Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Joined: 25 May 2009 Posts: 853 Location: Det lille utlandet
Posted: 26.08.2020 13:46 Post subject:
Henning wrote:
Brannfakkel, men jeg synes Bratseth er ganske flink som TV-ekspert
Når du sammenligner med Skullerud o.l. er han helt klart mer kunnskapsrik og dyktig. Problemet er jo at den gjengen er så blåst at over halvparten på forumet som skriver har minst like mye kunnskap. Hver gang jeg tilfeldigvis har hørt på svenske eksperter snakke fotball er det et så sykt mye høyere nivå enn i Norge at jeg ender opp med å riste på hodet av hvor dårlig det står til her til lands.
Tror det også er et element av at det har blitt en kultur i fotballkommentariatet i Norge til at de skal gjøre seg "folkelig" hva gjelder faglig nivå. Er jo pinlig med Semb som tydeligvis var ekspert i å finne superlativer til å beskrive prestasjonene, og da særlig varianter av klasse. Jeg nekter å tro at Semb er så elendig fotballfaglig som det nivået han legger seg på når han jobber for TV2.
Så EM16 på Sør-Afrikansk TV og det var vanvittig mye høyere nivå på kommentatorer og de i studio enn jeg noen gang har sett på norsk TV. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Posted: 09.12.2020 20:47 Post subject:
Flyttet fra en annen tråd:
Trondhjemsen wrote:
NAE fikk uendelig med taletid før avstemminga, mens Gjersvold ble avbrutt av ordstyrer. Selv ble jeg overbevist av NAE og flere andre eldre karer til å stemme på Koteng.
Jeg sliter fortsatt med å begripe hvor Eggens lojalitet til Koteng kommer fra. Koteng har gjort veldig lite for å ivareta Eggen-arven i klubben. Heller tvertimot.
Det eneste jeg kan tenke meg er at Koteng rett og slett ikke er Terje Svendsen. Terje Svendsen var jo i tillegg til å være minion for Klaus Berg, Fokus Bankmann ogPeter Griffin-lookalike, aktivt anti-Eggen under hele perioden sin som styreleder.
Er dette en slags hevn for at Svendsen presset ut Kåre Rønnes og Eldar Hansen i 1993?