|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Reitan |
|
12% |
[ 14 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Konate |
|
0% |
[ 1 ] |
| Skjelbred |
|
9% |
[ 11 ] |
| Henriksen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holse |
|
63% |
[ 72 ] |
| Islamovic |
|
7% |
[ 9 ] |
| Zachariassen |
|
3% |
[ 4 ] |
| Hedenstad |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 114 |
|
| Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.10.2020 14:22 Post subject: |
|
|
Problemet er ikke Bratseth som sådan. Problemet er at det er styremedlemmer som skal sitte og finne trenere. Vi mangler et ledd mellom styre og trener i organisasjonen. De som skal finne trenere må være folk som er ansatt i klubben og kan jobbe aktivt med dette over tid, ikke styremedlemmer som møtes en gang i måneden, overværer 2 treninger i året, ser hjemmekampene og ellers har fulltidsarbeid andre steder.
Den eneste involveringen et styre bør ha i treneransettelsen er å godkjenne de økonomiske rammene og evt. krav som ny trener måtte ha til organisasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.10.2020 14:49 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi mangler en (eller flere) "åndelig" kontinuitetsbærer i klubben; en som har som ansvar å passe på at ansettelser følger den riktige retningen. Om dette skal være et styremedlem, sportslig leder eller en helt ny stilling vet jeg ikke, men den spinnville vinglinga vi har hatt i klubben i ansettelser i så godt som alle stillinger siden Eggen viser at det er skrikende nødvendig.
Ingen har tydeligvis denne i dag. Treneren, som er den mest flyktige ansettelsen i klubben, står i hvert fall på papiret over sportslig leder i hierarkiet, noe som gjør det vanskelig for SL å overprøve treneren. Treneren kan på sin side ikke ha denne rollen, da det som regel er snakk om ganske korte ansettelser, og med ryggen mot veggen vet vi at de langsiktige planene fort hives i peisen til fordel for kortsiktige løsninger for å redde egen ræv.
I styret er det per i dag tilsynelatende ingen som har kombinasjonen av fotballfaglig tyngde og "riktig" filosofi, i hvert fall ikke med nok gjennomslagskraft til å sørge for at vi ikke går på blemmer som Horneland. Styreleder Koteng henviste på forespørsel rundt kontinuiteten til utviklingstrinnet/akademiet, men det sitter tydeligvis ikke dypere der heller enn at man "over natta" kan bytte fra en romantisk Nederland-inspirert utviklingsarena til en langt mer pragmatisk resultatorientert modell og filosofi. Og det er ikke så lett for medlemmene å vite hva man faktisk stemmer inn i forhold til dette; både individuell gjennomslagskraft og balansen i den totale styresammensetningen er vanskelig å få god nok oversikt over.
Ansettelsen av Åge var etter mitt syn veldig riktig. Moderniseringen og strømlinjeformingen av klubben er sannsynligvis viktigere her og nå enn underholdningsfaktor - for jeg tror aldri vi får se festfotballen vi er bortskjemt med og ønsker oss under hareidsdølen. Men hvem sikrer neste skritt? Hvilke mekanismer, roller og personer er det som skal sikre at vi ikke kommer inn i en spiral hvor det igjen bygges ned og ansettes dårlig til vi til slutt er tilbake til null slik det var fra klubbygger Hamrén rundt 2010 til Horneland 2020?
Dette er den andre harde reset'en vi har hatt siden storhetstida. Jeg er langt fra sikker på at vi tåler en til med det første. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |