English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 21.09.2020 14:48    Post subject: Reply with quote

Er det flere enn meg som sitter igjen med et inntrykk av at Ceide sliter litt mer med den friere kantrollen som Hareide bruker?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2020 15:04    Post subject: Reply with quote

Hareide sine kanter er litt midtbane spillere i en 442..
Ceide må lære seg å rettvendte seg og starte eller møte tidligere for så å stikke igjen.
Det føres og trikses og hoppes og fintes og dribles alt for mye. Hareide burde vist ham en video av bodø glimt kantene.
Når der er sakt. Våre kanter faller alt for lavt for å dekke rommet foran back og midtstoppere synes jeg. Da blir det langt opp til målet..Når vi spiller med snudd V så blir det store rom på sidene hvis ikke kantene faller ned.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 21.09.2020 16:28    Post subject: Reply with quote

Skrek meg hes på den ene kontringen i slutten av førsteomgang der han skulle ta 19 overstegsfinter mens hele Haugesund fikk lov til å løpe hjem..

Noen må lære ham når det skal dribles og når det skal LØPES. I tillegg er det tydelig at han trenger litt mindre skylapper. Som forsvarsspiller trenger du egentlig ikke følge overlappløpet når Emil har ballen, han vil drible uanskvett.

Fikser han dette blir han veldig skummel og uforutsigbar.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.10.2020 17:49    Post subject: Reply with quote

- Vi bodde først i Tromsø, frem til guttene var åtte år gamle, forteller mor Ingvill Konradsen.

Siden flyttet familien til Haiti, hvor guttenes far er borgermester og mye av familien kommer fra. Mor Ingvill har også de siste tjue årene drevet bistandsorganisasjonen "Prosjekt Haiti" der nede, og det var mye av grunnen til at turen gikk dit. Moren tviler ikke på at mye av røffheten i tvillingenes spillestil kommer derifra.

- Siden de var 12-13 år gamle fikk de muligheten til å spille og drible med voksne, haitianske menn som ikke lot dem vinne gratis. Dette var jo gatefotball på grusveien, med små mål. Så det er mulig at det har gjort dem noe tøffere i taklingene. Forhåpentligvis har det vært bra for dem, sier hun.

Les mer: Fra gatefotball på Haiti til Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 01.10.2020 21:37    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne sett Ceide komme inn i dag. Samuel er jo tydelig ute av form
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.10.2020 22:03    Post subject: Reply with quote

Det er jo Ceide og.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.11.2020 23:53    Post subject: Reply with quote

- Jeg føler meg nå sikrere når jeg havner i skuddsituasjoner, forteller Ceide til rbkweb.no.

(...)

- [Du] jakter (...) fortsatt det første målet ditt.

- Jeg gjør det, men jeg får bare gå ut på banen og spille mitt spill. Hvis jeg scorer, så scorer jeg. Heldigvis så påvirket jeg kampen med assist.

- Fortell om pasninga på seiersmålet til Holse!

- Når jeg går inn i banen, vet jeg at om enn det er Pål eller Carlo, så tar han det løpet. Jeg vet at han kommer inn bak forsvarsspilleren. Jeg ser han går, og det blir et fint mål.

Les mer: - Føler meg sikrere i skuddsituasjoner

Etter Hareides inntreden har 19-åringen notert seg for tre målgivende på seks kamper i seriesammenheng. Før Hareide tok over ble det to målgivende på 15 kamper. Nå forteller han at Hareide har gitt han konkrete tilbakemeldinger på hva han bør forbedre.

– Med en gang han kom, så sa han at jeg måtte bli bedre på posisjoneringen min og at jeg måtte påvirke kampene mer. Jeg har jobbet godt med det, og jeg føler at jeg har løst det fint, sier han og forklarer:

– Jeg var ganske statisk før, og ventet ute på vingen. Nå handler det om å involvere seg mer inne i banen for kantene. Alle har fått samme beskjed. Vi skal bli flinkere til å komme mer inn i banen, fokusere på å score mål og påvirke kampen enda mer.

Les mer: RBK-talentet mangler én vesentlig del av spillet sitt: – Jeg stresser ikke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.11.2020 20:59    Post subject: Reply with quote

- Han har vært god på trening og i kamp. Det er utrolig fint å se framgangen hans. Det gleder meg veldig, kommenterer Hareide til rbkweb.no.

- På hvilke områder har han hatt mest framgang?

- Alt, egentlig! Både den fysiske delen av spillet, pasningsmessig og løpsmessig - han tar bedre valg. Det er ofte sånn som skjer i utviklinga med en spiller. Det er liksom totalten. Det er veldig fint.

Les mer: - Utrolig fint å se framgangen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.11.2020 20:47    Post subject: Reply with quote

At Emil spiller istedet for Samuel er uforståelig, holder ikke nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.11.2020 01:37    Post subject: Reply with quote

Du syns det ja...

Syns du det ble bedre etter at Cëide ble byttet ut? Syns du det var imponerende det Adegbenro gjorde etter at han ble byttet inn?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.11.2020 01:46    Post subject: Reply with quote

Ceide var en av våre klart beste før Brann scoret. At han ble byttet ut skjønner jeg lite av, spesielt når erstatteren var et enda mindre beskrevet blad på dette nivået.

Vi var for dårlige i for mange aspekter etter at Brann putta to, men jeg forstår svært lite av byttene i denne kampen. Ceide og Holse byttes ut, mens Islamovic og Hedenstad får fullføre. Hva er planen?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 379

PostPosted: 25.11.2020 03:36    Post subject: Reply with quote

Eneste spilleren i dette laget som er i nærheten av å ha noe ved seg som man kan få igjen en del millioner for ved salg. Alt det andre er gråstein.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 25.11.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

Synes at utviklingen hans har stoppet opp. Det er fortsatt driblinger, driblinger, driblinger. Ser ikke et eneste løp i bakrom. Masse feilvalg fordi han ser enda en spiller som kan dribles. Mangler det lille ekstra som jeg hadde håpet skulle komme i løpet av året.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.11.2020 10:26    Post subject: Reply with quote

Veldig rart at Ceide ble byttet ut i går, synes jeg. Kunne fort hatt både en og to assist i første omgang, og her synes jeg det er ok at han dribler mye, når Brann blir liggende så lavt som de gjorde.

Og når det først skjer synes jeg det er snodig å velge Wiedesheim-Paul framfor Adegbenro, og stå igjen med en spiller mindre som kan skape noe. Det er litt sånn Høgmo-bytte, sette innpå en avslutter til uten å tenke på hvem som skal generere sjansene til avslutterne.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2020 22:16    Post subject: Reply with quote

– Han [Hareide] har bedt meg om å bestemme meg fortere. Han gir meg mange tips hver dag. At jeg skal fortsette å vise hva jeg kan, stole på ferdighetene mine og spille med selvtillit, sier 19-åringen.

Enda har han ikke scoret sitt første mål i en tellende kamp.

– Det kommer snart, sier Ceide Konradsen med et smil.

Les mer: RBK-legenden frykter ofringen av Emil (19) ødelegger selvtilliten. Dagen etter snakket RBK-talentet med Hareide
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 16.12.2020 10:39    Post subject: Reply with quote

Om ikke annet, deilig med en trener som faktisk snakker med spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 16.12.2020 16:41    Post subject: Reply with quote

Håper han blir satset på som vår venstrekant og at man ikke henter en som skal komme inn og ta over plassen. Er nok bare et tidsspørsmål før det løsner mer for han foran mål og når det gjør det så blir han nesten umulig å ha med å gjøre.

Synes det er gøy å ha han ute på banen, for hver eneste gang han er nær boksen til motstanderen og han må ta seg forbi en mann, så vet man at han alltid gjør det. De vet hva som kommer men de klarer allikevel ikke stoppe han når han utfordrer de.

Nå har ikke jeg sett noe tall, men tror Ceïde sine vellykkede driblinger har rimelig høy uttellingsprosent. I hvert fall i de situasjonene i nærheten av motstanderens boks. Så er det bare om å gjøre å bli enda mer effektiv i avleveringen og i avslutningsøyeblikket. Jeg synes man allerede kan se at det har blitt jobbet en del med det, spesielt siden Åge kom. Før var han redd for å gå på mål selv mens nå prøver han seg når han får sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 16.12.2020 17:58    Post subject: Reply with quote

Om vi hadde mere fart på høyresiden, tror jeg Ceide fort ville sett mye bedre ut. Det ville gitt mere rom til å bevege seg i.

Holse bør spille sentralt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2020 21:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Ceide vil være første valget til oss i 2021.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 16.12.2020 23:53    Post subject: Reply with quote

han skal arbejde så meget med sit spark og afslutninger - de er slet ikke på seniorniveau. Altså nul mål i hvad ca. 40 kampe som offensiv spiller. Det er bare ikke godt nok. Men kan han udvikle de ting bliver han vildt farlig med den fart han har.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 17.12.2020 11:55    Post subject: Reply with quote

han bør ta noen kvelder sammen med Brattbakk, er ikke han trener i rbk-systemet?
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.01.2021 22:58    Post subject: Reply with quote

– For å bli best, må man ha konkurranse. Da er det bare opp til meg å vise at jeg er god nok til å starte og gripe sjansen, sier Ceide Konradsen til Nidaros etter hans første økt med Vecchia i troppen.

(...)

– Klare å holde han på benken?

– Ja, det er det som er målet. Jeg skal ta sjansen når den kommer og gjøre mitt beste. Jeg skal produsere mer målpoeng, resten vet jeg at jeg mestrer, sier Ceide Konradsen.

Les mer: RBK-sjefens klokkeklare beskjed kan være dårlig nytt for unge Emil (19)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.01.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Nå prøver jeg å øve meg på begge kantene. Jeg må kunne spille der også. Akkurat nå er det litt uvant å spille høyrekant, men det er bare å øve, fortsetter han.


Veldig bra, helt riktig steg for ham nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 26.01.2021 13:28    Post subject: Reply with quote

Da vil jeg tro det blir rullering mellom Holse, Ceide og Vecchia på kantene, og kun de (gitt ingen skader). Akkurat som jeg håpet.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 05.02.2021 18:54    Post subject: Reply with quote

Ceide hinter i denne artikellen om at han kommer bedre til sin rett og kanskje trives bedre på høyrekanten. Det at han omtrent kun har blitt brukt på venstre virker litt anti-godfot
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 48, 49, 50  Next
Page 15 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb