English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 30.09.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

Fra VG:
Quote:
Hareide ble spurt om hvorfor Børven ikke har lyktes «å finne tonen» med den nye sjefen på Lerkendal.

– Han startet første kampen mot Strømsgodset, og scoret mål. Han er en super fyr som er en annen type enn Dino (Islamovic). Dino startet neste og scoret. Han kom også inn mot Godset, og scoret. Jeg skulle gjerne hatt to gode spisser vandrende rundt her. Er du en toppscorer vil du gjerne spille, det hadde jeg villet jeg selv også. Vi må finne noen som kan konkurrere med Dino, sier Hareide.


Vet ikke helt hvordan man skal tolke den uttalelsen der. Virker ikke som vi tenker å finne et ubestridt førstevalg på spissplassen som erstatter for Børven..

https://www.vg.no/sport/f...a-ny-spiss
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 30.09.2020 22:40    Post subject: Reply with quote

Man kan jo ikke si at vi skal få inn et klart førstevalg på spissplass dagen før årets viktigste kamp!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 30.09.2020 23:10    Post subject: Reply with quote

Godt poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.09.2020 23:18    Post subject: Reply with quote

En god trener uttaler uansett ikke at noen er et ubestridt førstevalg. Det vil jo drepe enhver motivasjon hos andre spillere i den posisjonen om de blir fortalt at de er sjanseløse på å spille seg inn.

Ikke har vi penger til å hente 15mill+ spillere heller på nåværende tidspunkt, som fort er det vi må ut med for en spiller som garantert vil være klart bedre enn Islamovic.

Kampen i morgen blir nok også helt avgjørende for hva vi gjør. EL gruppespill vil tilføre sårt tiltrengte midler, og gi oss et helt annet handlerom. Taper vi må vi fort se etter en rimelig og kanskje mer kortsiktig løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.09.2020 23:33    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
Fra VG:
Quote:
-Han er en super fyr som er en annen type enn Dino (Islamovic). Dino startet neste og scoret.
[..] Jeg skulle gjerne hatt to gode spisser vandrende rundt her. Er du en toppscorer vil du gjerne spille, det hadde jeg villet jeg selv også. Vi må finne noen som kan konkurrere med Dino, sier Hareide.



Jeg sliter litt med å forstå hva han egentlig sier her. Børven er en fin fyr som har konkurrert med Islamovic og ønsker å spille da han er(/var) toppscorer, så vi solgte ham for å gjøre plass til en som kan konkurrere med Dino?

Jeg skjønner jo at det blir mye politiske uttalelser i slike situasjoner, men om jeg ikke misforstår henger ikke uttalelsen helt på greip.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 30.09.2020 23:43    Post subject: Reply with quote

Prøvde vel å på en diplomatisk måte å si at Børven ønsket å spille mer, og når Dino ble førstevalget ville han ikke være her for å konkurrere mot Dino som et andrevalg, og at den neste spissen vi henter må ha forståelse for at han må fortjene plassen sin for å spille foran Dino? Så blir det litt klumsete når han ikke skal si noe negativt om Børven/situasjonen til Børven og heller ikke si konkret om de henter noen som de ser for seg som et førstevalg (negativt for Dino) eller en som skal konkurrere mot Dino (med andre ord Dino er førstevalg, du må ta fra han plassen) og dermed kan gjøre det mindre attraktivt å komme hit.
Back to top
View user's profile Send private message
klabb
Junior


Joined: 27 Nov 2006
Posts: 74
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2020 08:11    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg er spot on, waterfalls
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 01.10.2020 08:46    Post subject: Reply with quote

Det han sier er at Børven ikke var fornøyd med å ikke få klippekort / være "andrevalg", og at når han nå drar så må vi få inn en spiss til, for vi trenger to spisser som er reelle alternativer på topp. Om den som hentes skal være et "førstevalg" eller ikke vil det aldri være naturlig å uttale seg om i slike situasjoner. Den som er best spiller. Blir spennende å se hvem vi henter.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 01.10.2020 08:49    Post subject: Reply with quote

Ny spiss vil komme, hvilken hylle den spissen kommer fra avhenger om vi kommer til EL eller ikke.

Kommer vi til EL henter vi et klart førstevalg på spissplassen, kommer vi ikke til EL så henter vi kun en konkurrent til Dino.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.10.2020 08:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk at det heller er sånn at det kommer inn et førstevalg hvis vi slår PSV, men hvis vi ikke gjør det satser vi på å spille med Dino i så mange som mulig av de siste 11 seriekampene, og Adegbenro når han soner karantene. Så jeg tror vi har en ganske stor fisk omtrent klar, men at det sannsynligvis henger på EL-gruppespill. Så ser vi heller hva som skjer på inn/ut-fronten i neste vindu.

Det er ikke spillermateriellet som hindrer oss hvis vi stiller med Holse - Samuel - Ceïde foran den midtbanen vi kan stille i norsk serie.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 01.10.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

HB?

https://www.bt.dk/superli...-her-svier

Quote:
Det lignede jo et home run at hente Bartolec, der var en Superliga-profil og passede perfekt på stillingsbetegnelsen for en back i FCK. Men han har slet ikke slået til – og hvis han var reserve bag Varela tidligere, er han nu statist i et fireårigt Peter Ankersen-show. Her kommer FCK til at lide et økonomisk tab.


25 år gammel. Ny klubb for å finne tilbake til formen som fikk FCK til å hente han?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 01.10.2020 11:25    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror faktisk at det heller er sånn at det kommer inn et førstevalg hvis vi slår PSV, men hvis vi ikke gjør det satser vi på å spille med Dino i så mange som mulig av de siste 11 seriekampene, og Adegbenro når han soner karantene. Så jeg tror vi har en ganske stor fisk omtrent klar, men at det sannsynligvis henger på EL-gruppespill. Så ser vi heller hva som skjer på inn/ut-fronten i neste vindu.

Det er ikke spillermateriellet som hindrer oss hvis vi stiller med Holse - Samuel - Ceïde foran den midtbanen vi kan stille i norsk serie.

Da må du lese hva Hareide sier en gang til, en ny spiss vil komme uavhengig om vi kommer i gruppespill eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 01.10.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
25 år gammel. Ny klubb for å finne tilbake til formen som fikk FCK til å hente han?


Ikke dum ide.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.10.2020 11:56    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Da må du lese hva Hareide sier en gang til, en ny spiss vil komme uavhengig om vi kommer i gruppespill eller ikke.


Spådommen min aldret usedvanlig dårlig, som de sier.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 01.10.2020 15:08    Post subject: Reply with quote

Hvor realistisk er det med Amin Younes? Knallgod venstreving for Ajax som ble solgt til Napoli. Men ser han står oppført med ganske få kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 01.10.2020 15:09    Post subject: Reply with quote

Det vil jeg tro er langt utenfor rekkevidde. Lønna han krever er sikkert mer enn nok for å stoppe den dealen
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.10.2020 15:16    Post subject: Reply with quote

Tror nok vi fort må opp på et nivå hvor vi kanskje av og til kommer inn i CL, eller i allefall biter godt fra oss i EL før vi kan sikte oss inn på den type overganger ja. Younes er jo god nok til å spille for typ Ajax og PSV, så vi hadde nok aldri blitt vurdert på nåværende tidspunkt i allefall.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 01.10.2020 15:23    Post subject: Reply with quote

Så urealistisk at det er bortkastet slitasje på tastaturet å nevne det.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2020 15:50    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hvor realistisk er det med Amin Younes?


Omtrent like sannsynlig som at Klopp blir assistenttrener for Hareide vil jeg tro.
0%


NÃ¥r jeg tenker meg om er det selvsagt feil:
Det er 50% sannsynlig
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.10.2020 15:57    Post subject: Reply with quote

Det er vel ca totalt urealistisk.
Back to top
View user's profile Send private message
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 01.10.2020 16:04    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Mikkelsen wrote:
Hvor realistisk er det med Amin Younes?


Omtrent like sannsynlig som at Klopp blir assistenttrener for Hareide vil jeg tro.
0%


NÃ¥r jeg tenker meg om er det selvsagt feil:
Det er 50% sannsynlig


Det er sant, enten så blir han det eller så blir han ikke det. Klassisk 50/50
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 01.10.2020 16:13    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påstå at det er 50/50. 50%ikke en sjans i havet og 50% en snøballs sjanse i helvete
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 01.10.2020 16:35    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hvor realistisk er det med Amin Younes? Knallgod venstreving for Ajax som ble solgt til Napoli. Men ser han står oppført med ganske få kamper.

Du klager på alle spillere vi bli koblet til og kritiserer jobben som blir gjort, så er dette det du kommer opp med selv. En tysker med flere landskamper som spiller for Napoli og er i sin beste alder. Jajja, det er bra lett å finne gode spillere når man ikke har mer filter enn som så...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 01.10.2020 16:53    Post subject: Reply with quote

Useriøst å komme med spillere på et slikt nivå ja.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 01.10.2020 22:21    Post subject: Reply with quote

Da blir det vel svensken som vi ikke vet noe om da som backup for Dino og ikke et nytt klart førstevalg på spissplass?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94  Next
Page 90 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb