| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
shinyskjel Junior

Joined: 30 Oct 2006 Posts: 55 Location: Oslo, men e fra Trondheim!
|
Posted: 10.12.2006 19:23 Post subject: |
|
|
Mye individuelle ferdigheter her, men dårlig lagspill!!
Syns Ciljan spillte best i dag!
Noen som vet hvor mange det faktisk var på Lerkendal? _________________ Rosenborg - stolt fortid og ei stor fræmti'!
Seier kommer ikke dalende fra himmelen, men må jobbes hardt for her på jorden! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.12.2006 19:43 Post subject: |
|
|
| nor-rbk wrote: | | Det var faktisk et selvmål av Kvarme. Skuddet/innlegget treffer hodet på Kvarme og ballen endrer retning. Kan egentlig ikke klandre Lund Hansen for målet. |
Jepp, jeg satt i perfekt vinkel til å få det med meg. ALH kan ikke klandres for målet i det hele tatt. Det var et klassisk skifte av retning. ALH ble vel nesten bare satt skikkelig på prøve en gang i kampen. Det var på et langskudd som han slo i stanga og ut. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.12.2006 19:48 Post subject: |
|
|
| Zzyzx wrote: | | Jeg tror jeg så en annen kamp enn deg. Karim Essediri var meget svak hjemme mot Helsingborg. |
Ser ut til at du gjorde det, ja. Han var på ingen måte fenomenal, men han var brukbar. Han stod vel for 20 innlegg som Storflor og Hyka selvfølgelig ikke klarte å omsette til noe som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 10.12.2006 20:12 Post subject: |
|
|
Kort oppsummert: 0-1-5 7 15.
Joda, vi tar RL svært seriøst... _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 10.12.2006 20:14 Post subject: |
|
|
| Da var vi endelig definitivt ute av Royal League. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.12.2006 20:21 Post subject: |
|
|
| Har det vært kamp i dag? Har kost meg med Chelsea-Arsenal jeg. Ikke at jeg bryr meg om hvordan det gikk heller, nei. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 10.12.2006 20:48 Post subject: |
|
|
det jeg sa er at ALH er en dårlig keeper, dette basert på en helhetsvurdering utenom om det siste målet var kvarme sin feil eller ikke. ALH har sluppet inn ufattelig mange mål, ufattelig mye små feil, virker nervøs. har en dårlig holdning.
er etter min mening, en svært svak keeper.
hvis noen mener noe annet, så må dere si hvorfor! |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 10.12.2006 21:14 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Zzyzx wrote: | | Jeg tror jeg så en annen kamp enn deg. Karim Essediri var meget svak hjemme mot Helsingborg. |
Ser ut til at du gjorde det, ja. Han var på ingen måte fenomenal, men han var brukbar. Han stod vel for 20 innlegg som Storflor og Hyka selvfølgelig ikke klarte å omsette til noe som helst. |
Mange innlegg, en del dårlige, en del ok, få gode. Ingen andre involveringer av betydning. Elendig defensivt, mangler totalt initiativ til å gå innover i banen eller utfordre. Man kan klage på at Storflor bestandig går innover. Men innleggene til Essediri skaper enda mindre.
Må få legge til at arbeidsinnsatsen og holdningen hans på banen er mildt sagt irriterende. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.12.2006 21:21 Post subject: |
|
|
Det var flere gode innlegg, men du lar deg tydeligvis irritere sånn over de dårlige, at det overskygger de gode prestasjonene, som var noen i den kampen, men ingenting fantastisk imponerende, som sagt. Tettey og Riseth burde ihvertfall scoret på to av innleggene. Med Iversen hadde det blitt mål.
Jeg synes også Essediri er en irriterende elendig spiller, men i den kampen var han ikke så aller verst. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.12.2006 21:29 Post subject: |
|
|
| Ser at Tørum skylder på de brukte så mange unge, lette spillerne..Det var strengt tatt bare tre av de fra start av i dag da; Tettey, Nordvik og Skjelbred. Blir feil å skylde på de..De er jo faktisk de som har stått frem som de beste. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.12.2006 21:33 Post subject: |
|
|
| Var det ikke unge og lette, da? Essediri og Storflor er ikke akkurat muskelbunter det heller. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.12.2006 21:39 Post subject: |
|
|
Ah, hvis det er slike nyanser det er snakk om Men er bare tre unge, og ikke så veldig mange flere lette heller. Hele laget kan ikke bestå av 80+ i kg.. Vi hadde 3 unge ( og lette->Tettey, Skjelbred, Nordvik), og 2 lette (Karim og storflor). Dette er absolutt ikke noe ekstremt. Vi er snarere hengende etter i bruk av unge og lette.. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 10.12.2006 21:39 Post subject: |
|
|
Åssen var Nordvik i høyrebecken idag?
Zzyzx til deg også, prøv å huske siterings-regelen.
Du trenger ikke å sitere et innlegg, når innlegget du hinter til er rett ovenfor det innlegget du skriver:
| Zzyzx wrote: | | attach wrote: | | Han var god hjemme mot Helsingborg, men det er vel alt. | Jeg tror jeg så en annen kamp enn deg. Karim Essediri var meget svak hjemme mot Helsingborg.
Finnes det noen plass å se kampen på nettet? |
Til "dalla" vil jeg si, se "Nye spillere 2007" -topicen! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 10.12.2006 22:13 Post subject: |
|
|
Merkelig at Tørum lar skylda gå utover de unge lovende spillerne. Hva har Riseth, Basma, Solli og kvarme bidratt med i årets turnering?. Dette blir også en total feil signaleffekt innad i spillergruppa. De yngste tar
juleferie med en skyldfølelse for de svake resultatene, mens de som virkelig har spillt med bryter'n av går fri. Har sterke krefter i spillergruppa mere makt enn det som godt er? Fikk flere av spillerne særbehandling da seriegullet var sikret? Sjøl tror jeg det, uten å ramse opp navn. Nå skuffer du meg Tørum  |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.12.2006 22:21 Post subject: |
|
|
Jeg er litt enig i at det blir feil å fordele skyld slik. Det er absolutt ikke "backupene" sin skyld at det går som det går. Dvs med unntak av en til tider sløv lund hansen og en elendig Karim, men resten av laget utenom unggutta er jo etablerte, faste spillere..
Dette har han sagt før også, er bekymret over måten han håndterer royal-league nederlaget på. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 10.12.2006 22:49 Post subject: |
|
|
Tørum sa: -når utfordrerne utgjør nesten halve laget blir vi sårbare
http://www.fxt.no/royalle...830670.ece
Tror nok Tørum først og fremst mener spillere som Karim, Solli og Kvarme, altså spillere som ikke er klare førstevalg, men har fått vist seg frem i RL, uten og overbevise. Adressa i dag linker jo også det opp mot Solli.
http://fotball.adressa.no...e70778.ece |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 11.12.2006 03:43 Post subject: |
|
|
Jeg hater å måtte si det , men jeg begynner å bli kraftig lei folk her inne som maser om fysikk og atter fysikk. Ballbehandling , teknikk og gode pasningsleggere ispedd spillehode og fart.... da snakker vi om utvikling. La oss slippe å se spillere med fysikk med middels teknikk som ikke klarer å slå en pasning... Med spillere som Raciscky ( Arsenal), Skjelbreid, Deco ( Barcelona), Messi ( Barcelona), snakker vi gjennomsnittsvekt på 70-73 kg.+ ingrediensene nevnt over...
Noen som synes de klarer seg dårlig i sine respektive klubber ?
Sappara veier vel 70-75 kg han også. Årets kjøp i Norsk fotball spør du meg. Det er klart midtbaneleddet skal ha en ballvinner, men trenger vi vekt eller kvalitet ? Doffen veier vel rundt 70-73 kg. han også, Strømstad likeså. Beste ballvinnerne i Norge. Ørjan Berg har vel også matchvekt på 74 kg...
Feilen med Storflor er at han er pinglete i duellspill og for lite frekk i spillestilen, det ligger kanskje i personligheten hans. Hyka er 18 år og uferdig talent i starten på en karriere i en serie hvor 2-4 klubber spiller langs bakken, resten "mæler opp " på targetfolk... Er det slik dere vil se RBK ? Spar meg.. La unggutta få en sjans til å vise seg fram over tid, la RBK få strømlinjeformet talentutviklingen enda noen hakk, så vil det sikkert dukke opp "typer" som har de viktige egenskapene inne. Ingenting er lettere å bygge opp enn fysikk, værre med resten.... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.12.2006 03:51 Post subject: |
|
|
Vi er flere her som er så enig med deg; irriterte oss nettopp over det samme. God ballbehandling og fart er tingen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.12.2006 18:25 Post subject: |
|
|
La merke til at OB hadde 3 stjerner på drakten i går. Klubben har vunnet serien 3 ganger og har 4 cupmesterskap..... På tide med noen internasjonale retningslinjer i regi av FIFA.
Er helt enig at teknikk og fart, i samen med taktisk dyktighet er viktigere enn muskler. Uansett er det ok å ha med noen sterke og høye folk på laget i forbindelse med dødballer. Statistisk sett (leste det i en fotballbok ved NTNU) er det midtstoppperne som er lengst i fotballverden. Midtbanespillerne var de minste. |
|
| Back to top |
|
 |
|