English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 01.10.2020 22:38    Post subject: Reply with quote

Pål må bare spilles i form
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.10.2020 22:39    Post subject: Reply with quote

Kunne vi også spilt ham 10 år yngre og skadefri?

På forhånd takk.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 01.10.2020 22:41    Post subject: Reply with quote

Synd at han blir skadet tvert han kommer i form, da.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 01.10.2020 22:46    Post subject: Reply with quote

Merkelig bytte av Hareide. Helland er dessverre ferdig på dette nivået!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 01.10.2020 23:27    Post subject: Reply with quote

Burde ha vært Ceide som kom inn.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 01.10.2020 23:33    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Pål må bare spilles i form


Hørt den før. Håper Helland har spilt sin siste kamp. Trenger ny god ving.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 02.10.2020 08:45    Post subject: Reply with quote

Helland hadde åpenbart en bedre forståelse med høyrebacken. Fikk en tydeligere trussel de minuttene han kom inn grunnet overtall og forståelse av bevegelser.

Dette kan selvsagt læres inn for holse eller hvem det nå enn er som spiller der, men skjønner veldig godt hvorfor han kom inn. Impactspiller med god dødballfot som har spilt i et velfungerende RBK tidligere.

Akkurat slik Helland bør brukes fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.10.2020 09:33    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner hvorfor man ønsker å sjanse på Helland i en sånn situasjon, og det ville nok vært mer effektivt hvis vi også hadde en bedre back (eller en innleggsving å sette inn på backplass).

Men han fremstår fryktelig lite skarp nå, Pål, og jeg mener man burde vente til han er mye mer på plass fysisk, for det blir veldig demotiverende for en spiller som Ceïde å sitte på benken og se på at vi kjører posisjonsbytter for å bruke Helland når hovedkonkurrenten Samuel tas av.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

- Holse er i kalasform og det er bra. Det må han få lov til å være. Han er ung og kommer bare til å bli bedre og bedre. Jeg blir bare eldre og dårligere, sier Helland til Nidaros med et smil.

(...)

Helland erkjenner at han ikke føler seg som noe førstevalg, dagen etter at midtbanespiller Kristoffer Zachariassen henviste selv kantkollegaene Samuel Adegbenro og Emil Ceide Konradsen på benken.

- Jeg tror ingen av oss tre føler oss som noe klart valg. Det er greit at han (Åge Hareide) velger de beste for å vinne kampen og ser etter de ferdighetene han vil, sier Helland.

Les mer: RBK-skjebnen avgjøres i dag: Hevder ingenting tyder på exit, selv om begrunnelsen er syltynn

Saken er altså fra mandag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.10.2020 18:15    Post subject: Reply with quote

– Pål var skadet da jeg kom, og har arbeidet seg derfra. Jeg forstår at du snakker med spillerne om spilletid. De må bare trene og jobbe på. Neste laguttak er et stykke frem. Så får vi se, sier Hareide.

(...)

– Enn så lenge må jeg bare tolke laguttakene, og det er tydelig at han vil ha litt frekvens på de som spiller på kanten. Og det får han jo ikke fra meg. Det løpet er kjørt. Jeg blir ingen defensiv hjulvisp. Det har jeg aldri vært, og kommer aldri til å bli, sier Helland.

– Du tenker at han ikke leter etter en spillertype som deg på vingen?

– Nei, men jeg har som regel kommet inn når vi har trengt mål, og det får jeg ta som et positivt tegn.

Les mer: Frykter han er feil mann for Hareide: – Pål får tolke laguttakene som han vil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2020 19:02    Post subject: Reply with quote

– Jeg skaper sjanser også, men har litt å gå på offensivt. Jeg er litt ute av rytme, men det er et godt tegn at jeg spiller 80 minutter uten å være spesielt sliten.

Samtidig har han også en oppfordring til de andre på laget:

– I kontringsfasen, om vi er flinkere til å se motsatt, så kommer jeg alene med keeper et par ganger. Da scorer jeg fort et par og karakteren din kunne rullet et par hakk opp.

Én gang kom han alene med keeper også i Sarpsborg, da Markus Henriksen glimrende spilte han fri på ett-touch. Da ble 30-åringen tatt igjen og lagt i bakken av Mikael Dyrestam.

– Jeg ble jo høvd ned. 2015-utgaven av meg hadde knekt føttene der, sier han og ler.

Les mer: RBK-veteranen har vært skadet og avskrevet. Nå føler ikke Helland seg lenger som andrevalg: – Jeg er kommet for å bli

– Legger du mer press på deg selv når du går så åpent ut og forteller at du vil spille?


– Man er helt idiot hvis man ikke vil det. Alle fotballspillere vil spille. Hvis man sitter på benken og trives med det må man finne på noe annet å gjøre.

– Forskjellen er at jeg får spørsmålene. Det gjør ikke de andre. Jeg kan da ikke lyve heller. Jeg vil starte, og jeg er ærlig nok til å si det, slår han fast.

– Jeg har alltid kommet inn når vi har trengt scoring, og jeg har vært flink til å bruke treningsukene. Jeg viser at jeg er god nok, fortsetter Helland.

Les mer: Endelig fikk Helland starte under Hareide: – Det var prikkfritt i dag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2020 16:53    Post subject: Reply with quote

Ganske dårlig forarbeid av Adressa å skrive at Helland har kontrakt ut 2021, når det er forholdsvis kort tid siden han forlenget ut 2022.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 23.11.2020 14:39    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...ertet-mitt

Frieri?? Laughing
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 23.11.2020 14:47    Post subject: Reply with quote

KI dugde ikke til stort annet enn å være Eggens walkie talkie på feltet, men hva han er dårligst på av taktikk, treningsarbeid eller spillerlogistikk er jeg ikke helt sikker på.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 23.11.2020 20:42    Post subject: Reply with quote

Jeg tror KI (og SIB) er dårligst på det Eggen var best på: Hele tiden jage forbedring på alle felt.

Han fikk det for seg at det han holdt på med var godt nok, slapp seg litt ned og begynte å skylde på omgivelser og hva det nå enn var når ting begynte å gå feil vei istedenfor å ta tak i det han selv kunne kontrollere.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 23.11.2020 21:25    Post subject: Reply with quote

Han prøvde jo på nye ting i sin siste sesong (frispilling), men det gikk jo katastrofalt dårlig og han måtte skrote hele greia etter noen serierunder, etter det var vi og har vært helt retningsløse og han gikk tom for nye ideer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.11.2020 23:22    Post subject: Reply with quote

Så har det en del å gjøre med innstillingen til rollen. Han ønsket å være kompis med gutta og sa i et intervju at han ønsket å være den spillerne kom til om det var problemer i privatlivet og slike ting. Prisverdig lederegenskap på en del arbeidsplasser det, men det virker for meg svært vanskelig å samtidig skulle være sjef med stive krav som må kunne gi blodkjeft når det trengs. Det er neppe ideelt å - for å sette det litt på spissen - skulle være forlover for en underordnet for så å skulle vrake denne uka etter.

Det er på sett og vis forståelig at han var populær i gruppa, da han etter sigende var veldig kompis, men å gi noen det de ønsker og det de trenger er ikke nødvendigvis det samme. Å bli stilt krav til er alfa og omega i ei prestasjonsgruppe om man ønsker fremgang, og det er ikke lett med silkehansker på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 24.11.2020 20:02    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Han prøvde jo på nye ting i sin siste sesong (frispilling), men det gikk jo katastrofalt dårlig og han måtte skrote hele greia etter noen serierunder, etter det var vi og har vært helt retningsløse og han gikk tom for nye ideer.

Frispilling er helt fint det. Problemet var for mye fiksfakseri og fjas. Og det kan være en mellomting av barca og stoke fc.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 25.11.2020 10:40    Post subject: Reply with quote

Ingen som har sagt at frispilling ikke er fint, men spillerne så jo helt rådville ut og det var komikveld i forsvaret når de prøvde på det de hadde øvd på. Ble straffet gang på gang og Meling så ut som en bedriftsspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.11.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

For å være presis så så vel Meling litt ut som han eneste som har noe på en bane å gjøre på bedriftslaget, men som er uvant med at alle de andre på laget bare rusler vekk, drikker saft eller knyter skoene når 'han gode' har ballen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 25.11.2020 11:16    Post subject: Reply with quote

Før kampen i går hadde kommentatorene plukket seg ut Holse som en de skulle snakke om. På spørsmål om likheten med Helland presterte Skullerud å si at de er veldig like, hvorpå forskjellen lå i at Helland har skarpere skuddfot, mens Holse er yngre og har vært i fin form i år. Det briljeres i analysene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.11.2020 11:51    Post subject: Reply with quote

Den frispillingsfadesen viste vel først og fremst Kåres voldsomme vingling. De fleste lag som plutselig skal begynne å frispille seg fra utspark etc kommer til å få noen skikkelige blemmer mot seg, det er en del av prosessen. Nå tror jeg heller ikke at Kåre har/hadde den faglige kompetansen til å kunne gjøre laget i stand til å løse forskjellige utfordringer med frispilling, men det at han skrapa det "prosjektet" etter en par-tre kamper illustrerer noe av det som gjorde han uegna til å fortsette som trener hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2020 18:05    Post subject: Reply with quote

RBK-stjernen selv var selv blant de aller, aller beste i futsalen for sju år siden.

Mange mener han var den aller beste.

Han ble årets spiller da han herjet i blått for Tiller, for Frode Bergmanns lag som holdt på å holde deres ledelse helt inn og bli seriemester. Helland fikk derimot med seg landskamper i futsal og er på den eksklusive lista over spillere med landskamper i fotball og futsal.

(...)

Fotballstjernen lover en framtid i futsal når han er ferdig på Lerkendal.

Les mer: RBK-stjernen hyller «ukjente» Sindre (29): – Vi kaller ham bare kongen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.12.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Mister sesonginnspurten med en muskelskade. Er det dråpen for Hareide?
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 02.12.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Provoserende. Hvordan kunne de, dvs Dorsin i spissen, gi han ny kontrakt. Idioter?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 155, 156, 157  Next
Page 142 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb