| View previous topic :: View next topic |
| Hvem blir ny trener i RBK? |
| Trond Sollied |
|
54% |
[ 27 ] |
| Per Mathias Høgmo |
|
4% |
[ 2 ] |
| Nils Arne |
|
6% |
[ 3 ] |
| Ivar Morten Normark |
|
0% |
[ 0 ] |
| Perry |
|
6% |
[ 3 ] |
| Tom Nordlie |
|
8% |
[ 4 ] |
| Utlending (I så fall: Hvem?) |
|
6% |
[ 3 ] |
| Knut Torbjørn Eggen |
|
16% |
[ 8 ] |
|
| Total Votes : 50 |
|
| Author |
Message |
Erik87 Proff
|
Posted: 03.11.2004 16:46 Post subject: |
|
|
Er vel bare Høgmo ( lite blest om han for tiden) og NOrdlie som er aktuelle nå eller? _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 03.11.2004 17:12 Post subject: |
|
|
Synes dere at vi bør ansette en midlertidig trener slik at Sollied kan ta over etter endt kontrakt med brugge? Eller skal vi ansette en nå og la han få fortsette utover det? ( Det vil da såklart si at vedkommende presterer)
Her synes jeg man enkelt å greit skal gå for en trener! Sier Sollied nei er det ingen hensikt i å mase.
Synes Tom Nordlie virker som en bedre og bedre kandidat for hver dag som går!
Synes jeg ser Nordlie i joggedress i CL, sint som en furie på sidelinjen
I tillegg er val sjansene større for at talentfulle startspillere er interessert i å bli med nordover? Fredrik Strømstad, er dte det han heter han gode?
(det vil altså si at jeg mener det er best at rbk finner seg en trener og satser fullt og helt på han!) _________________ ----{ROSENBORG}----
Last edited by Erik87 on 03.11.2004 17:19; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 03.11.2004 17:15 Post subject: |
|
|
Keiko bør uten til være vår trener til Sollied er tilbake sommern 05-06!
Ellers så er det jo bare Høgmo igjen! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 03.11.2004 18:18 Post subject: |
|
|
| Erik87 wrote: | Synes dere at vi bør ansette en midlertidig trener slik at Sollied kan ta over etter endt kontrakt med brugge? Eller skal vi ansette en nå og la han få fortsette utover det? ( Det vil da såklart si at vedkommende presterer)
Her synes jeg man enkelt å greit skal gå for en trener! Sier Sollied nei er det ingen hensikt i å mase.
Synes Tom Nordlie virker som en bedre og bedre kandidat for hver dag som går!
Synes jeg ser Nordlie i joggedress i CL, sint som en furie på sidelinjen
I tillegg er val sjansene større for at talentfulle startspillere er interessert i å bli med nordover? Fredrik Strømstad, er dte det han heter han gode?
(det vil altså si at jeg mener det er best at rbk finner seg en trener og satser fullt og helt på han!) |
Synes definivt at vi IKKE skal ansætte en midlertidig træner. Sådan som jeg ser det så har Sollied og Eggen muligheden for at træne Rosenborg nu, og hvis det ikke er motivation nok for dem synes jeg heller ikke de er de rigtige til jobbet. Jeg kender ikke så meget til Tom Nordlie så kan ikke rigtig udtale mig om ham, nu må jeg bare stole på at styret finder den rigtige mand til jobbet. Hvilket de gerne må gøre snarligt! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 03.11.2004 18:31 Post subject: |
|
|
Keiko for RBK!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2004 18:37 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Synes definivt at vi IKKE skal ansætte en midlertidig træner. Sådan som jeg ser det så har Sollied og Eggen muligheden for at træne Rosenborg nu, og hvis det ikke er motivation nok for dem synes jeg heller ikke de er de rigtige til jobbet. |
Helt enig!
Vi har nå hatt tre trenere på tre år, og trenger en langsiktig løsning; en trener som ønsker å tilbringe (minst) tre år på Lerkendal fra 1. januar og framover.
Til og med den foreslåtte løsningen med Sollied fra mai/juni neste år hadde vært dårlig, spør du meg. Det er tross alt fram mot seriestart at RBK skal legge grunnlaget for en ny gullsesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 03.11.2004 19:15 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner Tom Nordlie godt fra Sandefjord. En kammerat av meg (Samuel Isaksen) hadde han som trener i Sandefjord. Han har bare godt å si om ham som både trener og person, men jeg vet ærlig talt ikke om han er mannen for jobben på Lerkendal..
Trond Sollied synes jeg RBK skal se borti ifra nå. Knut Th. Eggen har etter min mening ikke nok erfaring til jobben.
Det bør satses på enten Tom Nordlie (selvom jeg er litt skeptisk) eller en utenlandsk profil  |
|
| Back to top |
|
 |
Chriz Senior
|
Posted: 03.11.2004 19:29 Post subject: |
|
|
| Keiko er mannen uten tvil ! Så vag som Sollied er og nå når vi endelig har fått et bastant nei så er det bare å kjøre på.. Ansett keiko og gi han pengesekker til å handle inn for ! Jeg trenger å se champions league igjen med et smil ! |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 04.11.2004 10:42 Post subject: |
|
|
Ærlig talt da folkens...
Keiko er sikkert en ålreit fyr han, men er han virkelig god nok?
Det er ganske stor forskjell på å føre Start til opprykk fra 1. divisjon, og å føre RBK til andre gruppespill i Champions League!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.11.2004 12:00 Post subject: |
|
|
| kms wrote: | | Det er ganske stor forskjell på å føre Start til opprykk fra 1. divisjon, og å føre RBK til andre gruppespill i Champions League!! |
Jepp, førstnevnte er fullt mulig, mens det andre er "mission impossible" (ettersom det kun er et gruppespill i CL nå).  |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 04.11.2004 12:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Jepp, førstnevnte er fullt mulig, mens det andre er "mission impossible" (ettersom det kun er et gruppespill i CL nå). |
Nettopp! Og vi må ha en trener som gjør det umulige mulig!
*kremt*  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 04.11.2004 12:55 Post subject: |
|
|
| kms wrote: | Keiko er sikkert en ålreit fyr han, men er han virkelig god nok?
Det er ganske stor forskjell på å føre Start til opprykk fra 1. divisjon, og å føre RBK til andre gruppespill i Champions League!! |
Vel, men det er vel ikke mange av alternativene som har den store erfaringen når Sollied er borte. Eggen har jo TL-erfaring med Moss og Fredrikstad, men ikke noe i Europa. Keiko har jo ledet Odd og Vålerenga i TL med blandet suksess.
Så har du jo Semb og Høgmo som har landslagserfaring, Semb er jo uaktuell og Høgmo er vel heller kanskje ikke helt den RBK leter etter kanskje.
Jeg synes hvertfall det er viktig at det er en nordmann. Skal det være en utlending bør han hvertfall forstå/snakke norsk.
Alternativene er få, og det er vel litt viktig at en ikke henter et ubeskrevet blad som Viking gjorde med Kjell Inge Olsen.
Keiko er ikke min favoritt, men hvis det blir han tror jeg han kan være en bra mann.
Akkurat nå synes jeg at de skulle kjørt knallhardt på å hente Sollied i 2006 og å overtale NA Eggen til å vikariere inntil da. Det har da vist seg før at overgangen mellom dem flyter bra. Det er ikke en optimal løsning dessverre, men så lenge alternativene er heller dårlige så må det kunne gå an. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 04.11.2004 12:58 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | [Til og med den foreslåtte løsningen med Sollied fra mai/juni neste år hadde vært dårlig, spør du meg. Det er tross alt fram mot seriestart at RBK skal legge grunnlaget for en ny gullsesong. |
Ser det med "vikar" for Sollied er blitt debattert før. Hvis Eggen overtales til å ta 2005 og 2006 kan Sollied hentes sommeren 2006 og så overta i 2007, etter å ha hatt en halv sesong til å forberede oppstarten. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.11.2004 13:15 Post subject: |
|
|
Når det gjelder Høgmo, har han selv uttalt at det ikke er aktuelt å trene et klubblag neste sesong (i hvertfall heter det det offisielt). Utlendinger som snakker/forstår norsk vokser ikke på trær (hvis vi ser bort fra svensker og dansker), den beste kandidaten er desverre opptatt (Roy Hogdson) og den andre har ødelagt sitt eget rykte ved feil valg av klubber (Stuart Baxter). Uansett har Rune B. vist liten vilje til å hente en trener utenfor Norges grenser. Junior har jeg ville hatt i klubben i mange år, men vi kan nok bare glemme han en stund til. Keiko er et spennende navn, men jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om den saken. Semb har jobb som talentutvikler i NFF (tilknyttet G-19 landslaget og nedover) og er etter det jeg har forstått storfornøyd i jobben. Et navn i den norske trenerfloraen står igjen som en bauta. Hans navn er Egil Roger "Drillo" Olsen! Men jeg tviler på at han er aktuell. Når det gjelder Bent tror jeg han kan bli en glimrende assistent (evt. hovedtrener når gamle lagkammerater har lagt opp), og det kan kansje også gjelde Mini. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 04.11.2004 14:08; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.11.2004 13:34 Post subject: |
|
|
Drillo kunne vært artig, det. Fy faen for bråk det ville blitt hos enkelte Drillo-stil-hatere, hehe. Men som det er sagt utallige ganger - det er ikke egentlig så stor forskjell på Drillo og Nils Arne.
Men ikke Semb, takk.
Og ikke SkammelsGUD heller. En av de største, som spiller, naturligvis; men vel komplett uten trenererfaring. Vil han bli trener får han starte et annet sted, sikkert på et lavere nivå, og fortrinnsvis skaffe seg i alle fall en viss trenerutdannelse.
Rambo ville vært bedre.
Ellers kan jeg tenke meg at det blir Nordlie 2005-2007, Sollied 2008-2010, og så Knut Torbjørn eller Ola etter det. Hvis da ikke Nordlie eller Sollied blir en knallsuksess og ønsker å bli lenger. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.11.2004 14:07 Post subject: |
|
|
Dette er flaut; Hvem er det som kalles Rambo? Det vet jeg nemelig ikke, men det kan kansje ha noe å gjøre med alderen min å gjøre. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 04.11.2004 14:10 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Fy faen for bråk det ville blitt hos enkelte Drillo-stil-hatere, hehe.
Men ikke Semb, takk.
Ellers kan jeg tenke meg at det blir Nordlie 2005-2007, Sollied 2008-2010, og så Knut Torbjørn eller Ola etter det. Hvis da ikke Nordlie eller Sollied blir en knallsuksess og ønsker å bli lenger. |
Drillo-stil med Drillo som trener og med f.eks. Semb er jo to vidt forkjellige ting. Der Drillo torte hente inn spillere til landslaget som var skapt for roller i stilen, hentet Semb inn de beste navnene og prøvde å tilpasse dem til stilen. TA Flo, Carew og Iversen er spisser ikke midtbanespillere, Drillo ville vraket to av dem, Semb prøvde gang på gang å få plass til alle. Eneste som det lyktes med var vel Solskjær.
I Rbk ville sannsynligvis Semb forsøkt å kopiere Eggen og mislyktes til de grader igjen. Så han er uaktuell ja, hvis Rune B & co mener noe annet er det mer enn ny trener som trengs!!!
Tror det blir problem å få Sollied i 2008 også. Han må vel nødvendigvis finne på noe i juni 2006 og hvis Rbk ikke er der da tror jeg ikke han vil være aktuell i 2008 heller. Hvis Ola derimot får seg en ny eliteseriejobb i 2006 og er der et par år, ser jeg ikke bort fra at han vil være høyaktuell i 2008. Men det er uansett et dårlig trekk å evt. ikke fornye med Nordlie dersom han har vært her i 3 år med suksess og vil fortsette. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 04.11.2004 14:11 Post subject: |
|
|
| VerneTroyer wrote: | | Dette er flaut; Hvem er det som kalles Rambo? Det vet jeg nemelig ikke, men det kan kansje ha noe å gjøre med alderen min å gjøre. |
Det er Trond Henriksen. Venstreback. Husker ikke helt når han la opp.
Edit: La opp i 1993 fant jeg ut her på rbkweb.
Her står det litt om han. http://www.rbkweb.com/leg...=henriksen |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.11.2004 14:33 Post subject: |
|
|
Da hadde jeg rett likevel, det var hans navn som dukket opp i hodet mitt like etter at jeg la inn spørsmålet. Men takk likevel. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 05.11.2004 19:12 Post subject: |
|
|
Hva har skjedd de siste dagen?
Hva har ledelsen i Rbk uttalt?
Hvem er de aktuelle fra RBK-ledelsens ståsted?
Jeg mener det er bare å kontakte Høgmo, annsett ham til 2005-06 sesongen så tar Trond Sollied over!  |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 05.11.2004 23:12 Post subject: |
|
|
| Jeg vil ha Keiko. Tenk å få kose med magen hans på seiersfesten etter vi har tatt fjorten år på rad! Det hadde vært konge. |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 06.11.2004 19:22 Post subject: |
|
|
morten olsen! da får vi fart på vingan igjen:D hehe..danmark e jo kjent for raske vinga!!
EDIT: eiller ein ainna utenlandsk  _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.11.2004 19:41 Post subject: |
|
|
| RBK FOR LIFE wrote: | morten olsen! da får vi fart på vingan igjen:D hehe..danmark e jo kjent for raske vinga!!
EDIT: eiller ein ainna utenlandsk  |
Morten Olsen er nok den mest usympatiske og arrogante danske manager der findes på denne jord. Bare hans udtalelser efter 2-2 kampen på Ullevaal var nok til at give mig bræk fornemmelser.
Og han er blevet fyret i alle de klubber han har trænet.
Hvis der er en træner jeg ikke vil se i Rosenborg så er det ham. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.11.2004 22:55 Post subject: |
|
|
Jeg ser at Rbk-ledelsen trenker å annsette en trener 1-1 1/2 år for å så annsette Trond Sollied etter det!
Dette kan bli vanskelig hvis Trond Sollied går til Spurs!
http://pub.tv2.no/nettavi...299302.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
|