English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 477, 478, 479 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2020 20:18    Post subject: Reply with quote

Ekstra Bladet har været i mailkontakt med den norske EindomsMegler1 og mægler Kent Nergård omkring Bendtners hus og spurgt, om der har været nogle bud.

'Ingen bud. Men tror, der kommer bud denne uge.'

Mægleren vil ikke komme ind på, om han i samarbejde med Bendtner overvejer at sætte prisen på huset ned.

'En eventuel diskussion om prisen tager jeg med Bendtner, ikke aviser.'

Læs mere: Bendtners boligkvaler: - Tror der kommer bud denne uge

Når skal Sørloth ta fyr? Sju kamper, 313 spilte minutter, ingen mål og ingen mal, slår Bild fast i dagens papiravis.

Etter sju uker ser det fortsatt ikke ut som om spissen har kommet til RB Leipzig. Årsaken er trolig manglende treningstid på grunn av den tredobbelte belastningen med serien, cupen og Champions League, skriver avisa og legger til:

- Det samme gjelder de andre tilskuddene i angrep - Justin Kluivert (21), Lazar Samardzic (18) og Hee-chan Hwang (24).

Les mer: Tyskland reagerer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.11.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

– Det er to kamper igjen i år, men etter det gir jeg meg som landslagstrener for Island. Jeg fikk noen spørsmål etter kampen mot Ungarn som jeg ikke ønsket å svare på før jeg først hadde snakket med fotballpresidenten, spillerne og staben, sier Hamrén.

63-åringen tok over det islandske landslaget etter VM i 2018. Hamrén har tidligere ledet Sverige til to EM-sluttspill (2012 og 2016), og mellom 2008 og 2010 var han trener i Rosenborg.

Les mer: Hamrén gir seg som Island-trener
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 14.11.2020 16:03    Post subject: Reply with quote

Gjort en bra jobb Hamrén. Det Lagerbäck og deretter Lagerbäcks tidligere assistent fikk til med Island var det veldig vanskelig å følge opp. Hamrén klarte det nesten, men de to sene målene til Ungarn ødela.

Island har riktignok fått kjørt seg i de to Nations League utgavene som har vært, men så har de jo spilt på høyeste nivå begge gangene.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 14.11.2020 17:45    Post subject: Reply with quote

Han har vel gjort det så godt som en kunne vente seg, med ei voksen spillergruppe på dalende kurve. Spår at Island skal få det tøft med å kopiere prestasjonene fra de siste mesterskapene i årene som kommer
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 15.11.2020 03:47    Post subject: Reply with quote

Kan bli tøft, men de virker å ha en lovende U21 generasjon på gang, så man kan håpe at de får påfyll av spillere i årene som kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 15.11.2020 16:10    Post subject: Reply with quote

Skal vel ta alle slike talent-lister med en klype salt, men Amund Lutnæs (hvem nå enn det er) har Ogbu på 1. plass på listen over OBOS spillere som eliteserieklubber bør hente:

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Sitter med en følelse på at vi var vel utålmodige her. Tilbakekjøps-klausuler er vel heller ikke tillatt i Norge, så ikke noe håp om at vi har en slik.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.11.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

Michael Stilson har alltid vært en formidler. Han ble tidlig glad i penn og papir, men det startet lenge før han kunne skrive.

(...)

- Strindheim var hovedklubben min som barn og ungdom. Jeg var junior i Rosenborg og del av en god årgang, men jeg var ikke stortalentet der, forklarer han.

Michael avsluttet karrieren hos Mjøndalen i 2016. Da hadde han vært utlånt til Ranheim i siste halvdel av 2015.

I landsmålestokk kan Michael likevel skilte med en dugelig fotballkarriere. Hva er familiens mening om saken?

- Jeg kommer fra en friidrettsfamilie — mor, far og alle tre søstrene mine drev med friidrett — så jeg er familiens sorte får. Vi har spøkt mye med det.

Les mer: Gikk fra fotball til forfatterskap: – Jeg jabbet konstant
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.11.2020 19:29    Post subject: Reply with quote

- Ambisjonene er klare: Vi skal bli blant de fire beste i 3. divisjonsavdelinga. Men da må vi også trene godt. I vinter ser jeg for meg fem-seks økter i uka, mens vi trapper ned ei økt når treningskampene starter, dersom koronasituasjonen gjør det mulig med kamper, sier Pelu.

- En fjerdeplass eller bedre gir et signal til de andre lagene at man mener alvor. I tillegg gir det automatisk en plass i første kvalikkrunde i NM, noe som igjen gir penger i kassa til klubben, legger han til.

38-åringen bor på Tiller, har samboer og to barn på åtte og ti år. Han jobber som miljøterapeut i Trondheim kommune. I tillegg har han etablert et firma som selger diverse sportsutstyr. Og det var den sistnevnte virksomheten som «forårsaket» at han ble Orkla-trener.

(...)

Pelu er kanskje mest kjent for at han som RBK-spiller angivelig filmet til seg et straffespark mot Viking for elleve år siden. Han har hele tida hardnakket hevdet at han falt inne i 16-meteren fordi han fikk krampe i begge beina.

- Den saken har forfulgt meg som et spøkelse siden. Når jeg er ute og spiser middag, hender det av og til at folk kommer bortom og spør om dette, ler han.

- Men filmet du?

- Nei, det gjorde jeg ikke! Jeg fikk kraftig krampe i begge leggene. Youtube-klippet viser ikke at Steffen Iversen etterpå kommer og hjelper meg med å tøye, forklarer han.

Les mer: Her signerer han toårskontrakt med Orkla FK

Inge André Olsen er klar over, at Erik Hamrén er et stort navn i og omkring AaB, men sportschefen vil ikke kommentere på, om han er i spil til trænerjobbet.

(...)

- Han er en skandinavisk træner, der har haft stor succes i Aalborg tidligere, men jeg kan ikke sige meget mere om det. Jeg tror, han har sit at se til med Island, og jeg ønsker ikke at skabe en masse spekulation.

Er han én af de tre-fire, I har haft samtaler med?

- Det ønsker jeg ikke at kommentere på, for vi kan hverken bekræfte eller afkræfte noget. Vi skal have en god proces, og vi skal finde den rette mand for AaB, som kan videreføre det projekt, vi er i gang med.

Læs mere: AaB-boss om Hamrén: Et interessant navn

Efter at den svenske cheftræner onsdag aften stod i spidsen for det islandske ladshold for sidste gang, blev han nemlig spurgt ind til sin fremtid. Og her var svaret meget klart, at han langt fra har fremtiden på plads.

- Jeg ved det ikke. Jeg tager hjem til min kone i morgen (torsdag, red.), og vi begynder at forberede min fars begravelse. Jeg har ikke talt med nogen klubber eller landshold, lød det fra Erik Hamren ifølge islandske fotbolti.net.

Læs mere: Erik Hamren efter Island-stop: Har ikke talt med nogen klubber
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 123
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 21.11.2020 20:58    Post subject: Reply with quote

Ser ikke ut som det går helt på skinner for unge sørloth i Tyskland. byttet ut til pause i dag mot frankfurt. Venter fortsatt på sitt første mål.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 21.11.2020 23:13    Post subject: Reply with quote

Den berømmelige katta i sekken.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 22.11.2020 03:38    Post subject: Reply with quote

Han starta sin 3. Bundesligakamp i dag. Litt tålmodighet fortjener han.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 22.11.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

Har mine tvil. +20 mål i ES åpner som regel ingen lommebøker i Europeiske toppklubber, og etter det jeg har sett av kamper fra Tyrkia så synes det merkelig at noen tok sjansen på at han vil presentere på et vesentlig høyere nivå. Håper for hans del at det gis et snev av tålmodighet, men blir overrasket om oppholdet ender med suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2020 19:31    Post subject: Reply with quote

Bladet på tirsdag:

Nyenetue kom tilbake til Stjørdals-Blink fra Rosenborg i oktober. Så langt har han spilt 154 minutter fordelt på fem kamper. Hans eneste start kom i 1–2 tapet hjemme mot Ull/Kisa.

Det er det en grunn til, skal vi tro Blink-trener Roar Vikvang.

– Franklin har spilt så mye som han fortjener etter at han kom hit. Noe av det han har prestert har vært bra, andre ting har ikke vært fullt så bra, sier Vikvang.

– Det er bra at han er skuffet over spilletiden, det viser at han har ambisjoner, legger han til.

Om selve disponeringen av laget, sier Vikvang følgende:

– 10–15 minutter før slutt hadde vi en rådføring på benken om vi skulle gå for alle tre poengene. Vi valgte å være forsiktige, å gå for det ene poenget. Hvis vi hadde gått for tre poeng hadde det blitt bytter. Vi fant ut at vi kan leve med uavgjort.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.11.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

2. desember begynner nytilsatte Trond Alstad som leder for Nav Melhus.

(...)

De siste årene har han hatt en lederposisjon i Rosenborg Ballklubb (RBK), men er i dag rådgiver i konsulentselskapet Praktica AS, der han også er partner.

Alstad sier han er svært motivert til jobben han nå skal starte i.

– Dette er en meningsfull oppgave. Nav har en viktig posisjon i samfunnet, og det er sentralt at NAV både virker og leverer. Å bidra til dette ser jeg virkelig fram til, sier Alstad.

Les mer: Trond Alstad ansatt som ny leder i Nav
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 25.11.2020 19:23    Post subject: Reply with quote

Stakkars folk. Når man jobber i NAV bør man være litt folkelig. Ikke akkurat det jeg forbinder med Alstad..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 28.11.2020 18:06    Post subject: Reply with quote

Sir Loth spiller bra for Redbull i dag, skaffet straffe på 2-0 nå og ENDELIG skulle han få sitt første mål!
Men neida, fru fortuna ville det anderledes... Straffebom av Sir Loth i dag som neppe får mindre kritikk fremover. Håper han har støtte rundt seg nå ellers kan det fort bety Palace all over again...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2020 18:09    Post subject: Reply with quote

Det er fem år siden han kom til Ranheim nå, Daniel Kvande, og siden har han spilt fast på laget og gjort seg bemerket som en offensiv og god midtstopper. Så god har han vært, at klubben nylig signerte ham for tre år til.

(...)

Midtstopperen gjorde sakene sine så bra de første månedene i Eliteserien, at polske Slask var på ham og ville ha hans signatur. Ranheim takket nei.

Kvande tenkte ikke så mye mer på det. De ukene der var jo tross alt laget en eneste stor medgangsbølge og knivet med RBK i toppen av Eliteserien!

– Jeg ble fort ferdig med det budet. Det var så mange kamper å spille, at jeg ikke rakk å reflektere over det. Jeg måtte være proff og dessuten svevde vi på en bølge. Det var ingen sure miner og jeg er veldig glad for at jeg fikk være med på eventyret. Jeg fikk smaken på det gode liv.

Les mer: Egentlig var det helt uaktuelt å flytte til Ranheim. Nå er han brennhet på «feil side» av byen

For tre år siden leide Iversen leilighet på Lade og da takket han ja da den unge klubben Trygg/Lade ringte og ville ha han som trener. Livet som fotballtrener var allerede smått i gang da han takket ja til en lignende jobb i Haugesund, for den gamle storklubben Haugar.

Den nye delen av fotballen trives han godt med.

– Jeg trives kjempegodt på Lade, jeg trives generelt i fotballmiljø. Det er for å holde fast i fotballen. Jeg føler selv jeg har mye å lære bort. Gode ting, dårlige ting, hva gjør en bedre, hva gjør ikke en bedre, hva bør være fokus?

(...)

På direkte spørsmål om hans drømmejobb er i Rosenborg, svarer han definitivt ja, selv om han sier det ikke er noe han har tenkt så mye på før nå.

– Selvfølgelig har jeg lyst til å hjelpe Rosenborg, jeg vil hjelpe de så godt jeg kan om jeg får lov til det.

– Det jeg aller mest kunne tenkt meg er å se på måten man utvikler spillere på. Det er den viktigste rollen, for det å få opp spillere fra egen stall er så viktig når økonomien er som den er. Om man får opp egne spillere, sparer man 15–20 millioner i stedet for å kjøpe selv. Den rollen i RBK er sinnssykt viktig.

(...)

I fjor ble det 2. plass bak Tynset og dermed bare nesten opprykk, til tross for en ufattelig sesong med over 60 poeng i en 22-kampersserie. At hans ubeseirede mannskap ikke rykket opp kaller han «sykt».

Iversen er i hvert fall motivert for å fortsette, også som spiller. For i 4. divisjon samlet han faktisk noen 90-minuttere i fjor og det hadde han tenkt til å fortsette med.

Les mer: Avslører drømmejobben i RBK: – Mener jeg har mye å lære bort
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 01.12.2020 22:47    Post subject: Reply with quote

" Adresseavisen vet at storklubben AS Roma har vist interesse for Johnsen. "

https://www.adressa.no/sp...e-var-sant
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.12.2020 14:13    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er jo om Adresseavisen "vet" fordi de har snakket med spillerens agent/pappa, og bestemmer seg for at det må være gudsens sannhet.

Ikke at det ikke kan være noe i det, men jeg sliter litt med å se hvor ellers avisen har funnet dette kornet med absolutt sannhet, og lurer litt på begrep som 'nyttig idiot'. Det er i alle fall litt uvanlig om Roma skulle vært så tydelig 'på' en spiller i Johnsens situasjon.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det samme. Ingen tvil om hvem kilden(e) er.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 03.12.2020 17:56    Post subject: Reply with quote

Sist vi hørte fra Tor Gunnar Johnsen var det i kommentarfeltet til Adresse på et leserinnlegg fra Erling Næss.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.12.2020 23:30    Post subject: Reply with quote

Balotelli blir ny konkurrent til Gytkjær, som står med to mål på seks kamper i Serie B.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 06.12.2020 18:07    Post subject: Reply with quote

Har fulgt med på serieavslutninga i Allsvenskan i dag, og litt gøy å se at flere gamle RBKspillere tegnet seg på scoringslisten.

Levi har scoret jevnt og trutt siden overgangen til svensk fotball, og i dag ble det en scoring for Norrköpings i 3-4 tapet mot Helsingborg.

Micke Lustig scoret utligningsmålet for Elfsborg i 2-2 kampen mot AIK

Gode gamle John Chibuike tegnet seg også på scoringslista for Falkenberg i
2-3 tapet for Mjällby..

Er det noen som husker Mathias Bjärsmyr? Er vel godt og vel 10 åt siden han forlot RBK
Bjärsmyr scoret begge målene i 2-0 seieren for IFK Göteborg mot Sirius

Søder derimot, spillte helt elendig for Häcken i 0-0 kampen mot Kalmar FF
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 06.12.2020 19:53    Post subject: Reply with quote

Svensson ikke i troppen i dag. Skadet? Vraket fordi kontrakten går ut til sommeren?

Nå som Henriksen og Ciljan har kommet hjem, så hadde det ikke gjort noe om Svensson tok en tur hjem også.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 06.12.2020 20:01    Post subject: Reply with quote

https://www.foxsports.nl/...re-3296742

"Jonas Svensson will not play for AZ for the time being. The Norwegian defender sustained an injury to his left lower leg against Heracles Almelo last Sunday. "
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 477, 478, 479 ... 537, 538, 539  Next
Page 478 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb