English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og markedspotensiale
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LOST
Proff

PostPosted: 12.12.2006 00:56    Post subject: Reply with quote

Tror det bedre at de som ikke er trøndere, men som alikevel føler en tilhørighet til RBK forteller oss hvordan de opplever det, enn at vi forteller dem om deres tilhørighet. Vil ikke forundre meg i det heletatt om en del av disse har like sterke (eller sterkere) bånd til RBK som meg f.eks.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 03:32    Post subject: Reply with quote

Hjerte mitt har blitt såret når flere her inne påstår at jeg ikke kan ha tilhørighet til min favorittklubb.
Jeg vil påstå at det er mye tøffere for oss utenfor vinduet og være fans av RBK enn de som er innenfor:
attach wrote:
Jeg sier ikke at de ikke kan ha tilhørighet til klubben, for det kan de, men de står utenfor vinduet og ser inn...

Jeg må ihvertfall møte opp vær dag og kjempe for RBK og dems navn/ære, kan ikke si det er mange rundt meg som støtter meg..
Dere er innenfor, og de fleste innenfor støtter dere, mens vi som er utenfor er i mindretall og må stå opp hver dag med et nytt og sterkere glød for klubben, alikevel blir vi tråkka på. Tommel'n ned

Hvem er T/B, LOST?
LOST
Proff

PostPosted: 12.12.2006 04:31    Post subject: Reply with quote

oooops sorry Baadshah/Tab, det var deg ja (vel egentlig ikke), skulle vært B/T. Støtter deg i denne saken. Tilhørighet er mye mer en lokal tilhørighet spør du meg. Fatter ikke hvorfor å bo i Trønderlag er et MUST. Så lang jeg klare å se handler det om hva som er på insiden av personen (som Haugen selv sier handler fotball om følelser) om lidenskap, og ikke hvor personen bor. Som sagt tror jeg en fra Oslo eller fra Danmark kan ha like mye følelser for RBK som en trønder...

Er enig i at RBK skal ha lokal forankring og at det skal være en klubb for trøndere, men ser ikke noen motsetning mellom det og at klubben også skal være for ikke-trøndere. For meg virker det rett å la "en fremmed" "som står utenfor" "få komme innenfor" hvis personen ønsker det. Og også behandle han/hun som "en innenfor" (ikke som annenrangs), og man skal heller ikke tråkke på han/hun.

Uansett handler det om følelser...og hva er viktigst av det og lokal tilhørighet? Spør du meg er lokal tilhørighet nesten som ingenting i forhold til følelser...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2006 11:54    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner virkelig ikke problemet med denne tråden. Det er ingen som sier at ikke østlendinger eller nordlendinger eller nubiere kan være glad i klubben, men de VIL ikke ha dimensjonen med den trønderske kulturen, historien og de trondhjemske landemerkene. Sånn er det bare. Det har ingenting med om dere bryr dere om klubben eller ei.

Hvor mange av vifs supportere rundt omkring tror dere aner hva eller hvor Sotahjørnet er? De synger om Vålenga kjerke osv, men har de egentlig den store feelingen for den? Det betyr ikke at de bryr seg om idrettsforeningen!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2006 11:56    Post subject: Reply with quote

Og folk som føler seg virkelig tråkka på her på vårt kjære sosialdemokratiske forum, fordi deres følelser blir betvilt, bør strengt tatt knipe igjen gapet til de har endret brukernavn og avatarer...

You'll never walk alone - to the theatre of dreams....ikke fra Norge ihvertfall....

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 13:35    Post subject: Reply with quote

No offence Recon. Men du har selv et bilde av serbiske landslagsspillere Rolling Eyes
Haugen
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 13:53    Post subject: Reply with quote

Det er en historie bak det bildet der. Jeg kjenner den historia for dårlig til å forklare hva den går ut på. Tenker da på de 3 fingrene dem holder opp.

Last edited by Haugen on 12.12.2006 13:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 13:55    Post subject: Reply with quote

Men har den noe med Rosenborg å gjøre da? Og det er vel en historie bak siggen min og.
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 12.12.2006 14:28    Post subject: Reply with quote

For å holde oss til topic. Helt enig, Haugen. Hvis RBK skal tredoble inntektene i løpet av de neste årene (som de har ambisjoner om) er det ingen vits i å gå utenfor trøndelag med navnet RBK og tro at det selger like mye som her.
Hvilke markedsområder har RBK i sving idag som ikke er direkte knyttet til fotballklubben Rosenborg? Hvilke områder kan utforskes? Det lurer jeg på..

Alle dere sårede ikke-trøndere som ikke klarer å skjønne poenget kan jo starte en ny tråd om klubb-tilhørighet..
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 14:30    Post subject: Reply with quote

Hva heter denne tråden, Good Apollo? Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.12.2006 14:45    Post subject: Reply with quote

Det er ingen tvivl om at Haugen, Recon og co. har et poeng. Selv har jeg aldrig boet i Trondheim/Trøndelag, det enste trønderske i mig er en del af mine gener.
Er jeg en dårligere supporter af den grund? Selv synes jeg ikke det og jeg driter stort set i hvad andre mener om den saken. Men der er ingen tvivl om at jeg mangler noget indsigt i kulturen og miljøet rundt Rosenborg og Trondheim.
Dette nager mig dog ikke specielt, lige bortset fra at jeg ikke har mulighed for at tage til Lerkendal så ofte.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 15:11    Post subject: Reply with quote

Tilhørlighet har da ingenting med hvor man er født. Det handler om hvor man føler at hjertet sitt hører hjemmet. Og det kan vel så gjerne være i Rosenborg, selvom jeg er født og oppvokst i Oslo.

Å si at man ikke kan ha tilhørlighet i Rosenborg fordi du ikke sier "Æ mæ dæ sæ shø" er bare tåplig.
Guffen
Rutinert

PostPosted: 12.12.2006 16:10    Post subject: Reply with quote

Du tar skammelig feil, Haugen.

Fotball er ingen regional ting lenger. I dag, takket være Internett og globaliseringen innen TV og annen kommunikasjon, kan jeg holde med og bruke masse penger på Tottenham, på Barcelona, på Vålerenga, på Brasil om jeg vil. I et slikt marked lykkes de som ser mulighetene, skjønner mekanismene i fotballmarkedet og tør å satse.

Et tenkt eksempel: Hvis FCK (eller Valencia, eller...) kjøper Ciljan eller oppretter talentskole i Trondheim, vil vi trøndere få en tiknytning til dette laget. Vi kjøper FCK-trøyer med Ciljan på, vi ser kampene deres på TV, vi knyttes tettere og tettere til laget. FCK kommer hit for å spille treningskamper mot RBK og Ranheim. Sakte men sikkert bygger FCK et marked her oppe.

Akkurat det samme kan RBK oppnå i Norden. Men da må de være attraktive, suksessfulle og sjarmerende som faen. For det er ikke plass til mange slike i vårt lille marked...
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 18:15    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Og folk som føler seg virkelig tråkka på her på vårt kjære sosialdemokratiske forum, fordi deres følelser blir betvilt, bør strengt tatt knipe igjen gapet til de har endret brukernavn og avatarer...

Lille venn, kan du ikke dra fram den "hvem er mest suporter" menigen din igjen?
Du er så lite spiselig Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2006 18:19    Post subject: Reply with quote

Javel, og hvor har den stått?

Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2006 18:44    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
No offence Recon. Men du har selv et bilde av serbiske landslagsspillere Rolling Eyes

Ja, men som fotografen så skjønner du ikke bildet. Det jeg syns er kult med det bildet der er ikke at de er fotballspillere, men hvor enormt politisk det bildet er, uten at fotografen eller Dagbladet skjønte det.

Nå har heller ikke du opptrådt veldig såra og vonbråten. Wink

Jeg ser ikke poenget her. Det er ingen som sier at østlendinger ikke kan bry seg om RBK, bortsett fra B/T som jeg betviler har den intellektuelle kapasiteten til det. Jeg har flere i "gjengen min" her nede i Oslo som er østlendinger og som gir max for klubben. Men de vil uansett ikke ha ballasten med den trønderske kulturen. Fordi de er ikke trøndere. Men joda, bry seg om klubben kan de vel.

En alkis kan være en grei fyr fordi om han drekker for mye!

Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 18:58    Post subject: Reply with quote

Har det med delingen av Serbia og Montengro å gjøre? At det var spillere fra begge de landene på laget? Bare tipping. Jeg mener jeg husker noe om det. Har du serbisk slekt?

Og neida, jeg blir stadig spurt hvorfor jeg holder med RBK. Vel, jeg er født i Trondheim, bodd der litt, syns det er en veldig fin by og har uten tvil lyst til å flytte dit en gang i fremtiden. Men jeg har ikke noen nærhet til byen og kulturen sånn som trøndere har. Jeg er oppvokst i Stabæk land Wink men jeg føler alikevel at jeg er 100% RBK supporter RBK
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 12.12.2006 19:25    Post subject: Reply with quote

Hadde egentlig tenkt til å holde meg unna denne tråden, men klarer ikke helt la vær Razz

Tror man skal være forsiktig med å påstå noe bastant om andres tilhørighet, lojalitetsfølelse og identitetsfølelser. Jeg ser poenget til trådstarter, men tror han er på dypt vann om man skal begynne å generalisere for mye over andres følelser. Fotball er en idrett som appellerer voldsomt til folks emosjonelle lynne, og over tid tror jeg dette kan skape en tilhørighetsfølelse som ikke lar seg stoppe av regionale grenser.

For min egen del er jeg født og oppvokst på Eidsvoll på Østlandet. Ble totalt bergtatt av RBk som 7-åring da Gøran Sørloth dunket ballen i mål fra midtbanen i Cupfinalen i 88 mot Brann. Etter det har RBK styrt livet mitt (hvertfall i en stor grad Razz ). Jeg følte meg vel aldri mer hjemme enn da jeg var på lerkendal som unggutt og så kamper og treninger. Det var aldri tvil om at jeg skulle til Trondheim å studere, og det blir også særs vrient å få meg vekk herfra etter endt utdanning. Etterhvert som årene har gått har jeg følt en sterkere og sterkere tilhørighet til både Trondheim og Rosenborg, selv om jeg ikke på noen måte opprinnelig kan sies å være trønder eller å snakke trønderdialekt.

Nå skal ikke jeg komme her å si at alle RBK-sympatisører nødvendigvis er like sterkt bundet til klubben som meg, men at det finnes en del der ute som identifiserer seg like sterkt til RBK som en del trøndere, tror jeg er tilfelle. SÅ jeg synes man skal være forsiktig med å hinte til "gode" og "indre dårlige" supportere kun på bakgrunn av regionalt fødested. Men ja, jeg ser poenget. Og også jeg er opptatt av å ha flest mulig trøndere på laget feks..

Og forøvrig; RBK har som mål å bli blant de 30 beste klubbene i Europa på sikt, og også bli en anerkjent merkevare. Ville vært forsiktig med å avgrense klubbens nedslagsområde til Trønderfylkene da...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2006 19:30    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
Har det med delingen av Serbia og Montengro å gjøre? At det var spillere fra begge de landene på laget? Bare tipping. Jeg mener jeg husker noe om det. Har du serbisk slekt?

Det har med det de gjør med hendene alle sammen. Ingen serbisk slekt, men 60+ år gamle bånd til Serbia i familien.

This Is Anfield wrote:
Men jeg har ikke noen nærhet til byen og kulturen sånn som trøndere har. Jeg er oppvokst i Stabæk land Wink men jeg føler alikevel at jeg er 100% RBK supporter RBK

Og der har du akkurat det Haugen sa, og som jeg har prøvd å klargjøre. Smile

Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 19:36    Post subject: Reply with quote

Da er jeg med Wink
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2006 19:41    Post subject: Reply with quote

Flott, om en tre-fire uker henger sikkert Erik med på det også!

Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 19:42    Post subject: Reply with quote

Ironisk nok heter jeg det også Razz
Gina Krog
Senior

PostPosted: 12.12.2006 19:48    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det har med det de gjør med hendene alle sammen

Trodde det var "two in the pinky and one in the stinky", jeg Wink
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2006 19:50    Post subject: Reply with quote

Flott uttrykk, det skal jeg begynne å bruke oftere. Very Happy

Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 19:58    Post subject: Reply with quote

Fortell gjerne hva de hendene egentlig symboliserer da Very Happy
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb