English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
41%
 41%  [ 24 ]
Hovland
32%
 32%  [ 19 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 1 ]
Skjelbred
5%
 5%  [ 3 ]
Holse
5%
 5%  [ 3 ]
Islamovic
10%
 10%  [ 6 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 58

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 28.11.2020 16:47    Post subject: VÃ¥lerenga - Rosenborg Reply with quote

VÃ¥lerengens IF - Rosenborg BK


vs.


Dato: 07.12.2020
Kl.: 18:00
Stadion: Intility arena
TV: Eurosport Norge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2020 16:50    Post subject: Reply with quote

Utrolig mye rot av NFF!

Først ble kampen byttet om med RBK - Molde. Virker som om grepet ble gjort med bare Molde i fokus, for RBK endte jo da opp med to søndagskamper likevel.

Men ble enda verre av at NFF ikke i forkant greide å bestemme seg om dame- og herrelaget til Vålerenga kunne spille hjemmekamp samme dag. Dermed ny flytting bare to dager senere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2020 22:22    Post subject: Reply with quote

Rosenborg forventer å kunne bruke både Markus Henriksen og Anders Konradsen mot Vålerenga.

(...)

- Det er erfarne spillere, og det tror jeg er veldig viktig i denne fasen. Så får vi se hvordan vi komponerer laget vårt på mandag, kommenterer Hareide.

Les mer: Henriksen og Konradsen tilbake

- Vegar har en overbelastningskade i kneet, som ble forverret under oppvarmingen i Bodø. Situasjonen hans vil vurderes inn mot mandag, men vi jobber ut i fra å få ham klar til Vålerenga-kampen, sier Schwabe.

Les mer: Mister sesonginnspurten

Det blir vel fort 1-1? Det er bare det VIF spiller for tida.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.12.2020 22:33    Post subject: Reply with quote

Med de respektive klubbenes formkurvene, ligger det vel an til et gjesp av en kamp. Det vil imidlertid ikke overraske meg og Fagermo og co mobiliserer litt ekstra mentalt til denne.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 02.12.2020 22:37    Post subject: Reply with quote

Håper vi spiller med Skjelbred sentralt og Henriksen på indreløper, men det blir vel fort motsatt med Konradsen på den andre siden.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 02.12.2020 22:42    Post subject: Reply with quote

hvem skulle Konradsen dog slå af ? ja ja det er fint med erfaring som Åge siger, men man skal vel også være bedre end de andre.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2020 22:44    Post subject: Reply with quote

Zachen på vingen igjen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Enga1913
Senior


Joined: 23 Jan 2015
Posts: 168

PostPosted: 03.12.2020 00:50    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Med de respektive klubbenes formkurvene, ligger det vel an til et gjesp av en kamp. Det vil imidlertid ikke overraske meg og Fagermo og co mobiliserer litt ekstra mentalt til denne.


Vil vel tro Enga mobiliserer ekstra fordi vi kan kvitte oss med dere som konkurrent, og fordi dette er vår hjemmebane, og vi er ubeseiret her på Oslo Øst. Det har nok ikke så mye å si at det er Rosenborg akkurat nå. Europa 2021 som betyr noe. Tipper det smeller bra på Mandag.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 03.12.2020 16:55    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Zachen på vingen igjen?


Uttales det som "sækken"?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2020 22:45    Post subject: Reply with quote

Det ble som jeg gjettet, for laget på treninga i dag var som følger:

Hansen

Reitan - Reginiussen - Hovland - Hedenstad

Konradsen - Henriksen - Skjelbred

Holse - Islamovic - Zachariassen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 03.12.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si jeg gleder meg.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.12.2020 23:15    Post subject: Reply with quote

Det er vel i grunnen den, i mangel av bedre ord, kjipeste sentrallinja vi kan stille?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 03.12.2020 23:36    Post subject: Reply with quote

Orker ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 03.12.2020 23:43    Post subject: Reply with quote

Har faktisk kommet dit at jeg egentlig driter i hvilket lag Åge sender utpå, så lenge vi vinner. Dessverre klarer jeg ikke å legge lagoppstillinga helt bak meg. Tenker da i hovedsak på hva i huleste Hovland tilfører oss som ikke Holmar gjør. Konradsen og Henriksen inn på midten, er isolert sett ok, men mtp. at de begge har vært ute i lange tider, stresser meg.

Zachariassen har en enorm motor og kan være med på å demme opp for et av Vålerengas fremste våpen. Håper og tror at slike taktiske grep nå i sluttspurten av serien, resulterer i minimum bronsemedalje. Neste års tropp og lag, får Åge ta seg av på nyåret. Det viktigste er å ta så mange poeng som overhodet mulig.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2020 10:54    Post subject: Reply with quote

Det laget der... Er det mulig å få det tyngre og mer fargeløst
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.12.2020 11:01    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Det ble som jeg gjettet, for laget på treninga i dag var som følger:

Hansen

Reitan - Reginiussen - Hovland - Hedenstad

Konradsen - Henriksen - Skjelbred

Holse - Islamovic - Zachariassen


Tap, tap og tap.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.12.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er veldig rart at det er stabilt gode Holmar - vår beste spiller under Hareide-perioden - er den som må vike når Tore har hatt tre ganske svake kamper på rad. Og å skyve Konradsen rett inn på laget fra skade på kunstgress? For å få plass til Zachariassen på kanten, der han alltid er dårlig? Selv om han var en av bare to spillere som kom seg til sjanser i forrige kamp, da som indreløper? Og inn med Hedenstad igjen på venstre back for den naturlige venstrebacken som stod bak scoringen vår sist? I en kunstgresskamp, der Hedenstad alltid er svak? Og nok en gang med Henriksen bakerst og Skjelbred som indreløper?

Hvorfor skal vi på død og liv ta vekk enhver småting som faktisk fungerer litt? Alt som fører til mål?

Jeg synes prioriteringene til Åge nå ikke bare er merkelige, men direkte dårlige. Det føles faktisk som om han mangler kontroll på spillermateriellet vårt, og går på en slags dårlig oppdatert magefølelse fra gammelt av. Og er det analysene til Hansen junior som ligger bak dette, så vet jeg hvor båndsaga skal hen etterpå.

Det der laguttaket konkurrerer hardt med noen Horneland-ellevere i å være minst god bruk av de ressursene vi har.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.12.2020 15:56    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Zachariassen har en enorm motor og kan være med på å demme opp for et av Vålerengas fremste våpen.


Er vi virkelig der at vi skal sette opp laget for å demme opp for høyrebacken Borchgrevink? Mot et lag som er enda mindre farlige foran mål enn det vi er?

Etter min mening er den der idéen om at det er forsvarsmur og motspillstaktikker som 'sikrer poeng' det mest destruktive og negative som overhodet kan finnes i nærheten av en klubb som vår. Hele den tankegangen er gift for et lag som skal ut og vinne kamper. Spesielt sammen med et allerede dysfunksjonelt mentalt forhold til kunstgresskamper og bortereiser.

Vi angrep under Henriksen. Vi tok poeng under Henriksen. Vi scoret mål under Henriksen. Vi slapp inn sensasjonelt lite under Henriksen. Når skal folk lære at forsvarstankegang ikke er det samme som verken resultater eller defensiv trygghet?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.12.2020 16:00    Post subject: Reply with quote

Ja, det er egentlig bare trist. Stort sett alle grep og endringer som gjøres er til det (teoretisk) dårligere, spesielt offensivt.

Holmar - Hovland fungerte veldig bra da vi forsøkte. Pa er vesentlig bedre på venstre back enn Hedenstad - tolv dager i uka. Ciljan er ikke bare best sentralt, han er også det klart beste alternativet vi har i posisjonen. Zachariassen er den mest målfarlige spilleren vi har - fra indreløperposisjon.

Hansen, Holse og Reitan er det eneste jeg er enig i både når det gjelder posisjon og startplass. Jeg ser ikke noe lysere på mulighetene mot VIF nå, for å si det slik.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 04.12.2020 16:09    Post subject: Reply with quote

Siden så mange her er så absolutte i sine påstander: Hva er Holmar sine stats på baklengs i sine kamper denne sesongen kontra Hovlands?

Holmar over Hovland høres jo særdeles fornuftig ut særlig med tanke på at Hovland er hakkekylling numero Uno her inne. Men når vi slipper inn nærmest historisk mange baklengs over tre kamper så må man jo gjøre noen grep bak der.

Konate har vært god offensivt i flere kamper, men det er dessverre full åpning defensivt også så skjønner at noe må gjøres når målene renner inn på feil side av banen.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 05.12.2020 10:01    Post subject: Reply with quote

Ingen bombe at det blir endring av stoppere. Vi har sluppet inn 11 mål på 3 kamper i eliteserien. Det er totalt skandale! Greit at en revansjesugen Hovland kommer inn. Hans problem er jo konsentrasjonen og den bør være god gitt hans sjeldne mulighet på banen. Videre kunne Holmar gjerne spilte og Tore vært på benk for min del. Hadde også foretrukket en venstre back på venstre back(for mye å be om?)

Derimot at Henriksen er sentral og at Per er løper er rett og slett feil.
At Zach er kant er rett og slett skandale.
Ralle kan ikke være på nett på trening siden Dino får prøve seg igjen. Bestemor hadde satt flere enn han mot BG.

Veldig overraskende at en så flink mann som Åge gjør så mange feil så mange ganger på rad. Han skulle hørt på oss ydmyke sofaeksperter;)
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.12.2020 10:47    Post subject: Reply with quote

En skandale er en mildt ord. Hva hadde skjedd om Bayern München hadde tapt 3 kamper på rad mot Biefeld, Augsburg og Dortmund med målforskjell 3-11 ? Det hadde fått konsekvenser for mange og et opprør i avisene.

Adressa har vel aldri klart å kritisere rett og man ser jo at likegyldigheten gjør at ingen legger inn kommentar om rbk lengre. Folk har gitt opp og gidder ikke dette noe mer. Om rbk samler 7000 på Lerkendal i en normal sesong skal de være jævlig fornøyd.

Styret må stille sine plasser til disposisjon. Medlemmene må ta et oppgjør med seg selv. De må tenke på hva har jeg gjort for å forbedre rbk. (Ja da, jeg vet du kommer med den: «Du er ikke medlem så hold kjeft». Greit nok det, men kritikken gjelder uansett).
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 05.12.2020 10:54    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det er så overraskende at Hareide tar defensive valg som Zach på kant, han er ingen utpreget offensiv trener. Det visste vi da vi ansatte han, klubben valgte å vektlegge andre ferdigheter, hvor Hareide kommer bra ut (erfaring, autoritet, bygge vinnerkultur, bygge struktur rundt laget).
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.12.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Ingen bombe at det blir endring av stoppere. Vi har sluppet inn 11 mål på 3 kamper i eliteserien.

Kanskje ikke, men hvorfor er det Holmar som går ut? Den skjønner jeg lite av, og tenkte først da jeg såg laget til 2mas at han sleit med noe eller har karantene. Er Åge redd for å benke Tore?
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 05.12.2020 11:53    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk vi ryker på en smell her også.. Med den formen vi har vist i de siste ukene, kan vi se langt etter medaljer, og e-cup plassen neste år henger i en tynn tråd. Men kanskje er det bare bra om vi slipper å stresse med E-cup neste sesong, så Hareide får tid til å gjøre de endringene han har snakket om de siste ukene. Om vi skal få bygd et nytt og slagkraftig lag for framtiden, må vi få kvittet oss med alt daukjøttet i troppen. Det er flere som ikke er i nærheten av å være god nok for å bli med videre. .
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
Page 1 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb