English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pa Konate
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.09.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Må ikke glemme Gersback da. Veldig typisk venstreback i mine øyne.


Enig. Glemte ham ikke, men han ble jo aldri egentlig satset på. Kunne i alle fall ha blitt (kan ha blitt?) en sånn back, men han manglet jo mye taktisk, så vidt jeg husker.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2020 22:40    Post subject: Reply with quote

- Jeg må gå ut og vise at jeg hører hjemme her. Jeg bruker hver mulighet jeg får til å gjøre det foran Åge og alle her, slår Konate fast overfor rbkweb.no.

- Det virker som om Hareide vil gi deg tillit som venstreback i høst.

- Det er helt fantastisk! Det er det jeg vil. Jeg vil komme tilbake på dette nivået. Å få spille for en klubb som Rosenborg gleder meg kjempemye. Det er bare bra for meg.

- Har dere snakket om hva som skal til for at du skal få ny kontrakt?

- Nei. Åge har tatt meg hit av en grunn: Han vet hva jeg kan prestere, og han vil ha den spilleren som han hadde i Malmö. Jeg skal bare gå ut og vise at jeg fortsatt er en spiller som kan spille på dette nivået. Da tror jeg det kan gå veldig bra.

Les mer: - Jeg må vise at jeg hører hjemme her

Jeg tror ikke at det kommer enda flere sidebacker allerede i høst. Ergo blir det nok mange muligheter for Konate framover.

Trivelig kar forresten. Ble ikke at jeg pratet med ham før i går siden det var lite nytt å snakke om mens han var skadet.

Lite journalistisk hjertesukk: Etter at jeg kom hjem i går kveld kom jeg på at jeg burde ha spurt om mulig forbindelse med Islamovic. Før jeg rakk å tenke mer på det, var Adressa altså på saken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.09.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

Enig i det siste. Jeg irriterer meg litt selv over at jeg ikke koblet at han nødvendigvis måtte ha kjent Dino fra før da jeg hurtigresearchet Konate til poden.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.09.2020 21:57    Post subject: Reply with quote

Glemte å linke til denne oppfølgersaken i forrige uke:

– Vi fulgte hverandre helt opp til A-laget og var alltid nære på laget, sier Islamovic og får ros av sidemannen.

– På den tiden så slo vi mange innlegg mot ham. Dino gjorde mye mål på den tiden også. Han hadde det ikke vanskelig, for vi hadde et veldig bra lag, sier Konate.

– Vi var alltid best, slår RBK-spissen fast.

Det var Dino som dro først. Han var tidlig utviklet. Ifølge Konate var kompisen like stor da han var 14 år, som han er nå. Spissen fikk spille med de eldre og da han var 18 år, skiltes deres veier da han dro til Fulham for å bli proff i England.

Konate ble værende, fikk Åge Hareides tillit i Malmö og fikk med seg storkamper mot PSG og Atletico i Champions League. Derfra gikk karrieren videre til SPAL i italiensk fotball.

– Vi har holdt kontakten og hang med hverandre hver gang begge var hjemme i Malmö, sier Islamovic.

Les mer: Vennskapet skal styrke RBK. Men de går hverandre på nervene: – Han er en «jävel»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.10.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

Nå når interessen rundt Konate har sunket til akkurat det nivået man forventer av en ok pluss spiller i en usexy posisjon, bumper jeg tråden for å si følgende:

Pa Konate har den aller verste lovlige innkastteknikken jeg noen gang har sett Very Happy
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 02.10.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

Som andre har påpekt har han en litt merkelig kroppsholdning, ser veldig kantete og usikker ut. Minner meg om Dawda Leigh. Fortsatt litt usikker på han er verdt å satse på, men han er definitivt bedre enn JJ skulle ha det til.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 02.10.2020 12:33    Post subject: Reply with quote

Hahaha jaaa! Dawda Leigh! Det navnet har hode prøvd å gnage frem siden Konates første kamp haha
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 02.10.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

Beit meg litt merke i en merkelig løpestil på Pa Konate når jeg så på PSV kampen. Tenkte ikke så mye over det i tidligere kamper, men når han løper så stikker han ut rævva.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 02.10.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Konate er bedre som venstreback enn det Reitan og Hedenstad er som høyreback.
Back to top
View user's profile Send private message
HRC
Junior


Joined: 07 Jan 2006
Posts: 17

PostPosted: 02.10.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler. Ellers så synes jeg det er litt tøft når han krummer nakken før han slår innlegg. Innleggene er forresten heller ikke så verst.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.10.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Syns han har kommet overraskende raskt igang med kombinasjonsspill på siden sin, så syns Konate har hatt en veldig lovende start.
Back to top
View user's profile Send private message
jojojo
Senior


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 147

PostPosted: 02.10.2020 13:48    Post subject: Reply with quote

Pa Konate har jo i forhold til enkeltes forhåndsomtaler vært en åpenbaring... Hvis han kan fortsette å utvikle kombinasjonsspillet og jobbe litt mer med plasseringsevnen defensivt, vil det bli meget bra. Så var det sikkert en engangshendelse at Adegbenro brukte Pa på overlapp et par ganger i går, men viste i hvert fall at han kommer villig, og visert tendenser til å forstå rollen veldig kjapt. Trondsen hadde vel grunnferdighetene, men forsto vel aldri vb-rollen i Rosenborg noe særlig...
_________________
Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.10.2020 13:53    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Syns han har kommet overraskende raskt igang med kombinasjonsspill på siden sin, så syns Konate har hatt en veldig lovende start.


Han har et veldig godt blikk for spillet også, og prøver ofte å tre gjennom ledd. Så mangler det litt på presisjonen ennå, men føler at han har mye mer å komme med enn Hedenstad og Reitan f.eks.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 02.10.2020 13:55    Post subject: Reply with quote

Så må en vel også få med at vi fikk inn en spiller som ikke akkurat har hatt optimalt treningsgrunnlag før han kom, og da over tid. Han har nok mye å gå på enda og vil ta flere steg.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 02.10.2020 14:14    Post subject: Reply with quote

Det jeg håper han kan utvikle er å gå forbi en motspiller. Mye positivt, men han prøver vel nesten aldri å passere en spiller på vei fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.10.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

Han viser ekstremt tydelig at han ikke har tenkt å prøve heller. Samtidig tror jeg det kan være en grei avveining å ikke øve seg for mye på Denzel Dumfries i tellende kamp, kanskje vente til han står der mot Espen Ruud eller Joachim Solberg Olsen.

Jeg synes også han viser ganske tydelig at hodet hans vet hvordan han skal tre opp gjennom ledd på indreløper eller spiss, men det er for det første ikke alltid han agerer hurtig nok, og for det andre ikke alltid at mottakeren har ballkontroll nok til å få noe ut av det. Spesielt Zachariassen roter bort mange sånne oppspill, Dino også, og vi har et stort potensiale for å få til en klassisk frispilling av kantspilleren med de vi har på venstre side nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 02.10.2020 15:19    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ langt er jo dette en klassesignering.

Ikke fordi at det er blendende spill eller talent, men det var en særs liten kostnad, leverer over forventning fra start (mtp samhandling, treningsgrunnlag mm), og gir oss faktisk en vb... en ordentlig vb!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 02.10.2020 16:42    Post subject: Reply with quote

Som noen nevnte i går: føler meg tryggere defensivt på venstre med Konate enn på høyre med Hedenstad...
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1227

PostPosted: 02.10.2020 17:40    Post subject: Reply with quote

Lurer på hva de tenker om han i disse dager, -kan jo bli snappet opp av andre..
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 04.10.2020 02:23    Post subject: Reply with quote

Konate har faktisk imponert meg hittil. Oppspillene hans i mellomrommet er virkelig en berikelse. Nå har Selnæs selvsagt en annen finesse og kvalitet i pasningsspillet sitt, men jeg må si det er gledelig å se en spiller som endelig bruker kraft og bestemthet i pasningene sine igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 04.10.2020 02:25    Post subject: Reply with quote

Kan bare si meg enig, han gjør det enkelt for laget å angripe på venstresiden.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 04.10.2020 02:34    Post subject: Reply with quote

Man kan si mye om Bendtner, men det med kraft i pasningene var noe han etterlyste fra lagkameratene da han var her. Undervurdert aspekt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 04.10.2020 11:09    Post subject: Reply with quote

/delete upcoming Bendtner discussion

___________________________

Enig, Konate har vært ok+ så langt. Glad for å se at Åge hadde mer rett en bingosvensken og halve forumet Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 04.10.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

If Bendtner
Return False
Else
Return True
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 04.10.2020 17:19    Post subject: Reply with quote

Mannen kostet oss ca 90 000kr. Vil påstå at dette er en god deal uansett om han får ny kontrakt eller ikke.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
Page 10 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb