English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Carlo Holse
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 39, 40, 41  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.09.2020 12:28    Post subject: Reply with quote

Holse som indreløper med Samuel eller Ceide på venstresiden der kan bli knall ja. Spesielt om vi får inn en venstreback som ikke er Hedenstad i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2020 12:33    Post subject: Reply with quote

Nei, vi har ikke alternativer på høyrekant. Så lenge Holse er eneste klare alternativ på høyrekant må han spille der.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.09.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Både Ceide og Adegbenro kan fint spille høyrekant. Det handler bare om en liten tilvenningsfase. Vil dog sannsynligvis være klart bedre enn Helland fra dag 1.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 18.09.2020 12:41    Post subject: Reply with quote

Eller vi kan bare fortsette med godfot på høyre og heller hente inn noen dersom vi trenger nye indreløpere.

Holse har sluttprodukt. Det har foreløpig hverken Samuel eller Ceide...
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 18.09.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

Holse spiller vel i midtbaneleddet for det danske U21-laget. Om Holse inn der betyr Konradsen ut så er laget styrket betraktelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.09.2020 12:57    Post subject: Reply with quote

En midtbane med Holse, Ciljan og Henriksen ser kanskje ikke så ueffen ut?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 18.09.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

jeg synes Holse vil være allerbedst i en form for 10,er rolle hvor han skal sætte det offensive spil. Han har top teknik, slutprodukt selv og eminent blik for spillet og holdkammerater. Siljan selvfølgelig på 6,er og så nok Zac mere som felt til felt spiller og oprydder. Det var Holses problem i FCK, at man ikke har den position, men alene spiller med 2 ikke skabende felt til felt midtbanespillere. Jeg synes klar man bør prøve ham på 10, er når vi har muligheden. Også ret sikker på Åge opdager det.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.09.2020 13:45    Post subject: Reply with quote

Det er jo den andre muligheten da. Blir helt meningsløst for meg å bruke Konradsen og Zachariassen i den 10'er rollen i 4-2-3-1 når man har Holse. Han besitter ferdigheter som passer betydelig bedre i en slik rolle enn løpsmaskinene. De bør komme på løp fra dypere i banen.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 18.09.2020 17:39    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
Nei, vi har ikke alternativer på høyrekant. Så lenge Holse er eneste klare alternativ på høyrekant må han spille der.


Potensialet til Holse i midten er såpass stort at det alene er et godt argument for å handle ny høyreving.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2020 08:35    Post subject: Reply with quote

Er helt enig i det. Mitt poeng er at vi ikke har gode nok alternativer på høyrekant per i dag til å flytte Holse derfra, samtidig som vi har nok av ok midtbanespillere. Hvis vi henter en solid høyrekant er jo selvfølgelig situasjonen en annen. Tror Holse kan passe perfekt i 10-errollen. Jeg vil heller stille spørsmål ved bytte av formasjon nå når vi ikke har bedre alternativer enn Doff i den rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 19.09.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

Både Adegbenro og Ceide vil antagelig være bedre på høyrekanten enn de er på venstre. Det at vi på død å liv må spille med innoverkanter skjønner jeg lite av. Folk klager på at Samuel og Ceide dribler for mye, men dette er jo også et resultat av at de spiller på venstrekanten og må gå innover på banen for å få brukt godfoten sin
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.09.2020 21:12    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide har gitt Carlo Holse større spillerom på høyrevingen.

- Rollen er litt mer fri, især for meg som er en litt mer spillende kant enn Sammy og Emil på venstresiden. Det er deilig å ha den friheten til å gå inn i banen og kombinere eller å gå én mot én på kanten. Det er en litt annerledes rolle, men jeg syns den passer meg godt, smiler Holse til rbkweb.no.

- Hvordan har de første kampene med Hareide som trener vært?

- Det er stadig mange nye ting som vi fortsatt skal tilpasse oss, men vi kan se at han kommer inn med en klar plan, som han vil ha oss spillerne til å følge. Det er bra, syns jeg. Vi har noe å forholde oss til nå. Vi går på banen på trening og i kamp med en klar plan om hva vi skal gjøre.

Les mer: - Det er deilig å ha den friheten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 424

PostPosted: 04.10.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Har fremstått som et kupp etter Henriksen tok over og fortsatte når Hareide kom inn. Har fart, teknikk, pasningsfot og god spilleforståelse. Han har stått bak mye som skjer offensivt i det siste, og tipper han blir det neste store salget vårt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 04.10.2020 22:50    Post subject: Reply with quote

GULLGUTT RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.10.2020 22:52    Post subject: Reply with quote

Skal mye til at dette ikke blir årets spiller for oss. Deilig at han leverer så jevt også.

Zachariassen og Holse må være de beste målpoeng-kjøpene vi har gjort på en stund.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 04.10.2020 23:06    Post subject: Reply with quote

Tenk om vi hadde fått igang Samuel eller Ceide på samme måte som Holse samt fått en stopepr som kan bidra med frispilling bakfra og høyere stopperlinje! S I K L E !!!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 04.10.2020 23:11    Post subject: Reply with quote

Det kan fort hende at Ralle kjemper til seg plassen på venstrevingen. Spennende tider.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 04.10.2020 23:49    Post subject: Reply with quote

Ralle? Beste hittil!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 22:06    Post subject: Reply with quote

Hareide:

- Carlo er veldig aktiv i dag. Han er en klassisk ut- og innoverkant. Han er god innover i kombinasjonsspillet. Han er vanskelig å få fatt i, for han har rappe føtter. Vi har jobbet med å få satt opp disse kombinasjonene, og Carlo er veldig god på kombinasjonsspillet.

Les mer: Hareide med gladnyhet til RBK-fansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 11.10.2020 11:24    Post subject: Reply with quote

https://www.bold.dk/fodbo...fri-rolle/
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.10.2020 12:27    Post subject: Reply with quote

Håper vi klarer å beholde han noen år. Med førsteelver-plass, europakamper og U-landslagspill føler han vel han er i en langt mer utviklende situasjon enn FCK-benken var i et par år i alle fall. Tror neppe han kommer på det danske landslaget mens han spiller for Rosenborg dog (tviler på at Hjulmand tenker veldig annerledes), så når det blir ambisjonsnivået så er han nok tapt. Tipper seriegull neste år og drømmen om CL/EL i 2022 blir en stor faktor for hvor lenge vi beholder han.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.10.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi ikke er bedre enn vi er nå offensivt så tror jeg ikke det er noen umiddelbar fare, med mindre han begynner å gjøre syke ting på U21 landslaget. Får vi mer dreis på det offensive utover våren i 2021 så kan han nok dog fort ryke til sommeren. Ser for meg at han kan bli usaklig god om vi får til den offensive samhandlingen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.10.2020 14:35    Post subject: Reply with quote

– Jeg hadde en litt vanskelig start her og spilte ikke så mye, men man kan se hva coaching betyr, innleder Holse.

– Han (Hareide) kjenner meg gjennom det danske landslaget og visste hva jeg sto for. Han har sett meg mye i FC København, han tror på meg og gir meg de små instruksene ... Det er viktig, sier Holse.

– Hva slags instrukser?

– Posisjonering. Ikke for å si noe stygt om tidligere trenere (altså Eirik Horneland), men da ville vi gjerne spille med brede kanter. Det er ikke der jeg har min kompetanse, sier 21-åringen.

Les mer: De har blomstret under sin nye sjef. Nå takker de Hareide for grepet hans: – Det er vinn-vinn
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 11.10.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

Tenke seg til at detaljstyring og utnyttelse av kompetanse skulle bære positive frukter... Det er nesten så man ikke skulle tro at Hareide er norsk.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 12.10.2020 23:30    Post subject: Reply with quote

Han er gammel nok til å ha lært faget sitt mens Eggen var ledestjerna.

Horneland sin generasjon har i stor grad blitt sluset igjennom et NFF-løp hvor det er Semb og Høgmo som skal vise vei. De to har vel ettertrykkelig demonstrert at det eneste de kan er ørkenvandring.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 39, 40, 41  Next
Page 9 of 41

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb