English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 3 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Konate
0%
 0%  [ 1 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
83%
 83%  [ 85 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 1 ]
Holse
0%
 0%  [ 1 ]
Islamovic
9%
 9%  [ 10 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 102

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 03.12.2020 22:40    Post subject: Rosenborg - Molde Reply with quote

Rosenborg BK - Molde FK


vs.


Dato: 13.12.2020
Kl.: 18:00
Stadion: Lerkendal stadion
TV: TVNorge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2020 22:55    Post subject: Reply with quote

Får håpe at Molde bruker mye krefter og til slutt ryker ut i Wien om ei uke, mens vi valser over Mjøndalen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 10.12.2020 20:04    Post subject: Reply with quote

Satse på at de bruker mye krefter i hvert fall for nå er de på vei videre. Får håpe dette gir de en liten utladning og at det ikke gir de en selvtillitsboost.

Molde har jo for øvrig sikret 2 plassen sin i dag da VIF ikke vant. De kan gjerne sende utpå reservelaget sitt i denne kampen da. Hadde det ikke vært for at det var RBK hadde de nok gjort det og, mtp at de har kamp allerede onsdag igjen. Alle tre kampene er jo bortekamper også.


For RBK sin del så får vi håpe at det ga oss en boost ved å avgjøre på overtid mot Mjøndalen. Man spilte jo med en viss selvtillit spesielt mot Brann men etter det smalt to mål i mot på 1 min i den kampen så har all selvtillit vært borte. Startet med Viking kampen og så har det blitt verre og verre. Når man da også spilte dårlig i utgangspunktet så har man jo nesten nådd et nytt historisk bunnivå de siste kampene. Men får håpe målet nå gjør at det snur inn mot de to siste kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 10.12.2020 20:21    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke i min villeste fantasi å skjønne hvordan vi kan unngå på tape mot Molde. Det må jo dessverre bare bli tap. Vi har ikke en sjanse. Huff. Hvem har Kristiansund igjen? At de mister poeng er eneste håp
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 10.12.2020 20:23    Post subject: Reply with quote

KBK har igjen Stabæk borte og Haugesund hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 10.12.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Blir fjerdeplass etter 0-4 i sekken og hattrick av Eikrem. Dette laget er i forferdelig tilstand.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.12.2020 20:36    Post subject: Reply with quote

Dette blir mest sannsynlig en pinlig affære. Håpet ligger i en slitent Moldelag som ikke prioriterer denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 10.12.2020 20:39    Post subject: Reply with quote

Vi tar maksimalt 3 poeng hvis vi klarer å slå Sandefjord. Tror KBK tar 6. Da ender vi under dem. Trist å se hvor dårlig vi spiller.
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 10.12.2020 20:43    Post subject: Reply with quote

KBK vinner nok sine to. Vi taper her. 5. plass.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 10.12.2020 20:44    Post subject: Reply with quote

Håper faktisk vi vraker Holse og Ceïde i denne. Her trengs mer direkte spillere, og ikke minst spillere som forstår hva det vil si å møte Molde. I tillegg har ikke Holse imponert den siste tiden. Håper også Holmar kommer inn igjen. Laget trenger sårt fart, så håper Konate får fornyet tillit.

Ønsket XI:

Hansen

Reitan - Reginiussen - Holmar - Konate

Henriksen - Skjelbred - Zachariassen

Ã…sen - Islamovic - Adegbenro

_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 10.12.2020 20:45    Post subject: Reply with quote

Dette er en av de få gangene jeg ikke har gledet meg til å se Rosenborg spille mot Molde. Når det er sagt så har vi jo en sjanse. Molde er tross alt 22 poeng bak Glimt og er betydelig svakere. Dog er vårt problem at de har komplekser i forhold til oss og kommer til å gi 100% uansett hva folk her håper på. Vi får satse på stram organisering og heldig mål på dødball. Litt som mot Tyrkerne. Da kan det gåWink
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 922

PostPosted: 10.12.2020 21:05    Post subject: Reply with quote

Ville også gått for Samuel framfor Ceide. Ja da, Ceide har noen innlegg som ikke blir satt, men det blir for lite framoverrettet og for puslete. Kan kritisere Samuel for noe av det samme, men jeg synes han er farligere. Kanskje er det en ide med utoverkanter snart? Da vil nok innleggskvaliteten fra Ceide bedres.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 10.12.2020 21:20    Post subject: Reply with quote

men kan henriksen og Per starte denne kamp ? Henriksen var så langt under niveau - og ja ved godt Per bør og skal starte - men altså !!!!! Man skyder på Ceide og glemmer at det er de rutinerede der helt og aldeles falder igennem.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 922

PostPosted: 10.12.2020 21:26    Post subject: Reply with quote

Helt klart. Og så kan en jo si at samtlige spillere underpresterer på grunn av manglende innarbeidet spillestil og samhandling. Det lyser jo lang vei at man er usikre på hverandre og hva som skal skje på banen. Det er jo derfor vi har blitt så gode til å slå støttepasninger og senke tempoet.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 10.12.2020 22:24    Post subject: Reply with quote

Det er klart at mange er offer for et dårlig system, men se på Zach. Han er god nesten uansett. Det er ikke sånn at du blir elendig i duellene, feilplassert defensivt, bommer på alle pasninger og er kronisk på etterskudd og mangler evne til å ta med ballen forbi en Mjøndalen spiller som Henriksen bare for at laget ikke er samspilt. Det er klart at om enkeltspillerne er dårlig blir laget dårligere og laget er dårlig blir enkeltspillerne dårligere, men de prestasjonene enkelte her lever kan ikke bare skyldes dårlig samspill
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 10.12.2020 23:11    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler. Selvsagt har et godt innøvd system mye å si, men grunnleggende fotballferdigheter forsvinner ikke fordi det er litt rusk i maskineriet. Nå er jeg kanskje litt overdreven optimistisk inn mot Molde kampen, men jeg forventer at vi kommer til å ligge kompakt og satse på kontringer. Det er det enkleste som er i fotball, og vi går ikke inn i denne kampen som favoritter - langt ifra. Jeg har derfor trua på seier.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 10.12.2020 23:42    Post subject: Reply with quote

Jeg må si det er veteranene som har skuffet meg desidert mest. For min del fremstår foreløpig Henriksen og Per som direkte flopper. Andre Hansen, Konradsen, Helland, Hedenstad,Åsen. De tar ikke tak og leder. T.om Reg har vært særdeles variabel selv om han var den eneste som virkelig ville vinne mot VIF. Om Ciljan spilte slik som han gjør for oss i Tyskland skjønner jeg ikke at han fikk spille.
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 10.12.2020 23:52    Post subject: Reply with quote

Jeg må bare anta at Henriksen presterer langt unna sitt naturlige nivå, og at vi har mange godbiter i vente. Ciljan hadde en rolle i Hertha hvor han bare skulle vinne ballen, og distribuere den raskt videre. Det er en viktig rolle det, men det ligger liksom ikke i hans ferdighetsregister å dominere kamper offensivt. Han er flink til å dekke rom, og å spille 5-meters pasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 11.12.2020 08:11    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
.....Kanskje er det en ide med utoverkanter snart? Da vil nok innleggskvaliteten fra Ceide bedres.


Utoverkanter har jeg og flere med meg også etterlyst.
Det fungerte bra med innoverkant når Svensson spilte mer eller mindre ving og back, men når man har backer som ikke henger med på planen, så fungerer det ikke. De gangene vingene våre kommer til linja og må legge inn med "feil" fot, så ser det for jævlig ut. Ceide/Samuel har jo faen meg tilslag med venstre som som 10-åringer. Hvorfor kan de ikke spille på andre siden, dra seg lett forbi enhver back og få slå inn med høyre som de i alle fall har litt krefter i?!

Noen som husker når vi begynte med/hvem som innførte innover-vinger?
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.12.2020 08:14    Post subject: Reply with quote

Det var Kåre som flyttet Tobias Mikkelsen fra høyre til venstre, og hentet Helland ut av fryseren til Perry.

Han hadde tidligere vært på biltur til Tyskland og sett Arjen Robben stå på sidelinja med hoftefeste og tenkte, «ja det er rollen som Helland skal få».
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.12.2020 08:51    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Jeg må bare anta at Henriksen presterer langt unna sitt naturlige nivå, og at vi har mange godbiter i vente. Ciljan hadde en rolle i Hertha hvor han bare skulle vinne ballen, og distribuere den raskt videre. Det er en viktig rolle det, men det ligger liksom ikke i hans ferdighetsregister å dominere kamper offensivt. Han er flink til å dekke rom, og å spille 5-meters pasninger.


Og her har du et av problemene. Rbk gjør ingen analyse i forkant, henter eksspillere uansett uten noe vurdering på motivasjon, nivå, alder etc. «Kjenner klubben» er viktigst. Skjelbred har jo allerede fått temposvikt! Henriksen har jo ikke vært god på flere år i tillegg er han treg i sideforskyvingen som krever at du har andre spillere som er hurtig.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.12.2020 11:22    Post subject: Reply with quote

100 % Sport: Klar beskjed fra RBK-sjefen: – Vet ikke om fansen liker at jeg sier det

Åge Hareide mener RBK er i utfordrerposisjon på hjemmebane mot erkerival Molde.

– Realistisk sett er vi «underdogs» mot Molde, sier Åge Hareide til Adresseavisen.


Det burde jo være 100 % åpenbart at Hareide har rett i det. Lite poeng å skulle mene noe annet enn at Molde er flere hakk bedre enn oss på dette tidspunktet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.12.2020 11:37    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det jo like åpenbart at Hareide sier dette for å skaffe seg mandat både internt og eksternt til å spille slik han tenker at man skal gjøre i kamper der man er underdog: motspillsorientert, defensivt, breakdown og dødballer.

Jeg synes ikke det er åpenbart at vi er underdogs i denne enkeltkampen, hjemmekampen mot kunstgresslaget Molde (selv om de har vært brukbare på gress i år). Molde har ingenting annet enn stoltheten å spille for, de kommer 'ned' fra avansement i Europa, og vi selv er jo vesentlig sterkere på gress enn kunstgress, med over to poeng i snitt, og har mye å spille for.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.12.2020 11:41    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Håper faktisk vi vraker Holse og Ceïde i denne. Her trengs mer direkte spillere, og ikke minst spillere som forstår hva det vil si å møte Molde. I tillegg har ikke Holse imponert den siste tiden. Håper også Holmar kommer inn igjen. Laget trenger sårt fart, så håper Konate får fornyet tillit.

Ønsket XI:

Hansen

Reitan - Reginiussen - Holmar - Konate

Henriksen - Skjelbred - Zachariassen

Ã…sen - Islamovic - Adegbenro


Hvis vi skal inn med Åsen for Holse - ikke egentlig en ueffen tanke i denne - så vil jeg ikke se ham på høyre side. Han er ikke kvikk nok til å dra seg utover på noen meningsfull måte, og blir lett å hindre innlegg fra, tror jeg.

Så da ville jeg sett utoverkanter, ja. Adegbenro utfordrer 'alene' og slår innlegg som en eller annen jævel passer på å møte på første stolpe(!!), mens vi forsøker å sette opp Åsen til litt 'tyngre' Beckham-innlegg fra venstre. Doff kan ta de bakromsløpene Åsen ikke gjør.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 11.12.2020 12:11    Post subject: Reply with quote

Hansen

Reitan - Reginiussen - Holmar - Konate

Henriksen - Skjelbred - Zachariassen

Ceide - Samuel - Ã…sen


- Skjev 4-3-3 der åsen faller ned i midtbaneleddet i forsvar
- Bør markere bort Eikrem fullstendig, skjelbreds jobb
- Tror vi skal forvente at åge legger seg lavt og "solid" her, så vil heller ha bakromstrussel fra samuel enn, tja hva får vi egentlig fra dino? Gule kort?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
Page 1 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb