English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tak over Lerkendal

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 29.10.2004 20:54    Post subject: Tak over Lerkendal Reply with quote

Kikket litt på de nye Stadionplanene til Stabæk, og syns det er merkelig hvor mye finere takløsningen til Stabæks Blue Dream Arena er. I motsetning til RBKs Reodor Felgen løsning med store master i hver ende. Hva slags arkitekter bruker egentlig RBK som kommer opp med en stadion som allerede ser utdater ut og som samtidig koster en formue?

Noen som er enige i dette?


Last edited by Nåssåladden on 29.10.2004 22:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Rbker
Junior


Joined: 15 Oct 2004
Posts: 27

PostPosted: 29.10.2004 22:10    Post subject: Reply with quote

det er allerede laget en topic om taket. Men når det er sagt, hadde jeg nok sett for meg at de bygger ut hjørnene så snittet hadde vokst enda mer! Tror nok Rosenborg over tid godt kan ha et snitt på nærmere 25000 hvis de endrer litt på lerkendal.
_________________
Renere drakt 2005! Renere stadion med tette hjørner og svarte seter!
Back to top
View user's profile Send private message
YO
Junior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 33

PostPosted: 30.10.2004 00:25    Post subject: Til Mikkmakk Reply with quote

Hvor kan jeg lese om stadionplanene til Stabæk?

Heisann
Back to top
View user's profile Send private message
Oraklet från Alnö
Junior


Joined: 31 Oct 2004
Posts: 3
Location: Stockholm, Sweden

PostPosted: 31.10.2004 01:22    Post subject: Dritt-stabaek Reply with quote

Blir det något stadion för Stabaek nu när dom rycker ned till ettan? Ett lag som väl aldrig någonsin haft någon större publiktillströmning! Men större under har väl skett.. hehe. Nej, nej tack till Stabaek.

Tack på Lerkendal, coolt Wink
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 31.10.2004 02:40    Post subject: Reply with quote

Joda. Det blir stadion uansett... Her er ett litet bilde av stadion:



Urettferdig. Sad Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 31.10.2004 12:06    Post subject: Reply with quote

duttend wrote:



Se den du, Bratseth! Sånn skal det være, Rundstadion med "åpne" hjørner og greier. Vi kan da vel ikke ha dårligere stadion en ett 1. divisjonslag, kan vi vel Rune?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2004 15:54    Post subject: Reply with quote

Det er mange fine stadioner som har en mer "firkantet" form. Highbury og Anfield i England er jo blant annet gode eksempler på det. Det bør være mulig å bygge litt større tribuner, og kanskje tette igjen hjørnene, og vips så har vi plass til 30000.
Men jeg synes den stadioen vi har er grei nok jeg. Men man kan jo lure litt på hvor mye vi hadde tjent på å ikke ha vip på de to endetribunene...
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
MadMike
Junior


Joined: 01 Nov 2004
Posts: 3

PostPosted: 01.11.2004 16:27    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke om det er så veldig lurt å tette igjen Lerkendal i hjørnene. Det fører til dårlig tilgang på luft etc, og gressmatta blir mye dårligere. Joda, det er mange storlag som har tettet igjen stadionen sin i hjørnene, men hvor mange ganger i året skifter f.eks ManU gressmatte? Jeg har hørt at de skifter en del.

Tak på Lerkendal? Tjah. Det eneste minuset er vel at det gjør eventuelle fremtidige utbygninger veldig vanskelig. Noen som har bilder/skisser over hvordan det plalagte taket kommer til å se ut?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 01.11.2004 16:43    Post subject: Reply with quote

Mikael Bue wrote:
Jeg vet ikke om det er så veldig lurt å tette igjen Lerkendal i hjørnene. Det fører til dårlig tilgang på luft etc, og gressmatta blir mye dårligere. Joda, det er mange storlag som har tettet igjen stadionen sin i hjørnene, men hvor mange ganger i året skifter f.eks ManU gressmatte? Jeg har hørt at de skifter en del.

Tak på Lerkendal? Tjah. Det eneste minuset er vel at det gjør eventuelle fremtidige utbygninger veldig vanskelig. Noen som har bilder/skisser over hvordan det plalagte taket kommer til å se ut?


Vel på forsiden af Rbkweb er der faktisk nogle skitser af hvordan det kan komme til at se ud, smider lig et link
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 01.11.2004 22:56    Post subject: Reply with quote

Mikael Bue wrote:
Jeg vet ikke om det er så veldig lurt å tette igjen Lerkendal i hjørnene. Det fører til dårlig tilgang på luft etc, og gressmatta blir mye dårligere. Joda, det er mange storlag som har tettet igjen stadionen sin i hjørnene, men hvor mange ganger i året skifter f.eks ManU gressmatte? Jeg har hørt at de skifter en del.

Tak på Lerkendal? Tjah. Det eneste minuset er vel at det gjør eventuelle fremtidige utbygninger veldig vanskelig. Noen som har bilder/skisser over hvordan det plalagte taket kommer til å se ut?

Kan ikke akkurat huske sist gang Ullevaalmatta ble byttet ut (99 var det ikke?). Når en klubb som Viking klarer det, så skal vi klare det.... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 01.11.2004 23:11    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det taket ser så dårlig ut jeg, og jeg er for tetting av hjørnene, hvertfall og få Lerkendal større.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 01.11.2004 23:29    Post subject: Reply with quote

Å argumentere med at de ikke kan fylle hjørnene og det kan komme til å se "tomt" ut er jo bare tøv Razz
I år har det vært fullt en rekke ganger, og når storlag kommer fra europa kunne vi fyllt det to ganger nesten.. tror ikke 30 000 blir noe problem en 4-10 ganger i året, stemningen blir dessuten bedre i en "innkapslet" stadion. Mulig Norge legger noen treningskamper der og hvis disse utbedringene gjøres... ullevål har jo ikke tak..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb