English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 20.09.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Kan vel ha litt med kontraktssituasjonen å gjøre også, uten at jeg helt vet om det er RBK eller Hedenstad som er bremsen der. Hedenstad er 30 neste år og har 3mnd igjen, så det er vel ganske logisk å foretrekke han som er her neste sesong, når kvalitetsforskjellen ikke er veldig stor. Ideelt sett burde vi hatt inn et nytt klart førstevalg, men økonomien setter jo visse begrensninger for øyeblikket.


Synes vi har generelt dårlige høyrebacker. De to har aldri vært på nivået med Svensson siden han forlot oss. Når det er sagt synes jeg Hedenstad er den beste av de to fordi han slår gode innlegg i fart, har en god dødballfot og er stort sett stabil i spillet. Laget løftet jo seg etter at Reitan gikk ut og fikk noe mer "pondus" på høyresiden. På en annen side kan det være at Reitan har et høyere utviklingspotensiale grunnet lav alder. Å bli bedre enn Hedenstad bør være en fin milepæl for Reitan og er så absolutt oppnåelig.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 21.09.2020 01:23    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Reitan har gjort det ganske bra og forsvarer å være førstevalg selv uten å vurdere kontraktsituasjonen. Han løper riktig og skaper gode rom for medspillerne offensivt. Defensivt er han en klar oppgradering. Har han vært Svensson-nivå? Nei, ikke enda. Men med litt mer erfaring og ro kan dette bli veldig bra. Hvis vi etter hvert finner ut hvordan bevegelsene i boks skal gå ved innlegg enda bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.09.2020 08:21    Post subject: Reply with quote

Ikke at Reitan p.t. er en virkelig god høyreback, men allikevel riktig å satse på ham som førstevalg over Hedenstad. Sikkert lavere lønn; og alderen taler til hans fordel.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.09.2020 10:13    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at Reitan blir foretrukket nå, samtidig synes jeg fortsatt ikke han tar vare på sjansen. Han er for dårlig med ball, og bremser ned spillet på sin side. Jeg ville kjørt inn Hedenstad i viktige kamper, og sett veldig aktivt etter en ny ung back som er bedre enn Reitan.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.09.2020 10:15    Post subject: Reply with quote

Hedenstad kommer til å bli parkert så til de grader når han møter motstandere ett hakk bedre enn ES. Foretrekker Reitan pdd.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 21.09.2020 10:17    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt enig med dere begge. Offensivt er Hedenstad bedre i mine øyne. Og han har en veldig bra dødballfot. Defensivt virker jo Reitan både raskere og tryggere derimot.

Men hvis Hedenstad er på vei bort så synes jeg det er like greit å satse på Reitan.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.09.2020 10:38    Post subject: Reply with quote

Håper vi beholder Reitan, lar Hedenstad dra og henter en jevnaldrende høyreback som gir Reitan kamp om plassen. Åge Fritjof vil ha dobbel dekning på alle plasser, og når det da virker som at Hedenstad er på vei ut er vi nok i beit etter ny høyreback i vinter.

Last edited by Kamerat Ola on 21.09.2020 11:39; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 21.09.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Hvis vi henter noen som skal konkurrere med Reitan håper jeg det er en HØYREback.

Forøvrig håper jeg vi klarer å hente et førstevalg, siden jeg ikke syntes noen av dagens kandidater på høyreback holder god nok standard.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.09.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Heppsann. Skal være høyreback ja. Så skal vi nok hente enda en venstreback og etter hvert.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 04.10.2020 02:08    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Forøvrig håper jeg vi klarer å hente et førstevalg, siden jeg ikke syntes noen av dagens kandidater på høyreback holder god nok standard.

Heldigvis har vi en Hareide som uttrykker seg meget tydelig i avisa i dag. Han ser ikke ut til å bry seg noe om etablerte meninger (om spillere). Det såg vi jo allerede i 2003. Høyrebackene ligger nok tynt an.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 04.10.2020 06:48    Post subject: Reply with quote

Er det papiravisa du mener? Finner ikke noe på nettet i dag med kritikk av høyrebackene.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 04.10.2020 07:41    Post subject: Reply with quote

Reitan slår elendige innlegg, er fryktelig 1vs 1 defensivt og leser spillet for dårlig. Bortsett fra det er han en brukbar spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.10.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

Var det det Hareide uttalte i avisa? Da ligger han nok tynt an ja, enig i det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 20:21    Post subject: Reply with quote

Nyeste uttalelse etter kampen på søndag:

- Erlend har trent godt, og vi har snakket med Vegar om det. Vegar har spilt de siste kampene og gjort det godt, men Erlend har også et veldig potensial. Vi vil veksle litt i den posisjonen. Jeg syns Erlend kom veldig godt ut av det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 07.10.2020 20:31    Post subject: Reply with quote

Han er niveauer over Hedenstad på den højre back.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.10.2020 10:09    Post subject: Reply with quote

Han var det sist, men har generelt vært heller et hakk dårligere. Han har også mye å jobbe med på avleveringer, det er mer vilje enn ferdigheter. Men supert om han legger seg nærmere nivået fra sist kamp framover, da eier han plassen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 08.10.2020 10:16    Post subject: Reply with quote

Tja, skulle vel helst sett at Hedenstad hadde spilt hele kampen mot PSV. Gitt samme sjanse som Reitan fikk tror jeg vi hadde gått videre. På den annen side virker Reitan flinkere til å gå på overlap med Holse. Vil ikke si det er veldig stor nivåforskjell men gitt alder og kontraktslengde er det naturlig at Reitan får prøve seg mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.10.2020 10:53    Post subject: Reply with quote

Odd-kampen var jo den klart beste kampen til Reitan så langt, og holder han tilsvarende nivå fremover så kan det jo bli brukbart. Sesongen set under ett så synes jeg dog hverken Reitan eller Hedenstad har levert på et nivå som tilsier at noen av dem bør være førstevalg i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 08.10.2020 11:32    Post subject: Reply with quote

Det jeg la merke til var at mot Odd gjorde Reitan valg han vanligvis ikke tar, og gikk på løp i rom han vanligvis ikke løper i.

Jeg håper selvfølgelig at vi får se dette i flere kamper. Men det lover godt - både for han og det nye regimet.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 08.10.2020 11:59    Post subject: Reply with quote

Han var jo veldig offensiv og god i de kampene han fikk på slutten av ene sesongen under Kåre, før han gikk til Bodø-Glimt og fikk spille mye i det rosenborgske systemet der oppe. Så kom han tilbake til Rosenborg, som spilte et helt annet system under Horneland.

Håper og tror Reitan kan utvikle seg i den rollen etter hvert som Åge begynner å drille mer på den offensive samhandlingen også. Svensson tok også store steg i den rollen, og Reitan tror jeg kan gjøre det samme.

Hedenstad har vært lenge i klubben, og har ikke utviklet seg mye i den rollen. Med ham vet vi hva vi får, og gitt at han har fått tatt ut sitt potensiale under flere forskjellige trenere her, så bør han nok gå til en annen klubb nå. Det frigjør lønnsmidler, og så får vi se om vi har en junior som kan være reserve, eller om vi får inn enda en venstre-back som eventuelt kan vikariere på høyre side om det trengs.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 08.10.2020 16:29    Post subject: Reply with quote

Så lenge målet i hovedsaken er å være i angrep, så hadde jeg valgt Reitan. Enda en grunn til å velge Reitan er at Hedenstad ikke tar dødballer som lander ved forstanga hver gang. Foretrekker Holse på hver dødball fremover.
Reitan blir en bra back om han blir bedre i pasningsspillet og 1v1. Og han er enda ung, det er ikke Hedenstad.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.10.2020 13:02    Post subject: Reply with quote

Brannfakkel: Er dette en utpreget usympatisk spiller (NB! på banen, vel å merke)?

Nå begynner det å bli mange anledninger der jeg har bitt meg merke i at Reitan løper ned eller holder igjen spillere uten ball, spiller bort ballen, drøyer tid, filmer, slenger nok dritt til motstander til å få de utvist...

Er han rett og slett en liten Vidar Riseth in spe??
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 27.10.2020 14:45    Post subject: Reply with quote

Det er veldig drøyt, nesten litt ufint, å sammenligne noen med Vidar Riseth på den måten. Riseth ville etter å ha dratt i filler drakta di lurt deg til å kjøpe både potet, juletre og timeshare.

Men Reitan har veldig old school hårsveis. Han er visstnok født i 1997. Men ser ut som at han har vært oppbevart i en fryser siden 2001.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 27.10.2020 14:57    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Er han rett og slett en liten Vidar Riseth in spe??


Det er isåfall kun positivt!

Vi trenger flere drittsekker på laget. Spesielt i Europa er det viktig med litt kynisme og faenskap. Det var jo fantastisk å se på hvordan Reitan terga på han Alanyaspor-spissen rødt kort f.eks.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2020 15:55    Post subject: Reply with quote

- Erlend og Vegar har byttet litt på, men Vegar har utgående kontrakt. Vi vet ikke helt hva som skjer med ham, kommenterer Åge Hareide.

- Derfor har vi spilt med Erlend nå, for det er ikke så mye mellom dem. De er veldig like. Når Erlend blir her, må du tenke sånn og kanskje prioritere det.

- Det kan hende at det blir sånn også framover?

- Det kan det hende at det blir.

Les mer: Høyrebackduellen virker avgjort
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Next
Page 18 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb