| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 07.12.2006 23:49 Post subject: |
|
|
Blir litt latterlig å diskutere bra / dårlig når banen ser ut som Øvrevoll Galoppbane etter ei helg meg løp og regn...... her var det ikke mye hjelp å få for teknikere...
På den annen side er det direkte galt at man forventer at de yngste skal trekke op standarden i en slik kamp, det er det veteranene som skal gjøre. Når de spiller som kjerringer, blir det vanskelig. Solli har nesten tatt igjen Basma i udugelighet nå.... bare et tidsspørsmål før mannen bør få konfiskert DJ utstyret sitt, slik at han kan begynne å få rett fokus igjen....eller selg ham til Brann  |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.12.2006 00:10 Post subject: |
|
|
| Slapp av. Brann var bedre enn oss, og vi tapte fortjent. Vi er ute av Royal League, og kan ta en fortjent juleferie. Kommer sterkere tilbake neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 08.12.2006 00:10 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: |
Må du ta deg sammen. Du vrir å vender på alt.
Du syntest det var på sinn plass at han skulle få gult kort i den situsjonen? Det var ikke til å ungå?
Om du leser hva jeg skriver, var det DEN egene hendelesen jeg reagerte på, som han har vist tendenser til i flere ganger i år. Om alle skulle pådra seg gule kort hver gang de ble sinna, hadde vi ikke kunne stilt med lag tilslutt.
Jeg sa aldri noe om å gå på banen med instiling på å tape!
|
Vet ikke hvem som vrir på ting her jeg. Jeg har da ikke sagt at du har sagt noe om å gå på bana med innstillinga å tape. Det jeg sa var at du heller ønsker å tape med stil enn å vinne med langballer, noe du sa her:
| Erik wrote: | | Når vi taper som vi gjør, kan vi like gjerne forsøke å spille fin fotball å tape med stil! Langballer er for meg, det verste i fotballen. | |
Her sier du da rett ut at du heller vil tape med fint spill enn å vinne med langpassninger.
Og ja, han fortjente gult kort, men situasjonen skulle aldri oppstått da PCS skulle hatt frispark før den oppstod, og derfor forstår jeg godt reaksjonen hans. Og når vi vet hva spillerene måtte tåle fra dommerene idag, så har jeg ingen problemer med å forstå reaksjonen hans. Og jeg personlig er en spiller som aldri kjefter på dommeren, og snitter på under ett gult i året i mine mange år som fotballspiller, men har likefullt full forståelse for at PCS blir frustrert over dagens dommere.
Du sa at PCS må jekke seg ned 3-4 hakk, og fremstiller han som en type som hamstrer inn gule kort. Han har fått 2 gule på 1403 minutter i årets TL. Tettey har f.eks. fått 5 på 1490 minutter. Når vi i tillegg ser at PCS er en av to RBK spillere som jager resten bort fra dommeren så er han langt fra så varm i toppen som du fremstiller han.
Nei, ja fyren være seg selv. Han balanserer på grensa, men krysser den ytterst sjelden. Og det blir ihvertfall ikke verre med årene. |
|
| Back to top |
|
 |
shinyskjel Junior

Joined: 30 Oct 2006 Posts: 55 Location: Oslo, men e fra Trondheim!
|
Posted: 08.12.2006 00:29 Post subject: |
|
|
Kan ikke klage på hvem som har fått spilletid i kampen ialefall!! Med ti skadede spillere MÅ de nye unguttene spille.. Syns Royal League er en fin setting og teste dem på også. _________________ Rosenborg - stolt fortid og ei stor fræmti'!
Seier kommer ikke dalende fra himmelen, men må jobbes hardt for her på jorden! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.12.2006 00:36 Post subject: |
|
|
Oppsummering fra RL:
Bekymringer:
1)Holdningen og innsatsen til sentrale spillere
2)Essediri, makan til dårlig spiller har jeg ikke sett siden slutten av Erik Hoftuns dager i CL. Den defensive jobbingen er katastrofal, da får vi mål i mot. Det hjelper ikke, så lenge denne spilleren spiller. Vi slipper inn mål hver eneste gang med Essediri på banen. Det er ikke tilfeldig, greit vi karret oss til 0-0 mot Helsingborg, men da var vi heldige.
3) Treneres taktiske kunnskaper. Lange baller og vingspill når Storflor er spiss??????????????????????? Hva med bakromsspill??????????
4) Alle skadene, tviler på at det er tilfeldig.
5) MÃ¥lsetting til RBK kontra innsats og vilje
Positivt:
1) Andreas Nordvik og tildels Hyka. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.12.2006 00:42 Post subject: |
|
|
3. Tørum la nok ikke opp til langpasningsspill med Storflor på topp. De evt. lange pasningene før Riseth ble flyttet opp, var nok spillerne sin ide. Dessuten kan det hende de prøvde å spille til Storflor i bakrom (enkelte ganger), men det var ikke enkelt med den matta. Vingspill må vi bare fortsette med uansett. Det er Rosenborg-stilen, og det bra at spillerne får øvd seg i å komme løs på kant. Samtidig er det greit å bli gode på innløp foran mål. Det gjelder også Storflor som bør gjøre det samme når han spiller på kant - skjære inn fra motsatt side altså.
4. Tilfeldig. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 08.12.2006 00:54 Post subject: |
|
|
| må le litt av det annulerte målet hvor Tettey sender enn passnings BAKOVER. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.12.2006 00:57 Post subject: |
|
|
For en flisespikker du er. Ta deg en tur i snekkerboden.
Du må se an hvordan situasjonen er også, da... Dessuten fikk jo Nordvik ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.12.2006 01:20 Post subject: |
|
|
| Joko skal visstnok være med i den nye Spidermanfilmen som det blå trollet..... |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 08.12.2006 01:33 Post subject: |
|
|
| bra vits |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 08.12.2006 01:34 Post subject: |
|
|
| Når hørt du dommeren blæs attach? Høre bare publikum som pip når dem skjer linjemannen vinke me flagge æ. Dommeren vinke ned flagge til linjemannen å spring videre. Skulla vært mål og Rosenborg spilleran dreit sæ som stoppa opp.... og keeperen gjør ikke jobben sin om han gjør nånn gode redninga så leng han gjør en tabbe eller to i vær kamp. Kanskje æ har misforstått, men keeperen skal redde. Det e det han e betalt for sjø...... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.12.2006 01:40 Post subject: |
|
|
| Tar jeg feil nå eller har RBK fremdeles en teoretisk mulighet til å gå videre? Jeg mener iaff det. Ifølge meg selv så vil RBK kapre 3. plassen dersom Odense taper 0-2 i alle sine resterende kamper. Og for å da gå videre er vi avhengig av at FCK taper sine to kamper mot Brønby og spiller uavgjort i de to mot Hammarby. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 08.12.2006 01:43 Post subject: |
|
|
Jeg har riktignok ikke snakket stygt om karim før, har alltid hatt et lite håp om forbedring.. Men etter denne kampen så mener jeg at de bør sette ham på første fly opp til nord-norge, dårligere kamp av en enkeltspiller er det lenge siden jeg har sett.
Det var mye loffing av baller ja, men var ikke så mye annet å vente med den banen og mr.playmaker riseth i aksjon. Greit at han prøver seg en eller to ganger, men det får da være måte på til elendige langpasninger. Han må begynne å innse sine begrensinger og slå kortpasninger. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 08.12.2006 01:48 Post subject: |
|
|
No må vi bare se på de få positive tingan midt opp i all skuffelse. Vi har fått testet flere unge spillere(Nordvik, Hyka, Skjølsvik, Lund Hansen), og de har levert varene ut i fra forutsetningene. Men det er klart at Klubben bør ha ei skikkelig evaluering, etter en tydelig sprik i spillergruppa, kontra sportslig ledelse.  |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 08.12.2006 02:52 Post subject: |
|
|
Syns ikke kampen var så allerverst i dag egentlig, med tanke på det laget vi stilte. Men vi ble veldig slitne utover i 2. omgang, noe som fikk direkte konsekvenser for resultatet.
Her er min vurdering av laget:
Lund Hansen (4-) Svak på de to første målene. Bra redning i beina på Ludvigsen mot slutten.
Nordvik (5) Veldig positiv i 1. omgang. Er det en ny Bratseth på gang? Viste uerfarenhet i flere situasjoner dog.
Basma (4) Greit gjennom mesteparten av kampen, men ble veldig avslørt på farten etter at Nordvik ble byttet ut.
Dorsin (4) Ok innsats, men ble sliten i 2. omgang.
Solli (2) Var et ustanselig faremoment for eget lag! Svak feilpasning førte til første målet. Jogget i forsvar. Den mannen bør få lite spilletid neste år.
Riseth (4) Mange feilpasninger og dårlige skuddforsøk. Men viste at han er en nøkkelspiller defensivt for RBK. Bedre midtspiss enn Storflor!
Tettey (3+) Løper mye og er mye involvert. Dessverre gjør han mange feilvalg og feilpasninger. Har mye å lære.
Skjelbred (4) Var usynlig store deler av kampen. Men var en av de som tok ansvar i 2. omgang. En mann for framtiden.
Essediri (2+) Direkte svak. Hva han gjør på det tunisiske landslaget er en gåte.
Hyka (5-) Har mye å gå på fysisk, men er teknisk veldig god. Prøvde mye, og fikk skapt en del framover. I motsetning til Essediri sprang han også bakover og hjalp til. Ble byttet ut før laget falt sammen i slutten av 2. omgang.
Storflor (4-) Ikke en midtspisstype. Mye usynlig. Stilte seg ofte i offside.
Synd vi er ute av Royal League. Men jeg tror det kom noe veldig positivt ut av det, nemlig at det ble mye spilletid på unge spillere som Nordvik, Hyka, Lund Hansen og Skjelbred. De guttene tror jeg kan yte et godt bidrag for RBK i framtiden. Slik erfaring på høyt nivå er gull verdt for utviklingen deres.
EDIT: Jeg er overrasket over at Solli ikke har fått mere pepper på forumet etter kampen, han fikk endog 5 i karakter av en. Jeg så kampen på opptak, så fikk god tid til å spole og se situasjoner i sakte bevegelse. Solli var rett og slett en katastrofe defensivt. Var årsak til mange av Brann-sjansene. Og fikk ikke til noe offensivt heller. Dagens verste.
NÃ¥r det gjelder dagens beste er det enighet; Nordvik viste gode takter, men han kan heldigere sammenlignes med Bratseth enn med Hoftun. Farten hans er en stor styrke.
Når det gjelder kommentatorene: synes at enkelte her syter gang på gang om anti-RBK blant kommentatorene. Vanligvis er jeg uenig, men i dag må jeg si Nordmark tok kaka! Det var bare så vidt at han av og til husket på å late som om han var nøytral, ellers var det bare "heia Brann" hele veien. Foruten det kom han hele tiden med usakligheter. Som kommentator er han værre enn Solli som spiller. Og Ulseth... TVN må kvitte seg med de to hvis de skal håpe på å bli tatt alvorlig.
Trond Fredrik Ludvigsen var god da han ble byttet inn. Hvorfor fikk han det aldri til å løsne i Rosenborg egentlig? Skulle mye heller hatt den mannen enn Essediri f.eks. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 08.12.2006 05:17 Post subject: |
|
|
Ja, det er bortimot flaut å høre på Nordmark Han viser med all tydelighet at han ønsker RBK "dit pepper'n gror"Når han forsto at Bann vant kampen kom han med en masse svada om at det var synd at RBK var utslått  |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 08.12.2006 16:05 Post subject: |
|
|
Ser at Tørum er enig me... deg balla
- Idiotisk av Skjelbred
Søndag møter Rosenborg Odense i sin siste kamp i Royal League. Tørum innrat det ikke blir lett å stille lag.
- Per Ciljan Skjelbred pådro seg et idiotisk gult kort. Derfor må vi klare oss uten ham.
ømmer |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.12.2006 16:13 Post subject: |
|
|
| Som skrevet i kamptråden, har Per bare to gule, og kan spille mot Odense. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 08.12.2006 16:17 Post subject: |
|
|
| Nero wrote: | | Trond Fredrik Ludvigsen var god da han ble byttet inn. Hvorfor fikk han det aldri til å løsne i Rosenborg egentlig? Skulle mye heller hatt den mannen enn Essediri f.eks. |
Når en så på baneforholdene skulle det bare mangle at innbytterne ville prege kampen når de andre har løpt 70-75 min i gjørmehavet. Synd for RBK at de bare hadde en halvskadd Strand og en litt for tam junior på benken.
Selv om Brann hadde taket hele 2. omgangen og seieren var fortjent er det vel neppe tilfeldig at de 3 som var involvert i seiersmålet hadde rundt 25 min tilsammen på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 08.12.2006 16:34 Post subject: |
|
|
| Det var ikke det som var poenget. Saken var at handlinga hans på det gule kortet var idiotisk. Han ble sinna for motspilleren falt for lett. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 08.12.2006 18:38 Post subject: |
|
|
| hmm82 wrote: | | Når hørt du dommeren blæs attach? Høre bare publikum som pip når dem skjer linjemannen vinke me flagge æ. Dommeren vinke ned flagge til linjemannen å spring videre. Skulla vært mål og Rosenborg spilleran dreit sæ som stoppa opp.... og keeperen gjør ikke jobben sin om han gjør nånn gode redninga så leng han gjør en tabbe eller to i vær kamp. Kanskje æ har misforstått, men keeperen skal redde. Det e det han e betalt for sjø...... |
Skriv bokmål eller nynorsk!  |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 08.12.2006 21:02 Post subject: |
|
|
Ska prøv...  |
|