English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 11.09.2020 10:17    Post subject: Reply with quote

Det er så gammeldags å insistere på at den fremskutte midtbanespilleren må være en playmaker. Hva med Thomas Müller eller Reuss?
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 11.09.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Mye mål og rock'n roll er å foretrekke. At det ser ut som et tv-spill, er ikke avgjørende Smile
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.09.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det er så gammeldags å insistere på at den fremskutte midtbanespilleren må være en playmaker. Hva med Thomas Müller eller Reuss?


Thomas Müller og Marco Reus er teknisk glimrende spillere som er gode til absolutt alt. Zachariassen er kun god rettvendt, og helst uten ball. Han er overhodet ikke sammenlignbar som spillertype.

Du beskriver vel helst Pål André Helland av våre spillere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 11.09.2020 11:17    Post subject: Reply with quote

Müller er da absolutt ikke hverken teknisk glimrende eller god til absolutt alt. Han er heller en teknisk begrenset evne med en vanvittig fotballforståelse log evne til å alltid bevege seg riktig. I sin fremskutte indreløperrolle er han en konstant trussel.

Kagawa pleide å ha en lignede rolle hos Klopps Dortmund-lag.

Jeg spår at Zachariasen blir frigjort og hvil framstå som en mye bedre spiller med dette trekker. Jeg spår også et mye høyere ballinnehav med to spillere som starter i dype posisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 11.09.2020 12:05    Post subject: Reply with quote

Å kalle thomas muller for teknisk god spiller blir litt feil ja..han er utrolig god du sier og være rett plass til rett tid.
Litt roar strand type,bare bedre på hodet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Det at pcs ikke kan spille fremskutt er for meg merkelig. DET handler om spillestil og hvilke andre spillere du har rundt paa banen.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.09.2020 12:28    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/Tjaer...0800907272

Liten gjennomgang her. Han har spisskompetansen sin på spilleforståelse, åpenbart, men dette er virkelig ikke noen begrenset spiller. Kan være teknisk god uten å være noen elegant driblekonge.

Jeg tror du får rett i det med ballinnehavet - hvis det er to dype vi får se i angrep, noe som ikke er åpenbart i min bok - men jeg spår at Zachariassen i så fall vil slite veldig med å bli involvert når han ikke får starte fra en litt dypere posisjon (som for eksempel en framskutt indreløperrolle, som er det han spiller som nå). For meg blir dette veldig contrived, det blir som å bruke Roar Strand som hengende spiss fordi han liker å gå på løp. Utgangspunktet for løpene er viktig.

Problemet vårt når vi har forsøkt 4-2-3-1 tidligere har jo nettopp vært at det økte ballinnehavet ikke fører til mer sjanseskaping i seg selv. At vi øker ballinnehavet sånn er jo nesten selvsagt, i og med at det legger opp til en mindre direkte spillestil, men det stiller som nevnt tidligere krav til at vi både klarer å finne denne spilleren i mellomrom og at han klarer å gjøre seg nyttig med ballen, ellers ender vi litt med Hornelands kverning langs sidelinjene. Og jeg er ikke noen prinsipiell motstander av den stilen eller formasjonen, bare så det er sagt. Jeg synes bare vi mangler den ene viktige spillertypen til det akkurat nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.09.2020 12:41    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det at pcs ikke kan spille fremskutt er for meg merkelig. DET handler om spillestil og hvilke andre spillere du har rundt paa banen.


Det handler vel mest om en viss forventning om at en spiller som kommer i såpass mange nøkkelsituasjoner på siste tredel (som man nok tenker at den fremskutte spilleren gjør), faktisk vil gjøre mange gode valg på siste tredel, og dermed produsere mange målpoeng og nestsistepasninger. Det gjør jo ikke Per, og det har vi testet til det ettertrykkelig kjedsommelige tidligere.

Men for all del: hvis vi klarer å komme opp med et system der laget fungerer optimalt samtidig som denne fremskutte midtbanespilleren/hengende spissen omtrent ikke har målpoeng, så passer jo Per som hånd i hanske.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2020 13:41    Post subject: Reply with quote

Slik Bayern bruker Mueller hvor han trekker ut mot der ballen er tror jeg PCS kunne vært bra. Han var en glitrende indreløpere i sine yngre dager. Han har ihvertfall hurtig nok teknikk og tempo til å trekke på seg spillere så spille fri andre. Men som skytter og Strand type er Zac bedre, han durer på rett frem uten særlig finesse. Tror PCS kunne skapt mye rom for andre der. Men greit å ha en sittende som klare å ta i mot oppspill uten å gå på seg brudd i mot..( les Lundemo etc ).
Innbiller meg at 2 sittende gjør oss mere kompakte defensivt. Men kan hende vi taper noe offensivt. Tror Hareide vil spille 433 hjemme og 4231 borte !!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 11.09.2020 17:23    Post subject: Reply with quote

4-2-3-1 + Rosenborg = Hamrén, det er i alle fall den assosiasjonen som jeg får.

Skjelbred ble forsøkt brukt i en mer offensiv rolle sist han var i Rosenborg, men lyktes vel i mindre grad. De fleste som husker Skjelbred før han brakk foten så nok for seg en karriere hvor han skulle briljere fremover, men på tampen av sin første periode i klubben fremsto han mest som en som jaget ball og ikke bidro med så mye fremover. (Arrester meg om jeg tar feil, men det er i hvert fall slik jeg minnes ham, og det var nesten en lettelse å se at han reiste ut til en ny klubb i en bedre liga - og tok steget - fordi han fremsto mer og mer som en spiller som ikke fikk ut potensialet sitt i Rosenborg.)

Hvis Rosenborg skal satse på 4-2-3-1 så håper jeg Skjelbred kan gå inn i en rolle ikke ulik den som Annan hadde under Hamrén (om en litt mer offensiv, slik som Eggen ville Annan skulle spille da han tok over sommeren 2010, men da gikk vel også laget tilbake i mer klassisk 4-3-3 og mer offensiv fotball, for å si det mildt.)

Fremover, så håper jeg at Åsen får sjansen til å vise at han har blikket og pasningsfoten til å tre ballen gjennom motstandernes forsvar. Han har vist dette glimtvis i fjor og i år, og i likhet med flere andre på laget så håper jeg han blomstrer og får mer ut av potensialet sitt under Hareide.

Hvis ikke så er det jo positivt at flere her inne ser for seg at Holse for eksempel kan lykkes i en slik rolle.

Med Hansen også tilbake nå så tror og håper jeg Rosenborg under Hareide vil ta like mye poeng som topplagene i andre halvdel av sesongen, og at vi har en realistisk sjanse på å tette hullet på tabellen og ta bronse eller sølv. Lykkes vi også med å få gitt nye talenter spilletid og gå til et gruppespill i Europa, så har vi gjort en bra sesong.

Har trua på at dette kan bli riktig bra!

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2020 17:58    Post subject: Reply with quote

PCS er på et slikt nivå, enn så lenge at han kan bekle alle offensive posisjoner bortsett fra spiss med glans i ES. Han er en helt annen spiller nå enn da han dro fra oss. Åsen har jeg personlig ikke særlig troen på utover en god ES spiller på sitt beste. Jeg synes alt går litt for tregt og med for lite gode touche, men det er sikkert andre som mener det motsatte. Noen som hvem kantene våre blir mot godset ?.
Står vi høyt med hele laget blir jeg glad. Vi må som Bayern tørre å spille med stort bakrom, ihvertfall i ES
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2020 19:26    Post subject: Reply with quote

Begrunnelsen til Hareide:

- Vi øver oss på å være solide. Vi skal spille på oss trygghet. Vi skal ikke være for åpne og for lette, sånn at vi kommer i ulage fordi vi ikke er organiserte, forklarer Hareide.

- Vi må være organiserte og stå godt både mot Godset og Ventspils. Så kan vi legge på derfra når vi erobrer ballen gunstig og bruker den offensivt.

Les mer: - Jeg ser ikke noen fare med det

Han sa også følgende til andre etter treninga:

- Det kommer også an på hvordan motstanderen spiller med sine midtbanespillere. Godset har diamant, og det gir oss både fordeler og bakdeler alt etter som. Hvis vi spiller med ren treer, blir vi i mindretall. Vi er nødt til å justere på en eller annen måte for å komme med samme antall spillere.

- Samtidig kan vi løse det veldig godt med å komme med flertall ut fra eget forsvar når vi er etablerte. Vi skal gi dem vanskeligheter. Defensivt kan vi spille 4-4-1-1, mens offensivt kan vi spille 4-2-3-1.

- Det handler litt om hvilke grep du har i kampene. Jeg vil kontrollere kampen før vi gjør noen store løft framover på banen. Når vi er på utebane, så må vi tenke på at vi trygt og rolig kan spille oss inn i kampen og ha styr på det hele.

- Derfor vil vi nok opptre med forsiktighet for å sørge for trygghet først og fremst. Så ka vi løfte på mer og mer. Vi kan også skifte inn offensive spillere når de (Godset) blir trøtte. Da kan vi komme med enda større fart. Så vi har en plan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 12.09.2020 16:54    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Hvis Tagseth benkes, ser vi vel bare eksempel på nettopp det at Hareide er mest opptatt av å vinne. Og det gir mening at han safer mer i begynnelsen for å få en god start.


Og nå sier Hareide også rett ut at dette er årsaken, altså at han satser på erfaring i begynnelsen – før spillestilen hans har satt seg ordentlig i laget.

Han sier det i denne Adressa-saken fra i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 14.09.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

Må si det er ganske sykt at sportslig ledelse har satt oss i en situasjon hvor vi ikke har venstreback. Tror vi har tapt viktige poeng på dette.

Mange argumenterer for at Trondsen "ville bort", men han har da vitterlig skrevet kontrakt. Man kan rett og slett ikke ofre det sportslige for å hente inn noen småpenger, eller please en spiller. En profesjonelt drevet klubb ville aldri ha risikert å først spille med en midtbanespiller på venstreback, og deretter en høyreback som åpenbart er fullstendig utilpass.

Svakt av Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.09.2020 11:01    Post subject: Reply with quote

Vi har jo venstreback?
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 14.09.2020 11:06    Post subject: Reply with quote

Joda, men han er sportslig leder.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 14.09.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Er Konate omskolert til høyreback?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.09.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Må si det er ganske sykt at sportslig ledelse har satt oss i en situasjon hvor vi ikke har venstreback. Tror vi har tapt viktige poeng på dette.

Mange argumenterer for at Trondsen "ville bort", men han har da vitterlig skrevet kontrakt. Man kan rett og slett ikke ofre det sportslige for å hente inn noen småpenger, eller please en spiller. En profesjonelt drevet klubb ville aldri ha risikert å først spille med en midtbanespiller på venstreback, og deretter en høyreback som åpenbart er fullstendig utilpass.

Svakt av Dorsin.


Det kan man kanskje si, men samtidig så ligger økonomien brakk pga covid, uten noen indikasjoner på når situasjonen evt. vil bedre seg. Da utgjør plutselig de millionene, langt mer enn de ville gjort normalt sett. Hvis man ikke får inn tilskuere før langt uti 2021, så snakker vi fort opp i mot tresifret millionbeløp i tap for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 14.09.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Trondsens skadehistorikk slo jo til med en gang etter overgang til Tyrkia og kanskje dette er et poeng Dorsin vurderte og.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 14.09.2020 23:28    Post subject: Reply with quote

@Sløvsekken,

hvis de poengene vi har tapt med Trondsen/Hedenstad på venstreback blir utslagsgivende for Europaspill til neste år vil vi tape mye mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.09.2020 08:58    Post subject: Reply with quote

Neppe veldig mye, siden vi vel evt. skal spille i Europa Conference League(?), hvor jeg vil tro inntektene er drastisk lavere enn i Europa League, siden det primært består av lag fra svake nasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.09.2020 09:34    Post subject: Reply with quote

Det vil jo kanskje grense mot genialt dersom vi skulle få både en 2017-Konate og Holmar tilnærmet gratis på grunn av egen og trenerens historikk. Det ville forsterket elleveren mye, samtidig som det bidrar til sikrere økonomi.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 15.09.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
@Sløvsekken,

hvis de poengene vi har tapt med Trondsen/Hedenstad på venstreback blir utslagsgivende for Europaspill til neste år vil vi tape mye mer.


Konseptet med å sette sportslig utvikling foran økonomi og spillernes ønsker prøvde vel RBK's styre i 2009/2010. Konsekvensen ble 2 seriegull, masse bosmanspillere og kun 3 års kontrakter med nye spillere.

Med nytt styre og annen tankegang om at man skal følge spillernes ønsker, så viste det seg fort at Hoftun ikke bare hadde en mal med 3 års kontrakter, men faktisk fikk både 4 og 5 år. Spillerne forlenget villig vekk også.

Så, ja det er uheldig at vi ble stående uten venstreback, men slettes ikke sikkert at det hadde vært bedre for klubben å holde igjen Trondsen på lang sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 15.09.2020 10:20    Post subject: Reply with quote

Burde jo solgt Trondsen til enten Atlanta eller Atalanta for 40 mill da det var aktuelt!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.09.2020 14:23    Post subject: Reply with quote

Appropos backer, vi har jo en litt glemt utleiesoldat i Denic, som vel ikke gjorde seg helt bort når han ble plassert på høyreback. Har ikke fulgt han under utleieoppholdet selv, men ser han har spilt det meste av kamper siden han gikk dit, inkludert de 3 første kampene denne sesongen (ett mål), og laget leder ligaen på Kypros. Kunne det vært noe uforløst potensiale å hente der ? Kontra f.eks å fornye med Hedenstad (som jo er kontraktsløs fra nyttår pr. nå).


Edit: nvm, ser det er en kjøpsoppsjon ute å gå der, som sannsynligvis blir brukt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 43, 44, 45  Next
Page 39 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb