English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 01.10.2020 23:15    Post subject: Reply with quote

Selv om han skulle komme seg så ser jeg ikke for meg at han kommer til å bøtte inn mål. Ser gjerne at vi har en kant som kan scoret opp mot 10 mål i ligaen i løpet av en sesong. Med Adegbenro får man maks 5 om det ikke plutselig løsner helt for han.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.10.2020 23:32    Post subject: Reply with quote

Adegbenro i form, i et velfungerende kollektiv er nok god for 10-15 mål, det tror jeg, men det er jo et stykke frem dit, både for Adegbenro selv, og kollektivet. Han er jo bare 24 ennå, så det bør jo i utgangspunktet være fullt mulig å få han i gang igjen, om han forblir skadefri og ikke er hemmet av den ankelen. Han er derimot opplagt redusert fra skadeavbrekkene på nåværende tidspunkt.

Så langt i år er det jo faktisk ingen av angrepsspillerne våre som presterer godt nok, så det må skje noe der. Vår klart svakeste lagdel på nåværende tidspunkt, selv om vi har noen lovende prospekter. Dog mener jeg fortsatt Holse vil ha mer å komme med om han dyrkes på midtbanen (evt. som 10er i 4-2-3-1). Problemet er dog at det er en beinhard konkurranse der nå.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 02.10.2020 07:41    Post subject: Reply with quote

Ja, Holse kan bli eminent som en 10.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 02.10.2020 09:03    Post subject: Reply with quote

Tror at Samuel kan bli meget viktig for oss neste år om han VIL, trives og holder seg skadefri og får en god oppkjøring.

MAnge som påpeker at han ser tregere ut etter skadene, men jeg tror det kommer mest av at han kanskje er litt rusten i hodet og ballfølelsen.

Har potensialet til å gå både utover og innover å få mye mål og assist om vi får igang kollektivet skikkelig.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.10.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Selv om han skulle komme seg så ser jeg ikke for meg at han kommer til å bøtte inn mål. Ser gjerne at vi har en kant som kan scoret opp mot 10 mål i ligaen i løpet av en sesong. Med Adegbenro får man maks 5 om det ikke plutselig løsner helt for han.


Samuel har gjennom sin Rosenborg-karriere cirka 0,5 målpoeng per 90 minutter i serien, med overvekt av scoringer. I 2019, altså i et Horneland-år, og det eneste der Samuel har spilt mer enn en håndfull kamper, hadde han 5+5 på 20 kamper. Og dette åpenbart uten å ta en eneste dødball. I et fullstendig hypotetisk scenario der han spilte samtlige minutter ville han produsert 9 mål og 6 assist, give or take, så han er jo helt klart over parametrene du beskriver. Så spiller selvsagt skadefrekvens inn - det er en ferdighet å tåle mange kamper og trene og spille jevnt også, som alle RBK-fans vet og erkjenner.

Man må ikke rote seg helt bort og tro på det der superenkle narrativet som en gjøk som Saga for eksempel forfekter, om at Samuel kun har spilt 1 god kamp i sin RBK-karriere, og ellers ikke produsert noe. Men han må mange knepp opp fra den formen han har nå, for dette er det tammeste jeg noen gang har sett av Samuel, som ellers har kunnet gå rett fra fysiobenken og drible tre motspillere ned på gresset. Hadde Ceïde vært hakket mer utviklet i sluttprodukt hadde ikke Samuel spilt nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 02.10.2020 13:18    Post subject: Reply with quote

Har SA noen gang spilt under et velfungerende offensivt kollektiv? I Viking var han vel en enmannshær. Tror også det er det som passer han best. En spiller på et mindre bra lag, som har frie tøyler, og som innimellom gjør det helt store. Skadefrekvensen, og med tanke på alder, så vitner det om dårlige profesjonelle holdninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.10.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


Samuel har gjennom sin Rosenborg-karriere cirka 0,5 målpoeng per 90 minutter i serien, med overvekt av scoringer. I 2019....


Jeg er ikke i tvil om at Samuel har det inni seg. Men når man sliter så mye med skader som han gjør så er det vanskelig å få det ut. For at om vi skal få maks ut av han så må han holde seg skadefri i en lang periode og dermed få lov til å spille seg i form. Og ikke bare skal han spille seg i form men han må altså ta ytterligere steg for å komme på et høyere og jevnere nivå enn det vi har sett av han hittil i RBK drakt og han må passe inn i systemet slik Hareide vil spille

Det er derfor jeg tenker det er like greit å prøve noe nytt. For oddsen for at han skal holde seg skadefri lenge samtidig som han skal ha en stabil form og utvikle seg som spiller virker lite sannsynlig for meg.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 02.10.2020 13:41    Post subject: Reply with quote

Om jeg skal tippe - noe jeg sjelden er heldig med - så tror jeg verken Samuel eller Ceide får mange sjanser neste år. Om de fortsatt er en del av troppen før 2021 sparkes i gang. Ceide har kanskje størst utbytte av å modnes et annet sted de neste 1-2 årene. Samuel bør selges mens det enda er noe verdi i kroppen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.10.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Det er derfor jeg tenker det er like greit å prøve noe nytt. For oddsen for at han skal holde seg skadefri lenge samtidig som han skal ha en stabil form og utvikle seg som spiller virker lite sannsynlig for meg.


Ikke nødvendigvis uenig i det. Denne høsten er egentlig make or break for Samuel i RBK. Synd at Ceïde er mye fjær og lite filet foreløpig, men han må vi ikke finne på å gi opp. Vi trenger spillere som Samuel og Ceïde for å krydre et ellers ganske traust lag uten kvaliteten til å omsette taktikk til målsjanser.

Alt jeg sier er: ikke aksepter og forsterk det der enkle narrativet om en spiller som ikke produserer målpoeng, for han gjør faktisk det, sammenlignet med andre som har spilt i hans rolle i langt mer funksjonelle varianter av laget. I tillegg til den verdien han har hatt i europakvalifisering. Jeg tror du vil kunne være enig i at forrige sesong, med alt den inneholdt, neppe var "maks" gunstig for Adegbenro? Og likevel produserer han like mange scoringer som du antar er maksgrensen, pluss like mange assist.

Jeg minner for øvrig om at han var den eneste spilleren som egentlig var på stasjonen i oppkjøringen til denne sesongen, og forrige sesong var jo som sagt hans stabilt beste og mest skadefri, så vi skal ikke veldig langt tilbake i tid for å finne en fungerende Samuel.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 02.10.2020 15:02    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Har SA noen gang spilt under et velfungerende offensivt kollektiv? I Viking var han vel en enmannshær. Tror også det er det som passer han best. En spiller på et mindre bra lag, som har frie tøyler, og som innimellom gjør det helt store. Skadefrekvensen, og med tanke på alder, så vitner det om dårlige profesjonelle holdninger.


Dårlige profesjonelle holdninger? Det må du begrunne.
Samuel har vært uheldig. Den første alvorlige skaden var et brudd som holdt han ute lenge. Så reoperasjon pga feiloperasjon med nytt opphold.
Potensialet er høyt, han må få sjansen framover.

Ellers ødela han gjøken Sagbakken kampen i går med sitt gnål. Idiot.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 02.10.2020 16:20    Post subject: Reply with quote

Bare om at hvis, så kommer Adegbenro til å være verdens beste spiller. Personlig har jeg mer trua på Ceide.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.10.2020 16:31    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt at det behøver være noen konflikt i forhold til å ha både Adegbenro og Ceide i stallen. Ceide er ikke god nok til å være førstevalg pr. nå, så det må uansett inn en ny venstrekant om Adegbenro forsvinner.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 02.10.2020 23:27    Post subject: Reply with quote

Det optimale bør være at spillere som ikke har slått igjennom innen et par år selges videre slik at nye talenter får mulighet til å etablere seg. Ved å ha en viss flyt i spillerlogistikken så øker mulighetene for vinst og.

Nå har Adegbenro vært her i tre år med ustabile prestasjoner og skadehistorikk som tilsier at framtiden er uviss.

Ingen grunn til å tviholde på spillere med heller høy risiko. Dette laget behøver spillere som leverer i kamp etter kamp.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 04.10.2020 02:01    Post subject: Reply with quote

Har "100% Jesus" blitt utrolig mye tregere enn før eller hva er greia? Han ser ut som lønnesirup.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 04.10.2020 07:27    Post subject: Reply with quote

Ikke mange spillere han passerer i fart nå heller eller om han har fart.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 05.10.2020 18:12    Post subject: Reply with quote

Hvem spør nå på tampen?
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 05.10.2020 18:17    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det skal ha vært snakk om et lån fra en klubb i en større liga enn Eliteserien. Det skal ikke ha vært en tyrkisk klubb eller en topp 5-liga.

Tilbudet matchet ikke Rosenborgs interesser.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 05.10.2020 18:44    Post subject: Reply with quote

Sto vel referert et eller annet sted at han potensielt var skadet igjen? Så tendens til at han trakk seg i det aller siste løpet før dommeren blåste i går..
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 21:20    Post subject: Reply with quote

Jeg spurte Schwabe på søndag om Henriksen og Konate var de eneste som sleit etter kampen, noe som han bekreftet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2020 15:49    Post subject: Reply with quote

(...) tirsdag, i treningskamp mot Levanger, kjente han at det stivnet til i hamstringen igjen. Fredag trente han derfor alternativt, mens resten drev formasjons- og spilltrening inne på hovedbanen.

Og nå ryker også Viking-kampen.

(...) i august måtte [han] reise hjem med uforrettet sak, da tyrkiske Hatayspor først ville kjøpe ham.

Når Adegbenro snakker med Adresseavisen, har han ikke så mye mer å si om akkurat dét. Annet enn at han ikke har tankene sine på noen tyrkisk klubb akkurat nå.

Les mer: – Jeg vil ikke lyve. Det er tungt. Veldig tungt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2021 20:18    Post subject: Reply with quote

– Jeg har ikke snakket med agenten min siden jul, sier han og fortsetter:

– Det eneste jeg tenker på er å holde meg skadefri og hjelpe Rosenborg tilbake til gull. Der Rosenborg hører hjemme. Ja, Bodø/Glimt var veldig gode og de kommer til å være i toppen neste år også. Men om alle i Rosenborg holder seg skadefrie, kan vi selvfølgelig ta dem. Leicester vant ikke gull året etter, sier Adegbenro optimistisk.

(...)

– Nei, Åge har ikke sett det beste av meg ennå. Jeg ber hver dag for at jeg skal holde meg fri for skader i 2021, sier Adegbenro.

Les mer: RBKs ulykkesfugl orket ikke feire jul: – Det gikk så langt at kjæresten min sa det var nok
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 10.01.2021 20:52    Post subject: Reply with quote

På listen over de mange her inne tror er på vei ut håper jeg vi gir Samuel en sjans.
Potensialet hans, i motsetning til de andre på lista (Helland, Åsen, etz), er høyt. La oss be til høyere makter om at han holder seg skadefri.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 10.01.2021 21:55    Post subject: Reply with quote

Helt enig, han har enormt potensial. Dessverre har han bare ett år igjen, og blir neppe forlenget uansett så da ser jeg ikke for meg at Åge kommer til å satse på han.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 10.01.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

Siden det er så "i tiden" å komme med spådommer så spår jeg at Samuel blir en kjempespiller for oss i år, forlenger mot sommeren og går for 30m+ etter sesongen.

Du hørte det her først RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 10.01.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

Hvis han holder seg skadefri og spilleren med apparatet har kontroll så har jeg absolutt trua. Det eneste som kan hindre han i nå langt bortsett fra skader er skylappene... Han har blitt eldre og mer rutinert, og vil tro han er villig til å ofre mye for å bli god igjen. Det var ikke rare greiene han viste i høst når han fikk noen minutter her og der.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 105, 106, 107  Next
Page 100 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb