eksempel, ville antakelig vært fullsatt hver eneste hjemmekamp. Koteng Arena har 607 seter, + muligheter for et ukjent antall ståplasser rundt stadion forøvrig. Det er sannsynlig at vi ville sett fler fotballkamper med over 1000 tilskuere på Lade i år. Interessen rundt tyder i alle fall på det (jeg har vært en del av pressedekningen rundt klubben gjennom sesongen, så dette vet jeg). Så vet vi ikke hva eksempelvis tallene ville vært på Lerkendal heller. Selvfølgelig ville de vært mye høyere, men dersom vi skal ta trenden de siste årene som utgangspunkt, så er det naturlig å anta at snittet antakelig ville vært på 12-13 tusen. Altså ville RBK Kvinner hatt en betydelig større andel enn 5% av tilskuertallet till RBK Herrer.

Men tilskuertall på kamp er altså ikke det mest betydelige for hva medieaktører mener produktet er verdt. Hvis så hadde vært tilfelle så hadde den kommersielle verdien på Eliteserien vært betydelig lavere nå enn den var for 10 år siden. Du påpeker jo for så vidt selv at det primært er kundenes betalingsvilje og eksponeringen produktet får i befolkningen som veier tyngst. Derfor litt snedig at du deretter bruker tilskuertall som et argument. Men det er jo i tråd med din mangel på sammenhengende argumentasjon gjennom hele svaret ditt, så overraskende er det ikke. Eksponeringen RBK Kvinner og de øvrige toppserieklubbene har fått i 2020 har vært en eksplosjon i forhold til tidligere. Både hva gjelder antall oppslag, antall innslag og antall seere. Hadde det ikke vært for korona så ville både publikumstallene og antallet sponsorer også styrket seg voldsomt. Mer enn nok til å med sikkerhet kunne fastslå at den kommersielle verdien til Toppserien er langt større enn 5% av Eliteserien og OBOS-Ligaen, antakelig nærmere 10%. Det ville blitt fremlagt og argumentert for i forhandlingene dersom TFK hadde fått være med på å selge sitt eget produkt. Igjen, hvordan kan du være ute av stand til å se den sammenhengen, Macha?

Så, for å konkludere: Surrehuet mitt har reorientert virkelighetssynet sitt og faen meg skjerpet seg. Og det er helt klart at jeg ikke hadde helt rett i utgangspunktet – du er faktisk langt mer sjåvinistisk og i manko på refleksjon enn jeg trodde.

Vil du slutte å bli kalt sjåvinist? Slutt å oppfør deg som en.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2021 21:47    Post subject: Reply with quote

Ifølge NFFs (og idrettens) lovverk tilhører alle rettigheter til ligaene og konkurransene i norsk fotball organisasjonen, fellesskapet - Norges Fotballforbund. Fra Eliteserien til cupen, Toppserien og Norsk Tipping-ligaen, for å nevne noen. Når Norges Fotballforbund organiserer salg av og selger visningsrettigheter gjør forbundet det Forbundstinget har sagt organisasjonen skal gjøre. Samtidig heter det i lovverket at de deltakende klubbene skal ha «en rimelig andel» av disse inntektene.

Hvorfor kan ikke toppklubbene få hele potten? Fordi den norske fotballmodellen, og den norske idrettsmodellen, er konstruert som én lang fotballinje, fra de yngste i bredden til de beste i toppen. Fellesskapets/Fotballforbundets andel av disse pengene går til finansiering av breddeaktivitet i 1765 klubber fordelt på 18 kretser og totalt mer enn 350 000 aktive spillere. Slik at for eksempel 110 000 jenter i fotballen har en klubb å gå til, at de har kvalifiserte foreldretrenere som har fått grasrottrenerkurs og at de har en bane å spille på. Norsk fotball mottar ikke midler over statsbudsjettet, med unntak av noen mindre øremerkede tildelinger. De samlede midler vi har til rådighet må derfor Norges Fotballforbund selv skaffe og sørge for en fordeling til all vår aktivitet, og ikke bare til de få på toppen som Toppfotball Kvinner representerer. Pengene fra våre visningsrettigheter for Toppserien/1. divisjon samt andre inntekter skal ikke bare skal gå til 20 klubber og opp mot 1000 jenter i de to beste ligaene, men til alle jenter som vil spille fotball i hele Norge. På samme måte er det for rettighetene for Eliteserien.

Les mer: Pengene må gå til alle jenter som ønsker å spille fotball
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 37, 38, 39  Next
Page 38 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb