English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Alanyaspor
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
20%
 20%  [ 22 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 1 ]
Konate
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 1 ]
Skjelbred
65%
 65%  [ 71 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Holse
0%
 0%  [ 1 ]
Islamovic
11%
 11%  [ 12 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 109

Author Message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 19.09.2020 21:40    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hvis man ser på ligarankingen så er Tyrkisk liga høyere rangert enn den norske, svenske og danske ligaen. Så de er på et høyere nivå selv om de har gode lag som varierer fra sesong til sesong.

Jevne og jevne. Jeg tror ikke Alanyaspor har en Ã…sen blottet for tempo og jeg tror ikke Alanyaspor har stoppere uten teknikk eller en stall uten venstrebacker.


Har prøvd å lete etter ligarankinger selv, men ender bare opp med rankinger av landene istedenfor, har du link?
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 19.09.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

https://www.uefa.com/memb.../#/yr/2020'
Er det denne du vil ha?
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 19.09.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Nei, den jeg ente opp meg selv. Der man ser individuelle ligaer ranked (fra PL, Ligue 1, Championship, Prva Liha osv)
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 19.09.2020 22:39    Post subject: Reply with quote

Det er vel den du sikter til, bare at det står navnet på landet i stedet for ligaen, da det jo sånn sett er mulig for et lag å komme til Europa uten å være på toppnivå.

Hvis du mener noe annet så finnes det vel ikke noen offisiell oversikt? Land blir jo rangert utifra hvordan lagene sine gjør det i Europa. Man skiller jo ikke da på ulike nivåer i et land, som PL og Championship som du nevner.

Har vel sett noen lister med det, men det har vel vært lønningstabell, hvor det står hva lønnen til en gjennomsnittspiller er i diverse ligaer.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 19.09.2020 22:46    Post subject: Reply with quote

Er sånn jeg forsto den rankingen da ligaer kan bytte navn i hytt og pine, eliteserien kunne jo for eksempel ha navnet TV2 ligaen mens den er sendt på eurosport. Mens det å holde styr på det er en ekstraoppgave som man har enkelt unngått hos UEFA.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 20.09.2020 04:23    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Nei, den jeg ente opp meg selv. Der man ser individuelle ligaer ranked (fra PL, Ligue 1, Championship, Prva Liha osv)


Det er kun en ligaranking basert på UEFAs klubbkoeffisienter, dvs. hvordan de lagene som deltar i EL og CL har gjort det de siste fem årene. I tillegg finnes det en liste som viser hver enkelt klubb sin koeffisient basert på klubbens prestasjoner siste fem år, samt FIFAs rangering av landslag.

Det finnes ingen tilsvarende liste som rangerer ligaene ved sponsornavn el.l. som er relevant i denne sammenhengen. Det er nok heller andre rangeringer, som budsjett eller tilskuertall.

Et tyrkisk lag skal normalt være bedre enn de norske, gitt at toppen av tyrkisk serie presterer det bedre enn norske lag i Europa-spill. (Hvor et av problemene for Norge har vært at et lag som har tatt medalje det ene året kan være vesentlig dårligere året etter, så historisk sett så var det bedre å se på klubbrankingen og hvordan Rosenborg - som spilte i Europa år etter år - lå an ifht. de lagene vi skulle møte i europa-spill.) Husker den gangen Rosenborg kom til CL for første gang etter Brattbakk sitt bortemål mot Besiktas. Vi vant 3-0 hjemme og tapte 1-3 borte. Senere spilte vi mot Galatasaray i CL, med verdensstjerner på laget, som den brasilianske landslagsmålvakten. Tyrkiske lag er også kjent for å ha fanatiske supportere med fantastisk støtte, synging og fyrverkeri, så det var stor forskjell på å møte tyrkiske lag hjemme og borte, noe Rosenborg også erfarte. At vi spiller hjemme på Lerkendal i en eneste tellende kamp er derfor en fordel for oss i denne ene kampen.

Lag for lag har jeg ingen peiling på hvordan vi står i forhold til tyrkerne, men Rosenborgs sjanse ligger vel i at vi er i sesong og har ringreven Hareide som strateg, og at vi spiller hjemme og kanskje er mer uthvilt enn motstanderne som må ta turen til Norge. Et klassisk eksempel på at vi må være litt bedre som lag og ha dagen, men da kan vi også slå dem. Vil ikke tippe prosenter, men ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne slå dette laget i en enkel kamp, hjemme. Synd vi ikke har tilskuere. I en kamp som denne burde Kjernen få 100-150 syngende supportere inn på Kjernenfeltet.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.09.2020 07:23    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Har prøvd å lete etter ligarankinger selv, men ender bare opp med rankinger av landene istedenfor, har du link?


https://kassiesa.home.xs4...k2020.html
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.09.2020 08:13    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Real Madrid hadde ikke Hernes, Lein, Boateng og Sørlie i troppen de heller, men tapte 2-0 mot RBK-laget som hadde det.

En del av det å være en god supporter er det å ha troen på seier når det kommer til kampdag. Det å se svakheter i laget eller være kritisk til hvordan klubben drives er ikke i konflikt med det å støtte laget og ha tro på seier inntil det motsatte er bevist. Poenget er at tilværelsen blir jævlig trist om vi alle skal sitte her og ta alle sorger på forskudd og forvente tap hver gang. Da kan man like gjerne legge ned klubben og fotballen, for da har den ikke mening lenger.

Det blir rett og slett for dumt slik du holder på, med å dømme laget nord og ned og proklamere at dette blir tap, være seg PSV eller Mjøndalen, for så å komme med "haha hva sa jeg" de få gangene vi til slutt taper. Blind høne finner også korn, og hvis man tipper tap hver gang så sier det seg selv at man vil treffe på tipset innimellom.


Det er vel ingen her som håper RBK taper og alle kan ta feil på resultater, men når man ser tilstanden er det vanskelig å se noe som gjør at man vinner. Det blir litt som å tro på julenissen. Vi slipper til stadighet inn enkle mål mot dårlig motstand. Det straffer seg mot Alanyaspor. Håpet ligger i undervurdering eller at Hareide har kokt sammen en jævlig smart plan, men planen begrenses med de dårlige spillerne i enkelte posisjoner.

Helt ærlig, tror du virkelig Hovland og Valsvik holder nullen mot Alanyaspor? Kombinert med Dahl Reitan og ? på venstreback? De slipper jo inn flust av mål og sjanser mot meget begredelig motstand!
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 20.09.2020 08:27    Post subject: Reply with quote

Tallknuserne i Fivethirtyeight regner Antalyaspor som bedre enn Rosenborg, men dårligere enn Molde og Bodø/Glimt. De har dem som det sjette sterkeste tyrkiske laget. Forskjellen er ikke større (51 mot 47) enn at hjemmefordelen mer enn utligner det. Helt åpen kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 20.09.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

Hareide taper ikke mange kamper på Lerkendal...
Jeg har ingen tro på at tyrkisk fotball er noe å skryte av utover de 2 beste lagene...
Denne vinner vi men psv blir for tøff.
Men neste år vil vi klare det.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 20.09.2020 10:04    Post subject: Reply with quote

Neste år blir det da også i beste fall Conference something(?) League, ikke Europa League. Det bør være grei skuring.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 10:24    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er vel ingen her som håper RBK taper og alle kan ta feil på resultater, men når man ser tilstanden er det vanskelig å se noe som gjør at man vinner. Det blir litt som å tro på julenissen. Vi slipper til stadighet inn enkle mål mot dårlig motstand. Det straffer seg mot Alanyaspor. Håpet ligger i undervurdering eller at Hareide har kokt sammen en jævlig smart plan, men planen begrenses med de dårlige spillerne i enkelte posisjoner.

Helt ærlig, tror du virkelig Hovland og Valsvik holder nullen mot Alanyaspor? Kombinert med Dahl Reitan og ? på venstreback? De slipper jo inn flust av mål og sjanser mot meget begredelig motstand!


Hva er poenget med å følge med om man hele tiden skal ha den holdningen at "vi taper likevel"? Håp er jo det hele greien er basert på.

Om Hovland og Valsvik holder nullen driter jeg i så lenge vi scorer minst ett mål mer enn tyrkerne. Men RBK var en Lundemo-tabbe unna å slå ut Dinamo Zagreb og nå CL i fjor, med Hovland og et dårligere lag enn vi har nå, og en inkompetent trener. Så naturligvis har vi mulighet til å slå dette tyrkiske laget. Det er ikke sikkert vi gjør det, langt derifra, men mulighetene er brukbare med en god kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.09.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
Tallknuserne i Fivethirtyeight regner Antalyaspor som bedre enn Rosenborg, men dårligere enn Molde og Bodø/Glimt.


Husk det er Alanyaspor fra nabobyen som vi møter. Smile

Ser at du uansett siktet til deres SPI på 52 kontra vår på 47.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 22:55    Post subject: Reply with quote

Det må være fokus på hvordan vi skal forholde oss til høyt press frem mot denne kampen. Nå har det vært fullstendig sammenbrudd både mot både Haugesund og Godset når de gikk ut med høyt aggresivt press i starten av kampen. Vi tåler ikke tullebaklengs i starten av kampen her.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.09.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

Lykke til med det. Til og med i Eggens dager var vi skrekkelige når motstanderlag kjørte kollektivt høyt, aggresivt press. Kanskje vi ledet en CL-kamp med ett mål, og vi virket å ha som strategi å bruke siste kvarteret av kampen på å la Hoftun og Bragstad heade unna innlegg på innlegg på innlegg og prøve å ri han av. Tror ikke å spille av press er noe som ligger i DNAet til Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 20.09.2020 23:19    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg bryr meg mindre om denne kampen enn om at Glimt taper mot Milan. Ingen så skal få ta fra oss den altså.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 20.09.2020 23:27    Post subject: Reply with quote

Tar ikke fra oss noe uansett utfall av dem kampen. Det er EL-kvall og Milan er ikke et topplag.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 21.09.2020 06:40    Post subject: Reply with quote

Rosenborg OG BG vinner hadde vært knallbra i mine øyne. Kan ikke leve i fortida.

Men om vi skal ha noen sjans så må spillet og relasjonene sitte fra første minutt, kan ikke vente til 2 omgang denne gangen.

Er jo litt spent på hva Hareide finner på, jeg kjenner ikke Alanyaspor, men håper at de er litt sånn individualistlag som ikke trives i kalde temperaturer.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 21.09.2020 06:58    Post subject: Reply with quote

Blir en morsom kamp dette, men er spent på hvilken taktikk Hareide legger opp til.

HÃ¥per dette blir laget, forutsatt at Skjelbred er spilleklar.

Hansen

Reitan-Reginiussen-Eyjolfsson-Konate

Zachariassen-Skjelbred-Konradsen

Holse-Islamovic-Adegbenro

Posisjonen jeg er mest usikker på, må være høyrebacken, men velger Reitan pga. at han har spilt der de siste månedene.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 21.09.2020 09:09    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Husk det er Alanyaspor fra nabobyen som vi møter. Smile


Pinlig. Men her må tyrkerne ta en del av skylden. Hvis man har to byer som heter nesten det samme, så tvinger man en av dem til å kalle klubben sin for Start.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 21.09.2020 09:12    Post subject: Reply with quote

Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.09.2020 10:10    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ha satt inn Hedenstad og Tagseth på det laget (åpenbart for hvem), men ellers enig. Tagseth er i veldig fin utvikling nå, synes jeg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.09.2020 10:28    Post subject: Reply with quote

I allefall Hedenstad for Reitan. Tagseth/Konradsen er jeg litt mer usikker. I ES ville jeg tatt Tagseth 10 av 10 ganger, men mistenker kanskje at vi får et kampbilde hvor tyrkerne har mye ball her, så ikke sikkert det blir like håpløst med 2 løpsmaskiner samtidig i en type kamp hvor vi i større grad blir liggende og kontre. Konradsen også bedre i begge boksene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 19 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 21.09.2020 10:35    Post subject: Reply with quote

Alanyaspor har vell ikke spilt en kamp siden Juli?
De kommer fra 35 grader og tørr humpete gressmatte til 8 grader og pissregn.
I tillegg har de mistet sin soleklare toppscorer i Papiss Cisse..
Dette blir walk in the park.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.09.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

Om det blir et sånt kampbilde blir det veldig viktig å klare å holde ballen i laget når muligheten byr seg. Zacharissen og Konradsen i samme 11er blir for trebeint for meg. Inn med Tagseth, benk Hedenstad for Reitan.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Next
Page 2 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb