View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Reginiussen |
|
41% |
[ 24 ] |
Hovland |
|
32% |
[ 19 ] |
Hedenstad |
|
1% |
[ 1 ] |
Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Henriksen |
|
1% |
[ 1 ] |
Skjelbred |
|
5% |
[ 3 ] |
Holse |
|
5% |
[ 3 ] |
Islamovic |
|
10% |
[ 6 ] |
Zachariassen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 58 |
|
Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.12.2020 12:23 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | Ja men Zaphod nogen skal jo spille de kanter gode og spille den rigtige bold når løbet kommer. Henriksen og Per vil spille på tværs og bagud og Doff vil løbe med bolden. Ceide kan i den grad sætte en mand men løber jo ikke dybt selv - dvs. han skal have bolden i fødderne. Holse vil selv kombinere og gerne løbe dybt, men altså det hele skal samstemmes og med de navne vi har bør vi kunne spille vores eget spil og ikke konstant indrette os efter modstanderen og så gudhjælpemig lave vores egen opstilling helt om og indrette den efter modstanderen. Jeg er helt med på at det er gode spillere vi har centralt MEN de supplerer bare hinanden så dårligt og de gør ikke hinanden gode, ligesom de heller ikke gør kanterne eller Dino gode. Nå må vi se hvad Åge gør på torsdag. |
Helt enig. Men tanken min er at Markus Henriksen er en mye bedre spiller (for oss, i alle fall) hvis man får rykket ham ut av den der tillærte defensive midtbanerollen der han tydeligvis tror han skal ta 0 risiko, og heller slipper ham mer løs framover i banen. Jeg vet allerede at Skjelbred ikke er typen til å slå alle nøkkelpasningene som indreløper, men jeg har ikke gitt opp Henriksen som spielführer offensivt, selv om han ikke er den der ekstremt kreative typen.
Jeg tror han kan framstå som en klok spiller som slår mange 'enkle' fremoverrettede pasninger i en annen rolle som venstre indreløper, mens Holse klyver inn og fyller det rommet fra høyre, slik at vi får en slags dobbel playmaker. I mine øyne er jo heller ikke Holse en sånn vingtype som skal mates på utsiden sånn at han kommer en mot en, han skal lukte på muligheten til å involveres i mellomrommet og skyte, kombinere eller passere mann inn i boksen.
Fungerer ikke Henriksen i en sånn rolle, så har vi et problem på midtbanen ja, for da har vi tre klare førstevalg hver for seg, men en kritisk mangel på kreativitet. Men han har jo kunnet spille i en sånn rolle tidligere, både her og i Nederland, så jeg kan ikke skjønne at det skulle være umulig. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.12.2020 12:49 Post subject: |
|
|
Henriksen har mye av det sdamme Zac har, men i tillegg har han bedre fysikk og ett tungt skudd.
Tror det er mange målpoeng å hente fra den kanten fremover om han får plass som indreløper.
Vi trenger ikke nødvendiogvis en Selnæs sentralt om vi får på plass bevegelsene og samhandlingen. Kan fint være Holse som vrir pasningene fra kanten eller Besim som trer igjennom bakfra.
Vi får se  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 09.12.2020 13:30 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Fungerer ikke Henriksen i en sånn rolle, så har vi et problem på midtbanen ja, for da har vi tre klare førstevalg hver for seg, men en kritisk mangel på kreativitet. Men han har jo kunnet spille i en sånn rolle tidligere, både her og i Nederland, så jeg kan ikke skjønne at det skulle være umulig. |
Holse er vel en indreløper-type som er plassert på vingen. Mulig vi har mer igjen for å anskaffe en ny farlig høyreving og flytte Holse ned på midtbanen sammen med Skjelbreid og Henriksen/Zach? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 09.12.2020 13:53 Post subject: |
|
|
Mulig. Men jeg er ikke sååå sikker på at Holse nødvendigvis fungerer best som indreløper, og jeg liker egentlig den rollen han har hatt til tider. Jeg liker generelt godt lagoppstillinger som ikke er helt symmetriske. Vi må bare lære oss at ikke alle kantspillere skal drible hele verden alene mens resten av laget løper vekk fra situasjonen.
Og vi får jo noe av et befolkningsproblem på midtbanen hvis vi skal kjøre enda en av de dyreste spillerne inn i det leddet, samtidig som vi fjerner den eneste høyrekanten vår. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 09.12.2020 13:58 Post subject: |
|
|
Enig i at Holse er beste høyrevingen vi har for øyeblikket. På midtbanen skal vel uansett ryddes en del, og både Konradsen og Åsen er vel på vei ut. Så er spm om hvilke steg Tageth tar, og om han kan bli "den kreative" på midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 09.12.2020 15:41 Post subject: |
|
|
Jeg er meget stor fan af Tagseth men det ligner bare ikke at han er helt klar til at påtage sig det store ansvar endnu. Han har ganske enkelt for mange kritiske boldtab under såvel presset som upresset. I den bedste verden blev han udlejet og fik fuld spilletid over en hel sæson. Derefter ville han være klar til at indtage en rolle i Rosenborg. Jeg tror han vil blive så meget bedre hvis han fik kontinuerlig spilletid og tillid fra en træner. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 09.12.2020 15:59 Post subject: |
|
|
Jeg tror Tagseth godt kan få ønsket progresjon som 'første innbytter' i et lag som ellers inneholder et par ruttiser som helst ikke skal spille 2700 minutter i sesongen. Vi må nesten tenke at det er mulig, i alle fall for de talentene som er nærmest å få mye spilletid, ellers må vi jo holde oss med en reservebenk full av sjanseløse gamlinger uten fremtid. Eh, fortsatt.
Men jeg synes ikke han er klar for å spille i den sentrale rollen alene, i alle fall ikke før vi har vesentlig bedre struktur i laget ved balltap og/eller han selv utvikler seg på orienteringsevne. Men jeg anser ham som et fint alternativ og et bra talent som indreløper, som kan hjelpe oss med å sette opp kombinasjonsspill på ett touch når motstander ligger veldig dypt og ønsker seg innlegg. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Buss Senior
|
Posted: 09.12.2020 16:40 Post subject: |
|
|
Husker godt noen av langskuddene til Henriksen før han forlot RBK. De var det trykk i ! Mener Henriksen bør spille høyt nok på banen til at han kan være målfarlig. |
|
Back to top |
|
 |
Enga1913 Senior
|
Posted: 09.12.2020 20:32 Post subject: |
|
|
https://www.eurosport.no/...ideo.shtml
Hvem er det egentlig denne Åsen driver og hyler og griner til i spillertunnelen? Er det garderobevakta til Enga? Bra pappa Henriksen får trøstet han  |
|
Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 09.12.2020 20:37 Post subject: |
|
|
SÃ¥ du ikke hva garderobevakta gjorde i forkant? |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 09.12.2020 23:43 Post subject: |
|
|
Liker det jeg ser av Åsen der- skal ikke la seg pille på nesen av halvtomsete Emgavakter. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.12.2020 03:05 Post subject: |
|
|
Der gjorde han seg vell fortjent til et år til å Sort og hvitt, HERLIG  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 10.12.2020 08:55 Post subject: |
|
|
eksiltrøndern wrote: | zaphod81 wrote: | Kanskje vi burde prioritere å få inn Cifuentes ved siden av Åge?
|
Det hadde blitt en drøy krasj. Cifuentes er ekstremt dogmatisk og vil spille sitt spill uten å gå på akord med noe sammen med erkekynikeren Hareide som vil gjøre hva som trengs for å vinne.
Hadde holdt en måned maks. |
Mulig det, men Hareide er neppe en langsiktig løsning, og Henriksen som assistent står tilsynelatende ikke opp for eget tankegods som liksom skal presentere kontinuiteten i arvesølvet. Så da trenger vi kanskje noen nye (og moderne) dogmer som kan ta oss ut av gjørma. Det handler kanskje mer om rollefordeling og ansvar enn faglig ståsted og fokus. Den sportslige organiseringa i RBK fremstår uansett som ullen og lite hensiktsmessig, også representert ved en SL som utad fremstår som svak når det gjelder de lange linjene.
Noe må gjøres, og vi må tåle at det vil ta tid å stable noe levedyktig på beina. Jeg har etterhvert fått vesentlig mindre tro på at Hareide har det nødvendige arsenalet av iboende egenskaper til å dra det lasset alene.
Så jeg sier ja takk til en løsning for et to-spann. Vi har vært der før. I gamle dager. Selv om det kanskje aldri så sånn ut fra utsiden. |
|
Back to top |
|
 |
|