English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Start
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 2 ]
Eyjolfsson
2%
 2%  [ 2 ]
Konate
19%
 19%  [ 16 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
4%
 4%  [ 4 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
48%
 48%  [ 41 ]
Skjelbred
10%
 10%  [ 9 ]
Holse
10%
 10%  [ 9 ]
Total Votes : 84

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 07.10.2020 21:14    Post subject: Rosenborg - Start Reply with quote

Rosenborg BK - IK Start


vs.


Dato: 01.11.2020
Kl.: 18:00
Stadion: Lerkendal stadion
TV: TVNorge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 21:15    Post subject: Reply with quote

Endelig ny hjemmekamp! Fire uker siden sist er uvant etter nesten to hjemmekamper i uka før landskampene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.10.2020 22:40    Post subject: Reply with quote

– Jeg sprang hjemover og skulle bare bytte posisjon i boksen. Så fikk jeg all vekten på foten, som ble hengende igjen i kunstgresset, sier Reginiussen til Nidaros.

(...)

– Normalt sett tar det bare en uke. Jeg har aldri vært ute lenger etter et overtråkk. Nå gjelder det bare å gjøre alt jeg kan for at hevelsen skal gå ned fortest mulig, sier han.

Les mer: RBK-kapteinen fikk en solid smell. Nå skylder han på én ting: – Det er fryktelig synd.

- Konate hadde en kjenning i lysken. Vi sa at vi skulle skifte ham av etter ti minutter i 2. omgang, for han hadde problemer, opplyser Hareide.

Trolig er både Per Ciljan Skjelbred og Carlo Holse tilbake mot Start etter henholdsvis å ha stått over med leggskade og blitt hvilt i kveld.

Les mer: Hedenstad utestengt, Reginiussen og Konate skadet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 26.10.2020 09:07    Post subject: Reply with quote

Er vel første kamp i år med 600 tilskuere på Lerkendal dette. Håper de gir litt lyd fra seg!

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2020 16:45    Post subject: Reply with quote

Tore Reginiussen trener fortsatt alternativt etter ankelskaden mot Sarpsborg.

(...)

- Han er foreløpig usikker til helgen, men han er i rask bedring, forteller medisinsk koordinator Haakon Schwabe til rbkweb.no.

Even Hovland blir etter all sannsynlighet vikar i midtforsvaret ved behov.

Samuel Adegbenro var tilbake som reserve sist etter skade, men vingen trente i dag alternativt sammen med Reginiussen.

Pa Konate gikk av banen rett etter pause i Sarpsborg med lysketrøbbel. Venstrebacken er derimot allerede tilbake i vanlig trening.

Også Per Ciljan Skjelbred er friskmeldt etter å ha mistet 2-1-seieren på grunn av leggskade. Spørsmålet er om han får tilbake plassen på midtbanen, der Kristoffer Zachariassen ble skjøvet ned mot gamle lagkamerater.

Les mer: Uklart om Reginiussen rekker Start-kampen

Ting kan nemlig tyde på at Reitan og evt. Hovland blir de to eneste forandringene på laget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 29.10.2020 17:34    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Pa Konate gikk av banen rett etter pause i Sarpsborg med lysketrøbbel.

"Velkommen til Rosenborg!"
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 31.10.2020 08:35    Post subject: Reply with quote

La Anders K hvile så Doff fortsatt kan spille indreløper og ikke ving. Viktig med godfotteori! RPW får nok sin debut i andre omgang!
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 31.10.2020 15:11    Post subject: Reply with quote

Ciljan vraket fra start, melder Stendal på twitter. Mister litt lysten til å se.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 31.10.2020 15:45    Post subject: Reply with quote

Det handler nok om leggskaden, ikke kvaliteten. Ciljan er nok rangert høyere enn Konradsen.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2020 17:38    Post subject: Reply with quote

Håper det da handler om å la Tagseth spille
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 31.10.2020 18:54    Post subject: Reply with quote

Konradsen for Per og Helland for Holse. Kan en Rosenborg fan fortælle mig hvad det går ud på. Per er vores vigtigste spiller og Holse har været vores bedste i stort set alle de kampe han spillede. Han kan da umuligt have spillet sig af og man kan vel ikke sige Helland på nogen måde har spillet sig på. Jeg kan selv om jeg leder heller ikke finde bare 1 parameter hvor Helland er bedre længere (måske på hjørne) Jeg håbede jo vi skulle spille et fremtidens hold sammen men ak - Jeg håber Åge forklarer det højst besynderlige valg. Amen altså og så Konradsen før Tagseth der jo er fremtiden på vores hold. Det kan simpelthen ikke være en sportslig vurdering længere. Jeg ved allerede nu hvilket spil vi får at se i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 31.10.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

Når utløper kontrakten til trefot-Konradsen ?

....eller forresten alle som faller inn under min subjektive vurdering av kategorien daukjøtt:

Konradsen
Hovland
Helland
Adegbenro
Ã…sen
Reitan
Hedenstad
Dino

På utlån ingen nevnt, men ingen glemt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2020 21:06    Post subject: Reply with quote

Også sjøl veldig overrasket over laguttaket i morgen. Som jeg hintet til på torsdag, var altså Skjelbred og Holse allerede da vraket under formasjonstreninga.

Greit nok at Skjelbred fikk seg et spark på leggen i forrige uke, men jeg blir overrasket om det alene er årsaken til vrakinga. Har Hareide rett og slett blitt redd for å endre på lag som vinner?

Får spørre etter kampen i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 31.10.2020 21:32    Post subject: Reply with quote

Skremmende hvis Helland er foretrukket foran Holse og Konradsen foran Skjelbred. Men kanskje det går på at Hareide vil se nok av spillerne til å ta valg foran neste år ifht hvem som skal satses på, så han vil gi alle som han er usikre på sjansen. Og Konradsen og Helland har vel utrolig mye å bevise om de skal satses mer på, dårlige og skadeutsatte som de har vært.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 31.10.2020 21:57    Post subject: Reply with quote

Kan det være at Hareide tenker noe slikt:

- Holse ble hvilt mot Sarpsborg grunnet mange kamper og landslagsoppdrag. Helland får mulighet til å vise seg, men presterer ikke.
- Start er såpass svake at Hareide vet det er gode muligheter for tre poeng selv uten sine antatt beste på banen. Helland får en ny mulighet til å vise at han har noe i laget å gjøre. Får en siste mulighet til å vise seg frem før vi møter tøffere motstand.
- Skjelbred er skadet mot Sarpsborg. Fin mulighet til å la Konradsen spille seg varm, samtidig som man får flyttet Zachariassen tilbake til sin vante posisjon.
- Skjelbred benkes mot Start av samme grunn som Holse. Start er såpass svake at Hareide benytter muligheten til å se om Konradsen er en spiller han ønsker i stallen også neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 31.10.2020 22:11    Post subject: Reply with quote

jeg håber så du har ret og vi vinder ubesværet med Helland og Konradsen. Men jeg synes bare det er så formålsløst og udsigtsløst at spille med dem. Vi skal vinde rækken næste år og det gør vi stensikkert ikke med Helland og Konradsen i start 11. Jeg har lige set FCN smadre FCM 4-1 og spille forrygende fodbold med et hold der er under 22 i gennemsnitsalder. Det handler mon at turde og så selvfølgelig have spillerne man tør give chancen. Pt. synes jeg desværre Åge går i den modsatte retning. Jeg savner også Tagseth på banen - han er fremtiden men skal jo spilles ind.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 31.10.2020 22:30    Post subject: Reply with quote

En ting er sikkert. Trenere tenker oftere sånn enn supportere gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

Greit å ville Per og Holse, Start slår vi uansett. PS !. jeg så Bohinen i byen i dag... er han en del av Start nå ??
Vi må la Helland Samuel Hovland, Åsen , Dino få dra videre. Så må vi låne ute Tagseth til Obos så han Kan få litt muskler etterhvet. Reitan må få litt selvtillit så han tørr mere... Ceide må forstå at det er langt opp til de beste og begynne å bli en lagspiller. Han må kunne starte i rom snart nå ???
Tore må byttes ut med en DANSK ung stopper som har blitt oppdratt til å bruke ballen... Så må Hareide tørre mere offensivt etterhvert
_________________
Medløpere.


Last edited by Neeskens on 31.10.2020 22:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 31.10.2020 22:38    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
jeg håber så du har ret og vi vinder ubesværet med Helland og Konradsen. Men jeg synes bare det er så formålsløst og udsigtsløst at spille med dem. Vi skal vinde rækken næste år og det gør vi stensikkert ikke med Helland og Konradsen i start 11. Jeg har lige set FCN smadre FCM 4-1 og spille forrygende fodbold med et hold der er under 22 i gennemsnitsalder. Det handler mon at turde og så selvfølgelig have spillerne man tør give chancen. Pt. synes jeg desværre Åge går i den modsatte retning. Jeg savner også Tagseth på banen - han er fremtiden men skal jo spilles ind.

Ser man prestasjonen til de to nevnte i kamp så er jeg helt enig, men vi ser ikke hva som skjer hver dag på treningsfeltet. Helland er eksempelvis en typisk god-på-trening-spiller (han vinner jo omtrent alle de målscorerkonkurransene RBK legger ut på Facebook) og scorer også høyt på fysiske tester. Hareide vil nok være interessert i å gjøre et siste forsøk på å få Helland i skikkelig kampform og ser muligheten til å gjøre det akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.11.2020 00:14    Post subject: Reply with quote

Hvis det er slik at Helland er så forbanna god på trening så tyder dette på følgende:
1. Det er dårlig kvalitet på treningene til RBK.
2. Spillerne blir testet feil i forhold til hva som er kamprelevant.
3. Helland får det ikke ut i kampene.

Jeg tror nok grunnen er punkt 1 og 2.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2020 00:39    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Så må vi låne ute Tagseth til Obos så han Kan få litt muskler etterhvet.

Nei
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2020 09:31    Post subject: Reply with quote

Skjønner virkelig ikke hvorfor Konradsen får spille så mye. Burde heller la Tagseth eller Holse spille indreløper på den siden. Med Konradsen og Zachariassen som indreløperne har vi en midtbane som ikke kan holde i ballen i lengre perioder, og vi blir nødt til å ligge lavt og satse på kontringer.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 01.11.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

Uttaket er horribelt og kan koste oss medalje.
Det eneste som kan forsvare dette er skadebekymringer hos Per og Holse.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.11.2020 12:07    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Skjønner virkelig ikke hvorfor Konradsen får spille så mye. Burde heller la Tagseth eller Holse spille indreløper på den siden. Med Konradsen og Zachariassen som indreløperne har vi en midtbane som ikke kan holde i ballen i lengre perioder, og vi blir nødt til å ligge lavt og satse på kontringer.


Tagseth er fortsatt for dårlig defensivt. Sluttproduktet er null og han har livsfarlige balltap i hver kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 01.11.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

Hvis Per og Holse er i truppen er de jo klar. Hvem kan så forklare mig at nogen kan vælge Konradsen og Helland til en start 11 på bekostning af dem. Alle kampe er vigtige med henblik på Europa og også med tanke på næste års hold. Nu skal vi se Konradsen smide bolde væk og Helland lunte tilbage. Måske det vitterlig er fordi Åge ser dem som en del af start 11 nu og næste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb